Dobrý den,
zajímal by mne Váš na názor. V rámci klientských změn jsme si vybrali jiné obklady na dvě stěny a také záměnu za vanu na sprcháč. Vše jsme dostali naceněné, cenu jsme si odsouhlasili a jen se čekalo na dodatek od developera s finální cenou kde byla zohledněna práce např. montáž sprchové zástěny apod. Nicméně další položka nazvaná technický dozor u klientských změn, koordinace klientských změn a doprava!! tak za to nám bylo naúčtováno 7000 Kč!! Za to, že někdo bude dohlížet aby se na jednotce vybudovala sprcha (která již bude zakreslená v projektu) a aby se dali jiné dlaždice. Je to normální aby mi účtovali za dopravu dlaždic (které by ve standardu stejně dovezli zdarma) a sprchové zástěny místo vany aniž by mne na to upozornili předem? Když jsem se ohradila tak mi bylo sděleno, že tedy bude vše dle standardu a že barvu apod si rozhodne developer a my tudíž budeme mít koupelnu dle výběru developera což je absurdní. Jedná se o projekt Byty Dolní Lomnice. předem děkuji za názory
Zdravím,
osobně bych je nejraději s takovým přístupem poslal někam, už z principu.
Ale těžko ho pak donutíte udělat ty změny, když finální dodatek nebyl z Vaší strany akceptován.
Samozřejmě, pokud už máte odsouhlasené cenové nabídky na tu změnu a nikde tam tato položka nefigurovala, tak bych se tím bránil. Zároveň můžete také argumentovat tím, že doprava tam bude tak jako tak, tak proč ji máte platit nyní nad rámec, když pro standard je v ceně.
Bohužel, on zase může argumentovat právě tou úpravou výkresů, nemožností uplatnění nějakých množstevních slev, apod.
Na druhou stranu, podíval jsem se na ten projekt a jen taková otázka k zamyšlení:
Opravdu se plánujete dohadovat o 7000 Kč u bytu za cca. 4,8 mega? 🙂
Pokud je to jediný vícenáklad, který Vám tam vzniká, možná bych byl rád, že to budu mít upraveno tak jak chci a 7k moc neřešil.
Tak 7 v ceně bytu není zas tak moc, to je fakt, ale na druhou stranu vyrazím z klienta co jde, že. Záleží kolik si nacenili změny, kolik odečetli za to co oni nedodají a myslet si, že to někdo pohlídá je utopie. Z vlastní zkušenosti vím, že jednak nám dopředu vůbec nebyli schopni cenu dát, pokud bychom si to nehlídali, tak některé věci byly stejně podle původního projektu a výsledná cena byla dost vysoká a taky jsme některé položky rozporovali. Kdyby se vymáčkli dopředu některé věci bychom asi nechali podle nich a předělali je později sami. Mě to přijde takové to když ptáčka lapají...naslibují, ale potom je to jakoby obtěžuje, tak ať se zákazník prohne nebo neotravuje.
Zcela běžná věc, na KZ se dneska vydělávají velké peníze.. to jsou klidně poplatky jen za jakoukoliv změnu v rámci profese +10.000,- + další náklady, kde ale kolikrát nemáte přiznané slevy apod. Velmi dobře to živí firmy které to zajišťují pro developery
Zcela normalni za me, vzhledem k tomu ze se zmenami musi nekdo zabyvat zakreslovat naplanovat a uz jen vlastne komunikovat o nich s Vami je cas navic. Nikdo nedela zadarmo. A vzhledem k cene nemovitosti mi to neprijde tak moc.
Nepřijde mi to nijak strašná pálka. Oni s tím reálně budou mít práci a náklady navíc, ty jejich důvody mi přijdou zcela opodstatněné. Kdybyste si práce na stavbě koordinovali sami, pochopíte oprávněnost těchto nákladů. Zaplatila bych to.
Toto je naprosto normální.. Developer s tím bude mít práci. (Někdo to musí poptat, nakoupit, dovézt, ohlídat to provedení, které bude jiné) všechny tyto úkony nejsou zadarmo. Navíc částka se v tom ztratí. Nevím jak moc máte velké nadstandardy, ale běžně to jsou statisíce. A tam 7000? To jsou drobný
@stanevovi za změnu rozpočtu a zakreslení si naúčtovali 4500 plus těch 7000 za dopravu a koordinaci klientských změn. S tím, že práci za montáž sprchy a položení menších dlaždiček máme samozřejmě naúčtovanou mimo a tu jim nikdo nerozporoval - to je normální. Ani zakreslení za 4500 jsem pochopila. Ale z principu 7000 za koordinaci - nevím čeho - že Pepovi řeknou, hele tady si dej bacha jsou tam menší dlaždičky a jsou oranžové a místo vany nainstaluj sprchovou zástěnu (za kterou si účtují montáž 4000 😄 ) tak to mi přišlo pře čáru... a ještě k tomu jejich arogantní chování... no takže jsme se nedomluvili a koupelnu si předěláme sami až bude byt hotový...
@renatka_k ano, chápu, že koordinace není zadarmo. ve standardu to tedy nikdo nekoordinuje? možná bych ani nerozporovala tu částku kdyby mne na to Developer upozornil při podpisu klientských změn, kde se o ničem takovém nepíše. Ostatní developeři, alespoň co vím a znám tyto částky neskrývají. Takže hlavně mi asi šlo o princip a pak následné jednání ze strany developera, který se nepokusil ani mluvit apod... ale to bych chtěla asi moc..
Developer ma standardy nasmlouvany s danejma dodavatelema a jsou hodne pod prodejni cenou....kdyz pak prijde nekdo, ze chce nadstandard, tak to stoji samozrejme uplne jiny penize.... je treba to opravdu pohlidat, protoze vetsina Pepu na stavbe jsou opravdu jen "Pepove na stavbe" 🙂 ...jestli vas nasledny predelavani koupelny v novem byte vyjde levneji a je to pro vas tak pohodlnejsi, nez to zadat firme a o nic se v podstate nestarat, pak je toto tema uzavrene a vyresene 🙂
Za me kazdopadne je v pravu developer at se to libi nebo ne 🙂 Taky jsem si do baraku za 5.5M vymyslel jeste spoustu nadstandardu...ale ja jako kancelarskej tomu nerozumim, takze mi vyhovuje to, ze jsem jen nafrkal svoje predstavy, vcetne treba podlahovy baterie v koupelne, kdy museli kompletne zmenit rozvod vody v koupelne 🙂 ja jen priplatil.... ono v dnesni dobe si totiz za "dekuju vam mockrat" nikdo nic nekoupi 🙂
@thomas256 mám mini nadstandard. Změna za vanu na walk in sprchu (naceněno už i s prací) a pak jedna stěna nestandard kachličky. Opravdu nic vyjímečného..