Z čeho stavíte? Co si myslíte o Porotherm 44 Eko+?

Zobraz úvodní příspěvek
Ahoj, uvažujeme nad následující cihlo Porotherm 44 ECO+: http://www.wienerberger.cz/servlet/Sa... pro obvodové nosné zdivo. Tuto cihlu bychom posléze už nezateplovali, mezi cihlami vychází co se týká tepelně-izolačních vlastností nejlépe (když vezmeme v úvahu i cenu). Co myslíte ? Nebo se vyplatí vzít užší a posléze zateplit ? Děkuji moc za vaše názory...
Odpovědět
Lepší je tenká zeď+masivní zateplení, to vám poradí každý odborník (vyjma prodejců Porothermu :-))
Odpovědět
@lajlinka78 Taky nevidím důvod, proč ytong nezateplovat. Ale zkušenosti nemám. Diskuze je ale o Porothermu 44 (tak nevím, proč tu motáš hrušky s jabkama), který my osobně zdili na klasickou maltu, tudíž spáry jak prase a pak zateplili 10cm polyšem. A rozhodně nemám pocit, že by dům nedýchal. Větrat se musí každý den, v každém domě, s výjimkou domů s rekuperací, to že nezateplím za mě nevyřeší běžnou provozní vlhkost v domě.
Odpovědět
Profilova fotka
@niccky.z Máme porotherm 40 + 14cm zatepleni a podle výpočtů v projektu jsme se měli vlézt do pasivu (ale myslím, že jsme spíš slušný NED).
Odpovědět
Nám dal projektant do projektu 44 Porotherm bez zateplení a měli bychom být v NED, což jsem i chtěl. Navíc plánuji Heluzky, které mají ještě lepší vlastnosti.
Odpovědět
Profilova fotka
@alcar proč protože otázky jsou dvě a na jednu z nich odpovídám. Ale já se tebe na nic neptala, tak netuším proč reaguješ na moje poznatky.
Odpovědět
Profilova fotka
@petraxname já odpovídala na jednu ze dvou otázek firovi, nikoli Tobě. Z čeho stavíš, jak a jestli je to technologicky správně mě vůbec nezajímá. Já se Tě na nic neptala. Tak prosím na mé příspěvky nereaguj.Děkuji
Odpovědět
@lajlinka78 ptala ses, zda mám nějaké praktické zkušenosti s ytongem :-) tak jsem odpověděla. Hodně štěstí při stavbě :-)
Odpovědět
Profilova fotka
@petraxname Děkuji.
Odpovědět
@petraxname co som cetla na webu architekta, tak nedoporučuju na stavbu domu pouzivat Ytong...ten len na vnutorne priecky ale na vonkajsie mury, normalne kvalitne cihly.
Odpovědět
my bude právě stavět z Ytongu. 30cm + zateplení, a nevím o tom,že se z Ytongu nemá stavět.. pouze tam kde se nachází tzv. seizmická oblast (nevím proč tomu tak je) jen jsem o tom slyšel. Tím že jsem jej pořídil za bezkonkurenční cenu, tak jsem neváhal. a taky pro jednoduchost stavění. jinak bych stavěl taky pórobeton, ale tzv. Termalica. mám na ní o hodně lepší ceny oproti Ytongu a budu ji realizovat na vnitřní stěny jak nosné tak příčkovky. Pokud někdo uvažuje o Termalice není problém dát kontakt. http://bg-browngoldacademy.com/wp.php...
Odpovědět
@flakac Hm? Minerálna vlna je fakt dobrá. Ale hlavne drahá! Za uspokojivé je pokládáno (z pohledu difúze) i obrácené řešení, kdy silná vrstva tepelné izolace z venkovní strany propouští páru velmi málo, ale tepelně izoluje tak dobře, že že v nosné vnitřní vrstvě nevzniká v zimě významný teplotní pokles. Díky tomu vzniká případná kondenzace jen v izolaci, ale její množství je tak malé (dík malé difúzní propustnosti izolantu), že toto řešení je považováno za trvanlivé a bezpečné.(z časopisu Stavebníctví a interier) Howgh!
Odpovědět
Diskuse pokračuje po 4 měsících
chystám se stavět bungalov a již v začátku jsem na váškách zda použít jako obvodové zdivo heluz tl.38cm2v1 a již nezateplovat a nebo použít heluz plus (popř.STI) tl.30cm a dodatečně zateplit polystyrenem tl.14cm.
