Externí přívod vzduchu x rekuperace x krbová vložka

Ahoj, mohl bych se zeptat, zde zkušenějších, zda existuje řešení pro nízkoenergetický dům, kde v obýváku spojeném s kuchyní má být krbová vložka (pouze jako sekundární zdroj tepla), v domě je rozvedena rekuperace, ale bohužel se při tom shonu a stavbě zapomnělo na externí přívod vzduchu? Podlahy jsou hotové a přes zeď se dostanu maximálně do ložnice, tedy nemám kudy natáhnout 150 trubku na ten externí přívod. Je to nutnost nebo pokud bych zatopil v krbu, nepoužíval digestoř a zapl rekuperaci na maximální výkon - tlačítkem u krbu, tak lze fungovat ? Díky za rady
Odpovědět
K většině krbů - krbových vložek postačí průměr 125, jde o to, kde Vaše krbová vložka má řešený přívod externího vzduchu. Já řešil ext. vzduch, odvod kondenzátu pod deskou, měli jsme mít designový krb, stavebně nám vycházela vybírací dvířka komína, pod nimiž je mřížka za níž je miska na kondenzát / komín Schiedel /, přesné napojování - vývod sopouchu pro krb v určité výšce. Už jsme měli udělanou cenovou nabídku na komíny, jen zaplatit. Pán ze Schiedelu mi poslal ještě jejich materiály a až z nich jsem zjistil, že Schiedel dělá perfektní věc - kombinovaný krb s komínem - Schiedel Kingfire, kdy se nemusí řešit externí přívod vzduchu / horní komínový díl je dvojitý - jedním si krb přisává vzduch a druhým jdou ven spaliny /, dále odpadá odvod vedení kondenzátu a odpadají i vybírací dvířka, navíc se ušetří v místnosti i prostor, protože krb je součástí komínu. Cenově nás to vyšlo skoro stejně jako komín + designový krb. Co se týče Vašeho řešení s rekuperací - obrátil bych se přímo na nějakého nějakého odborníka, který staví krby, v tomhle se vyznají, neboť při stavbě krbů dělají výpočty ohledně spalinových cest ( potřebná výška komínů a pod. ), myslím, že Ti Vám dají fundovanou odpověď. Ten přívod ext. vzduchu je tam jednak pro lepší hoření dřeva, ale i proto, aby se nevyčerpával vzduch - kyslík z obytných prostor při hoření paliva v krbu. Škoda že už máte hotové ty podlahy, protože ext. vzduch někdo řeší pod základovou deskou, ale někdo i přímo v podlaze, pokud to výška skladby podlahy dovolí, existují i ploché přívody ( ale dle doporučení je prý lepší trubka - kulatý průměr ).
Odpovědět
@faust_cz to je jednoduché. Při topení pootevřete větračku a vypnete rekuperaci. Po dotopení musíte zavřít klapku v přívodu ke krbu, zavřete větračku a zapnete rekupreraci.
Odpovědět
Obavám se, že to může být problém při revizi spotřebiče. Za určitých okolností (rekuperace, digestoř, studený komín) může nastat obrácený tah, což je velmi nebezpečný stav. Kouř je tichý zabiják. Ta rekuperace to může spíše zhoršit, protože zpravidla neumíte vypnout odtah, tudíž je pak lepší celkové vypnutí reku a pokud nemáte motorickou klapku na sání, tak si to nějaký vzduch natáhne samo. Pro bezpečnost si dejte kouřová čidla i do ložnice. To je přízemní dům? Nejde přivést vzduch ze shora?
Odpovědět
@faust_cz je to jak píše @martin_s. Rekuperece se většinou nastavuje do podtlakového režimu, takže podobně jako digestoř může obrátit tah a zabíjet. Ona i kombinace rekuperace a digestoře s vnějším odtahem je nevhodná. Pokud chcete digestoř s vnějším odtahem, je nutné dát na výstup těsnou klapku, která se otevře po zapnutí digestoře. Normálně se v tomto případě používá cirkulační digestoř, odtah rekuperace se dává poblíž sporáku a zapnutím digestoře se zpíná zvýšený výkon reku. U toho krbu je vysoce vhodné použít elektricky ovládanou těsnou klapku na přívodu, pokud možno ovládanou nějakou regulací krbu, kde se zárovaň bude blokovat rekuperace. Navíc bych přidal CO2 hlásič. Múžete to samozřejmě ovládat ručně, ale budete riskovat život.
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?