podlahové vytápění

26. led 2020330

Dobrý den, kdo máte teplovodní podlahové vytápění, můžete mi prosím napsat vaše zkušenosti, jak se vám bydlí? Od dvou různých příbuzných máme informace o tom, že se velmi obtížně reguluje teplota a v podstatě jak se jednou nastaví, tak už se nedá měnit, že není možné větrat stejně jako topit si k tomu v krbu (protože výkyvy teplot celý ten systém rozhazují)... že se nesmí stěhovat nábytek... Apod.
Ráda bych věděla, zda to tak máte i vy ostatní nebo máte nějaký jiný systém či jinou zkušenost... Díky moc!

  • @terirez  
    máme v celém domě teplovodní podlahovku a jelikož jsme u rodičů měli systém kombinovaný (přízemí podlahovka, patro radiátori) tak jsme již předtím věděli do čeho jdeme a určitě by jsme něměnili.
    O regulaci teploty tu bylo již mnoho témat. Někdo to reguluje manuální na průtokáčích v rozvaděci, někdo na to má regulační systémy.. A problém s regulací je právě většinou u regulačních systémů, protože je lidi používají stejně jako by regulovali radiátory a nechápou topnou křivku podlahovky která prostě nefunguje a ani nikdy nebude fungovat jako přímotop atd..
    My máme regulaci manuální + ekvitermní křivka tč a nemáme nejmenší problém. Měnit nastavení topení se samozřejmě dá, ale většinou pokud to uděláte jednou správně, už to není potřeba, protože se právě o to postará ekviterma, která dodá potřebnou teplotu vody. Pokud i tak potřebuji změnit teplotu otopu místnosti (třeba v místnosti, kde normálně topím na 18 a kvůli návštěvě potřebuji 21) jen zvýším průtok na danné smyčce (vědět o kolik potočit je spíše o zkušenostech).
    Větráme každý den zcela normálně a pokles teploty v místnostech je 2 až 3 stupně pokud větráme opravdu dlouho. Známým to rozhazují dle mého názoru prostorové termostaty, které jim nějaký "génius" doporučil použít na podlahové topení, a nejen při větrání ale i u toho krbu atd.. 🙂 A v obýváků máme krb, kterým si občas přitápíme (byť spíše jako pocitovku) a pokud zatopíme krbem, tak samozřejmě tč pozná že se mu vrací neschlazená voda s minimálním nebo žádným poklesem teploty a v tu chvíli přestává topit. Vždy po nějaké době zacykluje vodu v okruhu a až pozná schlazení vody v okruhu po vychladnutí krnu, normálně opět sepne a topí tč.
    U nabídku problém není, to se řeší u elektické podlahovky. Vodovodní je to jedno, protože do ní stejně nemůžete pustit tak horkou vodu, aby to ničilo nábytek nad ní..
    Já bych Vám doporučoval se zajít podívat a odzkoušet si podlahovku k někomu, kdo tomu aspoň trošku rozumí, má navžený vhodný systém k řízení otopu a ne první co našel někde na webu. Topení je úsporné, podlaha je příjemně teplá (což oceníte hlavně u dětí) a regulace pro nás velmi snadná.. 🙂

  • @terirez  Máme nové roční zkušeností, teplovodní podlahovka, zděný bungalov 100m2, tepelné čerpadlo.

    Topíme přes den na 21, v noci na 20. Mám nastavený noční čas 20:00 - 6:00. V zimě se průběžně v noci ochlazuje na těch 20 a ráno v 6:00 sepne tepelko a topí cca do 7:30, v tu dobu vstává manželka a jak začnou navíc domovní procesy (vaření čaje atp.) teplota v 8:00 je tam, kde chceme a tepelko vypíná, případně dohřeje teplou vodu.

    Máme ručně nastavovaný rozdělovač, všechny okruhy naplno, termostat v obýváku. Stahoval sem okruh na WC a regulace funguje.

    Pokud nebude podlahovka v budoucnu poruchová, tak je to perfektní topné médium podle mého názoru. Generuje jiné teplo než třeba radiátory, u kterých máte pocit že v baráku je hic, ale ve skutečnosti je teplota překvapivě nízká. Podlahovka generuje rovnoměrné decentní teplo, sedí mi víc.

