@sima55 natirali jsme na zemi (na kozach) saflorovym olejem i bochemitem a prislo mi to v pohode a lepsi z toho duvodu, ze se drevo ochranilo i na nepohledovych mistech. Souhlas....cim sirsi tim pohledove a pracnostne (asi jsem vymyslel nove slovo) lepsi.
Děkuji za odpovědi, pomůžou... Ještě prosím další dotazy. Jak jste řešili ukotvení komínu do krokví u nadkrokevní izoalce?
Dále uvažuji, že bych vnější roubení, štít apod. natřel hipstérem, opět z cesty dřeva. Máte někdo prosím zkušenosti? Děkuji.
@sima55 komin jsem nekotvil je proste prostrcen skrz podbiti a nadkrokevku, hipsterem natiram ted drevnik, je to dost intenzivni "vune", dlouhodobejsi zkusenosti s tim nemam je to prvni vec co s tim natiram
@geodett a co mas za tloustku palubek ? Siroky 15cm bys musel priplatit za tlusty.
Ja se ted chystam kupovat, nejbilz mam https://www.palubky-vencl.cz/inpage/k... a tam ma sice 149mm siroky ale 19mm tlusty za 200,-/m2 , spis pocitam s tim nejlevnejsim 12mm tloustky. Budu brat i podlahove tl. 24mm.
@thomson@tomas80
V palubkach se neorientuji. Mate nekdo lepsi tip na nakup ?. Hrebikovacku jsem koupil tuto https://bit.ly/2JKeodN + hrebiky 40mm 5000 ks - bude to stacit ? Obklad bude 70m2 (jen sikminy), podlaha 50m2.
Natirat chci obklad cistym olejem bud saflor, nebo lneny, toho mam hafo. Spis jsem si rikal na zemi, stejne to min. mesic necham v tom podkrovi odpocivat. Maji se delat dve vrstvy ? Na podlahu planuji nejaky ten tvrdy olej Osmo.
@xavik vse 19 mm z mensi tlousky ani nedelam, 12 mm to je jak papir
hrebikovacku nemam vzdy jsem vse zvladnul kladivem a podlahovky sli vrutama
obkladu bylo necelych 280 m2 a podlah kolem 190 m2 :-)
@xavik souhlas s Geodettem - minimalni tloustka palubek 19mm, pokud to penezenka dovoli, ber vice.
Taky si over vlhkost. Ja koupil z nouze na jeden kousek - predstenu v predsini ty 19ky od Sedleckeho a byla to bida - mel jsem je doma rozlozene skoro 3 tydny nez jsem je zpracoval, takze se hodnie zkroutily a pak na stene se jeste dale seschly - urcite nemely tech deklarovanych 10-12% vlhkosti.
jinak co se podlahy tyce, opet bych sel do 28mm - pripadne pro 24 by to chtelo spravne spocitat roztece lati na rost - hustsi latovani te mozna vyjde stejne nebo vice nez priplatek za ty 28mm palubky - a doporucuji alespon borovici, oproti smrku je prece jen na te podlaze odolnejsi a pokud je spravne vysusena (max 8%) tak i stalejsi.
co se tyka hrebikovacky - ty GA18 co jsou do te gude (nebo mozna jeste mensi) mi prijdou malo - moji tesari pouzivali hrebiky GA16 - prumer hrebiku 1,4x1,6mm, tu jsem si koupil pak i ja, a drzi dobre.
@sima55 nejdřív komín - podívej se sem http://www.modrastrecha.cz/blog/esmer...
dále hipster: my máme zdroj ne v Cestě dřeva, ale Oleje na dřevo. Hipster je přibližně to, čím máme exteriér natřený my. Není to přesně ono, ale také je to v principu dehet z kořenů borovice, terpentýn a fermež. My máme ještě nějaké příměsi, ale ne moc. Jak vypadá barva po čase, můžeš vidět v mém albu http://www.modrastrecha.cz/blog/esmer...
Pravda je, že při práci a pak ještě nějakou dobu je ten dehet cítit (tak odhaduji 3 - 4 týdny), ale vysmrádne, a nakonec to zas až tak strašný smrad není. Také ten pačok když je v kyblíku, tak vypadá hodně tmavě, když se natře, tak už ne tolik, a pak to časem ještě zesvětlá. Na této fotce http://www.modrastrecha.cz/blog/esmer... ta barva vypadá přibližně jako ve skutečnosti.
@jumpmans@geodett to jsem si mohl myslet. zase vsechno na pytel. Hrebikovacku si necham na budky pro jezky a za palubky dam zase dvojnasob. Jeste ze vas mam :-p :-D
@jumpmans rost bude Steico Floor, takze roztec nakych 40cm.
A co ty placaty sponky misto hrebiku, je to lepsi ?
@xavik jo tsk na steico floor ty 24ky budou ok. Ale stejne bych bral borovici.
Jo sponkama by to bylo asi v pohode.
