Vápencová dlažba na podlahové topeni

Dobry den, Nemáte zkusenosti s kamennou dlazbou v interiéru? Mame plynové topení, v přízemí podlahové a zvazujeme, co na podlahu. Vinyl, dřevo ani lino nebo lamino nechceme. Váhame mezi přírodní vapencovou dlazbou a litou podlahou (polyuretan, epoxid, betonová sterka) . Nejvíce se nam libi vapenec, dali bychom ho rovnou i na terasu. Pise se, ze kamen je na podlahovku nejlepsi, ale co spary a póry? Napr v kuchyni. Nemáte zkusenosti s kamenem, pripadne litou podlahou? Cenově to asi vyjde nastejno. Obojí kolem 2t/m2, co jsme zatím vycetli. Dekuji.
Odpovědět
Je dobré se rozhodovat dle tepelného odporu uvažovaného materiálu.
Odpovědět
Vím jedno, pokud se nahřeje, tak bude několik hodin ještě topit
Odpovědět
Tepelný odpor píšou, ze je srovnatelný s keramickou dlazbou. Nebude se ale nahrivat déle nez treba vinyl a podobne? Abych nedoplatila na dobu zahřívání podlahy. O kamenných se moc nepíše, vetsinou jen o tech beznejsich.
Odpovědět
@azsinanecovzpomenu Zrovna vápenec je docela choulostivý na kyseliny, takže bacha na ocet, čističe na WC s HCL či HF. Nestálo by mi to za to riziko a volil bych dlažbu.
Odpovědět
@azsinanecovzpomenu Pokud je tepelný odpor podobný dlažbě, pak je to pro podlahové topení vhodné.
Odpovědět
@azsinanecovzpomenu z hlediska PT s tím nebudou žádné problémy. Uvědomte si, že pod tou dlažbou budete mít cca 5 cm anhydridu/betonu. Takže sice se mírně prodlouží doba nahřívání proti vinylu a ale zase bude déle hřát po vypnutí topení. Spíše bych se bál mechanické odolnosti jak píše @kofejn. Osobně bych spíše použil keramickou dlažbu, kde určitě seženete design ve stylu vápencové dlažby.
Odpovědět
@zubr487 Takze nejlepsi by mozna nakonec byla sterka? Uz kvuli vrstvě a odolnosti. Původně jsem chtela nechat vylit jen vrtstvu betonu a vyhladit. 🙂
Odpovědět
@azsinanecovzpomenu mechnická odolnost betonu není nejlepší a je náchylný k otěru. Navíc je to pórovitý materiál a počítejte s tím, že každý flek je nevyčistitelný. U přírodní dlažby bych volil nějaké výlevné horniny s minimální nasákavostí, například andezit. Cena za pokládku vás ale může nepříjemně překvapit. Jinak doporučím spíše nějakou dlažbu s dekorem. Nevypadá to sice tak supermegaluxusně jako přírodní neformátovaná dlažba, ale zase vám to ušetří značné náklady. Navíc, pokud nebude dlaždič extrémně pečlivý při pokládce, budou pod přírodní dlažbou dutiny které účinnost PT drasticky snižují.
Odpovědět
@zubr487 Já nemám zkušenosti s betonovou stěrkou. Jen jsem chtěl upozornit, že se nemusíte u zmíněných materiálů starat o vhodnost pro PT, ale starejte se jen o design a odolnost. Přesněji řečeno dneska je málo podlahových krytin nevhodných pro PT. Jak jsem psal, osobně bych použil keramickou dlažbu (a taky jsem ji použil). Ta vápencová dlažba je broušená a formátovaná jako normální dlažba. Se samotným pokládáním nebude problém. Spíše si neumím představit, jak se dělá spárování. Vzhledem k nasákavosti a pórovitosti vápence zřejmě bude problém smýt přebytky spárovačky. Taky je otázka, jak to bude s mechanickou odolností. To se týká i betonové stěrky. Např. kolečkové židle dokáží nadělat pěknou paseku.
Odpovědět
@obludak To si clovek nevybere ideální podlahu 🙂 Keramickou dlažbu jsem zavrhla, protoze vim, jak mi veci padají a uz jsem nejednu rozbila. Na přírodní by musel byt pokládac profik a tam uz se pak pohybujeme pres 3t/m2 s pokladkou, coz neni malo. Beton by byl jednoduchy a vcelku levny, jen ta odolnost tedy. Byla jsem spise pro jednolitost podlahy, jen ten vápenec jsem byla ochotna prekousnout, ale jestli se mam bat, ze to zničil nějakým cisticem nebo octem, tak to asi za ty penize nestoji. Takze mi to vychází ta lítá pur podlaha nebo mozna marmoleum? Každopádně Dekuji všem za velmi užitečné podněty.
Odpovědět
@azsinanecovzpomenu kamarád má v poválečné vile lité marmoleum a do dneška vypadá pěkně. Jenže netuším, zda to ještě někdo dělá
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?