Krbová vložka Flat 7 od BeF Home - máte někdo zkušenost?

Zobraz úvodní příspěvek
Zdravím všechny. Plánujeme koupi krbové vložky a vybíráme mezi Optim 7, optim V7 (výsuvná dvířka) a Flat 7 od BeF Home. Na Flat 7 se mi líbí, že je méně hluboká (cca 25 cm) a krb celkově nezabere tolik místa. Asi to má své výhody i z toho hlediska, že se díky tomu krb nepřetápí, když je mělčí a nevejde se tam příliš dřeva najednou. Ráda bych znala zkušenosti uživatelů, kteří ji máte. Je praktická? Není příliš mělká? Díky všem za příspěvky :-).
Odpovědět
1
2
Profilova fotka
Mame Bef home 7 uz 6 rokem.taky smrdela tak 3 zatopeni,pak uz dobry.dvirka se tez spini.resim akorat problem s pakou na dovreni.ten sroubek uz nedrzi.takze asi prevrtat a udelat vetsi zavit
Odpovědět
@petrkad kdyz hodne moc zatopime, jakoze udelame velky ohen, tak to sklo je ok, dokonce i vlozka se vycisti a je krasne bila. Tipuji to na maly tah kominu. Nejakeho komika nebo revizaka si nezkusil privolat? No, k vlozce se budes lepe chovat, az zacne plnit aspon zakladni funkci:))
Odpovědět
Diskuse pokračuje po 3 měsících
Zdravím, máme konkrétně vložku Optim V7 a bohužel řešíme podobné peripetie jako tu již zazněly, chci se tedy zeptat, jaké jsou vaše závěry @kytiii @cowboy21? Případně pokud řešil někdo jiný stejný problém, jaké bylo nakonec resumé. Ve zkratce - šílený syntetický zápach i cca po 50. zatopení-reklamováno, zápach zaprotokolován jejich technikem a následné zamítnutí, odůvodněno tím, že si za kvalitou svých výrobků stojí a NIKDY se nestalo, že by bylo pochybení na jejich straně, ale že pokud si za tím stojíme, máme vložku odeslat do “nezávislé” zkušebny. Chtěli jsme řešit přes ČOI, ale naše problémy přetlumočil náš krbař jejich obchodnímu zástupci s tím, že ten nám zajistil výměnu krbové vložky, resp. oprýskání starého nátěru a opatření nového. Nevím, k čemu skutečně došlo, ale “nová” vložka po 5. zatopení opět smrdí😒 Jsme už dost zoufalí a chceme to už konečně nějak dořešit a tak by mě zajímalo jak dopadly podobné případy. Moc díky
Odpovědět
@mamagdina Rozhodně se nejedná o ojedinělý případ a jejich "NIKDY" zní asi jako "OBČAS"... Podobný projev, kdy zápach neodezněl po vypálení použité barvy (2-3 zatopení) měly krbové vložky a plechová kamna v případě, kdy ležel výrobek nějakou dobu ve skladu, byl zaprášený nebo odřený a než se prodal, opatřil ho výrobce ještě jednou vrstvou laku (aby vypadal nově). Pak se původní vrstva bohužel nikdy správně nevypálí a trvale zapáchá. Ideální je, když výrobce používá Senotherm UHT 600 nebo UHT 600 hydro. To jsou barvy, které nepáchnou ani při první topení. Jenže to stojí peníze...
Odpovědět
@bchannu asi tak🤦‍♀️Technik z BeFu, který u nás byl se i přeřekl, že byla zřejmě použita špatná barva😒Ale samozřejmě písemně nám to už nikdo nedal a jejich chování je mírně řečeno arogantní. Nevíme jak to dotáhnout do konce, do jaké míry je zkušebna nezávislá...Má někdo zkušenost? Neradi bychom totiž kromě nepoužitelné vložky hradili i výlohy zkušebny.
