Jaké vytápění do zděného bungalovu o rozloze 120m2?

Dobry den, chystame se stavet bungalov o rozloze 120m2, zatim sme ve fazi projektovani a planovani. Chteli by sme se poradit ohledne vytapeni. Jestli zvolit plynove, elektricke, podlahove, krbovou vlozku.. je toho tolik, ze clovek jako laik si jen tezko vybira a jeste hur propocitava. Budeme stavet z Porothermu 44 Eko a pricky z tvarovek Porotherm Profi. V konstrukci podlahy bude nad hydroizolaci tepelna izolace z podlahoveho EPS o tlousce 140mm. Strecha bude valbova, puda nevytapena s izolaci o tlousce 240mm. Okna budou plastova. Dum nam vychazi jako usporny v kategorii B. Osobne se asi priklanime k vytapeni elektrinou (radiator do kazdeho pokoje) a obcasne zatopeni v krbu, zvazujeme ale i podlahovku.. Poradili by ste prosim jestli je to nesmysl, popr. co jineho zvolit jako lepsi alternativu? Diky moc :)
Odpovědět
1
2
Záleží kolik máte zpočítané TZ domu.
Odpovědět
V kategorii B Vás čistě elektrické topení sežere... Takže já bych šel do vodního podlahového topení a k němu levný elektrokotel. Po dvou letech zjistíte že je to drahé na provoz a vyměníte kotel za něco chytřejšího. Jinak bych předělal celý koncept domu na 30cihlu + 20 izolaci, mnohem více izolace do stropu, atd... prostě dostat se do Ačka a pak Vám klidně bude stačit jeden přímotop na celý dům.
Odpovědět
@requied Co myslíš tím sežere? Zkus teda hodit nějaká data - něco jako investice: měsíční platba: Jinak máme 5,5kW ztráty, elektrokotel a nemám pocit, že by nás to sežralo. Nehledě na to, že čistě elektrické topení je z hlediska účinnosti lepší elektřina -> teplo, než elektrokotel(elekřina) - > voda -> teplo.
Odpovědět
nic vas nesezere, requied len strasi :-) ale ked uz sa chystate stavat siel by som tiez do podlahovky s elektrokotlom. Ak budes nespokojna s elektrokotlom vies si kupit TC a ohrievat vodu pre podlahovku inym zdrojom. elektriku do podlahy neodsudzujem, len mi pride lepsie mat viac moznosti (aj ked urcite topne kable vyjdu lacnejsie ako podlahovka s elektrokotlom). co je ale dolezite, "hlasujem" tiez za zmenu konceptu na 30 tehla + 15-20 CM EPS. Do stropu je tych 24 cm tiez malo, pridat aspon 15-20 cm a ak sa vam vlezie cosi viac do podlahy ani tam by som sa toho nebal, 20 cm je dnes uz celkom beznych.
Odpovědět
@atilius tím "sežere" myslím třeba bude platit 2 a vícekrát tolik než v případě tč. navíc čistě elektrická podlahovka je neopravitelná, kdežto u kombinace voda+zdroj tepla není problém cokoli kdykoli opravit/vyměnit. Ještě ke zmíněné účinnosti... Co se stane s tím rozdílem spotřebovaného výkonu? Jako že prostě zmizí? Pokud je kotel v izolované části domu a i když se do podlahy přenese o trochu menší výkon než v případě přímotopů, tak pořád do domu dodáte stejné množství dodané energie. A teď požadované čísla... (roční ceny včetně paušálů a tarif d57d) pro dům 9kw: čistě elektro = 42tis tč = 18tis pro dům 7kw: čistě elektro = 34tis tč = 15tis pro dům 5kw: čistě elektro = 26tis tč = 12tis pro dům 2,5kw (PENB A): čistě elektro = 16tis tč = 9tis Takže z toho plyne, že tč šetří ročně u nepasivních domů celkem dost peněz. Náklady na pořízení jsou samozřejmě vyšší. ceny materiálu, bez práce: el.podlahové topení 9kW = 45000,- vodní podlahovka + el.kotel 9kw = 25000,- + 15000,- = 40000,- vodní podlahovka + tč vzduch/voda + zemní koš = 40000,- + 65000,- + 15000,- = 120000,- rozdíl je tedy 75000,-. Roční rozdíl v provozu tč a elektro 24000,-. Takže návratnost počáteční investice jsou cca 5 let. Na tč je jen pár věcí které se můžou a určitě i rozbijou. Nový kompresor pro 9kw čerpadlo stojí i s výměnou cca 25tis ---- z toho tedy plyne: buď topit pomocí TČ nebo snížit ztrátu domu na co nejmíň a pak je relativně jedno čím se bude topit.
