Vpc vs. porfix pro stavbu bungalovu

Dobrý večer, chci se zeptat do čeho by jste radši. Bude to na bungalov zastavěná 150m2.budu stavět svépomocí a co má lepší hodnoty a tak. Díky
Odpovědět
1
2
@melin6 Na všech forech se dozvíte asi 1000 různých odpovědí. Rozhodnutí bude stejně na vás a nakonec rozhoduje cena.
Odpovědět
Profilova fotka
@melin6 u nás vyhrálo VPC - pevnost, přesnost, akustické vlastnosti. Ale je to hodně i o pocitech, prostě se nám to jako materiál líbí a věříme tomu. 1000 lidí - 1000 chutí. :-)
Odpovědět
A jaký jsou tepelný vlastnosti?
Odpovědět
@melin6 Stavěl jsem z ytongu a příčky stavím z vpc sika. Z té silky se mi staví krásně, ta perodrážka pasuje rozhodně líp a je přesnější než u ytongu. říkal jsem si, že kdybych stavěl znovu, asi bych vybral VPC i když spousta věcí pro mě byla jednodušších s ytongem. Takže vlastně nevím :)
Odpovědět
@melin6 Porfix je takový kříženec s dobrými vlastnostmi tepelněizolačními, ale horší akumulací, i když nějaký pevnější už se blíží cihlovzduchu. VPC má velkou akumulaci, výbornou pevnost a neprůzvučnost. Tepelně nijak neizoluje. Je výhoda, že bungalov se dá postavit ze 175 mm tvárnice a tedy stačí menší deska. Musí se však řešit při klasickém zakládání stavby tepelné odizolování v patě zdiva a dále předsazená montáž oken. Pokud bych měl použít já silnější vpc než tu 175, tak už bych asi olil nějaký pevnější porobeton 250, kde by odpadlo řešit tu patu zdiva a okna by šla s vnější hranou zdiva.
Odpovědět
Takže na vpc 200mm izolace stačit nebude, jinak mě právě lákala ta nepruvzdusnost a akumulace ale když neizoluje tak na to asi kašlu a půjdu do porfixu s 20 izolaci
Odpovědět
@melin6 záleží co od domu očekáváš a na ostatních věcech. Pokud budeš topit tuhými palivy nebo tepelným čerpadlem, tak není důvod proč by 200 mm EPS nestačilo. Budeš na tom třeba v provozních nákladech ve vstupních ne) lépe než někdo s 250 mm EPS a topením elektrokotlem. Jinak se koukni do technických listů materiálů, tam uvidíš i že i ty pevnější porobetony s objemovou hmotností 500 a více jsou na tom s neprůzvučností v pohodě.
Odpovědět
Profilova fotka
@melin6 Tak ona myšlenka za VPC je, že tvárnice při co nejnižší šířce zajistí statiku a neprůzvučnost a tepelněizolační vlastnosti jsou ponechány na izolační vrstvě. Díky tomu nenastává problém, že by byl rosný bod ve zdivu ale v podstatě vždy ho budeš mít v izolační vrstvě kam patří. U portfixu se to bude muset propočítat. Jinak jaký je problém dát větší šířku izolace? Tj. pokud budeš stavět z VPC 20cm a dáš 30cm izolace, budeš mít stejnou šířku jako kdybys měl 30cm portfix a 20cm izolace.
Odpovědět
Profilova fotka
Já neumím poradit, co se technických věcí týká... tohle řešil muž. Jen vím, že bratránek má postavené z VPC a 30cm izolace a říkal, že by tak už nestavěl. Muž zvolil Porfix a budeme mít oproti projektu, kde je 10 cm izolace, 20 cm...
Odpovědět
@r4d3k74 jde mi o to co nejvíc zmenšil tepelný ztráty ale ne na úkor zastaveny plochy(cihla 450+) a co mít co nejmenší provozní náklady, TC počítám samozřejmě do obou
Odpovědět
@qeszi Z jakých důvodů by tak už nestavěl? Špatně se mu zdilo nebo se mu ve VPC špatně bydlí?
Odpovědět
@melin6 Izolaci paty zdiva můžete poměrně dobře vyřešit dostatečně hlubokou izolací základů.
Odpovědět
Článek se načítá
Profilova fotka
@1karel1 No, to je právě to, co přesně nevím rozebírali to tenkrát s mužem. Kvůli stavění ne, spíše po zkušenostech s bydlením, bydlí asi tři roky...
