Lze postavit dům svépomoci za 2,3 mil.?

Vím,že se to tu řeší stale dokola,lze postavit dum převážne své pomoci za 2,3M? Jednalo by se o patrový dům o velikosti 11×9m se sedlovou strechou,elektrokotel+podlahove TV vytapeni,ob.zdivo asi Heluz family 55 bez zatepleni(uvidime). Vesmes prace svepomoci.Jen strecha a elektro by se dalo firme nebo cloveku co tomu rozumy.Pozemek je zasitovany a veskere IS,kanalizace,vodovod,el na pozemku a jedna se o rovinnaty pozemek.Nepocitam do toho zahradu tedy(to neni akutni).Nerad bych dopadl finance na O a barak neobyvatelny:-)Dekuji predem:-)
Odpovědět
@oliver1983 Myslím, že v této fázi už mohu říci, že je to možné. Můj rozpočet byl 2,2mio za velmi podobný dům, teď se dostávám do fáze finální krytiny podlah a sádrokartonů na stropy a zbývá mi cca 500tis.Kč, takže do obyvatelného stavu jej dostanu.
Odpovědět
Profilova fotka
@oliver1983 nech si udelat rozpocet.... urcite tu budou lidi, kteri ti reknou ze to lze. Otazka je jaky stupen dokonceni beres v potaz a a jaky standard uvazujes, budete mit 1 nebo 2 koupelny, je v tom cena kuchyne atp...
Odpovědět
len samotny barak za 2,3 M si myslim, ze sa da postavit svojpomocne, skutocne zalezi na tom ci mas nejake kontakty, vies si vyjednat zlavy, ake standardy zvazujes a co vsetko pre teba znamena, ze barak je obyvatelny. K elektrokotlu ale potrebujes aj nahradny zdroj vykurovania (to len ak by si o tom nahodou nevedel)
Odpovědět
@akoinac diky za info,dnes mozna zajdem k projektantovi pro blizsi info.Chtel jsem TP vzduch-voda misto Elektrokotle,ale bojim se abych se pak vesel do rozpoctu a popr jaky je rozdil cenovy.Uvidime co nam rekne tedy
Odpovědět
Profilova fotka
@oliver1983 Jde. Máme větší za míň http://www.modrastrecha.cz/blog/losta...
Odpovědět
@lostakova parada zavidim:-)Taky jsme chteli bungalov,ale bohuzel dle uzemniho planu muze bejt jen patrovy.
Odpovědět
@oliver1983 ked pocitas elektrokotol tak k tomu musis pocitat este nejake kamna, cize logicky komin. Otazka je ci komin stavat chces alebo nie. Ak pojdes touto cestou tak si myslim, ze ten rozdiel medzi tymto a TC bude minimalny, cize ani na tvoj rozpocet to nebude mat dopad.
Odpovědět
@oliver1983 S cenou vám moc neporadím, ale pokud chcete vytápět elektrikou tak ještě potřebujete krb nebo kotel na tuhá paliva jak už tu bylo řečeno. Pouze elektrokotel vám nikdo nepovolí. Další problém vytápění elektrikou je nejdražší provoz. Výhoda levné pořízení. Takže je tomu třeba přizpůsobit izolace. Nepíšete kolik chcete dávat vaty do střechy a kolik polystyrenu do podlahy? Heluz family 55 to je co za cihlu? 50 nebo 44 pokud vím 55 se nedělá. U jednovrstvého zdiva si musíte dát obrovský pozor na případné detaily. On prostup uváděný výrobcem je krásný, ale ve skutečnosti je realita úplně jiná. Ať vám pak neprofukuje ze zásuvek. Pak budete mít dům co dýchá :-D Případné pozdější zateplení tak silné cihly může být problematické. Toto nepíši abych nikoho přesvědčil. Taky budeme letos stavět patrový dům svépomocí. Vytápění elektrikou do podlahovky a raději jsem zvolil zdivo cihla 30+20polyš. Lépe se řeší tepelné mosty.