Kazdopadne podlahu bych radsi srouboval - 3,5x50. Bud Fischer primo na podlahy nebo dobrou sluzbu udelaji i vruty Rapi-Tec
Ja mam kombinaci obojiho - fischery mi dosly tak jsem pak delal rapitecama a drzi oboji dobre
Děkuji za informaci. zřejmě tam pro sychr něco vytvořím. Nějaký pásek a závitovou tyč. Systémová věc za 1000 Kč se mi kupovat nechce...
Esmeralda2, prosím. Je Hipster na omak mastný a lepí? Dali byste znovu nebo přemýšleli nad něčím jiným? odstín bych chtěl tmavší, ale prý je možný přimíchat pigment, dle přání.
Původně jsem chtěl jít do olejové lazury od Kreidezeit, ale po pročítání této diskuze se mi to nezdá, jako dobrý nápad. Chtěli jsme něco hnědého, ideálně ořech... Zástupce v barvy laky mi doporučovat Sokrates, ale ten se mi také nezdá...
Opožděně děkuji za reakce na naší vizualizaci. Zdá se že půdorys opravdu zmenšíme na 10x8, dá se tím ušetřit i za vnitřní srubovou příčku, která při rozměru 10x8 prý není potřeba.
Dále bych se chtěl zeptat zda má někdo zkušenost s teplovzdušným rozvodem od kamen do místností, ať už akumulačních, nebo jen krbové vložky, případně doplněné ventilátorem? Jako druhý zdroj tepla by měly být elektrické rohože v podlaze.
Díky.
@sima55 systémovou věc na aretaci komína nemusíš, my máme aretaci z dřevěných hranolů. Co se týče nátěru, tak my si mícháme svůj. Když chceš tmavší barvu, přidáš víc dehtu. My jsme teď natírali podruhé pigmentem. To, co se natíralo předevčírem, ještě trochu lepí. Co se natíralo před týdnem, lepí minimálně. Na tyto 2 nátěry exteriéru jsme spotřebovali cca 150 litrů nátěru. Přitom, že si ho mícháme sami, nás 1 litr vyjde nějakých 170 - 180 Kč. Neměnili bychom, toto je staletími prověřená klasika. A když se jako bonus podíváš na ceníky firem dodávajících hotové namíchané směsi (nátěry) , není o čem diskutovat
@esmeralda2 aretaci komina z drevenych hranolu? to bych teda neriskoval a ani revizakovi by se to nemelo libit. Jediny komin, ktery umoznuje primy styk s horlavym materialem je tusim Scancore, vsichni ostatni vyrobci pozaduji 4-5cm mezeru nebo nehorlavy material.
@sima55 my taky nemame ukotveno, jen je u nadkrokevky vypenena mezera protipozarni penou, takze to drzi celkem ok.
@xavik hřebíky by měli držet v podkladu minimálně ze 2/3 (vyzkoušeno našimi dětmi, ale student a voják dokáže zničit všechno...)
Já mám na podlaze 40mm, ale su extrémista (uvidíte na garáži 😎), borovicu doporučuju, je "mastná", víc vydrží.
U Palubek se držím hesla, co prohřeje slunko - je slabé, bo co prohřeje slunko, rychle popraska a perpartes odejde.
Hrebikovacku sem si pučil i s komprdorem a hrebikama od Borca co buší palety, tu věc doma nechcu už ani vidět. Příště to nabuju ručně.
Čauky lidi, tak jsem tu zas po dlouhé době. Takový dotaz. Vím, že jste tu řešili na příčky v přízemí, klasické cihly, porotherm, pohledové cihly, dokonce i sádrokarton nebo ekopanely, ale máte někdo příčky z klasického ytongu? Nebo je nedoporučujete? A proč pokud ne. Dík
@peking53 my máme jako hlavní zdroj vytápění kachlová kamna, takže nám kamnář vysloveně ytong zakázal, jelikož máme i podlahy z 80% dřevěné, takže reflexe sálavého tepla od podlahy taky nic moc. dnes bych řekl, že to je celkem jedno, z čeho to bude vyzděné. podle mě měl kamnář strach, aby to topilo. pokud budeš mít podlahovku, vůbec bych se ytongu nebál. tam je dostatečná akumulační plocha v podlaze. nejlepší by bylo příčku za kamny vyzdít komplet celou např. ze šamotových cihel. to bys pak mohl mít celý bárak klidně ze sádrošu. :-)
@peking53
V přízemí mám Porfix 11,5 krom stěny, která je propojená s pecí. Tu jsem udělal z Heluz Aku 11,5.
V podkroví všechny svislé stěny z Ekopanelu krom sprch.koutu, tam je Fermacell.
Bez problému použij Ytong. Bude se ti taky lehce omítat.
@jirka83 sikaflex 11 FC. Delaj ho v ruznych odstinech. Mam tim 5 let zatmelene oblozky nad oknama (kryji zaluzie) a myslim ze jeste aspon 15 let vydrzi.
Obyc silikonu bych se bal...