Rozhodně dvojka. To první je nudné, šedivé, pro dítě podle mě nevhodné. Dětský pokoj by měl být plný barev, obrázků, hraček, otevřených polic (i když se do nich práší) ;)
Za mě ani jeden, ten první je docela ponurý a ten druhý je sice barevný, ale na mě tedy až moc.
Já bych byla pro neutrální základ, barvy se dají dodat kobercem, závěsem, tapetou...
za mě ani jeden, ale když už, tak bych vycházela z jedničky a doplnila to ještě nějakou doplňkovou barvou.
Pokud někdy budu mít ještě jedno dítko, tak jeho pokojík budu šedo-bílý s další barvou dle pohlaví dítěte :-)
Ta první fotka je moc tmavá, strohá, ne moc světlá, druhá je zase barevně přeplácaná a osobně bych toto doma nemohla mít.
Pokojík by měl mít (můj názor teda) nějaké tlumenější, neutrální barvy + možná jednu výraznější. Barvy a "rozveselení" dodají pokojíčku hračky, které jsou většinou barevné až běda.
Mít v pokojíku č. 2 ještě hračky na očích, tak mi to přijde jako jeden totální chaos a celkově pokoj bude působit chaoticky, přeplácaně, neuklizeně.
Někde jsem četla i zajímavou studio a barvách v dětském pokoji a tam též doporučovali tlumenější barvy, že dítě to uklidňuje. A třeba děti, co mají ADHD, tak těm se vůbec nedoporučuje takový barevný chaos jako je č.2, ale naopak jemnější, neutrální barvy.
Každopádně je to jen můj názor, chápu, že dětem by se líbil pokoj č. 2, ale mě asi ne.
Pokud si musím vybrat, tak ten druhý, i když se mi jako dětský pokoj nelíbí a to jak dispozičně (spíš mi to připomíná pouze rozestavěný dětský nábytek), tak barvami. Ten první je příliš ponurý.
Takhle se mi nelibi ani jeden, ale z obou si dovedu predstavit neco lehce vytvorit k me spokojenosti..
ten prvni mi prijde jen jako takovy klidovy kout pro dite na spani a kreslo pro mamcu na kojeni a uspavani,pro takovy ucel mi tam ani moc nechybi nejake vyrazne barvy..
ten druhy mi prijde cely barevny az moc, navic je to stale stejny opakujici se vzor, stacil by klidne jen na jednom kusu nabytku a na ostatnim v nejake decentnejsi verzi
@lendy1 Mít v pokojíku č. 2 ještě hračky na očích, tak mi to přijde jako jeden totální chaos a celkově pokoj bude působit chaoticky, přeplácaně, neuklizeně.
--> hračky na očích jsou výhodné v tom, že se dítě neskřípne o žádný šuplík, nepraští o žádné otevřené dveře, ale hlavně vidí ty hračky a bere si je na hraní. Je to myslím i jedna ze zásad(?) v montessori.
Každopádně je to jen můj názor, chápu, že dětem by se líbil pokoj č. 2, ale mě asi ne.
--> však je to pokoj pro děti, měl by se líbit hlavně jim ;)
@atilius
Ale
@lendy1 neříká, že ty hračky nemají být vidět, jen říká, že když k tak barevnému pokoji přibudou ještě barevné hračky, bude to přeplácané a chaotické. Také s tím souhlasím.
@lentilkah Jo, to asi jo. Já jsem ten původní dotaz bral jako výběr mezi jednobarevným a v dnešní době dost moderní šedou, bílou, černo a barevným pokojem. Jestli zrovna takhle nebo jiné barvy jsem už neřešil. Osobně bych si to barevně představoval taky trochu jinak, ale to podle mě nebylo podstatou dotazu (aspoň, tak jak jsem to pochopil :) )
mám o dětském pokoji trošku jiné představy, takže za mě ani jedno ;-) První pokoj si sovičkou na zdi hraje na dětský, druhý je tak přeplácaný barvami a dětskými motivy, že náš hyperaktivní syn by z toho asi ani nespal....
Děkuju všem za reakce.
