Cenová nabídka na podlahové topení 172 000 Kč - není to moc?

Profilova fotka
Zdravím. Mám cenovou nabídku na Podlahovku s kotlem Brotjev (+bojler 120 l). Co si o tom myslíte? Mě přijde ta cena vysoká, ale soudím jen co jsem kde četl a slyšel. Takže pokud je to cena běžná, budu objednávat. Ještě čekám na jednu nabídku, tak uvidím co bude tam. Ale to bude chvilku trvat. Zajímá mě co na místní zkušení diskutéři. Je toho 130m2 (bez anhydridu, na folii). Cena 172 tisíc Kč. Níže výpis položek. rozdělovač podlah.top5cestný 3950.- 4cestný 3850.- podlah.top(odrazová folie,potrubí,dilatace) - 128m2x370. - 47360Kč potrubí CU22 - 20mx210. - 4200Kč otopný žebřík(středové připojení) 600x1500mm - 2x3300. - 6600Kč tvarovky závitové 3500Kč sestava kotle Brotjev WHBS22+zásobník 120litrů 40500Kč odtah spalin-připojení 125/80mm 4500Kč potrubí alpex16 - 20mx80. - 1600Kč kulový uzávěr 3/4" - 2x170. - 340Kč šroubení svěrné alpex16 - 16x60. - 960Kč regulace teploty topné vody(podlahovka-žebříky) - 8470Kč prostorový regulátor RGB - 1820Kč montáž,pokládka p.t.,instalace kotle 22000Kč
Odpovědět
Profilova fotka
ahoj, nas vysla podlahovka na 100 m2 vytapene plochy na 70 tis + 7 tis za bojler. Mame elektricke kabely a v kazde mistnosti termostat s ovladanim.
Odpovědět
Zdravím, reálnost cen materiálů si pohledáte na internetu, mě třeba překvapivou položku dělaly příchytky a to jsem kombinoval typy podle možností. Slepoval jsem folie páskou apod a takové drobnosti tam nemáte. Třeba prostorový termostat ani neuvažuji a představu regulace mám podle předpokládané otopné křivky podle předpovědi. To ale záleží na projektu. Neznám připravenost, ale za 22tkč mi připadá vše až do revizí nějak málo. Můj názor.
Odpovědět
Profilova fotka
díky za zájem. @martin_fio chápu správně že 22 000 se vám zdá málo?
Odpovědět
Není to málo, záleží na připravenosti, když si představím, že jsem roztáhl nivelitu na všechny příčky a stěny teodolitem, pospojoval 5 rolí folie hliníkovou páskou, folii nalepil tím stavebním lepidlem k mirelonu, nalepil mirelonový pás pomocí 6 tub stavebního lepidla jako je mamut, přichytil skoro kilometr trubek, každou popsal a zakončil, těsnil závitové spoje loktite páskou, atd a měl mít všechny dokumentace k provozu plynového spotřebiče, plynovodů, přípojky atd, tak by to bylo celkem v násobcích Vaší nabídky. Myslím, že by mě nestačilo ani 22tkč právě na ty drobnosti, jež ve vašem seznamu nejsou.
Odpovědět
Profilova fotka
Já mám obytný prostor cca 110m2 a cenová nabídka s elektrokotlem je 110 tisíc.
