Problém s prodejcem obkladů

22. srp 2017990

Ahojky, máme teď s manželem problém, se kterým si bohužel vůbec nevíme rady! Nečekali jsme, že se to může stát ale bohužel stalo se! 😴 Zkusím popsat naší situaci přehledně a stručně. Stavíme s manželem dům, vše kupujeme přes stavebniny, stavíme svépomocí. Vše bez problému zaplaceno a převzato! minulý týden jsme byli v jedné firmě, kde prodávají koupelnové obklady. Vybrali jsme si obklady, zaplatili za 2000 Kč 3D návrh a schválili přes email objednávku, at zboží dovezou. To bylo v pátek. cena obkladu byla 25 000 Kč. Přes víkend jsme se rozhodli, že tento obklad nechceme ( nebudu zdržovat psaním proč), takže hned v pondělí jsme psali email, že tento obklad nechceme a že rušíme objednávku!!!!!! JENŽE tato firma v pondělí nedělá, tudíž si tento email přečetli až v úterý s tím, že už to nejde, že už úúúúdajně toto zboží bylo vyexpedováno v pondělí s POLSKA a že už to nejde zrušit a že musíme převzít zboží!!!! prodejce nám vyhrožuje soudama, že bude chtít zaplatit náklady, uskladnění obkladu a nevím co všechno ještě!!! No je tohle normální??? My jsme přece zrušili objednávku v pondělí, kde obklady ještě nebyli uskladněny!!! Pán nám ani neukázal ani jeden papír s tím, kdy zboží bylo opravdu vyexpedováno!!!Prej není připravenej!!! Prostě po nás chce peníze, i když jsme zrušili objednávku a vyhrožuje se soudama!! Nevíte prosím, jak se bránit a jaké máme možnosti??? 😞 😞 Už mám radši sjednaného právníka, ale až na příští týden. Děkuji za radu!!! 😴

  • @sonaxoxo  Podle toho, co píšeš, došlo schválením objednávky k akceptaci nabídky, tj. k uzavření smlouvy. Tzn. pravděpodobně je v právu prodejce.

  • @vineta  ale přece máš právo na zrušení objednávky, ne? jen se ptám, nikdy jsme nebyli právě v takové situaci.. 😞

  • @vineta  my jsme mu to předem napsali právě..

  • Sponzor fóra
  • @vineta  pak mě ještě napadlo, když bych zboží převzala a zaplatila, jestli by šlo zboží (neotevřené) vrátit do 14. dnů bez udání důvodu? nevíš prosím? Nevím právě, na co se ta lhůta všeho týká..

  • @sonaxoxo  Lze zrušit, dojde-li zrušení navrhovateli nejpozději s přijetím.

  • @vineta  ted nerozumím 😉

  • @sonaxoxo  Byli jste tam osobně, ne? To vrácení bez udání důvodu se vztahuje na smlouvy uzavírané distančním způsobem (tj. typicky e-shop) a mimo obchodní prostory, nevím, zda by se to dalo vztáhnout i na váš případ, natolik podrobně se v tom nevyznám.

  • @sonaxoxo  To bylo slovy zákona 🙂. Můžeš zrušit přijetí nabídky, ale tenhle tvůj projev vůle by musel druhé straně dojít nejpozději současně s tím přijetím (napadá mě např. že přijetí bys poslala poštou, pak si to rozmyslela a poslala mailem zrušení, přičemž to zrušení by mu došlo dřív než přijetí nebo současně - tím by došlo k nepřijetí)

  • @vineta  máš pravdu, ted jsem to našla na netu, byli jsme v kamenném obchodě a na to se14.denní lhůta nevztahuje,. jen na eshop! ježiš to je komplikovaný 😃

  • v pátek jsme schválili objednávku přes email, v pondělí zrušili (jenže oni tam v pondělí nejsou) a v úterý že už to nejde zrušit že už je to vyexpedovaný! jenže na to musí mít papíry z firmy, kdy to odjelo z fabriky z Polska..si myslím ne?

  • @sonaxoxo  Já myslím, že to je právě už jedno, jestli to bylo opravdu expedovaný, pokud došlo k platnýmu uzavření smlouvy.

  • @vineta  takže člověk nemá právo zrušit objednávku? no budu to muset řešit s právníkem, jsem zvědavá co poví 😢 😢 😢 ale děkuji ti!!!