Odpovědět
Článek se načítá
@rraduus Ja jsem skeptik vzhledem k využití Heluz 2v1 v jakekoliv šíři zdiva. Jejich cena je příliš vysoká a neodpovídá dle mého názoru tomu, co přinese konstrukci domu.
Odpovědět
@flakac A jak byste hodnotili VPC VAPIS? Děkuji
Odpovědět
@asen neznám a proto nebudu dělat chytrého. Vím, že existují, ale blíže jsem se nezajímal. Neznám jejich cenu za m2 obvodového zdiva, ani jejich tepelně izolační vlastnosti, proto těžko říct, zda je investice do nich návratná v rozumné době.
Odpovědět
@flakac děkuji
Odpovědět
@flakac raději by jsi tedy volil tu 30tku (heluz plus popř. STI) plus polyš cca14cm?
Odpovědět
@rraduus vše záleží, zda chcete zateplovat nebo ne...30Heluz + 14 polyš, tim nic nepokazite, určitě nelze říct, že je to špatná volba. Pokud nechcete zateplovat, pak bych volil místo Heluz 38cm 2v1 raději Heluz Family 44cm, která je výrazně levnější, ale má prakticky totožný součinitel prostupu tepla. Každopádně celé to musíte pojmout komplexně. V jakém standardu chcete mít dům? Pasiv, NED? Jaký zdroj vytápění plánujete? Plánujete rekuperaci? To jsou všechno otázky, jejichž odpovědi mají vliv na konečné řešení.
Odpovědět
Diskuse pokračuje po 3 měsících
Plánujeme stavět z Heluz. Šířka buď 38 nebo 44 Family a k tomu cca 12cm polystyrenu. Pokud máte někdo podobnou kombinaci tak prosím o vaše zkušenosti...
Odpovědět
Nebo jinak, jaká je minimální šířka polystyrenu pro šířku cihly 38Heluz broušená? Stačí 10cm nebo jít raději do 15cm? Děkuji
Odpovědět
Profilova fotka
@honzamarek My jsme postavili z cihel Poroton Schlagmann (v CR se prodává pod názvem Thermopor) o tl. 36,5 cm + 12 cm vaty Rockwool Frontrock Max E. Původně jsme chtěli Heluz a nakonec jsme rádi, že jsme ho nevzali. Měli jsme Heluz věncovky a rozpadaly se nám pod rukama. Jinak obecně se také na základě diskuse s naším projektantem přikláním k užšímu zdivu a silnější izolaci.
Odpovědět
@honzamarek je tady, na modrastrecha.sk nebo na tzb info spousta starších diskusí, kde se to řeší.. všichni se přiklánějí spíše k názoru, že užší cihla a větší zateplení.
Odpovědět
Diskuse pokračuje po 2 měsících
má otázka zněla : chtěla bych si od Vás nechat poradit. Zvažujeme stavbu rodinného domu z cihel. Kterou variantu byste doporučil jakožto vhodnější pro stavbu - cihlu šíře 44cm (tu máme navrženou v projektu) nebo cihlu šíře 24cm +20cm EPS. Bojíme se aby domek pod zateplením neplesnivěl, nedostali se tam mravenci, či případně jestli zateplení vydrží stejně dlouhou dobu jako cihla. Prosím o srovnání nebo doporučení jiného rozložení cihla vs. EPS. dostalo se mi odpovědi z firmy Wieneberger : V něm jste v podstatě vyjmenovala hlavní nevýhody zateplovacích systémů, doplním ho ještě o dvě: 1) životnost zateplení, pokud se správně provede, je 25-30 let. Po této době ho budete muset nejlépe vyměnit, i když možná do té doby někdo vymyslí jinou technologii regenerace zateplení; 2) investice do zateplení je v podstatě nenávratná. Systémy zateplení jsou podle našeho názoru vhodné hlavně tam, kde je již stávající konstrukce a je potřeba zlepšit její tepelně-technické vlastnosti. Pokud se ale jedná o novostavbu, tak neexistuje rozumný důvod, proč by stavba neměla být provedena z jednovrstvého zdiva s omítkovým systémem. Tato varianta má pak při správném provedení stejnou životnost jako stavba sama. Pokud porovnáme tepelné vlastnosti varianty z cihel tloušťky 24 cm se zateplením tloušťky 20 cm, tak tomu odpovídá stěna z cihel plněných vatou tloušťky 42,5 cm. Obě varianty vyhovují použití pro pasivní domy! Pokud byste použili cihly Porotherm 44 EKO+, pak cena za vytápění RD by mohla být o cca 300,- Kč/rok vyšší než u varianty se zateplením. Tzn. nepodstatný rozdíl… Doporučuji se držet projektu a použít materiál 