Odpovědět
@qeszi Tak to by mě docela zajímalo, šéf má z VPC taky postaveno, bydlí téměř 4 roky. A nemůže si to vynachválit, šel by do toho znovu, žádná negativa nevidí.
Odpovědět
Profilova fotka
@1karel1 Až s ním budu, zeptám se... bavili se s mužem, když jsme vybírali z čeho budeme stavět. Jen si vzpomínám, že říkal, že už by tak nestavěl, ale upřímně, jsem ženská, tohle mě až tolik nebere, tak jsem to nějak vypustila, tohle řeší muž ;-)
Odpovědět
@1karel1 nicméně i ti, co zateplují základy a sokl 200 mm perimetru, tak tu patu stejně řeší. Někteří právě prvním šárem pórobetonu, když statika dovolí.
Odpovědět
@r4d3k74 první řadu termotvarovku, za mě osobně do projektu a výpočtu pro NZU to dát, ale pak to nedělat, v PD s rekuperací tam žádná plíseň nebude a těch pár kW co uteče stojí tak málo peněz, že se to vrátí tak za 100let
Odpovědět
@r4d3k74 Ano jsou tací, co to řeší, ale je to víceméně zbytečnost, nehledě na nesmysl, dát si pod vysocepevnostní a těžkou VPC Ytong nebo podobně. Jen říkám, že to lze udělat i bez řešení paty a dávání pod VPC něco, co tam nepatří. přesně, jak píše @iveta_89, a i bez rekuperace za dodržení normálního větrání, tam plíseň nebude.
Odpovědět
Jedině VPC, výstavba v pohodě, hlavně ať je to v modulu a dobře založená první řada, pak se s tím zdí jedna radost ;-) Pata zdiva z ytongu p6-500. Je to moc příjemný materiál, když jdu kolem dveří kde ještě nejsou zárubně a omítka tak se tou cihlou kochám :D je krásná čistá a přesná... Stavěno svépomocí, vyzděno z cca 90 tun VPC tl. 20cm (KMbeta) :-D
Odpovědět
@lisakstavitel vnitřní zdi máte taky z vpc?
Odpovědět
@readyname Samozřejmě :-) tl. 115mm. Vím že někdo říká že se do VPC blbě seká a tak, ale měl jsem půjčenou drážkovačku hilti na víkend a za den jsem měl celou elektřinu odpady a vodu vydrážkovanou takže cajk ;-)
Odpovědět
my plánujeme použít 240mm v AKU provedení,cena asi o 4,-/kus vyšší, takže na celém domě do +15tis, ale Rw je 55dB
Odpovědět
Teď mimo téma.. Do jakého materiálu by jste šli kdybyste stavěli svépomocí a chtěli by jste cihly co jsou neprovzdusny, s velkým tepelnym odporem, dobrou akumulaci, šířka cihly max 350 a dobrými tepelne izolačními schopnostmi
Odpovědět
@melin6 taková neexistuje....
Odpovědět
A co je tak nejlepší z těch co je? Mám v plánu dávat 200mm izolace
Odpovědět
Ideální stav když už jsi se rozhodl zateplovat, je mít co nejtenčí stěnu s vynikající akumulací (VPC, beton) + zateplení. Každá část hraje hlavní roli tak jak nejlépe umí. Zateplení se stará o zabránění úniku tepla a stěna se stará o to aby dům nespadl a měl stabilní klima (akumulace).
Odpovědět
@lisakstavitel takže nejlíp asi vpc 175mm a na to 300 izolace
Odpovědět
nebo 175 + 260 jsem četla
Odpovědět
@melin6 tam zas bude problém s oknama, budou muset být předsazená montáž s mezerou mezi oknem a zdi, aby nebyly hluboké ostění, pak vzniká problém s tou mezerou (akustika) my volíme 240mm + 240 izolaci
Odpovědět
@lisakstavitel souhlas, ale ne vždy je akumulace žádoucí. Dokonce už se staví i domy s vnitřní izolací z důvodu, že dům sice rychle vychladne, což v noci a přes den, když je rodina pryč nevadí a po návratu se rychle vytopí. Myslím, že dost populární ve Francii. Stejně tak dobře to může fungovat u víkendových domků. Záleží asi na způsobu života.
Odpovědět
1
2
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?