  • @sonaxoxo  No ono je to tak, že oni ti dají nabídku a jejím potvrzením dojde k uzavření smlouvy. To "zrušení objednávky", o kterém mluvíš, je vlastně odstoupení od smlouvy, a pro to už musí být zase splněný zákonný důvody (většinou sankčního charakteru). Jdi za právníkem, kterej se orientuje na práva spotřebitele, třeba najde, jak se z toho vyvlíknout- ale víš co, on to mohl klidně objednat o víkendu, postupovat prostě podle tý smlouvy, tak se ani nedivim, že se mu tohle nelíbí- kdyby všichni jen čekali, jestli si to druhá strana náhodou nerozmyslí, tak by nic nefungovalo 😕

  • @vineta  jenže my jsme chtěli zaplatit sankce za dopravu, ale tady jde o to, že my ani nevíme, jestli už to zboží bylo vyexpedováno..problém spíš je, že on chce zaplatit prodejce i skladování..

  • prodejce nemá ani sazebník kolik chce za den,na stránkách nemá ani obchodní podmínky nic.

  • Sponzor fóra
  • @sonaxoxo  ja pravnik nejsem, dulezite je, co mate napsano ve smlouve. Ale Pokud to v patek obednal, tak to klidne v pondel mohlo byt vyexpedovano. Ted mu to tam dojede a co pak? Prodejce mu to zpatky nevezme, bude to muset uskladnit a cekat az to nekdo koupi. Me prijde logicke, ze chce uhradit naklady s tim spojene. Udelali jste chybu a za ty se plati. Kolik pro vas chce zaplatit?

  • @bamak  ale to nám musí dokázat právě že to v pondělí bylo expedováno ne? jako měli 14 denní lhůtu na dovoz zboží a v pondělí hned expedovali? musí nám ukázat papíry. my bysme zaplatili, už jsem to psala, ale problém je, že prodejce nám dneska neřekl nic, že není připravenej,on totiž ani neví kolik chce za den uskladnění! na palici! prostě nevíme nic! no hlavně že jsme zrušili objednávku předem..

  • @sonaxoxo  No ale problém je v tom, že vy jste se zavázali zaplatit cenu za zboží, co jste objednali. Tj.až on vám ho dodá, měli byste mu zaplatit cenu dle smlouvy. Ten zbytek nastupuje až sankčně za nesplnění vašeho závazku, tam by byla náhrada škody,( předpokládám, že smluvní pokutu sjednanou nemáte. ) On nemá povinnost vám na houknutí vystavit účet za škodu..ale jako jo, u soudu by prokazoval, že mu škoda vznikla.

  • @sonaxoxo  Nejake potvrzeni, kdy bylo zbozi expedovano by mel mit, ale treba papiry dojedou az se zbozim....proto je nemel hned po ruce. A jak jste zrusili objednavku predem? Objednali jste v patek a zrusili v pondeli. Chapu, ze na palici to je, ale treba nikdy nic podobneho neresil a opravdu na to neni pripraveny, nevi kolik si ma rict....zkuste se domluvit, pokud us jste mu zaplatili, tak vas muse vyzvat abyste si zbozi vyzvedli a delali si s nim co chcete.

  • @bamak  většinou stornujou objednávku, když zboží nebylo ještě vyexpedováno a nic se neplatí a o to jde. On nám to teda neukázal, ale zboží má už na skladě, tudíž musí mít už papíry od toho ne? a nic nám právě neukázal! jj v pátek jsme emailem potvrdili a v pondělí hned zrušili objednávku, jenže oni v PONDĚLÍ nedělají, tudiž to nezrušili ale ošívá se tím, že v pondělí vyexpedovali ale neukázal nám nic no..my si myslíme, že vyexpedovali právě až v úterý..

  • vineta.. no na houknutí by mohl, když furt otravuje ať si zboží převezmeme, když my ho nechceme a chtěli zaplatit náhradu škody, kterou nám nechce říct..

  • treba postupovat podla obchodnych podmienok, ak ich nema vystavene a dostupne porusuje zakon takze klin klinom vybijat ...
    alebo potom co je na papiery ktory ste podpisali ako objednavku ?tam tato informacia nieje ?

    a platitli ste len za navrh 2000kc ?ziadnu dalsiu zalohu ?
    ako na sud vas moze dat ale je to hovadina, podla mna vas skusa

    je pravda ze rusit objednavku mailom je celkom kravina ...ale urcite by vam mohol poslat ze to bolo expedovane uz piatok, pondelok ...

    u nas je to rozne a treba sa informovat predom ci sa da zrusit, kedy ako, a musia to mat v tych podmienkach dostupne, ci uz na predajni ak nemaju stranku a aj ked maju stranku tak aj na stranke ...

