Kolik máte okruhů podlahového topení?

3. dub 2019520

Dobrý den. Otázka je jasná. U nás 100m2 podlaha na podlahovku, topenář nám říká že to bude cca 17-18 okruhů od oka. Na jeden okruh max 5m2 podlahy. Mně se to zdá nějak moc, všude vidím jak mají lidi max 10 okruhu na RD. Radí nám Rehau, že ostatní firmy praskají. A že máme mít tu nacvakávací desku na hady, jinak to pokládat nebude, že do polystyrenu se s tim špatně pracuje a nejde hlídat správnou rozteč. Umíte poradit o kolik se prodraží ta nacvakávací deska? Zajímaly by mě další názory. Na projekt teprve čekáme. Děkuji

  • Vyserte se n takovyho debila....

  • najděte někoho jiného

  • Dobrý den,od toho je projekt na topení. Závisí to na tepelných ztrátách apod. Já mám např.10okruhů na 120m2. Topenář tvrdi kravinu a jen z Vás tahá peníze. Deska Rehau je drahá. Dejte normálni fólii a hadice topeni přidělejte úchytkama do polyše. Pro topenáře je lehči deska ale to je jenom lenost

  • Sponzor fóra
  • @neonkarybka  za desky proti folii a sponam pocitej pri 100 m2 tak 25.000,- navic. Je to zbytecnost. Ale on nelze, bude se mu to delat lepe a stihne vic kseftu.

  • Máme na 90m2 6 okruhů. To je nějaký umělec ten váš topenář

  • @neonkarybka  tak jsem pocitala....a mame 10 okruhu na cca 130m. Taky jsme meli system. desku ....cca 20 tisic, nedali jsme ji a topenar si jen povzdechl 🙂 . Ale nerikal nic 😉 .

  • máme 120 m2 a myslím 8 okruhů, ve spacích místnostech a koupelna vždy 1 okruh a obývák a kuchyně jsou větší místnosti tak tam dal 2. Na chodbě a v technické místnosti nemáme okruh, protože tudy vedou všechny trubky, tak se to také vytopí. Měli jsme rozpočet od firmy 160.000,- Kč, měli tam být termostaty v každé místnosti a jak píšete ta super deska. Nechali jsme si to udělat u živnostníka, nedali jsme termostaty, dali jsme polyš a fólii a vyšlo to cca na 60000,- Kč.

  • Vytápíme cca něco okolo 150 m2 a máme 10 okruhů, bez desky, jen poliš s fólií. Cena okolo 90 tis.

  • 300m2, vse napojeni na inteligenci Loxone, kolem 30 okruhu (presne opravdu netusim), a polystyren+folie. Nam treba naopak rekli, ze ta folie je sice pracnejsi, ale lepsi 😃

  • kychyňoobývák 37m2 = 3 okruhy, pokoj 1 okruh, větší pokoj 2, koupelna 1, předsíň 1, celkem 100m2 (ještě máme 2 pokoje v patře, tam se topí jinak.) sami jsme si bodali do polystyrenu, se sponkovačem to šlo rychle - poprvé jsme byli překvapeni délkou procesu, výjimečně a jedinkrát naopak 🙂
    první topnou sezonu máme za sebou, nevšimla jsem si, že by něco bylo špatně.
    doporučím John Guest, přístup pana Krédla byl perfektní (čas, ochota, zapůjčení sponkovacího "stroje", prostě vše)

  • Já jsem dal na fólii kari síť, rozteč 15x15 asi průměr 4mm už si to nepamatuji, trubky jsem k tomu přivázal stahovací páskou a nebyl žádný problém viz. fotoalbum. Dostal jsem to jako radu od instalatérů. Okruhy v přízemí 1x kuchyň, 2x obývák, 1x technická, 1x chodba. v 1.patře 3 pokoje a koupelna, každý svůj okruh. Dohromady tedy 9 okruhů. S topením není nejmenší problém. Někde jsem vyčetl, že může být jeden okruh do 80-100 m délky hadice.

  • @neonkarybka  My mame taky 100m2, 6 okruhu a normalni uchytky, zadnou desku - foto mam v profilu.

  • Tak trošku obnovim diskuzi. Nakonec dle projektu máme 11 okruhu, s tím souhlasíme. Materiál jsme se rozhodli Uponor, se vším všudy za 38tis. Práci mi nacenil topenar na 15tis. Přijde vám cena za práci adekvátní? Nebo myslíte že by se dalo jít ještě niz? Pokladky svépomocí se bojíme, přece jen je to věc kterou už pak těžko opravime..