  • U známých právě mají novostavbu, regulaci podlahovky přes nějaké elektronické čudlíky v rozvodové bedně. Nastavení bylo složité a pokud by chtěli měnit teplotu, tak to musí v podstatě udělat topenář. Nesmí otevírat okna kvůli výkyvům teploty (dokonce jim firma kvůli tomu udělala i některá okna neotevíratelná, takže prý budou muset mýt okna zvenku ze žebříku ). Nemůžou topit krbem, ze stejného důvodu. Prý se pak celý systém zblázní a neumí si s tím poradit a než se to zase vyrovná, tak to trvá několik hodin...
    U dalších známých dělali podlahovku do starého domu, regulace stejná jako v tom prvním případě. Vymysleli si, jakou teplotu kde chtějí mít. A když pak v jedné místnosti chtěli dodatečně tu teplotu zvýšit, tak to nebylo možné, tedy to řeší tak, že musí být do místnosti otevřené dveře, aby tam šlo teplo odjinud.
    Jinde jsme zatím nebyli, proto mě napadlo zadat dotaz i na internetu, protože moc lidí s podlahovým topením neznáme, abychom mohli jet pro osobní zkušenosti...

  • Sponzor fóra
  • @terirez  To, co jste zde napsala jako negativa vypadá jako sbírka hospodských povídaček od odpůrců podlahového topení. Ještě přidám další z této oblasti, že PT je zdravotně závadné, že dochází k víření prachu a další koniny. Osobně nechápu, proč si dneska někdo dává do novostavby radiátory. Sám mám taky PT jen s manuální regulací nastavením průtoků a pravidelně topím v krbu. Pokud ale požadujete měnit teplotu 5x za den, tak si PT nepořizujte a stejně tak se nestěhujete do NED novostavby.

  • @terirez  Netuším o jaké regulaci píšete. Kromě manuální regulace průtoky se dělá tzv. zónová regulace. V tomto případě máte v každém pokoji termostat, který reguluje průtoky automaticky. Podobných systémů je řada, ale nevím o žádném, kde by se systém zbláznil kvůli krbu nebo otevřeným oknům. U těch Vašich známých je spíše problém v nepochopení funkce nebo je špatně navržený výkon a proto nestačí vyhřát ten pokoj.

  • @zubr487  Jako upřímně se mi to taky nezdá, proto jsem založila tuto diskuzi. Protože ty informace od příbuzných, které máme, jsou "z druhé ruky", tzn. osobně u nich byli na návštěvě moji rodiče a takto nám to přetlumočili. Vzhledem ke vzdálenosti a tomu, že to u nich nejspíš nefunguje jak by mělo, se tam ani moc nechceme vypravovat.
    Mám trochu podezření, že si to naši poněkud upravili, protože firma, se kterou máme podepsanou smlouvu na stavbu domu, nám v ceně dala TČ + radiátory, a když jsme zažádali o nacenění podlahového vytápění, tak to vychází o 180tis víc (protože je potřeba zvednou výšku stěn, aby zůstala zachovaná výška stropu, a udělat jiné izolace do podlah atd).

  • @zubr487  nabídka firmy je tato: Pokud byste chtěli do celého domu instalovat teplovodní podlahové topení bylo by navýšení 180 450 Kč s DPH oproti standardnímu vytápění radiátory. Děláme pak podlahové topení Giacomini se systémovu deskou a regulací Siemens. V navýšení je i zvýšení obvodových a příčkových panelů o 10cm, které bude třeba zvednout z důvodu přidání izolace v podlaze + systémová deska navíc, aby se do konstrukční výšky panelu vše vešlo a zároveň byla dodržena normovaná čistá výška místnosti 2500mm. Každý podlahový okruh se pak reguluje pomocí mechanického prostorového termostatu Siemens RAA 100, případně za příplatek termostaty digitální s časovým programem, nebo z jednoho místa přímo v rozdělovači podlahového topení. Navíc bude příplatek 15 000 Kč za odvětrání podloží vzhledem k instalaci podlahového topení v horní stavbě – stoupací potrubí ve stěně horní stavby vč. konstrukčních úprav stěny, odtahový ventilátor v půdním prostoru včetně el. přívodu, parotěsný průchod stropem, odvětrávací taška Bramac. V rámci základové desky bude naprojektované radonové opatření opět z důvodu instalace podlahového topení - plynotěsná izolační vrstva Glastek 40, odvětrání základové desky ve štěrkové vrstvě drenážním potrubím vyústěné do místa budoucího odvětrání v horní stavbě. Toto opatření pak samozřejmě základovou desku také prodraží.