Oba obrázky jsou stažené z netu, kde slouží k prezentaci výrobků. Nejde o konkrétní pokoje ani o konkrétní dispozici.
Taky proto jsem diskuzi nazvala PSYCHOLOGICKÝ PRŮZKUM ;-)
Jen mě zajímalo, jestli všichni budou zohledňovat jen design a vzhled nebo i dopad na vývoj mozku dítěte. (děkuji @atilius za další pohled a to bezpečnost pro dítě)
A přidám i svůj pohled, po tom co jsem se hodně zajímala o vývoj mozku dítěte.
V podstatě by se pokojík měl měnit dle věku dítěte.
Novorozenec by měl mít okolo sebe na zdech velké barevné cokoliv (ono to ani nemusí být zvířátko, mohou to být kolečka, pruhy, čtvrerečky, ale jasné a rozličné barvy). Pokud možno (v reálu většinou nemožno) by měl mít postel na kolečkách, na dobu bdění přesunout do barevného prostoru, na dobu spánku přesunout do neutrálního prostoru (např. jemně žlutá, jemně zelená; prostě uklidňující prostor bez podnětů).
Batole už by mělo mít okolo sebe mnoho rozličných barev, postupně menší tvary, postavičky s detaily (zvířátka mají oči, pusu, nos...), opět by spací prostor měl být tlumený, tak ať dítě nic nerozrušuje a nic nepoutá jeho pozornost.
Čím je dítě starší, tím více detailů by na obrázcích a hračkách mělo být, zvířátka by měla mít reálné barvy a reálnou velikost (nebo reálnou poměrnou velikost). Pro roční dítě je hlavonožec sešitý z mnoha barevných ústřižků OK, 3-leté dítě už by mělo mít chobotnici jednobarevnou, se zvýrazněnými přísavkami na chapadlech.
Dětský pokoj školáka by měl být rozdělen už na 3 zóny, spací, hrací a pracovní.
Spací stále neutrální, hrací barevná, ale reálná; pracovní střídmě barevná, tak aby podněcovala pozornost, ale zase neodváděla soustředění pryč.
@atilius ano, chápu, že dítěti by se měl pokojíček líbit, ale jsem rodič, který má to dítě na starosti a měla bych mít dost soudnosti posoudit, v jakém prostředí by bylo dítěti nejlépe, v jakém prostředí by se dítě cítilo dobře. Tohle třeba batole samo těžko posoudí a jak jsem již psala-i barvy, barevnost pokoje ovlivňují vývoj a chování dítěte.
mít všechny hračky na očích, tak to si opravdu nedokážu představit ani omylem, možná tak kdyby dítě vlastnilo 10ks hraček, pak ano. Nikdy u nás neplatilo, že si dítě hraje jen s tím, co vidí, to teda fakt neznám - asi nemám zásadové dítě, které by jelo podle nějaké zvláštní pedagogiky :-)
@lendy1 My to máme třeba takhle :)
Neříkám, že si hraje jen s tím, co vidí, ale je pro něj o dost jednodušší si hrát s tím, co je evidentně k dispozici. Jinak....batole si samozřejmě svůj pokoj nevybere.
@lendy1 "mít všechny hračky na očích"
pro rodiče šílená představa :-S ale pro budování synapsí v dětském mozku je to ideální varianta.
Uklízet hračky do poliček, šuplíků, skříněk, košů..... by mělo dítě až v předškolním věku. cca do 3 let je pro dětský mozek mnohem lepší totální bordel :-D (slušně se to nazvat nedá :-D ) prostě všechny hračky tak, jak si dítě samo položí.
Maximálně až večer před spánkem nechat dítě (ať samo dle svého uvážení) uklidí hračky, např, autíčka spinkají u zdi, panenky spinkají v kočárku, kostky na jedné hromadě.
Varianta "když si s hračkou nehraješ, tak ji nejprve ukliď a až pak si vytáhni jinou" je vhodná až pro předškolní a školní děti.
@atilius
krááááááásně řešeno :-)
vše je dost nízko, aby na to dítě dosáhlo, nic není v koších ani jinak skryto.
předpokládám, že spací prostor mají děti jinde
@subsomi Děkuji:) jj, spaní mají jinde a na úkoly máme pracovnu. Mám děti (holky :) ) 4,6,9.
