Zkušenost stavby z vpc cihel na Berounsku

Zdravim, rad bych vedel jestli nekdo na berounsku nestavi z vpc cihel, chtel bych se jit podivat na stavbu a ziskat naky zkusenosti 🙂
Odpovědět
1
2
Rodom dělá z Km beta dost domů na Berounsku.
Odpovědět
Me by spis zajimalo u nekoho kdo stavi svépomocí 🙂
Odpovědět
Profilova fotka
@melin6 preco VPC? porobeton je lepsia volba, zlozenie materialu je rovnake, porobeton izoluje, lahsie sa s nim pracuje, nieje deravy ako VPC, pri murovani vznika viac skar, akumulacia je skor na skodu ako na uzitok(horuce leta),,peta steny, stena pod vencom,, to vsetko je problem pri VPC
Odpovědět
@jblaze naopak, právě v horkém létě se akumulační schopnost VPC využije nejvíc. Přes noc se barák vyvětrá a celý den pak udrží chlad.
Odpovědět
@llama jakmile jsou 2 měsíce třicítky tak je ti vpc na prd, a větrat v noci přes bypass naplno se nevyspíš, přes den to musíš stáhnout jinak si rekuperací naopak vytopíš vpc má význam na jaro a podzim
Odpovědět
@jblaze diskusí na toto tema je milión, tazatel se rozhodl(a ja mu rozumím) pro VPC a přijedete Vy a napíšete, že porobeton je nejlepší.. ja Vam naopak můžu napsat, ze pokud nechcete akumulaci, tak je nejlepší drevostavba..
Odpovědět
@iveta_89 Větrat v noci se dá i oknama, nejen rekuperací ;-) Faktem je, že když jsou dva měsíce tropy a noční teploty neklesnou pod 22, tak je bez aktivního chlazení hic v čemkoliv. Ale v pórobetonu o dost víc než ve VPC, kde to ta akumulace aspoň trochu udrží.
Odpovědět
@llama ano, udrží. Při dlouhých vedrech udrží to teplo a v noci nedovolí místnosti dostatečně vychladit, protože vyzařuje to naakumulované teplo. Na začátku veder je to jiná.
Odpovědět
@r4d3k74 pokud nechate dům komplet prohrat, tak ano, pokud v noci zdi opět vychladite, vydrží Vám dům delší dobu "chladný", když je horko opravdu dlouho nepomůže Vám nic, jedině chlazení..
Odpovědět
@r4d3k74 mnozí si myslí, že to je super klimatizace :-D
Odpovědět
@iveta_89 ja si to třeba nemyslím, ja např. klimatizaci nesnesu. Je pravdou, že akumulace udrží dům v teplech delší dobu obyvatelny, ale klimatizaci nenahradí..
Odpovědět
Profilova fotka
@jaroslav1987 ako vies ze sa uz rozhodol? ak nie mozno som mu pomohol aby ten material nebral ;)
Odpovědět
Článek se načítá
Profilova fotka
@llama je to presne naopak, cim lachsi dom tym sa lachsie chladi
Odpovědět
@jblaze v cem je lepsi porobeton? Kalksandstein neni tak deravy jsou tam jenom 2 diry např od porothermu. Pata vim jak se resi a chci zateplit 300mm izolace. A jde mi spis o tu akumulaci a malou tlousku steny, driv jsem chtel porfix kterej je na svépomoc lepsi ale kdyz uz se bude stavet barak tak poctive a kvalitně. Jinak rekuperace bude a k tomu bud el podlahovka nebo vodni, to se uvidi kolik budou TZ.
Odpovědět
Profilova fotka
@melin6 tie diery odporucam vypenovat pri murovani, moze tamadial lahko fukat, co je problem obzvlast pri rekuperacii ak chcete aby fungovala spravne s tenkou stenou su len problemy - veniec, predsadene okna, 20 cm stenu ide v pohode urobit z p4 500 ak by ste postavili napr z lambdy o sirke 30cm, staci vam uz len 15 cm izolacie a budete na tom istom ako pri VPC s 30 cm ;) a mate o 5 cm uzsie steny, izolacne vlastnosti VPC su zanedbatelne a porobeton izoluje 2x horsie ako eps, ak sa chapeme ;) ,, takze ak chcete tenku stenu , treba volit presne opacny postup
Odpovědět
@jblaze na venec se hodl bude delat vylejvanej bez nakejch vencovek nebo neco a s oknama je jenom vic prace trosku ale problem to neni
Odpovědět
Profilova fotka
@melin6 treba dat pozor nato kolko izolacie bude nad vencom,, a s oknami to nieje len trosku roboty ak to chcete mat dobre :)
Odpovědět
@r4d3k74 z ceho to mas postavenyho ty? Videl jsem zlutou folii z cihel tak ytong ale jaka sirka a takovy, kolik izolace
Odpovědět
@jblaze jinak mi nejde o celkovou tloušťku steny ale o tloušťku cihly, protoze eps uz je mimo ZD a cihly ti nezabiraji tolik prostoru
Odpovědět
@melin6 Mám postaveno z ytongu p4-500 250 mm a na to přijde 240 EPS.