    Je to hodně peněz, proto hledám další informace, nechci se úplně vzdát představy podlahového topení....

  • @terirez  upřímně si myslím, že vám cpou system synco od Siemensu, ten bych nechtěla ani zadarmo, natož za prachy. Ma to být a la chytrá domácnost, ale fakt je ten, že na tom nefunguje pořádně ani topení, natož věci navíc.

  • @zubr487  Docela zásadní věc u podlahového topení je izolace podlahy a tloušťka desky PT. Čím je deska silnější bude se chovat jako akumulační a k nočním poklesům při vypnutí nebude docházet, to samé bude v NED. Při těchto venkovních teplotách netopím v ložnici vůbec. Tam se vytváří teplo jinak. Rozdíl teploty bude v koupelně a v ostatních místnostech, ale může být klidně stabilně nastavená průtokem podle potřeby. Trochu problém je v dětském pokoji, kde je dobré mít jinou teplotu ve dne a v noci. Teplota se dá klidně částečně snížit větráním. K těm buzeracím ohledně regulace a PT v dotazu, můžu jen napsat, že bydlící jsou chudáci. Při procházením bytem stále zavírat dveře a nikde nevětrá. Majitel domu asi chtěl hodně ušetřit, a tak reguluje regulací za 100 t a neušetří nic.
    A k řízení teploty vody každý zdroj tepla pro PT umí řídit teplou vody ekvitermě bezobslužně. U PT se projevuje určitá samoregulace, kdy třeba při oslunění místnosti stoupne teplota povrchu podlahy a tím klesá naopak její výkon. Nevím, jestli budete topit EE nebo TČ potom je vhodné, jestli uvažujete o žebříku v koupelně ho připojit na EE, když ho zapojíte jako jednu smyčku podlahy tak ho teplota vody kolem 30 st moc neohřeje. Připravovat vodu o větší teplotě pro žebřík je drahé z pohledu regulace. A ještě ke konstrukci PT všechny smyčky by měli být, pokud možno stejně dlouhé.

  • To je bohužel cenový diktát, pokud se jedná o stavbu na klíč a firma zřejmě nerada dělá PT. Tady se radí blbě.
    Jednoznačně v kombinaci s TČ je výhodnější PT, protože TČ má výrazně vyšší účinnost.
    Jednoznačně je v kombinaci PT a TČ výhodnější minimální až žádná regulace (jen co je součástí TČ) než nějaké složité zónové regulace. Jednak se tím výrazně prodražuje celý systém a zhoršuje účinnost TČ
    Tepelná izolace stačí min 15cm. Osobně jsem použil 18 cm šedého EPS a stejnou sílu bych použil jak pro PT tak pro radiátory.
    Vy tam máte vysoký radonový index? Jinak jsou ta opatření co uvádíte zbytečná. Spíše to vypadá, že si firma vymýšlí, aby Vás cenově natáhla.

  • @terirez  ten příplatek se mi zdá šílenej, ale nevím, jak je to s cenama u domu na klíč. z tý vaší nabídky mi není zcela jasné, co tedy ten příplatek obnáší.

  • @zubr487  asi dva roky to je, co se musí v případě podlahového topení dělat odvětrávání na střechu i u středního radonu, měnila se norma. My to máme ještě bez toho.

  • @zmrz_lina  dík za informaci, to jsem nějak přehlédl.

  • Právě mi to připadá šíleně napálené, podle mě se do toho firmě nechce... stavba není vysloveně na klíč, budeme si tam dodělávat hodně věcí sami (obklady, konečný povrch podlah, broušení a malování stěn, zařizovací předměty sanity...), ale zrovna vytápění je součástí dodávky od firmy.
    Mělo by tam být (kopíruju z detailního listu):
    Tepelné čerpadlo Panasonic Aquarea H (Bi Block) venkovní jednotka WH-UD09HE, WH-UD05HE5, WH-UD03HE5 + vnitřní jednotka WH-SDC09H3E5, WH-SDC07H3E5, WH-SDC05H3E5 dle navrženého tepelného výkonu v projektu + boiler Dražice OKC 250 NTR/HP + vyrovnávací zásobník Dražice NAD 100v1 + doplňková řídící deska CZ-NS4P.
    K tomu radiátory s mechanickými termostatickými hlavicemi a elektrický žebříček v koupelně.
    Toto má firma ve standardu a já se v tom vůbec nevyznám, potřebovala bych najít někoho nezávislého, kdo by nám poradil, zda je to dobře nebo blbost.