Odpovědět
Přijde mi to jako těžkej brutál. Nemáme plyn, jen čistě elektro, ale podlahová plocha topení stejná (obytná 120 m2, trubky na 100 m2 v délce cca 270 m): rozdělovač + skříň + šroubení + potrubí (vše Rehau) ... 17 000 Kč práce (položení, materiál jako CU trubky v délce 2 x 3 m, montáž rozdělovače a kompletace) ... 8 000 Kč akumulační nádrž 500 l (Dražice s výměníkem a průtočným ohřevem TUV) ... 22 000 Kč elektropatrony 2 x 6 kW (jedou na 2 x 4 kW) ... 6800 Kč práce a materiál (zapojení nádrže, napuštění + ovzdušnení, ventily a potrubí) ... 21 000 Kč Takže celkově do 80 tis. Kč. Fólii nemám, mám systémovou EPS desku (v té ploše mě to vyšlo asi na 10 tis. Kč), pokládal jsem si sám za 1 den. Na tom mám beton, ne anhydrid (beton delší dobu drží teplo, je levnější, ale zase se pomaleji natápí, což mi ale nevadí). TZ domu mám 2,5 kW, takže nebyl potřeba elektrokotel, ale stačí topné patrony, které bez problémů natopí celou nádrž (vlastně jen horní část, dolní cirkuluje z podlahovky, takže ta má teplotu menší) na 45-50 stupňů, což stačí k vytápění i sprchování a nátop TUV skrze průtočný ohřev (vodu bereme ze studny). Na napuštění vany je to horší, ale tam stačí natopit na 60 stupňů a pak není problém, jen vanu použijeme asi 3x za rok, takže mě toto netrápí. Toto Vám píšu pro porovnání s Vašimi daty. Osobně bych vyhodil otopný žebřík a ten vůbec na podlahovku nenapojoval - zbytečná komplikace. Nechte si udělat v blízkosti žebříku zásuvku a natápějte extra patronou (mívá kolem 300 W) skrze ele. My osobně ten žebřík ani nezapínáme, protože ručníky uschnou během noci samy díky téměř konstantní teplotě v domě. Vy každopádně ušetříte pár tisíc, protože Vám díky tomu vypadne regulace podlahovky a žebříku. Prostorová regulace také úplně nemá smysl, protože podlahovka stejně zareaguje až za několik hodin. Já to řeším manuálně přes trojcestný ventil - na zimu ho kapánek otevřu, na podzim přiškrtím. Měl jsem tu mít i ekvitermní regulaci (+ dalších 30 tis. Kč), ale z praxe od lidí, kteří ho mají, to beru jako ekonomický nesmysl + je to další technika navíc, která nemusí být vždy dobrý sluha. U Vás mi přijde, že si dost nacenili celé podlahové topení (trubky, fólii) a mají v tom skrytou znovu i práci. Pak nevím, jestli pěticestný rozdělovač není málo, i když neznám projekt, ale doporučil bych do každé místnosti vlastní větev (i na WC i do koupelny separátně), protože si každou větev a každou místnost pak můžete hezky zregulovat. No, a ten kotel se mi také nezdá, přijde mi zbytečně výkonný a drahý (v porovnání s mými elektropatronami či příp. kotlem, který jsem měl původně mít a ten by vyšel na cca 15 tis. Kč), ale odvíjí se to od potřebného výkonu dle TZ, do projektu nevidím, to spíš konzultujte s projektantem. Před měsícem mi volal příbuzný, dává si elektrorohože na plochu necelých 100 m2, TZ má kolem 5 kW, a pokládka vč. kotle a izolace v celé ploše domu ho vyšla na 153 tis. Kč. Myslím si, že vyhozením některých zmíněných položek a při troše dohadování to můžete o desítky tisíc také sundat. Zkuste ještě jiné poptávky. Jinak naše roční celkové náklady na ele v průměru cca 23 tis. Kč (ohřev TUV, nátop elektropatronami, komplet spotřebiče v domě) - to se může hodit do budoucna.
Odpovědět
Profilova fotka
no velmi zajímavé info. já mám v projektu ztráty 17kW. což nikdo moc nechápe, když máme porotherm 30 + 20 EPS. V podkroví foukanou izolaci. Podle toho co jsem se díval jak to mají lidi s podobnou plochou domu a izolacemi, tak bysme měli být na polovině. Ale to je vedlejší. Ale ten žebřík bych asi nechal. Ptže pak když dojdou děti v zimě mokré, tak kde jim usušíme oblečení, když nebudeme mít ani radiátory. Navíc já to pochopil tak, že do žebříků půjde stejná voda jako do podlahovky. těch 37stp by mi stačilo. Ale tady to je teda tak, že by do žebříků šla teplejší voda než do podlahovky??? Ty elektro žebříky se mi moc nelíbí, když už investujeme do plynu, tak bych ho chtěl využít na 100%. K té ceně...no já budu mít druhé nacenění, ale tam mě zase tlačí do kotle viessmann za 80 tis. :-)
Odpovědět
@antonio222 do žebříků půjde stejná voda jako do podlahovky, pokud tam bude elektrická patrona, tak ten žebřík vytopí třeba na 60°C, dělají se i kombinované, kdy v zimě tam jde voda z topení a v létě, kdy se netopí, tak se zavře ventil a používá se elektrický ohřev
Odpovědět
Profilova fotka
@antonio222 Kdo Vám počítal TZ domu? Nejsem odborník, ale ta hodnota mi přijde úplně mimo. Doporučuji nechat přepočítat u jiného energetického auditora. U nás byla z projektu (vytápěná plocha cca 175m2) TZ okolo 8kW a nakonec se ukázalo, že energetik vůbec nepočítal s rekuperací a navíc ztráty významně nadhodnotil. Po revizi máme hodnotu kolem 5kW, což je docela rozdíl.