Odpovědět
Zdravím. Pár svých názorů vplením zde do fóra. Už v zadání: 2.3 Mkč, 11x9m a Heluz 50cm a svépomoc vidím ekonomický nesmysl. Uvažte menší rozpon - podstatně levnější jednodušší krov a střecha, zdivo bych zvolil plynosilikát, vápenopísek apod, kde nemusíte dělat omítky, ale jen lepidlo perlinka, štuk a malba co zvládne ajťák. Zabydlet se v části stavby pak není problém i bez zateplení a vnějších omítek, nevymejšlet bradavice pro jídelní stůl, kazatelnobalkónky, obýváky pro autíčka, vikýře, logie a podobné nesmysly atd. Zajít za architektem s představou domu a ne za copypastařem s přehršlí katalogů. Nejvíce se uvažuje nad tím, z čeho stavět hrubou stavbu. To je ale tak 10 procent nákladů vlastní stavby. Je fakt, že to "ubejvá", kamióny jen frčí, májka je za měsíc na krovu a do baráčku za čtvrtletí neprší. Slušnou položkou jsou okna a dveře. Pak už ani nefouká. Fajn, ale pak ten zbytek dá zabrat. Pokud si neudělám kanalizaci, vodu elektriku, sádrokartony, schody, vnitřní izolace, topení , lešení, vnější izolace, omítky vnější atd., nemá cenu vůbec o úspoře nějakou svépomocí vůbec uvažovat. V zaizolovaném domě těchto rozměrů, navrženém podle současných požadavků a postaveném tak, aby je opravdu splňoval se protopí ročně méně jak je příprava TUV, myslím si, že jakákoliv investice do topení nad teplovodní elektricky nahřívaní podlahovka v sazbě třeba i jen D24 je zbytečná. Tepelní setrvačnost podlahovky překlene nenatápěcí období. Sám jsem si postavil něco obdobného do důchodu.
Odpovědět
@martin_fio "Uvažte menší rozpon - podstatně levnější jednodušší krov a střecha" a "divo bych zvolil plynosilikát, vápenopísek apod, kde nemusíte dělat omítky" - to mě zaujalo, prosím, můžete to blíž vysvětlit? děkuju..a rozesmálo mě "vplením zde do fóra":)
Odpovědět
Náš rozpočet byl 3,2mil a nyní jsme na 5,8 a ještě není zařízený dům nábytkem, není plot, zámkovky... Rozpočet 3 mil byl stanoven odhadcem, ale upřímně, když stavíte VLASTNÍ bydlení, začnete najednou uvažovat, jestli nekoupit kvalitnejsi okna, více zateplit tam a tam, dat kvalitnejsi kotel, vetsi krb,lepsi krytinu atd atd.. Jedna věc je přát si postavit za učitou sumu a druhá věc je realita. Bydlíme v novo zástavbě a s každým sousedem co jsme se bavili, tak všichni pretáhli rozpočet v průměru o milion a něco... Pokud se Vám povede částku dodržet potom gratuluji :) Hodně štěstí a hezký víkend
Odpovědět
@dolca To dopadne tak, když není proveden rozpočet podle Vašich požadavků a potřeb. Dopadne to tak, když máte naceněn nízký standart a chcete vyšší. viz okna plastová za 150 000, - a potom jsou to hliníková za 550 000,- atd.
