@krocandurman díval jsem se na ta raketová kamna tady:
http://bydleni.idnes.cz/levna-kamna-n...
princip mně příjde stejný jako u klasických kachláků. topeniště + tahy. výhodu raketových kamen vidím v pořizovací ceně, nevýhodou je pro mě jejich design (to ale nevím s jistotou, protože jsem je nikdy neviděl živě). to samé jsem ale tvrdil u srubových schodů, totiž že je to hnus. pak jsem je viděl na vlastní voči a sedl jsem si na ně na prdel :-) nicméně průkopnické tendence v rámci topení nemám, takže u nás budou klasické kachláky.
včera vyšel článek o srubu. pod článkem je diskuze k tématu. většina národa celkem srub bere, ale někteří ho přirovnávají k marfuši a mrazíkovi. mě se.ou, prej ruská dača... se mám pos.at, že u nás valaši neuměli opracovat kulatinu.
https://www.novinky.cz/bydleni/tipy-a...
@tomas80
některé ty příspěvky v té diskuzi pod článkem jsou síla no.. ale to jsou lidi, kteří o tom neví vůbec nic, nejspíš i závidí a rozhodně nemají nějakou vazbu na přírodní věci..
osobně jsem se zatím s žádnou vyloženě negativní reakcí nesetkala když jsme vyslovili že budeme bydlet ve srubu a pokud někdo něco plácnul, bylo to jen čistě z nevědomosti a to bud člověk vysvětlí jak se věci mají nebo se jen pousměje a myslí si svoje :-)
Mame komín pod krovem. Zítra vyřežeme průchod střechou - Palubky, Parotes, nadkrokevní izolace. Co nevim:
1) otvor by měl byt alespoň o 5 Cm z každé strany větší než tvarnice? Někde psali ze 20 Cm
2) jak napojit parotesnou fólii , popřípadě jak to vůbec cele bezpečně zaizolovat. Jde nejen o Parotes, ale i tepelné mosty
Mne jebne. Diky!
@tomas80 ahoj Tome, to jsem dumal stejne...a furt mam pocit, ze bychto mel dodelat, ale zatim to funguje, tak do toho nerypu
Ad1) zadnych 20cm!!...cim mene tim lepe, nic lepsiho nez ten Pir panel tam totiz uz nedas!
Ad2) nase reseni HOMEMADE...mezi Pir panel a komin jsme vlozili deskovou cedicovou Rockwool izolaci. Puvodne jsem dal jeste mezi tu desku a komin tenkou listu, kterou jsem vyndal az ztvrdla pena mezi Pir panelem a Rockwoolem (ta pena soucasne vytesnila mezery mezi pir a vatou,slepila k sobe ty materialy a dotlacila vatu ke kominu).
Ta deska je silnejsi nez sirka pir panelu, tak to vypada divne ale mam za to ze to pobere pripadny kondenzat a na pude to nevadi, pri sedani zadny problem. Pokud to je nesrozumitelne, tak to muzu vyfotit.
@tomas80 Jo to je Radek,me příde že se bavim opravdu s malýma detma,jak píšu nahoře staví se nová generace kamen,takzvaný batch box,vyzdene šamotové jádro,normalni dvirka kam se přikládá drevo,kamna jsou podobná finský,bavorskym kamnům.No nevím dal jsem tam dvě fotky,ja tam žádný sud nevidím,jestli se tohle zda někomu hnusné,ma opravdu prazvláštní vkus.No můžu tě upozornit,že většina kachlových kamen není postavena spravne,kachlovy kamna tady umí pár lidí.
@tomas80 mam to natvrdo az ke kominu, dokonce jsem to zadelal i montazni penou, jasne ze se to urve az to poleze dolu, ale potreboval jsem aby tam neteklo nez jsem mel hotovy oplechovani
@tomas80 mezera dreveneho zaklopu nechana 5cm
parotes nalepeny tmelem airstop ke kominu na volno
pir vyriznuta na sirku 5cm
vystrikano protipozarni montazni penou na celou vysku pir (kdyz ti to seda tak muzes na kominovou tvarnici dat igelit,)
zakryto cele ze strany pokoje pasem nerezoveho pletu - mame pohledove krovy a stropy otevrene az do hrebenu.
ja mam ale vyhodu, ze mi to neseda. Za 2 roky se vnitrek pohnul o asi 4mm.