Odpovědět
Profilova fotka
@awakened jojo. no já tak vysokou hodnotu jako máme my asi ještě neviděl co pročítám fóra. navíc i v podlaze máme 15cm EPS. takže hodnoty izolací máme lehce nadprůměrné.
Odpovědět
@antonio222 třeba jenom bydlíte v místě, kde je maximálně -20°C a průměr je kolem -45°C... ;-) :-D
Odpovědět
Profilova fotka
@plaintruth to sedí ... jižní morava :-)
Odpovědět
Článek se načítá
součet uvedených položek nedělá 172 tisíc...
Odpovědět
Profilova fotka
@forter Pokud jsou uvedené položky bez 15% DPH tak dává.
Odpovědět
Profilova fotka
ano je to tak, součet je bez DPH (150 tis), s DPH 172 tis.
Odpovědět
@antonio222 TZ 17 kW je u nového domu neskutečný nářez. Někde je chyba - buď "jen" ve výpočtu, nebo v projektu. Od toho se také odvíjí ten předražený kotel. Nechal bych projekt posoudit někde jinde. Tady honíte peníze na podlahovce, ale možná je základní chyba v projektu, což vám ty ceny takto navyšuje. A nechci křivdit firmě, ale řekl bych, že možná je i sama překvapená z té ztráty a tudíž využívá situace a navyšuje cenu či technologii, aby měla patřičnou rezervu. Žebřík bych nechal právě samostatně na ele - nebojte se, že si děti neusuší prádlo. Ten žebřík můžete na ele vytápět na vyšší teplotu, hlavně dle potřeby, a nejste vůbec nijak závislý na tom, jak máte nastavenou podlahovku. Chcete max. využít plyn, ovšem kvůli napojení na podlahovku hned vypláznete min. 10 000 Kč, což na topném žebříku na ele projedete až za opravdu dlouhou dobu. Každopádně 37 stupňů do podlahy mi přijde hodně - pouštíme 25 - 27 stupňů, zpátky se vrací 23 - 25. Jakmile bych to dal výš, přetopím objekt, nehledě na to, že vyšší teplota do podlahy není ani zdraví prospěšná (hlavně kloubům). Podle mě byste přes 30 stupňů jít neměl (kromě koupelny). Ještě k tomu usušení věcí: kdykoliv pereme, pověsíme prádlo na sušák a ten dáme do jakékoliv místnosti v domě. Během dne (cca 8 hodin) je prádlo díky konstantní teplotě suché. Měli jsme mít i sušíčku, ale ukázalo se to jako naprostá zbytečnost. V podstatě nikdy jsme nebyli v situaci, kdy bychom si řekli, že jsme měli mít radiátory, abychom měli kde něco sušit.
Odpovědět
Profilova fotka
@lukoid no ale těch 40 tis je na kondenzační plynový kotel hodně? co jsem četl, ale mohu se mýlit, tak je to standardní cena... s tím žebříkem to je k zamyšlení. ale je tady k tomu elektrickému typu také diskuze...a nevyznívá moc pozitivně. vzpomínám si, že lidi si tam stěžují, že se dlouho rozehřívá, a nějaké další minusy. hodně lidí pak psalo, že ho postupně přestali používat.
Odpovědět
Profilova fotka
@lukoid ale ty ztráty...zkusím ještě někoho kontaktovat. zeptám se - vy se v tom orientujete jak svépomocný stavebník, nebo jste z oboru?
