coverphoto

Poslat soukromou zprávu
Sledovat
Přidat k přátelům

Mačička a byt - prosim kto ma mačku v byte ako to hodnotite? Dá sa zorganizovat všetko tak aby mohol človek odcestovat na dovolenku, alebo odist na par dni? Čo potom s mačičkou? Deti moc chcu mačiatko. My sme mali u rodičov psa i mačku, zajace, ine zvierata ale v zahrade...som zvyknuta na tu starostlivost vonku, nie dnu. Neviem či počkat kym postavime dom a až potom zadovažime mačičku...tak za cca 2 roky. Alebo teraz...

2 fotky
  • jancalisakKočku má ségra doma v baráku , vůbec nechodí ven, je naučená na kočkolit a bez problému vydrží dva tři dny bez péče, když jede na dovolenou 🙂 po třech dnech zajde babička vyměnit vodu, kočkolit a dosypat granulky. S sebou by jí nevozila, nesnáší jízdu v autě, ale když jí naučíte cestovat od miminka , určitě si zvykne 🙂
    • vodniKocoura (6let) máme v bytě, chystáme se přesídlit do domu, ale kocourovi se tam nelíbí 😞. Párkrát jsme ho vzali s sebou a nedopadlo to moc dobře, byl třeba 4 dny zalezlý pod postelí, jen se odplížil na wc a najíst - a jedl málo - a pak zase honem pod postel 😞 Ale to asi je taky tím, že tam není ještě moc vybavení, nejsou tam jeho věci, no a asi to chce delší čas. Je (a vždy bude) jen bytový, ven ho nikdy nechceme pustit (po smutných zkušenostech). Pokud jde o dovolenou, má vždy domluvené "hlídání" pro vyčištění záchodu + granule a vodu. Záchody má dva (jeden spíš záložní, moc tam nechodí), čistí se obvykle ráno, odpoledne a večer, resp. podle potřeby, když jsme doma, tak většinou nějak hned po použití 😉. Na rozdíl od předchozí odpovědi, ten náš do použitého záchodu nejde, takže hlídání musí zajít aspoň jednou denně, resp. babička s ním většinou zůstává po celou dobu, aby mu nebylo smutno 😃. Necestuje s námi, to bych se asi bála, že by špatně zvládal a že by se třeba ztratil. Dovolená je teda asi jediný problém, jinak je to nádhera, nechápu, jak jsme mohli žít dřív bez kočky 😉
      • yess99Máme kočku 9 let, dříve v bytě, teď v domě, ale jen uvnitř, ven jí nepouštíme. Pokud by měla kočka jídlo, pití a záchod, tak teoreticky vydrží sama i přes dovču. Náš rozmazlenec nejde na použitý záchod a hlavně je na nás zvyklá, takže sama doma je max 1 den, déle by to špatně snášela. Když jedeme na dovču, vozíme jí k rodičům, už je docela zvyklá a má se tam jak ve VIP hotelu. Jízdu autem snáší špatně, na dovču bych jí určo nevzala. Špatně snášela i přechod z bytu do domu.
        • kacka.lKamarádka má taky kočičku v bytě a je spokojená, jen prý bylo těžké naučit na kočkolit.
          • tanazMáme asi dvanáctiletou kočku a stejně starého kocoura. Obě číči společně od koťátek asi sedm let cestovaly a pobývaly během roku střídavě asi na 5 místech, dokonce s námi i mnohokrát cestovaly tak 3 dny autem a spaly ve stanu a bez problému. Jsou zvyklé i chodit na vodítku. Každá kočka je jiná, ale mnohému se dá naučit.
            • vodni@yess99  můžu se zeptat, jak dlouho trvalo než si kočička zvykla? Já z toho mám pořád docela strach (viz výše)
              • yess99@vodni  Když jsme jí přivezli, zalezla pod sedačku a tak týden tam bydlela, moc nejedla, jen pila, pak se to pomalu začalo zlepšovat, ale víc než měsíc celou noc probrečela. Když už si konečně zvykla, tak jsme jí museli odvézt k rodičům, protože jsme jeli na hory a zvykání začalo znovu. Teď je na ní vidět, že je v domě spokojená, máme velká francouzská okna, to si fakt užívá.
