Kompletní rekonstrukce obýváku. V jakém pořadí?

Přes všechny plány, že jako s první se začne s koupelnou, začínáme obývákem, protože na koupelnu nejsou vyřeené papíry a hlavně prostě okolnosti si to vyžádaly jinak. Bydlíme ve starém domě, kde se tedy v obýváku musí udělat následující: Sundat dolů staré stěny a znovu nahodit, udělat sádrokartonový podhled, nové rozvody elektřiny, vybetonování podlahy, plovoucí podlaha a nové topení. Tak mě jen zajímá, v jakém pořadí to musíme udělat, páč oba nemáme zkušenosti.
Odpovědět
tak to je jak u nás s obývákem, mrkni do alba č. 2. Nejprve jsme udělali základ na novou podlahu, vyhodili starou, vybrali piliny, polozili novou izolaci a desky. Poté okna, nová elektrina, obrousení stropu (trámů), zateplení sten + sádrokarton, zateplení stropu + sádrošový podhled. Poté tmelení a broušení sádrošů, malování, usazení světel, zásuvek a vypínačů a položení nové plovoučky. Plovoučku či jinou podlahu až na konec, ať ji nemusíte zbytečně čistit a mýt od barev a prach se nezanese do spárů. Nejhorší je broušení, ať už dřeva nebo sádrokartonů, ten prach je všude a vleze všude, takže rozhodně co nejdřív, dokud tam nic není.
Odpovědět
pardon, je to album č. 1 :-N
Odpovědět
takže myslíš, že by se ani nemuselo skopávat a jen by se na to všude dal ten sádrokarton?vyjde to levněji než nahazování a je to rychleji? rozvody elektřiny tím sádrokartonem?
Odpovědět
my jsme obouchali omítku jen z jedné stěny, kde omítka vyloženě padala, jinde byla o.k., takže jsme dali jen profily, izolaci, parofolii a sádrokarton. Hlavně jestli jsou stěny suché. Kdyby byly vlhké, určitě bych omítku sundala, to by mohl být průser ;-). Co se týká peněz.... pokud budete nahazovat omítky a uděláte si hrubou i fajnovou maltu tak, že si ji sami namícháte v míchačce, tak to vyjde levněji. Pokud budete míchat omítku už hotovou z pytlů, je to dražšé než sádroše. Navíc budete potřebovat jak hrubou, tak fajnovou a to je dost drahý. My tam sádroše dávali na 2 stěny hlavně kvůli zateplení, a proto, že byla stěna křivá jak paragraf a museli bychom dohazovat omítkou děsně silnou vrstvou. takže jsme v obýváku dělali omítky jen na dvou stěnách a to jen fajnovou. Na zbylé dvě stěny přišly sádrokartony. Jinde ale máme sádroše jen na stropech a hrubou omítku si mícháme sami,ale fajnovou kupujeme v pytlích. Musíš ale počítat s tím, že sádroš Vám změnší pokoj, na každé stěně, kde je sádroš asi o 5-10 cm, záleží na tloušťce izolace. Takže nevím, jestli je to trochu přehledný jak jsem to napsala :-D . Prostě nejlevnější je namíchat omítku sami. Jinak napytlovaná omítka je drahá, ale sádrokartony, profily, úchytky na profily, hřebíkly spec. do sádroše a izolace to vyjde tak na stejno. U sádrošů ale budete mít stěnu jak ze žurnálu, pokud spoje kvalitně zatmelíte a důkladně vybrousíte, aby spoje nebyly vidět. Poté je nutno natřít impregnací (sádroš strašně saje barvu) a až poté natřít třeba primalexem či čímkoliv jiným. U elektřiny nemusíš dráty bouchat do zdi, za sádrokartonem nejsou vidět, jen je třeba přichytíš pár skobičkama ke zdi a pak se jen v sádroši vykouží otvor na zásuvku nebo vypínač. Je to prostě míň pracné. Když omítáš normálně, musíš vykutat cesty k eletřině, poté hrubou zaházet a fajnovou na to.