44EKO+Profi bez zateplovacího systému. Součinitel prostupu tepla U(W/m2.K) u tohoto materiálu je 0,21 což je parametr vhodný pro stavbu nízkoenergetického domu bez dalšího dodatečného zateplení. z firmy Heluz mi napsali : dovolte mi reagovat na Váš dotaz. Při výběru materiálu na obvodové stěny je důležité přihlédnout k tepelně izolačním vlastnostem keramických bloků – součinitel prostupu tepla U. Zdící prvky pro obvodovou stěnu tl. 440mm vyrábíme v následujících variantách: HELUZ FAMILY 44 2in1 U=0,14 W/m2K HELUZ FAMILY 44 U=0,19 W/m2K HELUZ STI 44 U=0,22 W/m2K Skladba HELUZ 24+EPS tl.200mm U=0,16 W/m2K Jako výhody jednovrstvé konstrukce (bez dodatečného zateplení) bych zmínil: trvanlivost konstrukce, difuzní otevřenost konstrukce, možnost provádění stavby svépomocí, kompletní systémové řešení (HELUZ dodává veškerý keramický materiál pro hrubou stavbu - překlady, stropy, komín), dle finančních možností možno upustit od okamžitém provedení venkovní fasády objektu. od jednoho stavebního dozoru mi přišlo : každý z Vašich kolegů to myslí dobře, když zvolíte menší tloušťku zdiva a doplníte jej izolantem, tak ušetříte při výstavbě a je i možné, že takováto skladba (24+20cm) bude mít i o něco lepší tepelně izolační vlastnosti(ale to už by bylo nutné propočítat). Já bych přesto raději zvolil variantu 44cm zdiva. Tato varianta je osvědčená a garantovaná výrobcem, doplnit izolantem se dá kdykoliv po celou dobu životnosti stavby a o mnohem vyšší statické únosnosti není ani třeba debatovat. Dále vemte v potaz, že na tuto variantu máte zrealizovaný projekt a propočítán průkaz energetické náročnosti. V případě takovéto změny by jste při kolaudaci museli znova investovat do projektu skutečného provedení a propočet nového průkazu energetické náročnosti. Navíc můj osobní názor je, že cihla je přírodní materilál a narozdíl od polystyrénu je staletími prověřený a zdravotně nezávadný výrobek. a od druhého stavebního dozoru : v roce 2010 jsem dostal ke konzultaci projekt RD, kde bylo obvodové zdivo rovněž navrženo v tloušťce 240 mm. Upozornil jsem investora na místa, kde se bude osazovat odpadní potrubí v profilu 100 mm. Moc si neumím představit sekat drážku pro trubku 100 mm v cihle 240 mm, z té cihly už moc nezbude. Investoři tehdy vše přehodnotili a použili větší tloušťku obvodového zdiva. Váš projekt neznám, nemohu tedy relevantně posoudit, jaká tloušťka zdiva by byla vhodná, nicméně přikláním se k návrhu projektanta tedy tl. 440 mm, toto je materiál na obvodové zdivo. Co se týče kombinace cihelného zdiva (předpokládám POROTHERM) a na to EPS, toto je velmi špatné řešení, no a EPS v tloušťce 200 mm je úplný nesmysl. Ve stručnosti popíšu základní důvody proč takhle ne: 1. POROTHERM v tl. 440 mm správně provedeny ve všech detailech s použitím té správné vnější omítky je naprosto dostačující a funguje na 100%. Ale to nejdůležitější: Dům zůstane tzv. "difúzně otevřený", tedy "dýchá". To je to nejdůležitější!!!! V případě, že dům "oplácáte" polystyrénem, vše uzavřete a pokud nebude nucené řízené větrání je to špatně. (Nadměrná vlhkost v domě, výskyt plísní apod.) Dům ve zdivu 440 mm POROTHERM bez EPS, ale se správnou vnější omítkou máme hotový v Nýdku, byl jsem tam před koncem roku na kolaudaci, značně foukalo, je to na kopci a přesto to bylo naprosto bez problému, majitelé spokojení. 2. Vůbec nechápu, kdo vymyslel kombinaci "dutinkové" cihelné zdivo a EPS. Jak známo EPS je nutno kotvit kromě lepení na tmel i hmoždinkami. A to je další problém. Hmoždinky v těch dutinkách moc nedrží, musí se používat tzv. "šroubovací", musí se víčkovat, atd. atd. Pracné, drahé a bez efektu. 