Co vše do podlahy?

Dobrý den, S přítelem jsme koupili dům, bouráme vše co se dá a dostalo se na podlahy, vybourali jsme betony co kde byli jelikož každá místnost byla jinak vysoká jenže nastal problém, pod betonem byla a je jen hlína. Chceme podlahové topení, a nevíme co vše se musí udělat od té hlíny. Tu ještě vybagrujeme do určité hloubky jenže ta je kolik? Poradí prosím někdo? Co všechno se tam musí dát, jestli nějaký potěr či na to nějaká izolace potom nějaký polystyren topení anhydrit dlažba. Byl by někdo ochotný nám poradit co a kolik čeho se tam dává? Děkuji a přeji příjemný den
Odpovědět
@lucdan Koupili jste dům a bouráte co se dá....no předpokládám, že aspoň obvodové zdi a střecha zůstanou a pak si nedovedu představit, jak chcete uvnitř bagrovat hlínu. Jak tam ten bagr dostanete? Spíš si myslím, že to bude slušná ruční dřina. Pokud by to bylo na mě, začal bych prohlídkou izolace. Měla by být i pod každou zdí a pokud tam není, tak počítejte s tím, že bude třeba jí doplnit. (Otázkou pak je, jestli neřešit i radonový průzkum.) Jinak následovně. 1. Místo hlíny bych dal strusku nebo kamenivo, asi frakci 16/32, výška od 10 do klidně i 50cm, je to asi jedno, záleží na únosnosti hlíny pod domem a volném prostoru. 2. Kamenivo udusat, případně do něj položit kanalizaci a externí přívody vzduchu. 3. Kari síta (asi bych volil 100*100*6) a beton (asi bych dal C20/25 nebo i C16/20) ve vrstvě cca 10-15 cm 4. Na to izolaci 1-2 vrstvy (případně modifikovat dle radonového průzkumu). Velmi důležité je napojit tohle na izolaci pod zdí. A proto by jste měli být v této fázi cca ve výšce izolace pod zdí, pokud tam je. 5.Na izolaci proti vlhkosti resp. radoni dát tepelnou izolaci, EPS100 by měla stačit a výška 100-150 mm. Do ní se dá natahat voda a elektřina pokud je potřeba. 6.Podlahové topení. Vyhnul bych se systémové desce a dal to rovnou na podlahovou folii určenou pod hada. Pokud budete mít slušný projekt, dá se to zvládnout natahat i svépomocí. 7.Zalít anhydridem. Je otázka jestli nezvolit jinou hmotu, beton nebo nějakou samonivelačku. Výška dle hada a potřeby od cca30 do max. 60 mm. Nezapomenout na dilatační spáry. V této fázi by výška měla být cca -10 až -15 mm oproti výšce čisté podlahy. 8. Finální vrstva (dlažba, vinyl, plovoučka) a položit dle jednotlivého typu.
Odpovědět
Ahoj, také dělám rekonstrukci. V mém případě jsem šel cca 30- 35 cm pod úroveň podlahy na 60m2, takže ručně jsem vyvozil cca 18m3 štěrku a hlíny. Dům neměl izolaci, takže jsem nechal podřezat. Na zhutněnou hlínu podkladní beton c16/20 s kari sítí abych byl tak 25 cm pod úrovní podlahy, navařit hydroizolaci a napojit na izolaci stěn, pak bude cca 18cm EPS100, separační fólie, podlahové topení a cca 6 cm betonu od polystyrenu. Snad to trochu pomohlo
Odpovědět
@jiri_1477 Děkuji za odpověď a zároveň se omlouvám, že jsem se špatně vyjádřila a máte pravdu obvodové zdi zůstávají dokonce i některé příčky uvnitř i střecha. A bagrovat se bude rukama jinak to nejde bohužel. 1.Do toho kameniva ty odpady zahrabat nebo jen vložit třeba půlkou do a půlkou nad? 5. Když by se tam dávala voda to se dává mezi polystyren nebo až na? Samozřejmě ještě poradí vodař ale radši se ptám. 7. Co jiného by jste doporučil místo anhydridu? a proč ne anhydrit?