    a kolko teda pyta ?alebo on sam nevie ?

    dolezite je co stre podpisali, dajte sken papierov ...alebo tak nieco ...stranka odkial to bolo ?aky predajca

  • @sonaxoxo  Nečetla jsem všechny komentáře, ale určitě máte ve smlouvě, co se děje a kolik je sankce za zrušení objednávky. Je úplně jedno zda je zboží na cestě nebo ne. Příklad trochu z jiného odvětví, ale v cestovním ruchu pokud někdo zájezd zruší, také se mu účtuje storno dle všeobecných podmínek bez ohledu na to, zda už je z peněz něco zaplacené nebo ne. Co je z peněz hrazeno klienta nemusí zajímat. Ono sice spotřebitel má nárok na nějakou ochranu, ale prodejce taky....to by mu mohlo udělat xy lidí a může zavřít krám.

  • Neber to špatně, ale v pátek se vám obklady nejspíš líbily. Najednou jsou tak hrozné /nevhodné, že vám stojí za soud a placení pravníka? Myslím, že je-li možnost se podobným sporům vyhnout, je zbytečné si otravovat život kvůli obkladům.
    K praktikám prodejce se nemohu vyjádřit, jelikož nevím, co máte ve smlouvě. Osobně si ale myslím, že jednou jste se prostě rozhodli, potvrdili závaznou objednávku, tak prodejce přirozeně není nadšen tím, že jste si to třetí den rozmysleli. Něco jiného by bylo, kdybyste to zrušili ještě tentýž den, ale po třech dnech si myslím, že je celkem pozdě, byť se jednalo o dny pracovního klidu. Že měli na doručení 14 dní je krytí pro ně, ne pro vás - klidně to mohli doručit třeba v pondělí ráno.
    Jako chápu že vás to štve, ale prostě špatná rozhodnutí občas děláme každý. Co prodejce musí nebo nemusí byste měli mít ve smlouvě.

    Každopádně vám přeju, abyste to vyřešili v klidu, rychle a bez soudů.

  • Tak já to shrnu:
    - Něco jste si řádně objednali, dokonce i po prostudování návrhu.
    - Pak to chcete zrušit a divíte se, že to nejde (nebo dělají, že to nejde)

    Co kdyby to bylo opačně? Že by to zrušil vám ten obchodník, protože....třeba to chce nějaký jeho stálý odběratl? To by tu byl příspěvek o jeho nesolidnosti?

    Stavba je hodně o stresu, člověk má nervy, ale tohle je už asi moc.....

  • @shadowmilan
    @nininka23  Děkuji Vám za zájem!Takže my jsme žádnou objednávku nepodepisovali! My jsme byli v maloobchodě, kde nám udělali jen 3D návrh a ten jsme zaplatili!! pak vše probíhalo emailem, takže jsme nic nepodepsali a kupní smlouva proběhla emailem!! Jen jsme potvrdili objednávku. Žádné podmínky o sankcích při nedodržení smlouvy jsme neviděli, nepodepsali, nemá nic uvedeno na stránkách, nikde!! Bojíme se právě toho, že nás jen zkouší!! Žádnou zálohu od nás nechtěl!! Jejich stránky jsou J.W. spol. s r.o....nemají tam kromě nabídky zboží nic a o obchodních podmínkách nás neinformoval! my nevíme kolik od nás požadují, on chce právě i skladovné!!
    Já se teď celý večer pohybuji na stránkách D TEST, kde píšou o smlouvách uzavřených přes email, že máme právo na odstoupení od smlouvy, když smlouvy byli přes email. Ale právě manžel je v práci, a já tomu nerozumím,jde o to, jestli mám teda převzít, zaplatit mu 25 tis. a do 14 dnů my má bez udání důvodu vrátit peníze nebo to zboží nepřevzat a on má právo na zaplacení sankcí za dopravu apod.? snad mi rozumíte jak to myslím? 😴 a aby toho nebylo málo, tak od pondělí mají dovolenou a zboží jim tam bude ležet, a pak budou chtějí zaplatit skladovný? v sobotu mají ještě poslední pracovní den, tak právě nevím, jestli právě to v sobotu rychle zboží nepřevzít,zaplatit a do 14 dní jim to bez udání důvodu neměla vrátit? ale zas nevím, jestli tento postup jsem z právnických stránek pochopila dobře!!! se zblázním!! kdybych Vám mohla (shadowmilan)poslat na email kupní smlouvu? je to jen jeden kus papíru.