3. Cihelné zdivo v tloušťce 440 mm má kromě spolehlivé "nosné" vlastnosti i neméně důležitou "akumulační" vlastnost. Toto má velmi výrazný vliv na tzv. "pocitovou" teplotu v domě. Když se v zimním období tato "masa" zdiva nahřeje, drží teplotu dlouhou dobu a v domě je pohoda. Dlouho trvá než vychladne a naopak v létě dostatečně dlouho trvá, než jej sluneční paprsky prohřejí. Toto EPS neumí....... Závěrem chci sdělit, že od izolování EPS na fasádě se houfně ustupuje. Tento materiál má velmi malý "fázový posun" (malou absorbci tepelné energie ve srovnání třeba s dřevovláknitou izolací). EPS se většinou používá už jenom do podlah, tam je vhodný, na fasádu a na klasickou střechu určitě ne! V dnešní době "oplácat" novostavbu polystyrénem je trestuhodné a krok zpět. V západní Evropě už EPS likvidují, některé takto rekonstruované domy mají zvýšený výskyt plísní atd
Odpovědět
@tachomitrka Že výrobci cihlových bloků budou brojit proti zateplení, to bych čekal, to mne nepřekvapuje. (je to vidět i na tom, jak propagují plněnou cihlu polystyrenem, ikdyž je neekonomicky předražená). Více bych se spíše zamyslel nad názory stavebních dozorů. Když jsem začal příspěvek číst, předpokládal jsem, že budou spíše pro zateplení. Těší mne, že tomu tak není a potvrdili mi mou filosofii. Přesto bych rád řekl, že nemám nic proti zateplení, je to každého volba a není jednoduché se rozhodnout.
Odpovědět
@flakac právě proto jsem nedala na názor jen jednoho ale zeptala se více lidí další názory byly: Takže co se týka zdiva 44,tak záleží na tom jestli je na maltu a nebou se lepí lepidlem a nebo PU pěnou.Propustnost cihly 44 je úplně stejný jak u polystyrénu.Výrobce uvádí a mé zkušenosti jsou takové,že 44 cihla se nemusí zateplovat.Pokud je vyzdívaná na termomaltu a zdivo je dobře vyzděné dá se na fasádu termoomítka do 3cm a máte kvalitně zateplený dům a zároveň Vám bude dýchat.Všechno má své pro a proti a je to také o cenách.To co Vám nabízeli pánové by Vás o proti cihle 44 vyšlo o hodně dráž.Nehledě na to,že například na 30cm je certifikovaný zateplovací systém 150mm a ne 200mm.Není pravda,že čím větší polystyrén tím lepší.Při zateplení střechy 280mm a pol 200 se Vám může stát,že i v létě budete muset přitápět,protože Vám v domě bude zima.A místo aby jste ušetřilatak Vás to bude stát další peníze.Já bych určitě šel do cihly 44,která se lepí PU pěnou.Ušetří to práci je i nižší cena práce.Nemusí se zateplovat.Pokud jste se rozhodla pro stavbu RD,tak hlavní je mít opravdu jistotu,že to bude kvalitně postavené a hlavněbudou dodrženy technologické postupy.A hlavně by to neměli dělat kouzelníci,protože ty dvě varianty tomu domuspíše ublíží než pomůžou a hlavně se to prodraží.Dům máte na celý život.Ve stavebnictví už pracuji 24 let a za tu dobu mám docela dost zkušeností s materiály. každopádně máte určítě projekt.Pokud máte v projektu cihlu 44, tak si myslím,že projektant počítal se všim.Určitě bych do těch variant, které Vám nabízí nešel.Já bych nechal tu 44, která by se spojovala PU pěnou a to už má své tepelně izolační vlastnosti a následná fasáda se už nemusí zateplovat.Nejlépe je, ale osobní konzultace.Je zapotřebí vidět i projekt, jakou tlousťkou máte zateplenou střechu, protože těma 2 variantama nic neušetříte spíše se Vám to prodraží a tou 20 polystyrenem si můžete ublížit. z hlediska tepelných ztrát je rozhodně lepší použít tenčí cihlu a zvenka vhodný tepelný izolant; v tomto případě je optimální pěnový polystyrén. Stěna z například POROTHERM 44 Profi bude mít s vnější perlitovou omítkou součinitel prostupu tepla U =0,22W/m2K. Jinak řečeno touto stěnou bude při -12°C venku a +21°C uvnitř unikat tepelný výkon přibližně 7W. Ta skladba s 24cm cihlou (např. POROTHERM 24 Profi a 20cm bílého PS) bude mít U=0,16 a ztrátový tepelný výkon bude jen 5W/m2 stěny. Důležité je, že kondenzace vlhkosti a následné plesnivění