  • @neonkarybka  Hlavně si ohlídejte nepoškození, až se to bude zalévat. Topenář si ulehčuje práci maximálně, tedy i za cenu horšího finálního výsledku . Špunty především nedovolí přesnou rozteč a zhoršují přenos tepla. Ale je to Vaše volba. Naštěstí ne tak tragická, jsou větší maléry. Nezapomeňte na regulovatelnost systému s dostatečným komfortem. Abyste sem v zimě pak nepsala, proč nám topí jen půlka podlahy. Něco naznačí obrázek, další poví přesné výpočty celého domu. To pro kontrolu a celkovou představu, jak systém bude fungovat.

  • @josef_vavra  jestli spunty myslite tu systemovou desku, tak tu mit nebudeme. trubky budou na folii a tahat se budou jak mate na prvnim obrazku.

  • Sponzor fóra
  • Tohle mám v podkroví. Nymlich to samé dole. Cca 110m2 kolik mám okruhů? 🙂

  • @josef_vavra  Můžu se zeptat, když máte vše tak krásně vypočteno, jak regulovat vodní podlahovku s dostatečným komfortem? Jakým systémem? Já právě teď řešil regulaci vodní podlahovky a vím už o tom poměrně hodně.

    Každopádně, to co píšete, není dle mě úplně pravda. Myslím si, že je taky dobré, pokud se to udělá správně a na základě výpočtů a projektu, meandrovité vymotávání, obr. 3, kde se teplejší voda akumuluje do chladnějších oblastí domku (například k oknům a obvodovým stěnám) a pak se drží teplota v celém domku stejná. Myslím si, že laik nepozná rozdíl mezi jednotlivými vymotáváními.

    Jinak správně navržené podlahové topení by nemělo být pocitově moc "horké" při chození.

    Já budu mít 18 okruhů v bungalovu na 175m2.

  • máme 100m vytápěné plochy na dvě patra, v každém patře 4 okruhy. trubky jsme zacvakávali do těch spešl polystyrenových podložek

  • @davex  vodní podlahovka snad horkou podlahu ani neudělá, ne? já teda čekala, že budou podlahy teplejší a budu se fakt nahřívat a ono ne 😃 ale doma byla příjemně, jen podlaha nestudila

  • @blahova_andrea  proto to "horké" mám v uvozovkách.

  • @davex  no ale spojené to máš se správně navrženým topením. ale ono nemůže být horké, ani když nebude ideálně navrženo, ne?

  • @blahova_andrea  ak neni idealne navrzeno tak to sice funguje ale provozni naklady su vyssie, co si ako laik nikdy nevsimnes. Horku podlahu ani velmi citit nemozes, ked ludske telo ma cca 36,5C a povrchova teplota podlahy by mala mat max 29C ale vacsinou ma tak cca 25C. cize na pocit je o dost studensia ako si ty. a nakolko vzduch je okolo 20C tak tento maly teplotny rozdiel ho ohrieva.

  • @vimamima  no však ano. špatně navržené je to neekonomické, hodně se topí a stejně je zima. proto mě prostě zaujalo to zvolené "horké", já třeba naši podlahu nepovažuji v podstatě ani za teplou. max. vlažnou.

  • @blahova_andrea  No jasně, promiň, není to horké ale prostě víc teplé 🙂 Já se rozhodoval, zdali dám variantu s méně okruhy a větší vstupní teplotou, nebo více okruhy a menší vstupní teplotou. Rozhodl jsem se pro druhou, protože ve výsledku na těch mnoha letech, co ho budeš mít, ušetříš podstatně více. Říká se, že 1°C teploty v místnosti je 6-8% celkových nákladů na vytápění (samozřejmě té dané místnosti). Stupně ve vodní podlahovce se taky projeví. Já si to někde počítal, nemám to před sebou, ale myslím si, že tam to byl každý stupeň cca 1-2,5% nákladů. Takže zaplatím za podlahovku o 40 000 Kč víc, ale vrátí se mi to do 10 let a potom už jenom šetřím.

