Kanadské sruby a zkušenosti s ním.

Zobraz úvodní příspěvek
Ahooj tak chceme stavět teda nechat si postavit kanadský srub...máte ho někdo? vaše zkušenosti co ano či co ne, jaká jsou negativa.....? Dík
Odpovědět
Profilova fotka
@vendulac zkus si někde najít z čeho se to vyrábí a jestli ty uměliny nepouštějí něco do vzduchu, obzvláště s podlahovým topením,,, nenajdeš to ovšem na jejich stránkách, tak se jen vychvalují :) osobně bych to do dřevěného domu nedala, ale to jen muj názor :)
Odpovědět
Ahojte, pripajam obrazok , kde som si nakreslil podrobnejsie rez na zaklady pod roubenku. Zaroven sa chcem spytat na Vase pripomienky rady názory. Co sa tyka obrazku tak este vrchne stratene bednenie 400x250 by som posunul o 100 mm nizsie a to preto aby som betovnou dosku + KARI rozlial po celej ploche - az na okrej strateneho bednenia. Co vy na to? Dik za pripomienky.....
Odpovědět
Profilova fotka
@petronia jj, desku určitě provázat přes vršek ztraceného bednění, jak píšeš. K tomu mám ještě pár poznámek: 1. štěrk na spodek základové spáry bych nedával, 2. spáru bych udělal širší než 45 cm, abyste se na ní vešli s 40 cm bedněním po celém obvodu (zas tak přesně bagristi nekopou, 3. skrývka ornice 30 cm je docela dost, ale pokud je hlína hezká, tak se to vyplatí, 4. asi největší problém je to uzké tracené bednění pod 1. trámem. Chápu, že je snaha dělat uvnitř jednoduše skladbu podlahy a zvenku nalepit hezky na rovinu polystyren, ale je to docela slabé místo. Odskoky při zakládání domů jsou přípustné (a je jedno jestli je to cihla nebo roubenka), ale MAX. 1/6 tloušky zdiva! Tzn. max. 5 cm na obou stranách při kládě 30 cm. Tzn. tady se bude muset s trámem směrem dovnitřku domu + zvětšit ztracené bednění a posunout pasy vně obvodu domu, aby rozměr domu zůstal zachovaný. 5. 12 cm na zateplení desky + 15 cm v podlaze mi přijde zbytečně moc. 6. protiradonovku nebo alespoň hydroizolaci musíš dát i pod první kládu! 7. u tohohle řešení bych se trochu bál tepelného mostu pod první kládou, tzn. zde hraje roli rovninatost desky a roubení a tam to bude vždy kolísat +/- 1 cm. Pokud si to budeš dělat sám, tak to snad dopadne i podle nákresu, ale u firmy bych se bál, že si to brutálně zjednoduší a vyloží po svém...
Odpovědět
Profilova fotka
souhlas se vsim, jeste nechapu vyznam akusticke izolace mezi anhydridem a drevenou podlahou a v pripade drevene podlahy bych klidne cely anhydrid vynechal pokud tam nebude podlahove topeni, na desku na izolaci bych dal 10-15 polystyren, rost a podlahu
Odpovědět
@petronia Když to vemu podle sebe, tak můžeš ušetřit na ztrac.bed. Já tam mám 300x250 a horní rantl vysoký taky 250 (200x250). Výška 200 je spíš atyp a nebývá na skladě (na poslední chvíli nebylo možné sehnat). Zákl. desku budeš mít jak spojenou s bedněním ? Mám ji 10 cm přelitou přes ztrac.b (nutný šalung)., s tím, že každý druhý roxor v tom ztrac.b. ohnutý dovnitř, na ně napojena karisíť. Na ty ohnutý roxory zase zpět napojeny ohnué roxory do L pro horní rantl. Tzn. horní rantl ze ztrac.b.T20 leží na základovce. Trám/kláda na střed, podlaha pod první kládou - ale toto si nejsem jist, jak to nakonec bude, tak daleko zatím nejsem.
