Dobrý den, ráda bych se s vámi poradila,
začali nám pokládat podlahu z Gerfloru, kdy jak můžete vidět, vzorek je opravdu odlišný od podlahy, která dorazila, tento oranžový odstín se nám nehodí, máme 50% betonových zdí, Gerflor se ohání soudním znalcem pro posouzení této skutečnosti a nechtějí uznat, že se jedná opravdu o jiný vzor, což je ale jasně viditelné, soudního znalce hradíme my a v případě posouzení reklamace jako oprávněné ho hradí Gerflor.
Můžete mi někdo poradit, zda-li se Vám to také stalo, případně jak jste postupovali? Vznikají nám tím další náklady v řádkách tisíců na přesunutí realizace kuchyně atd. atd.
Děkuji za vyjádření
Zdravím,
Na vzorku máte napsaný kód odstínu. To samé by mělo být na balíkách ve kterých tu podlahu přivezli - doporučuji též nafotit.
Pokud kód sedí, tak se bude firma nejspíš odvolávat na odlišnou šarži. Každá šarže se může trochu lišit, zvlášť pokud se při výrobě používají přírodní materiály (např. dřevo). Ale takhle velký rozdíl jsem ještě neviděl.
@pj_bydlime
Chápu že to naštve.
Máte zhruba 4 možnosti:
1) Neřešit, nechat to být
2) Zkusit to reklamovat
3) Požadovat slevu
4) Vyhodit je a nic nezaplatit. Nechat je, ať si přijdou rozdělanou část podlahy rozebrat a odnést
Osobně bych volil buď variantu 1 nebo 4, v závislosti na tom jak moc by mě naštvali.
Varianty 2 a 3 většinou nefungují.
@mr_falko Na tohle bych se moc nespoléhal. Ten odstín bude na každém monitoru vypadat trochu jinak.
@pj_bydlime Nebo byly vzorníky vyrobeny všechny z jedné šarže. Ale taky bych se nedivil, kdyby dali na krabici jenom špatnou nálepku. Třeba byste našli ve vzorníku tu Vaši podlahu a pak by bylo jasné, že se jedná o záměnu.
Já nevím, mi to připadá hodně podobné. Jinak, mi se taky lišil vzorník/realita. Otázkou je, jak je třeba vzorník starý, tohle už může být x-tá šarže a nějaké nuance tam vždycky budou.
@mr_falko No já pamatuju, jak jsem přišel do nového domku po tom, co mi udělali podlahu a normálně se mi chtělo brečet 😄 Ale když se dal nábytek a vše k tomu, spadlo to ze mě rychle 😄
@mr_falko Gerflor má 15 let záruku právě na dekor, který je stálý a nemění barvu, to nám říkal pán na jiné prodejně, kde jsme byli dnes pro druhý vzorek.... Říkal, že to je nějaká vadná šarže, že se nemůže lišit vzorek takhle moc od reálného výrobku... A že občas obchody kupují zboží v Polsku různých jakostí.
@davex věřím, upřímně podlaha byl můj největší stres, vybírali jsme neskutečně dlouho a oddechla jsem si až když ji dovezli domů a my si pár lamel dali k sobě...jako vybírat podlahu na místnost 55m2 ze vzorečku 50x100cm je fakt peklo
Swiss Oak Golden na vzorku, který jsem viděla ve Zlíně, odpovídá tomu Vašemu vzorku. To, co Vám instalují, mi spíš přijde jako Honey Oak - ten jsme měli původně vybraný právě proto, že měl červený podtón. Taktéž nechápu, že v Gerfloru jasně nevidí rozdíl.
@svemar Bohužel již máme placeno a přišlo nám vyjádření od obchodního ředitele, že reklamaci neuznávají, že se jedná o zcela běžnou věc - mírná změna v dekoru. Takže to necháváme sundat, bereme podlahu od QuickStepu a budeme řešit reklamaci dále, klidně přes soudního znalce, jak nám doporučil obchodní zástupce Gerfloru, čímž nejspíš lidi jenom zastrašují.
Přitom na stálost dekoru (dle vzorkovníku) mají 15 let záruku.
A každé oko vidí, že je to něco jijného viz příspěvek nad námi.
@jajinka_007 Děkuji za příspěvek, tak rozumíte pak vyjádření pana obchodního ředitele, který tvrdí, že takovýto rozdíl v dekoru je zcela běžný a že reklamaci neuznávají?
Mně upřímně zůstává rozum stát nad takovým jednáním.
@pj_bydlime řešili jsme něco podobného u keramických tvárnic, kde na první pohled bylo jasné, že minimálně třetina neodpovídá první jakosti, barvou ani tvarem - křivé, výrazně nedoléhající atd. Poslali svého zaměstance a ten hodnotil podle jejich standardů, jaká barva a nerovnost je v rámci té dané jakosti přípstná. nakonec uznali reklamaci alespoň částečně. možná je tedy i Vaše podlaha ještě v rámci toho jejich "standardu". ale ten barevný rozdíl se mi zdá markantní.
@pj_bydlime Reklamačka, úplně v klidu. Nechtěj reklamaci? Tak soudního znalce, klidně i odborníka co si to nechá zaplatit.
Struktura má nejenže jiný odstín mimo rámec odchylky šarže, ale celkově má i jiné dýhování.
V tomto případě dal někdo ve výrobě do krabic jiný dekory, nebo špatný štítky. Klidně bych si i ten vzorek vyhledal.
Pak je tu i druhá varianta, že mají špatně polepený vzorek a v duchu doufají, že na to nepřijdete, protože je můžete automaticky zažalovat za klamání spotřebitele a to je asi to poslední, co by chtěli. Hm, těžko říct, jinak je to velice zajímavý případ.
Po zprávě nějakého ředitele bych nechal okamžitě udělat znalecký posudek, najmul právníka a už bych se s nimi nebavil.
Děkuji všem za reakce, reklamaci nechtějí uznat, prý je toto zcela běžné, že se takto vzorek liší, no jednání tedy na "jedničku"... Takže si budeme platit soudního znalce k posouzení.