Příjezdová cesta, jak ji nejlépe zpevníme?

Ahoj. Máme 48 m dlouhou příjezdovou cestu - nezpevněná, travnatá. Po létě chceme začít stavět a řešíme, jak tuto cestu co nejlépe zpevnit, aby nás to finančně nezruinovalo a mohla na to vjet i těžká technika. Zámková dlažba vzhledem k délce nepřipadá v úvahu, možná až někdy časem, až budou "zbytečné peníze". Řešil jste někdo podobnou situaci?
Odpovědět
Předpokládám, že to je cesta od hranice pozemku k domu, takže opravdu příjezdovka. Pokud tam teprve začínáte stavět, pozemek je váš a v budoucnu chcete mít příjezdovku jen pro osobní auta, tak se teď na definitivní cestu rozhodně vykašlete, jen byste si ji zničili. Osobně jsem to řešil stržením části ornice (ani to nemusí být) a posypem malé vrstvy makadamu. Dá se vzít i recyklát, ale člověk nikdy neví, co v tom recyklátu je, někdy to jsou i ostré kusy železa, jindy betonová drť nasáklá oleji a kdoví čím. Až bude dostavěno, makadam seškrábnete bagrem a použijete ke zpevnění definitivní cesty.
Odpovědět
@ondrafox Jojo, přesně jak píšeš, je to náš pozemek a opravdu bude sloužit jen jako příjezdová cesta (i tak vypadá tvarem). Jde o to, že tou cestou budeme tahat veškeré přípojky - kanalizaci, vodu a elektřinu. Vše bude taženo uprostřed, takže rozjezdit by se to nemělo. Finálně to právě upravovat nechceme právě z toho důvodu, že by nám jí těžká technika zničila. Spíš jde o to, aby se k nám vůbec dostala, takže aspoň trochu zpevnit to musíme...
Odpovědět
@ditina my jsme na to použili staré tašky, navezli jsme je, rozhrábli a jak se přes to jezdí těžkými auťáky, tak se to přizpůsobí, kousky se rozlámou a dneska, asi po necelém roce, to dokonce vypadá moc dobře :-D
Odpovědět
@lucinkafr díky za tip. A kde jste ty staré tašky vzali?
Odpovědět
@ditina posbírali jsme to od známých, kteří se jich zbavovali, ale občas se i něco objevuje na inzerátech, že se za odvoz darují, jednou to bylo mám pocit i tady na MS v bazaru...
Odpovědět
Profilova fotka
Ahoj právě to řešíme taky. Přípojky budeme kopat až po postavění domu takže potřebujem něco co udrží těžkou techniku ale zárověň to pujde dát na stranu kvůli výkopům. Přijdou nám nejlepší zatravňovací dlaždice. Jednoduše se položí jen jako pruhy pod kola a jednoduše pujdou dát na stranu a zase vrátit zpátky. Na naši délku cca 60 jsem to spočítala asi na 20 tisíc. Není to málo ale říkáme si že to bude napořád...
Odpovědět
@petamart jojo, o zatravňovákách jsme taky uvažovali. My tedy chceme dělat přípojky se základovkou, ale úplně dobře nevíme, jak ty práce sladit, tak je možná budeme dělat po základovce (letos asi stihneme jenom tu). A jak je plánujete usadit? Budete strhávat ornici? Jinak nějaká darda ty zatravňováky nejsou, vzhledem k tomu, jak poslouží.
Odpovědět
Tak tohle moc dobře promyslete, protože obzvlášť s kanalizací bude trochu problém, jestli ji nemůžete dát na stranu od cesty. Pokud ji zakopete už teď (předpokládám umělohmotné novodurové potrubí) a "zapatkuje" vám na tom bagr, jeřáb, nebo plné auto, tak může plýtce položenou trubku promáčknout. Podobně to je i s chráničkou na elektriku, tak to asi udělal u nás, kabel se sice neporuší, ale už s ním nehnete. Na vašem místě bych promyslel, co bude definitivní příjezdovka. Pokud to budou jen zatravňovací tvárnice, nebo něco bez podloží, bez betonování, tak to stačí něčím posypat, aby se tam auta neklouzala v bahně. Pokud to bude betonované (na takovou dálku to bude pálka), tak se dá zvážit stržení ornice a navezení něčeho, auta to aspoň pěkně udusají. S odpady každopádně opatrně, osobně bych je dal, pokud možno, bokem od cesty. Záleží taky na hloubce, jak budou uložené.
Odpovědět
Profilova fotka
@ditina My chceme přípojky udělat až po stavbě aby nám nejezdily auta po čerstvě rozkopané cestě. Elektriku i vodu si můžeme natáhnout odvedle. Až tam bude bagr tak si to necháme asi jen nějak zarovnat aby to nebylo tak hrbolaty...
Odpovědět
Diskuse pokračuje po 1 roce
Asi je to věcí názoru. Na chalupě máme zatravňovačku a stačilo to. pár info o zpevnění povrchu je na http://www.puruplast.cz/zpevnovani-po...