                • vodni@yess99  díky moc, asi to bude podobné, doufám, že se stejným výsledkem 😉
                  • yess99@vodni  Neboj, on si časem zvykne a bude se mu tam líbit. Naše kočka se i docela cpe ven, ale naštěstí jde jen kousek a pak se zase vrátí. Běhá okolo hodně koček, ale kámošit s nima nechce, jen na ně syčí přes okno. 🙂
                    • zardiaKockolit u nas v pohode, kdyz byl kocour jeste kote, vzala jsem si dovcu na tyden, a pokazde jak vypadal, ze jde curat jsem ho supla na zachod, akurat pro kote by mel byt otevreny.. No po dvou takovych popostrcenich na zachod tam zacal chodit sam 🙂
                      • jita48taky mame kocicku v byte a na rozdil od ostatnich mame cestovatelku 🙂 zijeme v praze a ja i manzel mame rodice na morave, takze kdyz jedeme na vikend na navstevu, kocka jede s nami 🙂 Mame britku, ktera ma tisic vrtochu (nesnese kdyz ji drzime v naruci a celkove doteky moc nemusi) ale cestovani i nova mista ji nedelaji zadny problem, spis ji to bavi, ma pak co zkoumat. Ale jezdime s ni od mala, takze je zvykla. Doma bych ji vic jak jednu noc samotnou nechavat nechtela, to uz by ji bylo asi smutno.
                        • lajlinka78Mám kočičku,když jedeme pryč odvážíme jí na hlídání, ale už během těch pár minut v boxu naříká. Ale taky když je doma přes den, nám zničila nový gauč, trhá ho...Kočkolit pokud není v jiné mítnosti s lítačkama budeš mít po celém bytě-domě. ale lepší než pes. Nemusí se venčit a přes noc sama bude taky v pohodě.
                          • pajapajunkajak už je zmíněno výše, tak kočka vydrží den, dva sama doma. Myslím, že by vydržela i déle, ale je tam ten záchůdek, který někdo musí vyčistit no... Jinak já jsem měla britského kocourka a ten každý druhý víkend jezdil k mým rodičům a cestování snášel v pohodě. Každá kočka to cestování snáší jinak no... K dětem si myslím, že je i kočka možná vhodnější z důvodu, že se nemusí venčit 🙂 a jak píše lajlinka, tak ten kočkolit je všude 🙂 ale to se smete a je to 🙂
                            • whiteswanMám kočičku a kocourka. Oba pouliční směs - jeden nalezenec a druhý z útulku. Jedna cestování snáší v pohodě, druhý naopak. Tak je o víkendech necháváme doma. Jednou denně za nimi někdo z rodiny přijde (bydlí kousek od nás), dá jim granule, uklidí záchůdech (doporučuji kočkolit, který lze spláchnout rovnou do wc), pomazlí a pohraje si s nimi. Každý rok pobýváme 3 týdny v zahraničí, během té doby jsou doma, a rodina za nimi chodí 2x denně. Každý jsou povahově úplně jiný. Kočička nic neničí, ale ráda shazuje věci. Koucourek je tak trochu trhač.. ale když má dostatek hraček, tak se vyřádí a je klid. 🙂 Kocourek našich je klidně týden sám doma, ale má nonstop přístup dovnitř i ven, na záchůdek doma odmítá chodit, takže naši mu nasypou velkou mísu granulí, připraví několik misek s vodou a odjedou na týden. Dělají to tak už 9 let a pohoda. U našich by to nešlo, protože jsou zvyklý být převážně doma a na zahradu je pouštím jen odpoledne na chvíli.
                              • ranysek@vodni  zkuste FELIWAY- buď sprej nebo zásobník do zásuvky. Imituje to kočičí feromony a má to antistresový a uklidńující účinek a opravdu to funguje. Používá se to při zvykání na nový domov či člena rodiny, ale taky při cestování a jiných poruchách chování.