Cena - VPC 24 x Porotherm 30?

Zobraz úvodní příspěvek
Máte někdo představu o kolik zhruba vyjde dráž postavit podkrovní dům z VPC cihel tl 24 oproti Porothermu 30? Stavebniny zatím nabídky stále neposlali, kam jsem volala nevěděli, prý bude VPC o hodně dražší, co jsem tu hledala diskuze přišlo mi změny cena podobná, zedník taky tvrdí že to vyjde o moc dráž. Potřebuji zhruba porovnat třeba cenu za m2 zdiva, projektant čeká na mé rozhodnutí z čeho začít projekt chystat. Ne e-shopy jsem se dívala, ale moc se v tom označení cihel nevyznám. Díky moc.
Odpovědět
@xhex budeme to stavět se zednikem sami, takže mu to budeme spis nosit my. Teď máme v projektu cihlu 44, takže deska se nám zmenší oproti plánu i když to bude 24.
Odpovědět
Profilova fotka
@radim2015 to je zajímavý...my jsme na okraji mostecký pánve a kousek od domu máme takový ty hornický průzkumný šachty a sice jsme museli mít ke stavebnímu povolení vyjádření báňskýho znalce, ale řešilo se jestli stavět nebo ne, materiál nebo šířku zdiva vůbec neřešil. A tu balistickou ochranu jsme testovali :-D
Odpovědět
@lukoid prosím když budeme u VPC prošťouchávat díry na kabely na elektriku apod. už při zdění, maloval jste si pak někde kudy to má vést? ať ty prošťouchlé díry pak elektrikář najde :-D v koupelnách pak plánujeme předstěny, ale v kuchyni asi ne, snad to nějak půjde udělat. díky moc.
Odpovědět
@llama on nam to projektoval z VPC aby se skoro nemuselo řezat, měnily jsem kvůli tomu i trochu rozměr některých oken, ale nevím zda to udělal jako zdění na tupo jak se doporučuje, spíš mám z toho obrázku pocit že je to klasicky zděné a ty rohy svázané....ale jistá si nejsem....
Odpovědět
@jajinka121 u zdění na tupo je cihly normálně provazuji akorad se neprovazujou rohy ale místo toho se tam dávají pásky který ty stěny spoji
Odpovědět
@melin6 jo, já myslela rohy. Máme to takto namalováno v půdorysu
Odpovědět
@jajinka121 Vždy, když uděláte jednu řadu cihel jedné stěny, vezměte násadu od koštěte, projděte cihlu po cihle a prošťouchejte všechny díry až tři řady pod. Není třeba si zakreslovat, kde přesně díry jsou, protože cihly na sebe sedí. Pro elektrikáře jen nechte jednu cihlu stranou a tím, že to budete mít stavěné modulově, si bude umět vypočítat třeba od kraje ostění okna, kde jednotlivé díry v cihlách jsou. Nemusí to být ale přesně - on když vykrouží díru pro krabičku zásuvky či vypínače, tak vždy na díru narazí - nebude třeba hned na středu, ale kabel tím protáhne, příp. trošku dovyseká. Tím, že budete mít protaženy všechny díry v cihlách od stropu až po podlahu, tak vám ta ele vždy vyjde a nic předem zakreslovat nemusíte. I když možná jen pro první řadu cihel hned u podlahy vyznačte pár děr na vnitřní straně cihly (třeba co dva metry) - tudy bude protahovat kabely od země, tak to jen navrtá, protáhne kabel a už jede do úrovně zásuvek a vypínačů vnitřkem cihly. Jinak až bude elektrikář dávat krabičky, tak velice důležitá věc kvůli vzduchotěsnosti: jakmile bude mít vykrouženou díru a protažené kabely a bude instalovat krabičku, ať rozhodně sádru nebere jen jako kotvicí prostředek, tj. ne ať to tam jen tak nějak naplácá a frkne krabičku. Postup u VPC je, že se nejprve celá ta díra zasádruje a zarovná se zdivem a pak se do toho krabička vtlačí. Spoustu sádry vytlačí ven, ale také dovnitř do cihly, což je důležité, protože se tak zasádrují místa, kvůli kterým by vám nevyšel blower-door test, resp. by vám foukalo zásuvkami. U běžného domu se to moc neřeší, protože děr je všude spousta a na vzduchotěsnost se nehraje, ale tady je to zasádní. Tak na to pamatujete a ohlídejte si to a nenechte se překecat, že to tak nikdy nedělal, nebo že to neviděl, že je to pracné atd. Není to zase taková práce navíc a díky prošťouchaným dírám v cihlách mu ušetříte práce s drážkováním a sobě, protože drážkovat nebude muset a nezhorší tak akustické vlastnosti cihel.
Odpovědět
@lukoid díky moc za vyčerpávající návod. Já si právě říkala že bysme prošťouchli jen některé díry, tak navrhnu že všechny, stejně to bude asi můj úkol pomocníka na stavbě :-D S elektrikářem se snad domluvím. jinak my nebudeme řešit dotaci ani blowdoor test, nebudeme mít ani rekuperaci. Máme zdít teda na tupo nebo klasicky? zedník z toho bude stavět prvně :-D ale docela ochotně si vše studuje co mu dám.