Odpovědět
Profilova fotka
Rozhodně si dejte podlahové vytápění (jaký druh, to už bohužel neporadím), ale mám srovnání podlahové vytápění x radiátory, a litujeme, že v patře nemáme podlahovku, ale radiátory.
Odpovědět
@requied No jo, prostě zmizí....do domu, skoro(*) ano, do místa kde chci topit už méně. (*) ta přeměna prostě není 100% [ale tohle jsou samozřejmě detaily ;) ] A teď lehce k číslům - co je v těch penězích - jen topení nebo i další spotřebiče + TUV?
Odpovědět
@atilius samozřejmě v ceně je jen topení a vychází z tabulek tzb-info... http://vytapeni.tzb-info.cz/tabulky-a...
Odpovědět
@requied Tak nevím, ale my máme 5.5kW, topíme elektrokotlem s radiátory a platili jsme 24t za komplet elektriku, takže to mi ty čísla úplně nesedí. Podle Tvých čísel bych měl jen protopit 26t. Takže, když to vezmu podle sebe, dům máme taky cca 120m2, je nás pět, odečtu elektro za světla a ostatní cca 500 Kč/měsíc, teplou vodu cca 500 Kč/měsíc a jen za topení jsem na 12t/rok. To už pak ta návratnost je v pdachu....;) Už jsem to tady s někým i řešil....ta návratnost tč se vyplatí v jediném případě - a to tehdy, pokud nechci komín. Pak mi stačí tč a ušetřím za investici do komína. Naopak, když chci topit elektrikou a je jedno, co za variantu si vyberu, tak potřebuji druhý zdroj, typicky komín. Pokud ovšem komín chci tak jako tak, pak se tč u takhle NED nevyplatí.
Odpovědět
@atilius z ceho mate postaveny domek vy? Myslite ze to zdivo 44porotherm je spatna volba co se ztrat tyce? Tepelnou ztratu naseho domku jsem nikde nevycetla, jeste pohledam.. Take se prave rozhodujeme pro elektro kotel s temi radiatory, ale hodne lidi nas odrazuje.. Navrhuji ruzne kotle na pelety a vytapeni krbem prez ohrev vody.. ale ja bych se radeji drzela klasiky..
Odpovědět
@kackasz My máme montovanou stavbu, takž s cihlama nemůžu sloužit :) Ale obecně je jedno z jakého materiálu stavíte, jde o celkové parametry. A dům bude určitě nízkoenergetický. Nám se vyplatilo, a i na tom se dá ušetřit, topit krbovkama. Ale zase to není pro každého. Je z toho tochu větší nepořádek, je nutné se starat o dřevo atd. Ale dřív jsem si myslel, že mě to taky bude obtěžovat, ale teď mě to baví a to teplo z krbu je prostě jiné a lepší :) Osobně jsem zastáncem, co nejjednoduššího systému. Čím méně věcí, tím méně se toho může pokazit. Zvažte tu podlahovku. To je příjemné a další věc je, že vám nikde nebudou překážet radiátory. Má to zase trochu jiná omezení, jakože je potřeba počítat s rozmístěním nábytku, ne každá podlaha je na to vhodná atd. Všechno má svá pro a proti ;)
Odpovědět
@requied Coto? "čistě elektrická podlahovka je neopravitelná" http://shop.fenixgroup.cz/z1869-kit-c...
Odpovědět
Článek se načítá
@atilius v jedné větě píšete že topíte elektrokotlem a v druhé větě jak Vás baví štípat dřevo... Takže tady je ta úspora oproti čistě elektrickému provozu. Navíc výpočet počítá s "průměrným rokem" a je otázka jestli minulý rok byl "průměrný" když u Prahy byl sníh asi 3 dny. Navíc pro dům s 5kw pak klidně stačí menší čerpadlo. Nicméně stále nejlepší investice je do zateplení domu a dostat se k 2-3kW. @koselak asi jsem se špatně vyjádřil... mělo to být: čistě elektrická podlahovka je BEZ rozebrání/vybourání podlahy neopravitelná. Navíc najít místo poruchy není taky akce pro zrovna běžného uživatele...
Odpovědět
Já mám teda dřevostavbu a TZ 3,8.Mám topné kabely od Fenixe.Topení mě stálo komplet 52t.Plánovaná spotřeba je 16-20t komplet za energii.Mám tedy ještě Tč vzduch-vzduch,ale to jen z důvodu,abychom prošli přes štítek,protože jsem krb nechtěl.Na topení mám doživotní záruku(vlastně životnost podlahy).Dávat do pasivního domu TČ je nenávratná investice v dnešní době.Já platím v tarifu D57d VT 1,83 a NT 1,82.Chce si to trochu umět vyjednat cenu.Dodavatelů je hodně.Mě dal tuhle cenu čez,když jsem řekl,že od nich odejdu.Cena vodní podlahovky s elektrokotlem byla 80t.Komfort ovládání je ale nestrovnatelný s kabelama.