Odpovědět
Článek se načítá
@joy_ Rozumný a rozumně manipulovatelný nosník končí 5 metry. Krokev pro zakrytí 100m2 domečku v půdorysu 7*12 bude třeba jen 80/160 při podepření vaznicí vpolovině. Pro 9*11 bude třeba 100/200 a to už na jednu ruku nejde. To samé stropy. U obdélníkového půdorysu si přidáte 2 nosné příčky (nebo alespoň průvlak) a máte nosníčky 4m, ty si tam hodím sám. Když už samosvépomoc. Stejně tak vnitřní omítky. Když jsem měl naházet nosné příčky, tak jen omítníky, ocelové lišty +mvc2 + štuk + penetrace je tak 200Kč na m2. Lepidlo + perlinka + štuk a penetrace je cca 50kč na m2 a kvalita výsledku pro nezedníka někde jinde. Proto si myslím že výhoda obvodového materiálu s rovnou llícovou stěnou (ytong, vápenopísek, varianty ztraceného bednění.) je ve výsledku. Opět viz svépomoc. @dolca Z mého pohledu jde také o to, co vlastně do ceny a jak započítat, kuchyň může být ala panelák tj.6 skříněk s dřezem a vedle sporák oprotí Kuchyni. Topení mohou být přímotopy v součtu za desítku oproti tepenému čerpadlu, akumulační nádobě a servisu překračujícímu desítku ročně. Jak si kdo nastaví jen svůj kompromis. Gratuluji k završení stavby.
Odpovědět
@martin_fio takže jestli to správně chápu, čím užší obdelník , tím levnější stavba , třeba 4x20m by bylo levnější než 9x9m ? a to platí o stavbě svépomocí nebo o stavbě obecně? já na to už narazila v popisu stavby levných domů od architektů Mjolk, ti staví když levné, tak úzké obdélníky, ale ono to nejde na každý pozemek.Já doted měla za to, že nejlevnější je čtvercový půdorys.
Odpovědět
Myslím, že 4x20 s průchozímimístnosmi nebo chodbou je nesmysl, lepe je se inspirovat předky, taková klasická stodola bývala 6*14m apod.
Odpovědět
Není levnější a jednodušší rovná střecha?
Odpovědět
Ahoj, momentálně jsem řešil obdobný problém, ovšem nemusel jsem řešit patrový dům, který bývá o něco dražší než bungalov. Stavět budu svépomocí a něco s pomocí stavební společnosti od kamaráda. Máme projekt na 149.5m2 zastavěné plochy kvůli ohlášení o stavbě (chtěl jsem se vyhnout stavebnímu povolení), jsou v tom dvě vybavené koupelny (toalety, bidety, umyvadla, vana a sprchový kout) a vybavená kuchyň - IKEA vyšla na cca. 80 tisíc plus spotřebiče. Rozpočet byl původně 2 miliony, ovšem museli jsme o dalších 400 tisíc nahoru. Snad konečná cena celého domu bude kolem 2 a půl milionu. Pokud se chcete vejít do podobné částky, doporučuji zaplatit nějakého šikovného projektanta, který se opravdu vyzná a dokáže vám sepsat materiál a případně zajistit i slevy u dodavatelů.
Odpovědět
Profilova fotka
@lisakstavitel myslím že nejlevnější je pultová střecha Kamarád ted dodělal bungalov 5+1(1x koupelna + 1x mini ) s garáží a vešel se do 2,6mil.kč tak to lze svépomocí že si na určité věci objednával sám firmy :-)
Odpovědět
Někde výše jsem si všiml že je napsáno že čím užší stavba tím to vyjde levněji. Ideální by byl lehčí obdelník. Ale rozhodně ne že čím užší a delší tak je levnější. Protože pro příklad když pujdu do extrému tak "dům 100x1m. ...má tedy 100 m2, ale obvodových stěn má 202 bm ! ...kdežto dům 10x10 m bude mít také 100 m2, ale obvododých stěn pouze 40 bm!...tedy pětkrát méně obdodového zdiva, omítky, fasády apod. Ale jestli by tento čtvrec byl levnjěí než napříkald obdelník 8x12,5m by záleželo na vnitřní dispozici. D8le co se týká střech tak není někdy všeobecně známé pravidlo že pultová střecha je nelevnější, pak sedlová a pak valbová je nejdražší. Respektive sno, platí to ale pouze jen z pohledu střechy. ...z pohledu celého domu už to ale platit nemusí. U sedlově střechy která je levnější než valbová ale zasu musíte u domu vzdít štíty a udělat na nich fasádu. ...to tedy pak jako celek může vyjít více než když by se udělal dům s valbovou střechou a tedy bez potřeby štítů.
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?