  • @alikc
    @standa777  nechtěla jsem to rozepisovat, bylo by to na dlouhé povídání, ale obklady jsem nevybírala já ani manžel, ale budoucí kupující..ale toho se to teď netýká. mě se za 32 let nikdy tohle nestalo, že bych něco vybrala a pak to vrátila, že to nechci, nebo se mi to nelíbí..a soudy já nechci a nebudu se soudit, nemám na to čas ani peníze, jedině co obětuji je zaplatit si názor právníka, tím to pro mě hasne..jak jsem psala, my jsme nic nepodepisovali, ani nám sankční podmínky nebyli řečeny, ukázány. Mám jen v emailu 1 list o objednávce a nic jiného!

  • @sonaxoxo  Smlouva se dá uzavřít i mailem

  • Kdy je tento vzor vhodný?
    Odstoupení se týká takzvaných distančních smluv, při nichž se strany osobně nesetkají, ale uzavírají je na dálku (např. elektronickou cestou, po telefonu nebo v zásilkovém obchodě).

    Ze zákona lze od smluv uzavíraných distančním způsobem odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoli sankce do 14 dnů zásadně od uzavření smlouvy, ale například u koupě zboží až od jeho převzetí. V případě, že podnikatel nepoučil spotřebitele o právu na odstoupení, prodlužuje se lhůta k odstoupení na jeden rok a čtrnáct dnů. Pokud však v jejím průběhu dodatečně poskytne poučení, začíná tímto okamžikem běžet nová čtrnáctidenní lhůta.



    Jak tento vzor využít?
    Odstoupení od smluv uzavřených přes internet může spotřebitel učinit vůči tomu, kdo provozuje daný e-shop (prodávající či poskytovatel služby), i elektronickou cestou. Je však lepší využít klasickou písemnou formu, která je průkaznější, i když ji zákon nevyžaduje. Umožňuje-li to podnikatel na svých internetových stránkách, dá se odstoupit i přes elektronický formulář, jehož obdržení musí podnikatel obratem potvrdit. Podstatné je, že pro dodržení lhůty pro odstoupení stačí, bylo-li oznámení o odstoupení nejpozději poslední den lhůty odesláno.

    Spotřebitel je v důsledku zrušení smlouvy povinen zakoupené zboží prodávajícímu zaslat nebo předat, a to nejpozději ve lhůtě 14 dnů od doručení odstoupení. Za služby, které již započaly, nemůže podnikatel nic chtít, ledaže spotřebitel o jejich poskytování v době určené pro odstoupení výslovně zažádal. Náklady s navrácením zboží zpět podnikateli nese spotřebitel vyjma případů, kdy toto zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. Na tyto náklady musí být spotřebitel upozorněn ještě před uzavřením smlouvy, jinak je hradí sám podnikatel. Toto jsou však jediné náklady, které může podnikatel po spotřebiteli v souvislosti s vrácením zboží požadovat.

    Prodávající má rovněž čtrnáctidenní lhůtu počítanou ode dne doručení odstoupení oproti spotřebiteli však pro povinnost vrátit veškeré peněžní prostředky, včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal. Výslovně tedy zákon ukládá podnikatelům povinnost vracet i cenu dopravy. Pokud však spotřebitel využil dražší z nabízených způsobů dodání, vrací se jen ty náklady za nejlevnější variantu. Peníze musí podnikatel vydat stejným způsobem, jakým bylo placeno. Do doby vrácení zboží nebo prokázání jeho odeslání může podnikatel vracenou částku zadržet.

    Vláda pro snazší uplatnění práva na odstoupení od smlouvy stanovila jednak náležitosti vzorového poučení o právu na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku a jednak vzorový formulář pro toto odstoupení, jehož využití je dobrovolné.

    dovolila jsem si okopírovat, smlouva je distanční, uzavření smluv je na dálku (email), tak podle toho nemá prodávající právo na žádné sankce, nebo se mýlím? splnila jsem 14.ti denní lhůtu na zrušení objednávky.

  • @vineta  smlouvu uzavřeš klidně i ústně 🙂

Přidej příspěvek

    Nenašli jste co jste hledali?

    Hledat pouze v názvech témat
    Články od našich partnerů
    Značka Ytong je Nejdůvěryhodnější značkou stavebního materiálu roku 2020
    Podívejte se do lepších časů z nového střešního okna VELUX
    Podle čeho vybírat schody na půdu
    Archiv článků od partnerů