Odpovědět
@antonio222 Plynový kondenzační kotel lze sehnat za cca poloviční, možná i třetinové peníze. Jde hlavně o to, jestli potřebujete plynový kotel zrovna takové značky a zrovna s takovými parametry, který má ten ve Vaší nabídce. Firma se podívá na projekt, zjistí, že tam máte TZ 17 kW, a tak Vám do nabídky frkne naddimenzovaný kotel, který by toto utáhl a ještě měl rezervu. A třeba jen kvůli chybě v projektu vypláznete desítky tisíc navíc. A nebo se s firmou dohodnete na levnější variantě, jiném kotli, protože bojujete o nižší cenu, ale pak se ukáže, že levnější varianta má určité nedostatky, ovšem dodavatel dá od toho ruce pryč, protože jste to tak chtěl. Je to začarovaný kruh a podstatou všeho je pochopit, jestli je projekt v pořádku, a pokud ano, hledat dodavatele takového řešení, kterému budete i Vy rozumět a budete si jistý, že to je to, co tam má být a co je pro Vás z hlediska ceny, funkčnosti i komfortu v pořádku. Jestliže ale budete hledat nejnižší nabídku, aniž byste věděl, co za tu cenu vlastně dostanete (jsme v ČR, dodavatelé Vám v rámci konkurenčního boje namontují cokoliv), můžete se dostat snadno do kolotoče nevhodných voleb, na kterých necháte nervy, čas i peníze. Nekupujete rohlíky, stavíte barák, měl byste si být tedy jistý, že cokolov zvolíte, to je to správné rozhodnutí. K těm žebříkům: je to samozřejmě na Vás. Ale zvažte také situaci, kdy přijdou ty děti promáčené (pokud vezmeme zrovna tento argument) na jaře či v létě, v době, kdy zrovna slunce nesvítí, ale ani Vám neběží topení. Budete kvůli nahřátí žebříků zapínat celou podlahovku, abyste na nich mohl věci rychleji sušit? Jak budete řešit sušení věcí v létě? A bude to vůbec tak akutní a důležité? Jsem si docela jistý, že až začnete bydlet, dojdete k názoru, že jedné věci, která není až tak důležitá, nebo ji nepoužíváte, jste věnoval moc energie, zatímco druhou jste přecenil či podcenil (kotel, projekt). Je to o nějakém zvyku, dům není byt a podlahovka není typické topení (otočím kolečkem a mám teplo - ne, čekáte třeba dva dny na natopení domu), takže pokud zatím nemáte srovnání s vytápěním podlahovkou jako primárem a celkovým komfortem v domě, je samozřejmé, že přemýšlíte tak, jak byste jednal na základě dosavadních zkušeností. My se třeba setkali v průběhu výstavby s názory lidí (sousedů, známých, ale i prodejců třeba podlah či dveří), že čistě jen podlahovka nikdy stačit nemůže, že radiátory jsou základ, nebo že topení elektřinou je drahé a že by do toho nikdy nešli - ti lidé jednali na základě vlastních zkušeností, protože topení elektřinou v nezatepleném domě je opravdu drahé (ztráta, nevhodný tarif), a protože podlahovku měli max. v koupelně a nevěří tomu, že něco tak malého a v podstatě chladného dokáže vytopit celý dům. Samozřejmě, že nám nasadili brouka do hlavy a málem jsme řešili přídavné radiátory, protože se to zdálo logické a nechtěli jsme tu mít zimu. Jenže topení je jedna věc, druhá je izolace a právě TZ. To vše byste, pokud si nejste v něčem jistý (a nezmatkoval jako my), měl diskutovat především s projektantem, který Vám dům nějak naprojektoval a dal dohromady celkový koncept - musel z něčeho vyjít, nějak to vypočítat a nese za to odpovědnost. Nejen já jako svépomocný stavebník, ale i ostatní Vám mohou radit na základě vlastních zkušeností či názorů, ale prvotně byste měl celý koncept, aby to spolu fungovalo, řešit s projektantem či se poradit s někým, kdo na to bude nahlížet jako na celek a i k té cenové nabídce a parametrům např. kotle Vám řekne své. Rozhodně se snažte nedělat rozhodnutí, aniž byste věděl, o čem celé to řešení je. Jinak do toho kolotoče spadnete, ani nevíte jak.
Odpovědět
Profilova fotka
Já bych znovu zopakoval, že TZ 17kW mi i pohledem laika připadají jako totální nesmysl a chtěl bych vidět projektanta, který dnes nakreslí takový dům. To byste snad musel mít díru ve střeše, abyste měl takovou ztrátu s domem postaveným v současnosti. Nechte si v první řadě přepočítat TZ a poté můžete vymýšlet koncepci vytápění a ohřevu TUV, která může být nakonec úplně jiná, než kterou uvažujete teď.
Odpovědět
Profilova fotka
tak dnes mi došla druhá nabídka: 264 000 Kč (s dph) Je tam teda o 32 000 dražší kotel. ale i tak docela ranec :-) a to je bez anhydridu.
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?