  • @zmrz_lina  No, já se v tom právě vůbec neorientuju. Ani netuším, jaké systémy tam mají ti příbuzní... Zkusím schválně zjistit.

  • Sponzor fóra
  • @terirez  Otázkou je, co z toho můžete změnit. Obecně je to tak, že TČ Panasonic patří do takové střední třídy. Poptával jsem loni sestavu Panasonic včetně ohřevu TUV a instalace a výsledná cena byla cca 180000Kč. Na kolik si to nacenila Vaše firma ? Podle toho, co tam máte zřejmě bude daleko vyšší cena.
    Jak jsem již psal. V případě PT bude ve srovnání s radiátory účinnost TČ v režimu topení o min 15 % vyšší. Záleží na tom, jaký typ radiátorů Vám tam dají. Mělo by se jednat o nízkoteplotní radiátory, neboli velké radiátory, které Vám budou krásně překážet.
    Máte tam zbytečně navíc vyrovnávací zásobník. Ten tam dali zřejmě z toho důvodu, že počítají s možností osazení všech radiátorů termoventily a plánují dvojokruhový systém (to je kromě dalšího ta řídící deska). V případě PT je ta vyrovnávací 100l nádrž zbytečná (protože samotná podlaha má akumulaci jako mnoha tisícová AN) a stejně tak jsou zbytečné složité regulace a dvojokruhový systém. To by Vám měli odečíst pro verzi s PT.

  • @terirez  mě osobně přijde jako nesmysl, aby jste za podlahové topení dopláceli 180tis Kč. Ušetříte za radiátory a cena materiálu PT (hady, rozvaděče) dle mého názoru bude vycházet +/- stejně, jako materiál pro radiátorové topení..
    Další nesmysl je pro mě navýšení příček, jelikož je jedno, zda dávám PT nebo ne.. výška izolace podlahy se snad nemění? Takže tam nabude cca 2 až 3 cm - výška hadu + nula nula nic za folii.
    Mám takový pocit, že z vás zkouší tahat peníze.. a pokud vezmete radiátory, tak budete platit následně více peněz za energie (viz jak již výše popsáno - zda topím tč vodu na 30 nebo na 45 stupňů je výrazný rozdíl v COP - účinnosti. No a čím větší zima, tím samozřejmě horší SCOP / momentální účinnost) a tč tak nebude šetřit tolik, kolik při správném systému může (počítejte, že cca 15% budete platit navrch).
    Pokud nestavíte na klíč, tak poptejte i jiné dodavatele, kteří vám nebudou cpát nesmysly co se hodí jim, ale navrhne vám systém, který bude k užitku a šetřit vám co nejvíce..

  • @terirez  Uz tady kolegove napsali a vyvratili snad vsechny mozne nesmysly, ktere se o teplovodni PT siri, tak se nebudu opakovat.
    Dovolim si pridat vlastni zkusenost po 18 mesicich pouzivani v novostavbe. Zduraznuju, ze jsme nikdy predtim podlahovku nemeli, takze nemuzu porovnavat s jinou podlahovkou a pisu pouze moje osobni zkusenosti:

     - v zime - pocitove je to velmi prijemne, podlaha neni vubec tepla (jak si nekdo omylem predstavuje), ale je prijemne 'nestudena', tzn nechladi
     - v lete - zadny rozdil oproti normalni podlaze bez PT (neni duvod)
     - regulace 1- mame uplne zakladni regulaci pouze pomoci jednoho termostatu a nastavenych prutoku ve smyckach a bohate to staci. Prvni zimu jsem to nastavil a od te doby na to nesaham (neni duvod). Udrzuje to v mistnostech konstantni teplotu podle toho, jak chceme. Nema smysl regulovat teplotu v jednotlivych mistnostech behem dne, protoze nez to stihne zareagovat, tak je davno treba dalsi zmena (trva to fakt hodiny)
     - regulace 2- jedine, co menim manualne je te teplota otopne vody v systemu, protoze nemame ekvitermni regulaci. Tzn jak se na podzim / v zime postupne ochlazuje, menim teplotu vody na kotli. Ekviterm by to delal automaticky, ja mam manual. Prvni rok jsem se to ucil, ted uz to mam vicemene vychytane. zjednodusene receno - kdyz to zvlada vytopit a udrzovat pozadovanou teplotu, je teplota vody OK, pripadne stupen pridat nebo ubrat dle potreby. Rozdily v teplote vody jsou v jednotkach stupnu, na podzim tam poustim 26, v teplotach kolem 0 cca 28, v celodennich mrazech 29, extremni mrazy 30/31
     - na co si dat pozor - vyber podlahove krytiny - logicky nesmi moc izolovat. Zaroven musi byt vhodna pro PT - napr. nas lepeny vinyl ma omezeni, ze teplota podlahy nesmi presahnout 28 stupnu atd.
     - vetrani - vetrame pravidelne - teplota v dane mistnosti na chvili klesne, ale brzo se vrati zpet tam, kam ma.