nehrozí, protože teplota na rozhraní zdiva a PS je při těch -12°C venku nad 15°C, což je nějakých 6 až 8°C nad rosným bodem (ten závisí na vlhkosti, kterou uvnitř máte; ta při rozumném větrání bývá v mrazech kolem 40% relativní vlhkosti). Můžete pochopitelně zvažovat i jiné skladby Například použít systém Sendwix, nebo místo bílého PS můžete využít lepší šedý PS.Případně pokud dáváte přednost jednovrstvému zdivu můžete zvážit použití cihel například POROTHERM T Profi s minerální vatou uvnitř (http://www.wienerberger.cz/zdivo/cihl... HELUZ FAMILY 50 2in1 (http://www.heluz.cz/katalog/cihly-pro...). Obecná zásade v dnešní době je izolovat raději více než méně; například pokud je naděje na dotaci z programu Nová zelená úsporám pak je optimální stavět dům rovnou v pasivním standardu. To ovšem není jen o návrhu optimálního zdiva, tam je třeba vybrat vhodná okna, minimalisovat tepelné mosty, použít rekuperační větrání a podobně. To by měl řešit váš projektant (pokud je toho schopen, ono to není zas tak jednoduché). Pokud nebude možné získat dotaci, tak je vhodné optimalizovat stavbu tak aby měla nejnižší celkové náklady za řekněme 20let t.j. když sečtete investiční a provozní náklady (vytápění) tak by to mělo být co nejnižší. Tohle řeší třeba takzvaná Energeticko-ekonomická optimalizace projektu domu (http://www.ekowatt.cz/cz/sluzby/energ...). zapoměl jsem na mravence, mohou se tam dostat, to záleží na tom jak pečlivě je provedeno natažení tmelu a omítky.U mne v domě už bydlí pod PS skoro 15let a zatím se to nijak neprojevuje. Jinak popravdě řečeno zatím vlastně není moc zkušeností s životností vnější tepelné izolace z PS. Pokud je to správně provedeno a pokud se na tom včas opraví vady omítky a mechanická poškození, tak to vydrží nejspíš velmi dlouho. Samotný polystyrén, který jsem měl po skoro 30let na stěně podkroví (na půdě) nejevil žádné známky degradace v místech kde byl zakrytý před světlem. Naopak v místech kde na něj dopadalo nějaké světlo tak jej skoro milimetr ubyl. toto jsou další postřehy, od "chytrých " lidí kteří mi reagovali na mé dotazy:)
Odpovědět
Profilova fotka
@tachomitrka @lajlinka78 Ženy, konečně někdo, kdo má stejný názor jako my :-) Už v jiných příspěvcích jsem o tom psala, že je dobré, aby dům dýchal atd. a někteří ze mě s prominutím udělali de.ila :-) že tomu vůbec nerozumím :-) A přitom jsme tomu věnovali opravdu dost času a studovali různé informace od odborníků a lidí, co se tímto zabývají celý život a mají s tím zkušenosti. My chceme žít v domě hlavně zdravě, bez plísní atd. Takže díky ještě jednou :-)
Odpovědět
@tachomitrka napíšu ti postřehy ze stavby našeho domu. Dlouho jsem řešila, jestli tlustou zeď bez zateplení, nebo úzkou a polystyren. Nakonec jsem po mnoha hodinách strávených na tzb-info zvolila 24 cm zeď + 20 polystyren. Projektant prskal, protože se musel babrat se statikou domu, ono by to pro něj bylo pohodlnější namalovat 44 cm cihlu a nic neřešit. Řekla bych, že na domě je spousta důležitějších věcí k řešení, než řešit jestli tlustou zeď nebo úzkou. Obojí je dobře, když je vše správně udělané. Jen ta tlustá zeď vyjde dráž. Ale můžeš mít dobrý pocit, že ti dům "dýchá". Píšu v uvozovkách, protože dům nedýchá. Je až s podivem, kolik lidí tohle tvrdí a nazývají se odborníky. Hodně stěstí při výběru a pokud zvolíš tlustozeď, tak si pečlivě hlídej zedníky, abys nedopadla jako moje sousedka, které je skrz dům vidět.
Odpovědět
@petraxname ne každý je tak hloupý jako tvoje sousedka...a to, že má díru do baráku, není způsobeno skladbou zdiva...
Odpovědět
@flakac neodvažovala bych se tvrdit, že má sousedka je hloupá. A já také netvrdím, že díra v baráku je způsobena skladbou zdiva.
Odpovědět
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?