Odpovědět
@lebedik Děkuji za odpověď. Proč u Vás vyhrál zrovna beton na podlahové topení? Smím-li se zeptat
Odpovědět
@lucdan 1. Odpady musí mít spád, dává se většinou jako minimum 2cm na 1metr délky, takže pokud budete mít menší vrstvu kameniva a delší odpad, tak budete ještě v udusané hlíně. Nezdá se to, ale pokud například budete dělat z průměru 120-140 a délka bude 15 metrů, tak 15*2+14 je 44cm na výšku. Osobně bych se výškově odpíchnul od stávajícího prostupu ven (nebo udělal prostup tam, kde budete potřebovat) a šel v protisměru a zvedal to ke koncům jednotlivých větví. Přímo kamenivo na ležaté odpady nepatří, mohlo by se totiž stát, že to při hutnění nějaký kámen rozbije. Je lepší odpady po položení obsypat jemným štěrkem nebo pískem na zásypy a až potom okolo kamenivo a hutnit. Určitě celé do té vrstvy utopit, tedy s výjimkou výstupu, samozřejmě :-). Stačí velmi málo, ale utopit. 5. Izolační polystyren nahoře by měl být rovný. Jedině tak se vám bude dobře pokládat folie a podlahové topení, takže voda do polystyrenu. V polystyrenu se pak pro tohle vedení dají vyřezat drážky dle potřeby. Fajnšmekr může dát studenou spíše na spodní stranu a teplou zase nahoru, případně udělat celé zateplení ze dvou vrstev polystyrenu a dát to mezi vrstvy, ale to už je asi detail. 7. Anhydrid není špatná volba, klidně dejte. Jediné co mě (ale spíše pocitově na základě vlastní zkušenosti se starým barákem) odrazuje je vlhkost, která ve starém může být velká a zničit jej, jinak nic. Beton asi splní stejnou funkci, jen bude třeba větší preciznost aby se dodržela vodorovnost a nejspíš se nevyhnete broušení nerovností na povrchu, ale to nakonec u anhydridu asi taky. Vlhkost mu prakticky nevadí, je pevnější a různé akademické diskuze o vodivosti a tedy vhodnosti pro podlahovku bych opravdu bral jen jako těžkou a nezávaznou teorii. No a pak existuje celá řada samonivelačních hmot na zalévání podlahového topení. Jsou určeny většinou pro rekonstrukce, kde je problém s výškou. Bratr takhle dával podlahovku na výšku tuším asi 28mm. Jsou super, jsou pevné i ve velmi tenké vrstvě, rovné, dobře se lejou, mají rovný, hladký povrch, mají jen dvě vady. Musí se velmi rychle namíchat a nalít na podlahu (tuším, že do 30 minut), což u větších ploch je problém. A pak ta cena. Když to člověk vidí a pronásobí potřebným množstvím, tak se z toho až otřepe.
Odpovědět
Profilova fotka
Obdivuji Vás - to musí být děsné to takto předělávat. Za mě místo anhydrydu cemlevel - takový nivelační beton. Dle mě vyjde levněji postavit svépomocí nový dům (dělal jsem) než koupit starší a rekonstruovat.
Odpovědět
@hbboy s novostavbou je určitě méně práce ale je to nákladnější už jen pozemek než koupíš tak je to majlant
Odpovědět
Profilova fotka
Možná starší dům na vesnici. Ale třeba u nás malé okresni město se rujna na z bourání prodává za 1,5 milionů. Starý barák kolem 2 - 3 miliony. Do něj vložíš minimálně 1 milion a pořád je to starší barák. Spolužák koupil starší radovku kousek ode mě za 3 miliony, ptal jsem se ho kolik do ní dal za 8 let co tam žije, prý bylo nakonec třeba hodně úprav a oprav včetně střechy, oken atd a dal do ní další 2 miliony takže je na 5 milionech. Já mám zcela novou radovku, 170 m2 vše svépomocí za 2,5 milionu plus pozemek dotovana cena od města za 300 000 Kč. Vše nadstandardní, obří trojskla 43 m2, venkovní žaluzie, tepelne čerpadlo. Designová zamkova dlažba. Nadstandardní koupelny a WC, pracuji jako obchoďák voda topení, takže vzorky -) Na klíč se teď již prodávají u nás v ulici za 4,6. Pořád nižší cena než koupit starou bez oprav, když stavíš svépomocí. Ale je fakt, že lidi jsou dnes už docela líní, z 36 domu v ulici jsme stavěli svědomí jen 5 domů. Ostatní vše si zadali firmám za skoro dvojnásobnou cenu. A vše osizene. Ale když koukám na reality tak domy na vesnici, kde třeba moc mladí bydlet nechtějí nemají téměř žádnou hodnotu, takže tam to pak vyjde možná levněji.
Odpovědět
@hbboy tak my jsme koupili 170 metru dole a to stejny v patre 2 koupelny dilna puda. Strecha stara 10 let. Pozemek k tomu jeste dalsich 200 metru za 1 200 000 plus 800 rekonstrukce. Temer vse si delame svepomoci. Nemame na sobe nalepene zadne sousedy. Bohuzel jen usetrime na praci jelikoz nemame zadne zname u vodo topo a podobne takz le vse za plnou cenu jen prace svepomocne
Odpovědět
Profilova fotka
Tak za tu cenu je to ale na vesnici. U nás 3-4 +1 starší dům stojí i 3 miliony a jsou zralé na velkou rekonstrukci. A to byste postavili i nový dům. Sice menší, ale dle vašich představ. 340 m2 velký dům by asi většina lidí nevyužila a já bych ho ani nechtěl vytápět. At se daří
Odpovědět
Být vámi bych jako první věc vyměnil přítele. Toto by měl snad řešit chlap jinak je něco hodně špatně.
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?