Dvougaráž - zvolit jedny nebo dvoje vrata?

26. lis 2018160

Budeme mít dvojgaráž, vnitřní šířka 7m, co bude lepší jedny nebo dvoje vrata? Parkovat zde budou určitě 2 auta. Přijde mi, že bude lepší na parkování s auty dvoje vrata...? Nebo se mýlím? Designově se mi líbí víc jedny, ale jsem žena praktická, tak klidně design oželím. Díky za vaše zkušenosti!

  • ono vrata v šíři 7m jen tak neseženete, takže v tomto případě jsou za mě rozumnější dvoje vrata. Např Hormann má šíři max 5m, lomax 4,8 a pak už je to v sekci průmyslová vrata...

  • @12medunka  Soused ma myslim 6 nebo 6,5m. Musel jit do prumyslovych vrat Hormann. I pres znacnou slevu je nekde na 120.000,- . Dvoje “obyc” vrata Hormann sezenete rozhodne levneji. Kouknete na akci Hormann 2018, maji x akcnich rozmeru. Ja koupil v teto akci velmi vyhodne.

  • Tak zas vrata nemusej bejt na celou sirku ne? Jinak lomax ma urcite i 5m..mame je🙂

  • Sponzor fóra
  • Budeme mít od Hormanna 5,5 m vrata. Uměji i širší, ale tohle je jejich největší typizovany rozměr. Musíme původní otvor 6 m zmenšit. Za vrata na míru bychom se nedoplatili. Taky jsme uvažovali i o dvou malých vratech.

  • Šel bych do dvou vrat, bude to lepší i levnější řešení, které jasně vymezuje hranice, kde mají jednotlivá auta parkovat aby se tam i druhé v pohodě vlezlo.

  • Pokud máte jednoduchý přímý vjezd do garáže dala bych dvoje. Pokud ne dala bych jedny co nejširší.

  • No kdo chce opicky musi mit na banany. Velka vrata samozrejme vetsina vyrobcu dela, ale v prumyslove kategorii, takze jak uz bylo uvedeno vyse, jsou podstatne drazsi. Jinak souhlas s @bamak - pokud mate pred garazi prostor abyste tam mohli auto vyrovnat a zajet do garaze rovne, muzete usetrit a dat dvoje mala vrata, v pripade najezdu primo z cesty kdyz se najizdi sikmo, je lepsi jedny siroke.
    Pokud se van do garaze nebude zajizdet dobre skoncite nakonec tak ze budete radeji nechavat auta venku.

    A pak jde o esteticke hledisko k nejake stavbe a v nejake lokalite budou lepe vypadat jedna siroka vrata, nekde mozna budou vyjimecne lepsi dvoje mala.

  • Je to tak, jak jste to napsala. Dáte-li přednost praktičnosti a ceně, pak vezměte raději dvoje. Lépe budou ale vždy vypadat jedny. Soused naproti v ulici má dvě auta, jedny vrata a s parkováním při nájezdu prakticky do pravého úhlu nemá žádný problém.

  • Asi jsem se vyjádřila špatně - 7 m není šíře vrat, je to vnitřní rozměr garáže, jakože o.k. 2 auta se tam fakt vejdou 😉 Šlo mi o manévrování s auty, jestli je lepší přes jedny nebo dvoje vrata. Vím, že spousta lidí má dvojgaráž, jedny vrata, ale parkuje tam s 1 autem, tudíž manévrování je vpoho. Přijde mi, že přes 1 vrata se tam budeme různě vytáčet a natáčet (nyní passat combi a fabia krátká) a jestli by 2 vrata nebyly pohodlnější i když ne designove na jedničku....

  • @12medunka  Tak hlavně dvoje vrata budou mezi sebou mít sloupek. Šel bych do pětimetrových vrat v kuse, metr ke zdi na každé straně je OK. Na kola i bicykly.

  • @12medunka  v takovém případě určitě 5 m v celku, sloup, co by jste potřebovali u dvou vrat, vám manévry naopak ztíží. Auto na malém prostoru zase tolik manévrů nenadělá, 2.5 m je tak akorát, u většího auta už to může být málo 😎.

  • Teď jsem se koukala a hormann dělá max 5500, pak už jsou průmyslová a tedy dražší. Omlouvám se, měla jsem za to, že 5, protože vím, že jsme měli v plánu o 20 cm širší a museli jsme ustupovat. Jiank šíři garáže máme 7120 a vyhodnotili jsme těch 5,5 pro vrata jako fajn, projektant původně navrhoval 5700. Dvoje vrata při této šíři mi přijdou nepraktické, navíc se mi to nelíbí.

  • Za me dvoje vrata a k tomu jeste samostatne dvere. Teda za predpokladu, ze bude garaz slouzit i jako sklad na kola a treba sekacku a bude trochu "tepla". Neni treba kvuli kolu vyvetrat celou garaz najednou.

  • Tak taky napíšu svojí čerstvou zkušenost. Garáž 8x6m, vrata o šířce 4,5m dostačující pro dvě auta...když tam zajedu já, tak i manželka se vedle mě vejde. Vrata mě vyšla na 35tis. Pokud mohu radit, bohatě jedny 5m vrata pro větší pohodlí.

  • V případě takto širokých vrat může být problém s prohýbáním lamel, pokud jsou v tmavé barvě, v případě, že vám na ně bude svítit delší dobu slunce a tím pak následnému možnému oděru při otevírání. Dalším problémem je hmotnost vrat (cca 15 kg/m2) a nutnost použití průmyslového pohonu, který může být přibližně 3x dražší, než stropní privátní pohon. Takto široká vrata jsou na zvážení.

  • Mame bez 20cm 5 metrů na dvě auta 🙂

Přidej příspěvek

    Nenašli jste co jste hledali?

    Hledat pouze v názvech témat
    Články od našich partnerů
    Pochopíme konečně, že epidemie koronaviru je další upozornění na nutnost změny způsobu bytí společnosti?
    Značka Ytong je Nejdůvěryhodnější značkou stavebního materiálu roku 2020
    Podívejte se do lepších časů z nového střešního okna VELUX
    Archiv článků od partnerů