Myslíte, že by mohl takto vypadat návrh?

Chtěli by jsme si s manželem postavit rodinný dům, ale moc tomu nerozumíme. Tak se chci zeptat co vše k tomu potřebujeme za povolení popřípadě jak dlouho se čeká na vyřízení atd.
Odpovědět
Profilova fotka
Musíte mít projekt a hromadu papírů, abyste dostali stavební povolení nebo ohlášku. Co konkrétně vám řeknou na vašem stavebním úřadě. A pak musíte mít pozemek :-)
Odpovědět
Profilova fotka
Ano, takto návrh může vypadat. V první řadě, ale potřebujete projektanta, který podle Vašich představ a Vašeho pozemku tento Váš návrh upraví, popřípadě doplní. Jinak do 150m2 stačí ohlášení stavby, nad 150m2 je potřeba stavební povolení. Toto se možná v průběhu roku 2017 změní. Hodně úspěchů
Odpovědět
Rád bych Vám napsal, že jde o lehkou a levnou srandu, ale připravte se na mnoho potřebných věcí, mnoho létání po úřadech a chce to opravdu hromadu času. Bude pouze na Vás, zda chcete ušetřit a zařídit si mnoho věcí sami nebo to předáte někomu zkušenému a solidnímu. Co to vše znamená? Pokud chcete ušetřit, budete potřebovat následující: 1) Projektanta nebo architekta, který si za svou práci moc nevezme. Osobně jsem měl známého, který si tak či tak vzal 50 tisíc bez daně za práci. 2) Levnou stavební firmu nebo hodně dobrých kamarádů, kteří pomohou s výstavbou rodinného domu, který byste stavěli svépomocí. Pokud nemáte na stavbu čas, budete si muset zvolit nějakou solidní, avšak ne moc drahou společnost. 3) Seženete si všechny vyjadřovačky, dokumenty a papíry, které jsou potřebné ke stavebnímu povolení. 4) Seženete si vlastní stavební dozor, který vám buď za úplatu podepíše stavební deník, nebo bude opravdu cenově dostupný a udělá svou práci kvalitně. Pokud máte dost peněz a nechcete šetřit na prvotní investici domu: 1) Projektant, který Vám pomůže se vším potřebným. Projedná s Vámi například velikost a uspořádání domu, který jste si nakreslila. Pomůže vám vybrat kvalitní a cenově dostupný materiál. Samozřejmě napíše kvalitní stavební zprávu a bude přítomen u celé stavby. Bude tak plnit i funkci stavebního dozoru, který pro každou stavbu potřebujete. 2) Necháte vše na něm a budete se radovat z toho, jak vám dům pomalu, ale jistě roste. :-) Pokud zvolíte projektanta, který vám pomůže pouze s nákresem domu, vyžadujte následující dokumenty, které musí být u drtivé většiny žádostí o stavební povolení či ohlášku: a) Profesní výkresy (plynové přípojky, vodovodní potrubí, elektřina, kanalizace,…) b) Situační výkres, na kterém půjde vidět, jak bude váš dům umístěn na pozemku. Na tomto výkresu by měla být také hotový hasičský nákres kvůli bezpečnosti. Jde o takzvané hranice požárně nebezpečného prostoru. Pokud to v projektu nebude, nikdo vám nedá povolení. c) Stavební výkresy – měly by obsahovat půdorys základů, každého obytného i neobytného patra, střechy, příčný řez skladby domu, pohledy fasády. d) Textové zprávy, ve kterých naleznete průvodní zprávu, souhrnnou technickou zprávu a případně další potřebnou dokumentaci pro ohlášení stavby / stavební povolení. V jedné ze zpráv by mimochodem mělo být uvedeno například i to, jak budete řešit vsakování dešťové vody na pozemku. Dokumenty od nejrůznějších společností a organizací – jde o samostatnou kapitolu, která je brutálně obsáhlá a mnohdy i časově a nervově náročná. Stavební úřad Vám většinou nedá všechny informace, protože tam pracují nevrlí a velice otrávení lidé. U nás vážený pan inženýr raději ani nezvedal telefony… Mezi základní dokumenty, které budete potřebovat, můžete zařadit například: a) Vyjádření o existenci sítí od společnosti, která zajišťuje elektrické, plynové, vodovodní a kanalizační potrubí (ČEZ, RWE, vodárny). b) U sítí zůstaneme. Potřebujete také CETIN, aneb O2. c) Souhlas vše sousedů – pokud nedodáte, bude řízení změněno automaticky na stavební povolení a úřad je obešle sám. d) Radonový průzkum. e) Průkaz energetické náročnosti budov (PENB). f) Stanovisko Hasičského záchranného sboru daného kraje. g) Vyjádření k projektové dokumentaci a možnost připojení k distribučním sítím (ČEZ, RWE, vodárny, CETIN,…) h) Vyjmutí půdy ze ZPF. i) Koordinované stanovisko městského úřadu. j) Písemné prohlášení o provádění stavebního dozoru. k) Žádost o územní souhlas a souhlas s ohlášením stavby. A pak samozřejmě mnoho dalšího...
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?