Ona je to tak trochu náhoda, že to takhle vyšlo, ale záměr takový byl. Původně jsme měli v bytě ty police nad postelema na oblečení, ale teď v domě jsme to předělali a všechny vyšly takhle hezky dolů. Jen se sundala dvířka.
Máme i "dětskou" kuchyň. Žádné police nahoře, vše v šuplíkách dole, aby si holky všechno mohly vzít a nelezly kdovíkam a taky, aby v té kuchyni mohly pomáhat :)
@subsomi určitě souhlasím, že dětský pokoj (jeho zařízení, výmalba, apod.) dítě ovlivňuje. Neteř vymalovala pokojík synovi fosforově zelenou barvou - pokoji byl opravdu nádherný, ale chlapec začal mít z ničeho nic problémy s učením (nemohl se soustředit), usínáním, v noci se budil,... Už tak hyperaktivní dítě začalo být skoro nezvladatelné :-( Nakonec musela znovu pokoj přemalovat a byl klid ;-)
@atilius my máme dvojčata (holku a kluka) nyní 2,5 roku. Zatím budou mít 2 pokoje, jeden hrací - prostě barevná herna, přizpůsobená pouze jim a druhý spací pokojík, jen postele.
Až půjdou do školy, tak je rozhodíme každého do vlastního pokoje a přizpůsobíme to zónám spaní, hraní a učení.
Tím, že jsou stejně staří, tak nemusíme řešit, že co je vhodné pro 2-letého už není vhodné pro 5-letého a taky tím, že to je holka a kluk, tak mají oba možnost poznat všechny druhy hraček - kočárky, panenky, autíčka, autodráhu.....
syna baví vše, koupe miminko ve vaničce, jezdí s kočárkem, pořád skládá a rozkládá autodráhu a jezdí po ní autíčky a cpe tam i motorku, která se tam nevejde :-D
dcera je vybíravá, baví ji panenky, skládačky, ale s autíčky ani motorkami si nejezdí
@catt82 ona ta barva může být krásná, ale patří do hrací zóny; do zóny na učení není vhodná a do spací zóny to je vyloženě za trest pro dítě :-S
mnoho lidí dělá taky tu chybu, že dětské povlečení na peřinku dává extrémně barevné a s postavičkami :-S
@subsomi O povleceni mi ani nemluv, kupovala jsem k vanocum neteri a synovcovi (5 a 3 roky) a svagrova je nechala si na internetu samotne vybrat jake si od jeziska preji =-) no samozrejme ze oba si vybrali ty v nejkriklavejsich barvach, takze jsem bud mohla byt za zleho jeziska a vybrat dle sveho uvazeni a nebo jim udelat radost tim silenym co si vybrali :-/
my ted planujeme pokojik pro mimco, v podstate vse vybirame v neutralnich barvach a budeme doladovat pomoci barevnych doplnku a menit v prubehu casu.. mas nejake konkretni doporuceni na clanek nebo knizku, jak co v kterem veku prizpusobovat? s temi otevrenymi policemi na hracky by mne to treba vubec nenapadlo, tak se rada priucim :-)
knížku NTC http://www.mensashop.cz/index.php?rou... to je sice až pro předškoláky, ale když pochopíš, co tím autor (lékař přes mozek) myslí, tak si sama domyslíš, co s miminem, s batoletem, s předškolákem
pak se mi líbí, co a jak dělá kurzy Ludvíková (taky lékařka přes mozek) http://www.ostrovobjevu.cz/jakstimulo...
Pro rozvoj mozku jsou nejdůležitější první 3 roky života.
@subsomi postel na koleckach, kterou i s ditetem v dobe bdeni presunuju do barevneho rpostoru me dostala... uaaaa... co ma co kojenec delat v dobe bdeni v posteli???!!!! :D
@malzenka jsou situace, kdy není jiná možnost, než aby dítě leželo v posteli; jiná možnost je hrací dečka na dobu bdění, nebo jiný prostor k položení dítěte