Odpovědět
Profilova fotka
@kasha nj, je to tak, nakonec jsme zvolili třívrstvou dřevěnou podlahu.
Odpovědět
Profilova fotka
@petronia zhutněný štěrk pod beton je fajn, aspon se nemuže stát, že beton pak ujede,,, jestli je to jediná tep.izolace směrem k podloží, tak bych viděla i více :)), akustickou nechápu :) v anhydridu bude topeníčko?, základní první trám musí přesahovat aby mohla voda stékat na terén,,, bud s okapničkou nebo bez :), máme to jinak, máme podsklepeno, ale také se ztraceným bednením,,, a beronový základ s kamemen bych viděla také trochu větší do boku :)
Odpovědět
Profilova fotka
Ahoj, můžete mi sdělit jak moc se barevně se Vám změnil interiér? (jesli se do nějak porovnat) Jsem zapřísáhlým "nebrusičem" :-) , ale potom co nám instalovali čerstvé schody a vidím obrovský barevný rozdíl mezi srubovým interiérem a schody, tak nevím jak dál, jestli opravdu budu muset brousit celej vnitřek aby se vše barevně srovnalo a nebo se ty dva rozdílné odstíny časem srovnají sami. :-| Navíc jsem chtěl použít barvu s bělobou a teď mám strach, když ji použiji při nestejně barevným povrchu, že to vlastně ten barevný rozdíl zakonzervuji napořád. Řešili jste něco podobného?
Odpovědět
Profilova fotka
@fredd1e tož to je něco, co jsme neřešili a řešit nebudeme, nebot dřevo je krásné v jakémkoliv z 50ti odstínů :))), jediné co budu určitě dělat, ale až,,,, ještě jednou natřu olejem,,, jinak co vidím, abych se úplně neuhla otázce - krásně to zlátne.. (mimochodem, schodiště jsem měla obalené a příčně olepené páskou,,, když jsme odbalili, koukala jsem jako puk, když pásky byly vidět, do roka a do dne to bylo srovnané,,, NEBOJ :) vubec,,, vše je dobré a krásné :)
Odpovědět
Profilova fotka
@kasha No to je jasné, že je dřevo krásné :-) , ale když jsou ty odstíny moc blízko sebe jako v mým případě, nějako mi to moc neladí. Ale za rok se to snad spraví i mám :-) .... ostatně...... potom to tmavnout přestane nebo se jen zpomalí tmavnutí?
Odpovědět
Profilova fotka
@fredd1e tak ho budete taky natírat ne?, to se pak srovná, nám dělali schody taky až později
Odpovědět
Profilova fotka
@jptn my ještě nemáme natřeno nic. Nátěry jsem chtěl řešit až po spodních podlahách a ty ještě nejsou. Až jak přivezli schody teprve zjišťuji jak moc to ztmavlo.
Odpovědět
Článek se načítá
Profilova fotka
@fredd1e my natírali dřív.. abychom podlahy nezacákali ;-)
Odpovědět
Profilova fotka
@fredd1e také jsme natírali po podlahách-ale ne finálních :) je tam několik kroku, žejo :) a určitě to bílé zezlátne, neboj :), umýt a natřít :)
Odpovědět
Profilova fotka
@fredd1e ahoj, rychle se to sblizuje, vidime to v rozich kde se nedostala bruska a je vedle sebe brouseny a nebrouseny povrch. Je fakt, ze uvnitr lak nema UV, takze do roka to nepoznas ;-)
Odpovědět
Profilova fotka
@fredd1e S barvou bych si starost nedělala. Předpokládám, že jsou schody stejný materiál jako kuláče, nejspíš smrk. Čerstvě obroušený smrtk je takto hodně světlý, ale do dvou let bude úplně jinde. Nám se také nezdály čerstvě obroušené nesámovky na stropě, byly do světle žluta, ale časem to ztmavlo úplně někam jinam. Je fakt, že ale třeba u vysušeného dřeva záleželo zřejmě na směru vlákna nebo čemsi?... neboť lišty přes palubky nikdy neztmavly tak jako palubky, přesto že to byl všechno smrk, stejně broušeno i stejně natřeno. Ale lišty svítí více do běla.