Odpovědět
@r4d3k74 a jak je na tom porfix pevnostne?
Odpovědět
@melin6 mám postaveno z ytongu. Projektant neměl nic ani proti tomu, kdybych to postavil z P2-400
Odpovědět
@jblaze čím lehčí dům, tím lehčeji se chladí, ale tím lehčeji se i ohřeje. V domě jsou vždycky nějaké zdroje tepla - lidi, vaření, spotřebiče, PC, horký vzduch při procházení na zahradu... atd. atd. Ty vám dům přes den vytápí. Dům z lehkého materiálu sice přes noc vyvětráte prakticky na teplotu okolí, dejme tomu na ranních 20°, ale pokud se v něm bydlí, tak vám v něm teplota přes den stejně vyleze ke třicítce nebo i přes. Dům z VPC vyvětráte za stejného počasí o něco hůř, dejme tomu na 22°, ale akumulace vám to při stejném provozu udrží tak, že nepřesáhnete 26°. V tom je ten rozdíl.
Odpovědět
Profilova fotka
@llama ano v tom je rozdiel ze cez den v dome teplo nevadi ale v noci , aspon mne :) ale vo vseobecnosti ide o to ze v lahkom dome si mozte nastavovat teplotu ako chcete ak mate nato technologiu a nabeh je skoro okamzity
Odpovědět
Profilova fotka
@melin6 to su len argumenty vyrobcov alebo neviem kto to siri ze usetrenie priestoru,, o to sa spravi vecsia doska ,, nieje to ziadna tragedia, alebo sa mur trochu predstavi pri 30ke, kludne moze lezat len 25 cm, na betone
Odpovědět
@jblaze argumenty vyrobcu to nejsou je to tak, zitra zmerim uzitnou plochu na 30cihlu a 17,5 vpca uvidime rozdil
Odpovědět
@jblaze Mně tedy vadí teplo i přes den, v teplotách přes 25 nejsem moc schopná fungovat. Těžký barák to udrží vcelku blízko použitelným teplotám, lehký barák se vyhřeje na teploty nesnesitelné. V noci je to skoro stejné v obou typech - minimálně do půlnoci je venku horko tak jak tak, takže v baráku zimu stejně neuděláte. Lehký barák větráte z vyšší teploty, takže na začátku noci je v něm větší hic, ale druhou půlku noci je v něm o něco příjemněji než v těžkém baráku. Suma sumárum těžký barák jasně vede. O aktivním chlazení tu nebyla řeč, to je samozřejmě úplně jiná věc. To je pak záležitost osobní volby, jestli člověk upřednostní rychlé a pružné topení a chlazení v baráku bez akumulace, nebo naopak stabilitu prostředí v baráku s akumulací.
Odpovědět
Profilova fotka
@llama komfortne je nastavit si pozadovanu teplotu, a mat ju za co najkratsiu chvilu, a to sa v tazko neda rychlo dosiahnut, naprv , spanok v zimnom obdobi na 18 - 19 stupnov, alebo odidem na chatu, vypnem kurenie, a mam len minimalnu stratu,, ale ak vypnem kurenie v naakumulovanom dome, tak to teplo som tam uz dodal do murov a nieje to malo, a je to cista strata,, zas pri prichode trva dlhsie kym sa steny ohreju vedie dom so strednou akumulaciou, murovany ale z lahkeho murovacieho materialu ;) podla mna
Odpovědět
@jblaze komfortní je nastavit si požadovanou teplotu, mít ji furt a nemuset se starat ;-) To pak člověk rychlé náběhy nepotřebuje. Ale chápu, že vám zřejmě vyhovuje mít přes den horko a v noci chladno. Já jsem chladnomilná furt ;-) Mimochodem, četla jsem, že pokud je barák zaizolovaný (ať už zateplením, nebo samotnými izolačními vlastnostmi zdiva), tak je blbost vypínat na ten týden dovolené topení, tím ve výsledku protopíte víc, než když se topí furt stejně.
Odpovědět
@jblaze ja bych mel radsi akumulacni schopnost z duvodu ze budu topit o víkendu v krbu abych v zime naakumuloval barak a vydrzelo dele teplo v dome
Odpovědět
1
2
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?