Odpovědět
a co se týká času, podle našich zkušeností, sádrokartony jsou rychlejší. U těch nejvíc trvá to, že se musí spoje třikrát přetmelovat a potom taky samozřejmě po každým tmelení brousit, takže taky třikrát, U nahazování omítek manžel děsně nervuje, že se mu sem tam udělá bublina nebo už člověk nemá sílů a taky se musí kvalitně filcovat, aby to bylo hladké. A jak se něco pos...e tak je to v pytli :-D a pěkně obouchat tu špatnou část a znovu.... Prostě je to tak na naštvání. Pokud Vám nejde o prostopr, flákla bych tam ty sádroše a hotovo ;-)
Odpovědět
no a hele, co kdyby to teda vlhký bylo? jinak pokud jde o prostor, ten pokoj je velkej 20 m2, takže pokud by se sádrokartonama změnšil o dejme tomu 1 m2, tak to přežijem asi, stejně tam bude jen sedačka, proti skříňka pod TV a vedle pracovní stůl a vyloženě potřebujeme co nejnižší náklady
Odpovědět
jinak to popisuješ pěkně, pak to dam přečíst polovičce
Odpovědět
skaf, kdyz na tu omitku zatukas, tak zni dute? nebo jak vas napadlo, ze by mela jit cela omitka dolu? nestacilo by ji jenom lokalne vyspravit, jestli jsou v ni treba ruzne otvory a nerovnosti?
Odpovědět
to jsme nezkoušeli to ťukání, můžem to udělat a pokud jde o to,proč to chcem dát dolů, tak to je starej barák, kde se prostě pořád dokola jen malovalo, seškrabalo, malovalao, seškrabalo, jeden čas tam byla plíseň, ta už tam teda neni, stěny jsou křivý, chci to mít pěkný, moderní, rovný :-N
Odpovědět
starou omitku, ktera je v poradku, staci vyrovnat a nastukovat jemnym stukem(kerastukem nebo cemixem)..otloukat ji az na cihlu je skoda penez. Zkouselas zjistit, jak velke jsou ty nerovnosti?..musis mit k tomu dlouhou vodovahu alespon 1,5m..za hodne rovnou se povazuje rozdil do 2mm. Taky troska te nerovnosti ke staremu domu patri :-)
Odpovědět
no tak jen vim, že když jsme tam pokládali koberec, tak se to lišilo o centimetry
Odpovědět
takže ty myslíš seškrabat starou výmalbu a pak naštukovat? a bude to rovný? protože to samé jsme udělali v jednom pokoji a prostě to je stále křivé a nechci na to koukat, hrozně mi to vadí
Odpovědět
Článek se načítá
skaf: ta vlhkost by se přes parozábranu (folii) neměla na sádroš dostat, ale člověk nikdy neví, určitě bych ji raději vysušila a starou mokrou omítku dala pryč. Ona totiž potom bude schovaná, nebude dýchat a ta plíseň tam zůstane, nedejbože prostoupí jinam nebo do sádrošů.
Odpovědět
asi to uděláme tak, že si pozvem nějakýh odborníka, kterej nám řekne, co je třeba, jestli skopat a nebo jen opravit a nbo obložit sádrokartonem a pak se do toho začátkem července vrhnem teď pokud jde o podlahu, proč jste tam návaly ty dřevotřískový desky a ne třeba beton? znova říkam, jsem v tomhle totální mimoň, tak proto se ptam tak blbě
Odpovědět
protože máme trámový stropy a ten by beton neudržel. Tedy strop spodního patra by beton neudržel. Je vlastně trám, který má zespodu desky, což je strop spodního patra a desky zvrchu, což je podlaha horního patra a mezi trámama je volný prostor pro izolaci.
Odpovědět
skaf, zalezi jak velke jsou ty nerovnosti..v nejhorsim pripade bych to sjednotila tenkou vrstvou omitky a pak az ten stuk..ten totiz sam o sobe nic nevyrovna..
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?