Odpovědět
@requied Ceny jsem uváděl samozřejmě bez dřeva, S dřevem se dostanu níž, ale pro to srovnání by to nebylo samozřejmě fér.
Odpovědět
@requied Docela by mě zajímalo, jak často se taková podlahovka opravuje nebo jakou to má životnost....(není míněno jako sarkasmus)
Odpovědět
@atilius Jak často se el.podlahovka rozbíjí je otázka na spíš nějakého věštce... nicméně je to stále jen výrobek a tak se dá předpokládat že se "někdy" rozbije. Všude sice píší 30-50let... jenže třeba u LED se také udává životnost "až" 100tis hodin a ve skutečnosti je to kolikrát ani ne 10tis. U vody je vše krásně přístupné bez bourání a dá se cokoli kdykoli vyměnit.
Odpovědět
@lagys v jakém smyslu je komfort ovládání nerovnatelný? ve prospěch kterého systemu?
Odpovědět
joy@samozřejmě kabely.napsal jsem trochu blbě.
Odpovědět
@requied U LED je to horší, tam je životnost daná snižováním intenzity a záleží na kvalitě toho kterého čipu. Tady mi to příjde dost jednoduché - odporový kabel, který je v betonu, takže ani žádné mechanické namáhání. Asi se taky může časem prohřát a třeba prasknout, ale je otázka, jestli to není tak vzdálená budoucnost...
Odpovědět
@atilius ano, určitě je to otázka náhody. Nicméně jakákoli případná rekonstrukce znamená kompletní vysekání podlah, to u vody prostě není.
Odpovědět
@requied Tak samozřejmě, pokud se stane závada na odporovém drátu, běžný uživatel si na to musí zavolat odborníka s přístrojem, který je ale schopný najít místo závady s přesností 10 cm. U vodní podlahovky to jako najde svépomocí? Ano, muselo by se lokálně sáhnout do podlahy, ale to není ještě taková hrůza. Čistě teoreticky, pravděpodobnost, že se tak stane je malá. Výhodu kabelů kromě pořizovacích nákladů a konfortu ovládání ještě vidím v tom, že v domě je vždy několik nezávislých okruhů. My jich máme 9. Pokud by se s jedním náhodou něco stalo, tak vesele topíte dál a odborník může přijet klidně až za rok :-) Odejde vám elektrokotel a musíte to řešit hned a pár dní budete foukat přímotopem.
Odpovědět
vsem moc dekuju za prispevky.. promyslime jeste to dodatecne zatepleni a popremyslime nad vsema poznatkama, co tu padly.. Z te podlahovky mame taky smiseny pocity a s nasi smulou budeme do podlahy sekat hned za par let.. :D
Odpovědět
@koselak ta nezávislost jednotlivých okruhů je asi největší výhoda topných kabelů. Na tom by výrobci měli založit svoje reklamní kampaně. Co se týče opravy přípravy netěsnosti vodního topení, tak tam se nemusí nic hledat. Prostě se do okruhu napustí BCG kapalina a ta to vyřeší sama. @kackasz ničeho se nebojte. To co tu píšeme jsou "katastrofické scénáře", ve skutečnosti je každá z nabízených variant bezproblémová. - určitě bych ale zvedl izolaci stropu - použil cihlu 30+20 - podlaha 14cm relativně stačí, i když 20 bude lepší - okna trojsklo 4-18-4-18-4, rám alespoň 82mm
Odpovědět
Tak jsme se domluvili :-) Zhasínám :-)
Odpovědět
@required dekuji moc, to dodatecne zatepleni je logicke a urcite ho zvazime, stejne tak jako okna.. S cihlou se jeste poradime.. Muzu se zeptat v cem je ta nase volba oproti vasi variatne nevyhodna? Dekuji :)
Odpovědět
@kackasz jako v čem je nevýhodná silná cihla oproti slabé + izolant? Si to nechte nacenit... zjistíte že slabá cihla bude mít nižší finální cenu a získáte mnohem lepší odpor stěny. Navíc u silné cihly je velký problém s kvalitou provedení. Stačí sebemenší chyba a vznikne tepelný most na kterém se budou dělat plísně.
Odpovědět
Diskuse pokračuje po 1 roce
@requied můžu znát to tč za 65 000?
Odpovědět
@requied No jo, klasické laické argumentace, které řeší pouze náklady.. Člověk, který argumentuje pro TČ a zateplení u novostavby, je dle mého ignorant a technický analfabet.
Odpovědět
@lagys můžu se zeptat jakou mate skladbu na ten fenix? Ja mám fenixe ted v bytě ve stropě, ale do domku bych chtěl do podlahy..
Odpovědět
1
2
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?