  • @davex  my to takto ani nepočítali. pokud vím, tak do podlahovky prostě nejde pouštět moc horká voda a tudíž ani ta podlaha nemá šanci být ani pořádně teplá. takže pokud dám trubky na řídko, tak prostě nedosáhnu stejného tepelného komfortu (pokud chci tedy doma fakt teplo) jako při hustším, ani když budu neekonomicky topit na max. tu teplotu tam vyšší prostě pustit nelze. nebo tedy by se nemělo a kdo chce riskovat, že? 😬

  • @davex  Kdyby to laik nepoznal, nebude o tom psát dotazy na fóra a divit se, že to topí jen někde. Nesmíte zapomenout, že podlaha netopí jen do domu, ale i pod dům. Pokud tedy díky špatnému návrhu některá část netopí, pak je dokonce ochlazována. Pochopit mechaniku kontinuí není snadné. Stačí si například přečíst https://forum.tzb-info.cz/141892-danfoss-living a zjistíte, že ani jedna rada není správná. Nejsou pochopeny pojmy jako ekonomický provoz ekvitermně řízeného tepelného čerpadla, někteří tvrdí, že to "nejde" jen proto, že problematiku nikdy nenastudovali a někteří si dokonce pletou hlavice k radiátorům s podlahovým topením. Já tam díky panu Zilvarovi psát nesmím, nicméně správné řešení nakonec napsal kolega Václavík. A to jen proto, aby diskuze nebyla pouze snůškou nesmyslů.
    Pocit "moc horké" je další z obrovských omylů. Tvrdí se, že na podlahovku patří nejlépe dlažba. Dosáhnete sice ekonomicky nejvýhodnější řešení, ale z hlediska komfortu je to propadák. Podlaha se zdá studená. Nebojte se tedy experimentovat a zkoušejte ve výpočtu měnit nášlapné vrstvy a hledat nejvyšší poměr komfort/náklady. Bohužel mi zatím chybí výpočet pulzního ochlazení chodidel na různých nášlapných vrstvách potvrzený nejen (předpokládanými) platnostmi fyzikálních zákonů, ale i důkazními termosnímky. Prostě to beru jako námět na dosud nezpracovanou problematiku.
    Řízení podlahovky není při správném pochopení problém. Vzhledem k transportnímu zpoždění potřebujete kromě informace o teplotě prostoru i "rychlou" informaci o teplotě podlahy a pak vhodným poměrem vlivů obou hodnot (typicky 0,5/0,5) řídit přívod vody. Jednoduché, levné a dokonce i ovládatelné přes internet v částce pod 2 000 Kč. Rozhodně tedy není třeba kupovat drahá zařízení.
    175 m2/18 okruhů je 10m2 na okruh. Při rozteči 0,15 je to 10/0,15 = 67 m + přívody. Ano, je to optimum, které by nemělo být příliš překračováno. 100 metrů trubky PEX/AL/PEX 16x2 je už prostě na čerpadlo moc. Snad jsem zodpověděl všechno. Můžeme vypočítat i konkrétní varianty.

  • @josef_vavra  my ve spodním patře domu na podlahovce dlažbu máme, ale to, že má nejlepší prostup tepla nebylo hlavní kritérium výběru. vyhrála díky odolnosti

  • @blahova_andrea  No ta odolnost je docela ošemetná věc 🙂 Ale každý si dá podlahu, jaká se mu líbí ne? Já budu dávat PVC a Vinyl, dlažbu v koupelně, technické místnosti, zádveří, wc. Dlažbu jsem třeba v kuchyni a obýváku nechtěl. Co se týče výdrže tak se musí koupit prostě dobré PVC nebo Vinyl. Mám v pokoji PVC s nášlapem 0,7mm a není tam jediný otlak od skříní, stolů, prostě od ničeho.

  • @josef_vavra  Jenže řídit teplotu v podlahovém topení je složité, protože má dlouhou dobu náběhu a doběhu. Úplně se to nevyplatí, protože jediný stupeň se projeví až za několik hodin. Čidla v podlaze chápu u elektrického topení, ale u vodní podlahovky je to dle mě zbytečnost.

  • @josef_vavra  Jinak já mám podobný problém jako chlápek v diskuzi, taky okna na jih, ale budu to řídit tak, že zatáhnu žaluzie 😃

    Mám i rekuperaci, takže je po problému s přetápěním 🙂

    Na TČ si pak umím nastavit režimy a vhodným ručním vyladěním ventilů na to nebudu muset sahat po první zimě.

Přidej příspěvek

    Nenašli jste co jste hledali?

    Hledat pouze v názvech témat