    Co bych udelal jinak, kdybych to resil ted:
    - chtel bych od firmy projekt s vypoctem pro jednotlive smycky atd, at to je dobre nadimenzovane.
    - zvazil bych ekvitermni regulaci
     - dat si pozor a tam, kde mam externi privod vzduchu pro krb, dat hustsi sit PT trubek. Nam to vyslo zrovna na hranici dvou smycek a podlaha tam je znatelne studenejsi

    A finalni komentar - topime elektrokotlem, 103m2 zastavena plocha, klasicka domacnost (o vikendu se vari, jinak normalni spotreba elektriny - pocitac, zesilovac, bojler 120 litru, pracka) - elektro ucet za prvni rok - celkova spotreba 10,05 MWh za 33tis u EONu. Ted jsme presli k jinemu dodavateli a meli bychom se v pohode dostat na castku do 30tis rocne se stejnou spotrebou. Urcite by slo spotrebu domacnosti snizit (bojler, pocitac, nova lednicka) a usetrit, ale my jsme spokojeni.

  • @terirez  Je to nemožná pálka, nemůžete nechat nějakou konkurenci nechat udělat konkurenční nabídku?
    Termostatická a zónová regulace PT bude komplikovaná, pravděpodobně neekonomická z pohledu na spotřebu tepla, a protože obsahuje spoustu komponent, také výrazně poruchovější než manuální řízení kotlové teploty. Ještě tak ekviterm dává smysl.
    PT je akumulační topení, nedá se dobře řídit systémem pro přímotopy.
    Je to jako byste chtěli řídit parník kormidlem z plachetnice.

  • Díky všem za reakce. Rozhodně se tedy budeme pídit dál, zkusíme oslovit nezávislé topenáře, co nám k tomu řeknou...
    Co se týče té regulace, nejde o to, abychom měnili teplotu během dne, ale o to, aby bylo možné jí upravit, když nám bude zima nebo horko...abychom to nemuseli řešit jako ta naše příbuzná tím, že budeme muset otevírat do pokoje dveře přes chodbu do koupelny, aby se pokoj trochu vyhřál....
    Obytnou místnost si kdyžtak dotopime krbem, ale dětské pokoje už takovou možnost mít nebudou.
    Žijeme poměrně vysoko (560mnm), navíc na kopci, dost tu fouká, takže podmínky se téměř blíží horám...

  • Chápu obavu o teplotní pohodu. Řešit to ale otevíráním dveří a podobně není v pořádku. Pokud není PT přehnaně nařídko natažené, případně pokud nejsou zbytečně dlouhé větve, lze ho vždy zregulovat tak, aby bylo v celém prostoru příjemně, a aby, to je důležité, se už nemuselo do nastavení průtoků téměř nikdy sáhnout. Řídící elektronika by u PT měla začínat a končit u kotle - nastavení výstupní teploty vody z topidla.

  • já to hledat už nechci, ale myslím, že tazatelka psala, že už má s firmou podepsanou smlouvu, takže je otázka, jestli ta firma bude chtít po podpisu ještě něco měnit.

  • Přidám svou zkušenost. Novostavba cca 110m2 užitné plochy. Dům komplet na elektřinu a vytápění pomocí elektrokotle do teplovodní podlahovky + na dotápění a atmosféru krbovou vložku 3-5kw bez výměníku. Bydlíme teprve od února 2019 takže ještě nemám vše vychytané, ale mám pouze jeden termostat umístěný na chodbě, kde denní teplota je nastavená na 22 a noční 21. Průtoky na rozdělovači mám naplno a do ničeho již nazasahuji. Jediný maličký problém je v případě, když topím v krbu večer a teplota stoupne i nachodbě, dojde k vypnutí elektrokotle a ten začne topit až teplota klesne pod 21 °C. Občas tedy ráno vstávám do 20°C protože má podlahovové topení pomalý náběh. Průměrnou spotřebu na celý dům jsem si nyní počítal a od 1.listopadu do nynějška to je cca 34kWh za jeden den což je 100Kč.