Odpovědět
Diskuse pokračuje po 6 měsících
Navážu na předchozí konverzaci - řešil jste někdo v poslední době definitivní verzi příjezdové cesty? Chceme koupit dům v oblasti, kde budou stát pouze 3 až 4 domy, jeden již stojí, druhý je ve výstavbě, další budou stát, až někdo koupí zbylé pozemky a začnou stavět. Celý tento objekt včetně příjezdové cesty patří jedněm majitelům, koupí domu na sebe přebírám povinnost vystavět příjezdovou cestu. Na stavebním úřadu mi dnes řekli, že dle aktuálních měřítek cesta musí být asfaltová, musím mít točnu, pokud bude jednosměrná, jedině tak může být zkolaudována a dokud nebude zkolaudována, nemůže být zkolaudován ani předmětný dům. Za prvé vůbec netuším, jak řešit situaci, že potřebuji cestu, kterou budou užívat 4 rodiny, ale protože budeme první, měli bychom ji vystavit my a poté ji budou všichni užívat bezplatně? Další věc, jestli někdo ví, co je pravdy na tom, že cesta musí být výhradně asfaltová + podél ní musí vést chodník, jinak nemůže být zkolaudována? Díky.
Odpovědět
Profilova fotka
@petyk88 Řešíme něco podobného, ale naštěstí s ostatními sousedy komunikujeme a platíme to v podílu. Cesta musí mít točnu, je podmínkou, aby měla min. 3 metry na šířku + volné okraje kvůli veřejnému prostranství (to činí 6 nebo 6,5 m) - tzn. nesmí tam být ty tři metry ohraničeny hned plotem nebo budovou. My chodník ani asfalt přímo mít nemusíme, jedná se o účelovou komunikaci, která sice bude veřejně přístupná, ale vede jen k našim pozemkům a rodinným domům. Nejlepší se bude zeptat dobrého autorizovaného projektanta, jak to je podle norem. Nicméně, pravdou zůstává, že bez zkolaudované cesty vám nezkolaudují ani dům (myslím, že je výjimka na domy do 50 m vzdálenosti od současné komunikace, ale to by sis musela ověřit).
Odpovědět
Článek se načítá
Naše cesta je asi 100 metrů k domu, který chceme, takže případná výjimka se nás netýká. Tady je problém ten, že zde stojí dva domy, jeden chceme my, druhý ještě nikdo nekoupil, další se přistaví, až někdo koupí pozemek. Tudíž my tu cestu budeme potřebovat první a já jí tedy postavím a co potom. Ostatní se tam pak budou jen vesele přiživovat. Dost prekérní situace. Z domu jsem nadšená, ale kvůli tomuhle ještě jedu dnes za starostou obce, jestli on bude vědět, jak s tím naložit.
Odpovědět
Profilova fotka
@petyk88 To pak problém je, jestli tu cestu potřebujete. Můžete zkusit počkat, jestli v blízké době někdo nekoupí další pozemek nebo dům, ale jinak vám asi moc nezbývá. Pokud by na vlastní náklady vybudujete cestu, která bude v pak v podílu s dalšími majiteli, nemůžete jim nijak bránit po té cestě jezdit a ani na nich vymáhat příspěvek. Můžete se zkusit domluvit s majitelem (pokud je toho všeho jen jeden majitel), že by náklady na cestu uhradil on a vy a pak další zájemci to podle podílu splatili, ale upřímně pochybuji, že se tohle povede. Zkus se ještě informovat na stavebním úřadě. Co se norem týče, popsala jsem ti to v příspěvku výše.
Odpovědět
Bohužel stávající majitel už nemá ani floka a proto celý objekt prodává. A to, že když vybuduju příjezdovku jako první, tak pak nebudu mít nárok na to, aby mi ostatní budoucí majitelé přispěli, mi dnes potvrdil i starosta předmětné obce. Cesta už je v určité podobě zpracována v územním plánu obce a už se s tím nedá hnout. Stávající majitel si na sebe ušil bič a nezvládl to a tím pádem ho ušil i na majitele budoucí. Takže záhada vyřešena. I tak díky za pomoc :-)
Odpovědět
@petyk88 A starosta by vybudování cesty nevzal na sebe (jako obec)? My jsme řešili něco podobného, ale starosta rovnou řekl, že na vybudování nemá obec peníze a málem nás nutili k tomu vybudovat asfaltu i s veřejnym osvětlením a pak jí za korunu !!! předat obci, protože ty údajně nemůžeš být vlastníkem komunikace. Pěkná pakárna. Vybruslili jsme z toho jen díky tomu, že cesta bude sloužit výhradně nám a nikdo jinej se na ní nesmí připojit
Odpovědět
Nevzal, to jsme taky řešili. Prý je to soukromý pozemek, soukromý projekt a on ze zákona do toho vůbec nemůže zasahovat, že by ani neměl odkud na to vzít peníze. O možnosti, že by pozemek sloužil výhradně nám, mi taky říkal, ale to nelze za předpokladu, že je tam plánována výstavba 4 domů, povolil by prý i jen 3, byť v projektu jsou 4, ale protože projekt obsahuje zástavbu i okolní oblasti a je to součást nějaké změny plánu, musí cesta sloužit i pro případný další novostavby, tudíž bude veřejná a nikoli soukromá. Prostě prekérní situaci a jsem zvědavá, kdo do toho půjde. Leda nějaký zámožný investor... nebo bude muset jít majitel s cenou hodně dolů, aby se to lidem vyplatilo i s vybudováním cesty..