@thomson@geodett@jumpmans
v podstatě to vidím tak, že tam budu muset nějak experimentovat s minerální vlnou a pěnou. myslel jsem si to. třeba ciko komíny dělá i parotěsné prostupy u komínů, ale problém je sedání srubu, které stejně jakékoliv vynálezy použitelné u zděných domů nelze u dřevěnic uspokojivě použít.
další, co mě štve je výška komínu. těch 65 cm nad hřeben je děs. budeme mít nadstřešní část komínu 2,5 metru. asi to krapet snížíme, jinak foukne a jsme bez komínu... :-(
parotěsku ještě nelepím ale copak ji nejde nalepit na komín s dostatečnou vůlí ? Jak píše Jupmans na volno. Prostě bude jen trošku zkrabacená.
@tomas80 Snižíš to a kominík ti nedá rervizi, to bych neriskoval, nebo se minimálně se svým kominíkem domluvit. O spadnutí bych se nebál, když bude správně postaven.
Zdravim, srub vybrousen a natren. Zatim jedna vrstva exterier lnena fermez+terpentyn. Mate nekdo zkusenosti s timto olejem? Za jak dlouho je potreba obnova nateru? Presahy strechy mam 150 cm.
Zdravím po dlouhé době všechny srubaře a roubenkáře a dřevomilce obecně! Dlouho jsem tady za vámi nepřišla, protože a poněvadž jsem se rozhodla dočíst vás od začátku (asi jsem blázen), protože každá podnětná připomníka a informace se více než hodí a nám bude hodit, protože:
- máme hypotéku
- máme koupený pozemek a...
- máme stavební povolení! :-)
Takže jsme zase o krok blíž našemu vysněnému srubu! V říjnu jdeme na základy - asi si je budemě dělat sami, abychom se vešli do rozpočtu. A na jaře přijde hrubá stavba :-).
Pokud byste měli někdo dobré tipy k základovce nebo odkazy, budu ráda. Máme hodně nastudováno a borce, co dělá stavařinu k ruce, tak věřím, že to zvládneme. Tak já jdu zrychlit dočítání,a bych tady byla brzy s vámi live :-)
@hankahorakova stačí dost času, sil, jeden šikovný zedník, olovnice a vodováha :-) předpokládám, že budete zdít ze ztraceného bednění (tvárnice), takže je zbytečné tam držet zedníka pořád. nám to vždycky založil a nalepil, abychom měli správně výšky. zalití betonem zvládne úplně každý. pokud budete dělat sokl pod prahovou kládu z tvárnic, snižte ho u dveří, abyste se vyhnuli tepelnému mostu (jinak ho nezaizolujete). my jsme na to zapomněli, ale opravilo se to. v případě kamen bych nezapomněl na přívod vzduchu pod deskou a nově bych uvažoval nad odpadem pro komínový kondenzát, který nemáme, ale někam ho fouknem. deska se dá udělat za měsíc - od výkopu až po realizaci. pokud máte někoho, kdo to povede, určitě to zvládnete, takže hodně štěstí...
@hankahorakova@tomas80
Přívod vzduchu ke krbu a odvod kondenzátu závisi na druhu vytápění.
Pokud budete mít kondenzační kotel, tak ano, je potřeba napojit odvod kondenzátu. Pokud bude komín jen na nějakým obyč krbu tak to tam klidně dát můžete ale časem zjistíte, že je to k ničemu, že tam žádná voda nebude, řeší se to mističkou v kond. jímce - v tomto případě se hodí domluva s kominíkem. A pokud už víte, že si necháte postavit kachláky, pec nebo jiný sálavý monstrum, tak na odvod kondenzátu můžete úplně v klidu zapomenout a ušetřit pár metrů trubek ( stavitel pece potvrdí ).
Stejně tak je to s přívodem vzduchu. K akumulační peci netřeba (vyhoří a nepřikládá se = min. spotřeba vzduchu, ke krbkamnům se může hodit ale.... dá se udělat výpočet dle spotřeby vzduchu viz. internet, pro mnohé též zbytečné. Nehledě na přirozené "dýchání srubu" , není-liž pravda @vorelmato :-N ?