  • @pepa89  zkousel jsi nastavit jednu teplotu v prubehu celeho dne a nemenit to na noc? podle me ta denni / nocni regulace nema u teplovodni podlahovky smysl (u nas to reaguje az po x hodinach, takze moc nevidim smysl), ale bylo by zajimave porovnat vysledky. Ale denni prumer 34 kWh je slusny, samozrejme zalezi na miste stavby, kolik lidi byva pres den doma, co vsechno na to jede atd.

  • @mirekb  Už jsem nad tím uvažoval. Že bych teď v zimních měsících dal stálou teplotu těch 22°C nebo 22,5°C. Největší podíl na spotřebe má právě ten elektrokotel. V létě jsem na spotřebě 10Kwh denně. Mám klasiku bez výmoženosti a vše na elektřinu.

  • A dům zateplený průměrně tzn 13cm polystyren v podlaze, 34cm cm vata stropy a fasáda 15cm polystyren, 8cm soklový polystyren na soklu. Frýdek-Místek, často větrno.

  • Děkuji všem předřečníkům, že vyvrátily ty mýty o podlahovce.

    My jedeme druhým rokem a nemůžeme si vynachválit - necelých 110 m2 plochy, topení a ohřev TUV je přes TČ vzduch-voda. Regulace teploty vody ekvitermní podle venkovní teploty, do rozdělovačů jsem šahal asi 3x na začátku, pak už vůbec. Jednou jsem upravoval topnou křivku, jinak žádné zásahy. Maximálně při delší dovolené zapnu režim "prázdniny", kdy se sníží teplota topné vody o nastavený offset (tuším 2 °C) a dá se nastavit časovač, kdy se to zas vrátí zpět, případně to přes appku v mobilu vypnout.

    Topíme na 23°C, krom ložnice a chodby, tam o cca tři stupně méně větším přiškrcením průtoku. Roční spotřeba za první rok 4160 kWh včetně téměř každodenního vaření/pečení, nonstop provozu jednoho malého serveru.
    Líbí se nám, že nikde nepřekáží radiátory, když chci na zeď skříňku, dám jí tam. Chodit bos po vyhřáté podlaze je příjemné, ale nečekejte teplo jak třeba v takové té elektricky vyhřívané botě s kožíškem. V prvních dnech jsem se trochu bál, jestli vůbec podlaha topí, ale teplota místnosti rostla. 🙂

  • Já např. pokud při dnešních teplotách vypnu topení, tak mi za den klesne teplota max o 1stupeň. Je to klasika u NED staveb s dostatečnou vnitřní akumulací. Proto jsem psal, že pokud někdo požaduje 5xden výraznější změnu teploty, tak ať se radši nestěhuje do NED domu a tím víc, pokud je tam PT. Prostě to nefunguje a je jednodušší se o to nestarat a topit celý den na konstantní teplotu. Stejně se nočními útlumy nic neušetří. Je to spíše problém třeba dětských pokojů, kde by změna teploty byla vhodná, ale jde to jedině otevřením oken.

  • @pepa89  my jsme v lete na denni spotrebe kolem 12kWh, mame drevostavbu na pomezi JM a Vysociny, taky na hodne vetrnem miste. Z tech 12 denne si v lete nejvic bere bojler (cca 6-8kWh), zbytek klasika - vareni, lednicka, TV, PC, pracka, mycka. Topime na 22 celodenne, takze to spina pri poklesu pod 21.5 a jsme spokojeni. Smycku v loznici mame uskrcenou, ostatni pokoje jedou naplno nebo temer naplno.
    Mas ekviterm nebo nastavujes teplotu vody sam?

  • @mirekb  Ekviterm nemám. Nebylo mi to nabídnuto a popravdě jsem o tom donedávna neměl ani páru 🙂. Moc jsem se o to zatím nezajímal.

Přidej příspěvek

    Nenašli jste co jste hledali?

    Hledat pouze v názvech témat
    Články od našich partnerů
    HELUZ zavádí výhodné FIRST MINUTE ceny na nákup cihel
    Znáte chytrou žárovku?
    Technologie i vybavení koupelny konečně z jednoho zdroje. Geberit nabízí řešení pro celou koupelnu
    Archiv článků od partnerů