Pozor na "storno poplatky"

Dobrý den, narazili jsme teď na zvláštně spočítané storno poplatky. My jsme je odmítli takto zaplatit a s firmou (prodejcem) se dohodli, ale nejspise takto byly uctovany i lidem pred nami a nejspis je nikdo nezpochybnil. Proto sem pisu urcite varovani. - u online sjednane koupe ma zakaznik narok na odstoupeni od kupni smlouvy bez duvodu do 14 dnu od prevzeti zbozi a bez storna, i kdyby ho firma nakrasne vyzadovala obchod. podminkami - neplati to u zbozi na zakazku, zakazkou je ale myslena vyroba zbozi zcela dle prani zakaznika ( napr. pokud si vybiram dvere ze standardne nabizenych materialu a rozmeru vyrobce, nejde o "vyrobu na zakazku") - pokud uz je opravnene uctovano storno, musi byt jeho vyse jasna a soucasti zakaznikem podepsane smlouvy - ze storna se NEODVADI DPH! Pokud nekdo uctuje dph, pak neopravnene a skonci prodejci v kapse - storno se odviji z ceny, na kterou se prodejce se zakaznikem dohodl, tj. z ceny vcetne nejruznejsich slev - neni mozne napr. rici, ze produkt po sleve stoji deset tisic, ale bez slevy patnact tisic, proto se storno vypocitava z ceny patnact tisic
Odpovědět
@bayt myslím, že si pleteš pojmy. Jsou dva případy: 1.) Odstoupení od smlouvy - tam máš nárok na vrácení zaplacené částky. Ale podmínka je v tom, že zboží musí být dodané a až od data dodání se začíná počítat 14dní, kdy máš možnost odstoupit. Obchodník má ale právo na úhradu nákladů potřebných k uvedení do původního stavu (v případě že je výrobek používaný - ne jenom vyzkoušený). Tady pozor - pokud ti zboží není dodáno, tak nemůžeš odstoupit od smlouvy podle tohoto paragrafu. Klasický příklad je, že si něco objednáš na netu, ale eshop to pořád neposílá. Ty si to koupíš mezitím někde jinde a balíček nepřevezmeš. V tom případě nemůžeš odstoupit a obchodník po tobě může "vymáhat" náklady - např. poštovné. V případě, že balíček převezmeš a pošleš zpět, musí ti vrátit částku i včetně poštovného, které účtuje on sám k tobě. Je to paradox, ale takhle to je. 2.) Storno - není na to nárok, může být sjednáno ve smlouvě. Nechápu co má znamenat DPH při stornu? Pokud obchodník "vystornuje" fakturu (vystaví opravný daňový doklad), tak opravdu odvede DPH z vystavené faktury a zároveň si pak odečte DPH při vystavení opravného daňového dokladu - tj, výsledná daň je 0. Může se ale stát, že jednotlivé doklady spadají do různých měsíců a pak si to nemůže uplatnit současně.
Odpovědět
Výborně sepsáno, jen dodám že se jedná o úpravu Občanského zákoníku. Pokud někdo nakupujete na IČO, podmínky se řídí smlouvou a obchodním zákoníkem. https://www.dtest.cz/spotrebitelska-p...
Odpovědět
@kekita Mluvim o tom, kdy storno je urcite % z ceny produktu, ktere prodejce uctoval a K TOMU si pripocital dph, ktere ocekaval proplatit taky Jinak vim, ze "storno" je laicky nazev. Je pravda, ze kupujici ma povinnost zbozi prevzit, pokud je odeslane. Nicmene muze od smlouvy samozrejme odstoupit jeste pred odeslanim zbozi. Storno v pripade online prodeje je nelegalni, ani kdyby bylo v ramci podepsane smlouvy.
Odpovědět
@obludak Obchodní zákoník je od r. 2014 zrušen...
Odpovědět
@jozkakomosny OK, tedy zákon o obchodních korporacích, ale nevím o nikom kdo by tomu běžně říkal jinak než obchodní zákoník. Některé části obch.zak. přešly do obč.zak., mimo jiné závazky, ale není to tak jednoduché. Pravděpodobně by se zde muselo dokazovat, že nakupující nepoužil předmět nákupu k podnikatelské činnosti a viděl bych to na právní bitvu a veliké peníze, nehledě na to že to smrdí kontrolou z FÚ. Naproti tomu při nákupu občanem je ochrana nakupujícího velmi dobrá a vyřízení zpravidla rychlé.
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?