Odpovědět
Profilova fotka
@petronia jeste poznamka k sirce zakkadovych pasu. Lzice na bagr jsou vetsinou bud 40 nebo 60cm. Mz prepocitavsli ststiku a 40cm stacila. ZB pak bohate stsci 30cm
Odpovědět
@kees_2 1. v projektu mame strk, a z for tiez vycitavam ze ten štrk davaju tak ja by ho dal. 2. dik za radu, šparu teda skusime urobit vacsiu. 3. stavebni pozemok je byvale pole, tak uvazujem o 30cm ornice. 4. dik za radu, doplnim teda stracene bedneni 250 x250 aby som mal presah 5cm,a tym aj posuniem 400x250 stracene bednenia nizsie. 5. 15cm polystyren mame v projektu, a 12 cm po obvode ma aj chlapik ktory nam ide roubenku stavat. 6. pocitam stym ze to tam bude len to tam nieje nakreslene, este sa stym nakresom raz pohram a prilepim ho sem . 7. stavebnik robuenky v takej býva a ma presne tento isty system. tak uvidime. @geodett vlaste akusticka izoalce by mohla byt len na poschodi , dik za radu, podlahove topeni mat nebudeme, jen kachlove kamna, na zaciatku sme tiez tak uvazovali o roste, medzi to este izolaci , nechat vzduchovu medzeru a drevenu podlahu. @xavik ospravedlnujem sa , nerozumiem co je rantl,ale ak som spravne pochopil tak je to to uplne horne stracene bedneni ? , zakladova doska bude spojena s bednenim, pisal som ku obrazku, ze bednenie by tym padom posunul nizsie, ak mas nejake obrazky pripadne rez zakladom skus hodit sem. dik. @kasha neviem ako myslis vedu tak bych videla i více :), akusticku asi teda nedam, podlahove vykurovanie mat nebudeme tak asi zovlime moznost bez anhydridu, a dame tam rošt. Je sice pravda ze musi ten tram presahovat, ale tym padom by som mal asi uzke stracene bedneni a to neni vhodne, a kedze este sa da po obvode 12cm polystyren, bude tam okapnicka namontovana, kt . nieje znazornena na obrazku, asi ho teda prerobim z vašich rad a znova to sem zavesim, a betonovy zaklad bude asi sirky 50 cm. @jumpmans no ako tak vidim tak asi ani 50 nepojde vykopat :), uvidime co zozenieme, mas rez zakladu mohol by si mi poslat, dik
Odpovědět
Profilova fotka
Při svém uvažování (jak se vyhnout broušení :-D ) jsem narazil na možnost opracování dřeva drásáním. Asi to vyzkouším na malém vzorku. ;-) Nedělám si iluze, že je to to pravé nebo snad lepší než broušení, ale co kdyby :-).