V každém případě ty prostupy soklem dobře rozmyslete , ať nemusíte vrtat dodatečně, budou v tom roxory a je to tlustý :) Takže počítejte s mezírkou (dírou) pro odtok napršené vody před zastřešením, jinak si napustíte pěknou vanu :-D Doporučil bych v místě, kde právě neco bude - jako třeba vyvedený kohout do zahrady, nebo přívod vzduchu do spižírny (to jsou moje případy na které jsem samozřejmě zapoměl :-| ) Dodatečné vrtání větších průměrů a sekání je pakárna nebo drahý špás (chystám se zjistit).
Prostupy, většinou už v zákl. pasech jsou samozřejmostí - budete-li dělat druhý okruh vody (studna, dešťovka) = trubka navíc, vývod ele. ven ( např. do ext. sklepa ) = též něco navíc. Možná v budoucnosti ? Dejte to tam a zašpuntujte. A pozor na odpadní rouru, pohlídejte spád (pokud i tak nebudete muset mít nucené čerpání), ať ji nedáte zbytečně hluboko (opět můj případ 8-( ) , zde stačí půl metru pod terén, v odpadu je celkem teplíčko.
Snížený práh je zase závislý na tom, jak budete zakládat, budete mít vůbec beton. sokl ? Může být i dřevěný (např. @geodett ) nebo kombinace ( @xavik ), pak se dá ono dřevo využít na nějaký ten prostup i dodatečně.
Betonové fáze se můžou prolínat s přistavbami jako sokle pod sloupy, terasy, zídky. Že jako namyslet a odlít dopředu, než to dodatečně kopat pod střechou, kam se po HS už nedostane bagr (opět já ) .
Ještě takový malý TIP: přebytky betonu odlévejte do předem (dá se i narychlo, ale při lití pasů a desky je fakt frmol) udělaných šablon či bednění. Naděláte si dlažbu třeba do sklepa, chodníček nebo kvádry jinam (schody, jiné základy...). Do větších "kufrů" ohnětě roxor, ať se dá uchopit. Podle mě je škoda to vylít nazdařbůh na zem ( https://goo.gl/7JN82whttps://goo.gl/GUQX6q )
Jo a taky bych doporučil laserový nivelák, nejlépe s funkcí denního vidění (dělá tečku), mě teda pomohl, postavil jsem ho do středu domu, desku a sokl jsem udělal do +- 1cm ( https://goo.gl/tsnAwC )
Určitě mě ještě něco napadne ale stejně je to všechno tak individuální.... Ale hlavně všechno souvisí se vším, nejsou univerzální rady, pouze ty duchovní jako buďte houževnatí, trpělivý, pracovití, nadšení, radostní a bohatí jako @kasha .... :) .... a dodržujte pitný režim :-p .
......U beton. soklu si vymyslete, jak budete hydroizolovat. Dá se izolace nalepit na základovku a pak doplnit soklem ( @vedma1 ) = mnóóóhem jednodušší, než ohýbat ipu přes sokl ( @xavik ). Otázkou je, jestli ten sokl spojit přes roxory s deskou = pohrát si s asfaltem kolem roxorů, nebo nechat "plovoucí", to nevim. Nebo budete izolovat folií ? Tak to su úplně mimo :) Doizolování může souviset s ext. vlivy a povrchovou vodou. Že bude srub min. 30cm nad zemí ja určitě známo.
@hankahorakova tak to seš teda dobrá:-D to je jak román:-D
technickou část tu obstarali kluci, my holky popřejem, jak píše morana radost z budování a pevné nervy ;-)
@xavik jsi úžasný :)
@hankahorakova tu trpělivost a radost bych dala na první místo :) to bohatí je velmi vrtkavé :-D-tedy finančně bohatí, duševně bohatí-to se nedá ztratit :) a velmi se mi vyplatilo - nic nelámat přes koleno...
ahojte, jeden dotaz. na okna jsou potřeba parotěsné pásky? myslím, že u sruboviny by neměly být a do podkroví, kde je parotěs bych je dal. je to tak? díky