Odpovědět
@petyk88 Máme to podobné. Developer udělal projekt na novou ulici o 9 domech. S koupí pozemku jsme museli podepsat smlouvu na vybudování hlavních řadů IS, komunikaci a veřejného osvětlení. To vše jako majitelé pozemků zaplatíme a developer to za korunu převede na příslušné správce - město,vodárny. Cenu pozemku nám to prodražilo o 1000,-Kč/m2. Problém máme v tom, že ve smlouvě máme, že finální vrstvu komunikace-asfalt- developer dodělá až po výstavbě 7-mého domu. Zatím nás je tu 6 a tři roky chodíme a jezdíme po makadamu a nemůžeme dostat Souhlas s užíváním stavby, protože komunikace není zkolaudována. Problémy s tím související si již každý, kdo něco takového dělal, dokáže představit, ale jsme naprosto bezmocní i když jsme všechny pohledávky na vybudování IS a komunikace zaplatili. Takže pozor na to, aby jste měli nějaký pevný termín do kdy musí být komunikace zkolaudována, protože bez ní nelze dostat Souhlas s užíváním stavby, zřídit trvalý pobyt, adresu, doložit hypotéku vyměnit občanku atd. 8-(
Odpovědět
Tomu všemu rozumím. To u nás je řešení celkem jednoduché. Pokud chci bydlet, vesele si vybuduju příjezdovku pro všechny budoucí domy a pak si můžu pískat :-) ale můj účet taky, až bude o milion lehčí. Ještě bych byla ochotná, kdyby nás tam bylo víc zájemců a sepsali nějakou dohodu, že to uhradíme společně, ale za předpokladu, že když ji vybuduju já, tak pak už nemám nárok na to chtít po někom nějaký plnění, se na to můžu víte co. Aby to pak ostatní užívali zadarmo. Hele já sháním dům či pozemek asi 8 měsíců a snad se mi ještě nestalo, že by všude bylo všechno v pořádku a když, tak to bylo neskutečně předražený. Dneska už snad člověk ani nenarazí na solidní nabídku, každej tě chce hned s prominutím vočůrat... A o tom, jak realitní makléři mlží do poslední chvíle, ani nemluvě.
Odpovědět
@petyk88 Neustále být ve střehu, ničemu a nikomu nevěřit, vše si ověřovat ze všech možných stran a nedat na sliby a hezké, přesvedčivé řeči je absolutní nutnost. Je to džungle a past na slušné lidi v tomto státě a ti vychcá.... si toho jsou vědomi a jsou na koni. Bohužel.
Odpovědět
Je to tak, ale už z toho začínám být pomalu otrávená. Člověk si něco najde, už se v tom vidí, pěkně grilovačky na zahrádce, přesto mu to nedá a pátrá a vždycky na něco narazím :-) no tak snad se někdy dočkám no, doufám, že to bude v nejbližší době.
Odpovědět
Diskuse pokračuje po 6 měsících
Prosím, chci se zeptat, máte někdo zkušenost, když se frézuje cesta a ten vyfrézovaný asfalt. Co s tím dělají potom, lze to třeba odkoupit? jestli ano, jaká by byla přibližně cena. V létě u nás budou dělat novou cestu a toto by se nám hodilo, protože potřebujeme zhotovit cestu 100m dlouhou, tak na finální vrstvu by to bylo fajn.
Odpovědět
Řeším podobný problém s příjezdem, ovšem k chatě. Je to desítky let vyježděný pruh mezi loukou a potokem, ovšem když zaprší, je o nervy jestli člověk vůbec odjede. Směrem k civilizaci je to navíc pořád do kopce. Dřívější generace se škodovkami s motorem vzadu a podobně se prý vždycky nějak vyhrabali, ale s novějšími auty už se párkrát stalo, že někdo ze sousedů zůstal viset. Na pokládku zatravňovacích dlaždic a podobně - vzhledem k délce úseku - jsme ani nemysleli. Je nějaký materiál, který by se tam dal přímo nasypat a byl by klid? Trošku problém je, že se jedná o CHKO, tak by asi neprošla nějaká stavební suť, nebo asfaltový recyklát. :(
Odpovědět
@kilpi Pokud se u vás bude frézovat cesta, šel bych přímo za chlapama, co o budou dělat a domluvil se s nimi na meloucha.
Odpovědět
@chinelin doporučuji do kolejí navézt kamení frakce 16/32, a o nejlépe v období, kdy to právě bude bahnité.pěkně se to zajezdí a pak každý rok budete jen dosypávat místa, která kamení spolkla a jsou opět bahnitá. Já takto spravoval cestu dlouhou 50m na jaře před dvěma lety, kdy jsem se místy bořil po kotníky do bahna. letos na jaře jsem dosypával max. 10 kýblů.
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?