Odpovědět
@jajinka121 Držte se návodu. Já bych šel natupo s plátky, pokud je to Vapis či Kalksandstein. U KM Beta nevím, jestli nedoporučují klasiku. BD test bych udělal i tak. Není to o dotaci, ale o testu těsnosti pro váš klid. Stojí to v rámci stavby pár korun (do 7 tis. Kč) a odhalí to fakt místa, která vám pak v budoucnu mohou přinést bolehlav - udělal bych jej hned po omítkách, než položíte první izolaci podlahy. Můžete mít pocit, že máte vše zatěsněné, ale ten BD test vám opravdu odhalí škvíry, které u těsného domu mohou způsobit nemilá překvapení. Kontaktujte třeba p. Palečka, viz https://www.pasivnidomy.cz/firmy/mgr-... Jinak před započetím zdění, resp. při zakládání si pozvěte nějakého technika od dodavatele, kdo ještě zedníkovi udělá přednášku, jak se na lopatu sedá. Poskytují to obvykle zdarma. Jestli je zedník ochotný se učit, ocení to také (ať si připraví dotazy). Při zdění ještě dávejte fakt tenkou vrstvu toho lepidla - když bude silnější, má tendenci si to sesednout a v omítkách uvnitř se pak tvoří vlásečnicové prasklinky, které kopírují jednotlivé šáry. Není potřeba tam toho dávat tunu. A nezapomeňte do obvodového zdiva dávat i plátky pro přípravu příček, ať se ta stavba sváže. A poslední věc: nikdy u stavby nedělejte nic s odůvodněním "to stačí". Vždy to dělejte pečlivě. Třeba u těch děr vám garantuji, že kdybyste udělali jen některé, zrovna byste potřebovali zásuvku či vypínač tam, kde to není prošťouchnuté. Je to zákon schválnosti. Tady to lze i pak řešit alternativně, ale jsou situace, kde "to stačí" je zárukou brutálních vícenákladů na nápravu.
Odpovědět
@lukoid asi budou od Kalksandstein. Ptala jsem se na pomoc se založením první řady a to mi psali že nenabízí....tak mohu zkusit zda nabídnou aspoň nějaké proškolení.... Díky moc.
Odpovědět
Profilova fotka
@jajinka121 kdy chcete začít stavět? Třeba zrovna Kalksandstein nabízí ukázku párkrát do roka na různých rozdělených stavbách jak se z toho zdí. Většinou je to teda strojní zdění, ale poradí i tak. Co se týče krabiček na elektro, tak jsme někde použili obyčejný a elektrikář pěkně sádroval, do obvodových zdí jsme použili speciální těsnící krabičky
Odpovědět
@xhex snad v červnu začneme, čekáme ještě na úřady
Odpovědět
Článek se načítá
Profilova fotka
@jajinka121 http://www.projektydomu.cz/blog/dny-o... Tahle akce bejvá každej rok, případně KS poradí jestli se to dá vidět i jinde
Odpovědět
Diskuse pokračuje po 1 roce
@maximsoon hezký den, máme již vyzděno a budeme řešit nyní vodu a rozvody na centrální vysavač a elektriku. Dá se tedy do 17,5 příčky v pohodě voda zasekat? ty máme jako nosné u koupelny a ať zbytečně nelepíme přizdívku z ytongu. Máme příčky u druhé koupelny 11,5, tak tam nalepíme ytong a po nalepení si to do něj asi vodař vydrážkuje na vedení vody? díky moc
Odpovědět
@lukoid Hezký den, čeká nás voda a elektrika. ty krabičky na zásuvky stačí tedy sádra? mám pocit že jsem někde četla o lepidle. děkuji moc.
Odpovědět
@jajinka121 vsechno jde, spise jde o to, kolik materialu vam tam po zasekani zbude. Tim, ze je cihla uvnitr jeste prazda, tak tomu taky neprida...
Odpovědět
@jajinka121 Dobrý den, máme v nosné 17,5 zasekanou vodu a odpad pro dřez a je to ok, ale jak už bylo řečeno, záleží, kolik toho z té cihly zbyde. Krabičky jsem jenom poctivě sádrovala, v obvodovém zdivu i spáry kolem krabičky, pokud to vyšlo do spáry. A podle BD testu tudy vůbec nefičelo. Lepidlo jsem do krabiček nedávala. Do obvodového zdiva jsme dávali normální krabičky a jen se to pořádně sádrovalo.
Odpovědět
@maximsoon zrovna ta voda je v 17,5 vnitřní příčce. Poradím se s vodarem zda je schopen to udělat nějak šetrně a neudělat díru skrz. Pokud bysme prizdivali ytong 5 Cm, tak asi porce stěně koupelny, bude skříňka s umyvadlem z Ikea takže tam bych prizdivku asi neschovala kdyby byla jen dole a nechci tam odskoky na zdi. Dneska nám dělali rozvody na centrální vysavač a příčky 11,5 jsou naskrz derave i když ta trubka k zásuvce má jen 5 Cm.
Odpovědět
Svislých drážek bych se nebál, ale kde je třeba zasekávat v horizontální rovině, tak tam bych radši volil předstěnu.
Odpovědět
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?