Odpovědět
Profilova fotka
@fredd1e zní to teda hrozně :-D :-D :-D
Odpovědět
Profilova fotka
@jptn To sice jo, ale dělá se to nylonovými kartáči. Uvidíme jak takový postaršení sloupů může vypadat. S výsledkem na vzorku (zatím)se pochlubím - pokud bude čím :-D
Odpovědět
Profilova fotka
@fredd1e vidíš, pořád něco nového... super :) @petronia asi jsi chtěl napsat - větu? hmm, je to o šířce, a když nebude podlahovka, tak je 150mm polyšu málo, z mého pohledu, ale zase nevím kde bydlíš, kde tedy stavíš, jaké mrazy tam bývají, je rozdíl jižné morava a severní morava v horách :) po obvodě je proč tak tlustý polyš? tepelné mosty jo? hmm, my máme 2cm extrudovaný :) do země vždy extrudovaný-nezapoměn, bílý se ztratí!!! nepotřebujeme zateplený sklep,,, je to o filozofii pohledu na svět :)) moc krate se to na mosty hraje, které nic moc neudělají a pak se někde úplně zapomene a je problem s jiným tepelným mostem,,, sem tam narazím na stavaře, kteří se mostum skutenčě vysmívají, že je to až moc vytahovaný problém,,, :)
Odpovědět
Profilova fotka
@kees_2 zdar, je něčím zdůvodněné proč jsou povolené odskoky při zakládání staveb max 1/6 tloušťky základu? Resp. u těžké zděné stavby bych to pochopil, ale při víceméně samonosné konstrukci mnohem lehčí roubenky či srubu mi to moc opodstatněné nepřijde. V opačném případě má dost dřeváků problém 8-)
Odpovědět
Profilova fotka
@kasha vždycky bude existovat místo s největším tepelným mostem... ovšem pokud je to špatně větrané místo kde se sráží vlhkost a začne povážlivě zelenat - je to vážný problém
Odpovědět
Profilova fotka
@vorelmato je to sice už hodně dávno co jsem vypadla ze školy,,, ale obrázek si vybavuji, jak se rozkládají síly do země a je to takový hezký kužel? pohledový,,, a máš pravdu, stavby nemáme těžké, ale v dnešní době se všechno předimenzovává a kdo má kryt pod domem, ten vyhrál :-D JINAK, muj pikofejeton o mostech tepelných a jiných - je to jako když se bavíme o vitamínech v ovoci,,, jsou tam a nejsou :) kdo má úplně zaprasené střeva, vitamín se ho nedotkne :-D a skončí na čističce, tedy zpět v přírodě, pakliže ho nějaký chemický prvek nezmění v nějaký protein :))) (chemii jsem neměla ráda, nerozuměla, nepochopila, tak mi je jedno co v co se muže změnit,,, kdysi alchymisté také měnili vodu ve víno a kámen ve zlato), ale zpět k mostům - někdy se zbytečně přecenějí a hodně se o nich mluví,,, ale stejně jako vitamíny, existují :-D,,, a vážný problém? cotoje? něco, čím se budeme v dalších minutách zabývat :-D, krásný den fšem přeji,,,
Odpovědět
Profilova fotka
@kasha vzdávám se ;-) kašlu na koupelnu, jdu kopat kryt...
Odpovědět
Profilova fotka
@vorelmato :-D :-D :-D, správně,, nemám sice televizi, ale okolí je vystreslé :-D, do kupelky postav vědro a jeto :-D :-p
Odpovědět
Profilova fotka
@vorelmato náš roubenkář nám víc než 5 cm přesah nedoporučil a pokud se podíváš na nějakou základní příručku o metodice zdění cihlového domu, tak je tam ta 1/6 také napsaná. Je to tak, jak píše kasha, jde o správný přenos sil do podloží. Dřevěné stavby jsou sice lehčí, ale pořád se bavíme o desítkách tun, které nese relativně tenký kraj desky - u tebe bednění. Čili, čím širší, tím lepší.
Odpovědět
Profilova fotka
@kees_2 OK díky za poučení, asi to nakonec špatně nemáme ;-) i když to slovutný pan architekt nakreslil blbě, asi to nikdy řešit nemusel, když projektoval banky (ty pevné základy nepotřebujou...)
Odpovědět
Profilova fotka
Ahoj vespolek. Nema nekdo zkusenosti s hrebikovackama? Potrebuju urcite 16 gauge (prumer hrebicku 1,6mm) na obkladove palubky a listy ale nevim jestli by tyhle hrebicky udrzely i podbiti z 24-28 mm silnych palubek...
Odpovědět
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?