Odpovědět
@mamagdina Nevím, o jaké zkušebně je řeč. Tady je myslím na místě hygiena - změření složení ovzduší v interiéru před topením a po zatopení. Jednou jsem toto absolvoval z podobného důvodu a stálo to tuším 7,5 tis. Kč. Obracel jsem se na Krajskou hygienickou stanici v místě. BeF fakt nechápu...
Odpovědět
Diskuse pokračuje po 2 letech
Profilova fotka
@cowboy21 dobrý den, mohu se zeptat jak jste nakonec dopadl a čoi a záležitost vyřešil? Koupil jsem si vložku BEF a mám zcela totožný problém, strašný zápach a špinění skla. Děkuji
Odpovědět
Diskuse pokračuje po 1 roce
Rád bych informoval budoucí zájemce o koupi krbové vložky (KV) o našich 6 letých zkušenostech s BEF HOME FLAT 6 C a o jednání se zaměstnanci reklamačního oddělení. Největším problémem je životnost zadní stěny KV, která pravidelně praská, je na ní uváděna záruka 2 roky, jak jsme později zjistili. Poprvé nám byla praskla během 1. roku záruky celé KV a byla dodána nová, krátce po vypršení záruky jsme z neznalosti koupili novou (cca 1500 Kč), následně jsme úspěšně získaly novou v rámci záruky, ale u 4. desky v pořadí nám záruku odmítli s tím, že KV je přetápěna. Tento termín, jak jsme v příspěvcích zde zjistili, je s oblibou výrobcem uváděn. Pro zajímavost uvádíme e-mailovou korespondenci s reklamačním oddělením. Naše žádost: Dobrý den, rád bych objednal zadní desku ke krbu BEF FLAT 6C místo prasklé stávající, která je v záruce. Připojuji kopii dodacího listu a fotku zadní stěny. Současně objednávám těsnění (cca 70 cm) za zadní desku včetně lepidla. Děkuji za vyřízení. Odpověď BEF : Dobrý den, děkuji za zprávu. Bohužel, s ohledem na stav carconu, nelze toto uznat jako reklamaci. Krb je značně přetápěn a vlivem toho vzniká nerovnoměrné tepelné zatížení, které způsobilo prasknutí zad. Nicméně na funkci KV to vliv nemá. Pokud máte i tak zájem o zmíněné díly, zašleme cenovou nabídku. Má odpověď: Dobrý den, zásadně nesouhlasím s vaším názorem, že KV je přetápěn a důsledkem je prasklá zadní stěna. Trvám na uplatnění záruky a žádám o dodání nové desky. Vaší KV Flat 6C provozujeme již 6 let a máme s ní velké zkušenosti, které by vás měly zajímat. Během této doby nám rozpraskaly 4 desky, jedna ještě v záruce celé KV, další jsem z neznalosti možnosti záruky zakoupil a na stávající jsem úspěšně uplatnil záruku i když topíme neustále stejně. KV využíváme k vytápění pokoje a 2 přilehlých přízemních místností, první 2 roky asi z 80 % a později pak jako hlavní zdroj tepla. Topíme tvrdým dřevem (dub, buk, občas bříza), naštípaným a vysoušeným v jedné vrstvě na jižní stěně domu do konstantní vlhkosti, kontrolované vážením vybraných polen. Před topením ještě dosušujeme dřevo v domě. Tepelná ztráta celého našeho 1 patrového RD je 6 kW, KV vytápíme pouze větší část přízemí na cca 21 st. C. Vzhledem k tomu, že vámi udávaný výkon je 5 kW je zřejmé, že její výkon je udržován na minimu. Během zimy ztopíme cca 4 m3 dřeva. Ráno po vyčištění skla (oplach pro bezchybnou čistotu - citace z vašich popisů - jaksi nefunguje) krb roztopím (zde jedině plápolají asi 30 minut plameny) a během dne již víceméně udržujeme žhavé uhlíky. KDE JE TO PŘETÁPĚNÍ ? Příčina praskání desky není naše údajné přetápění, ale je v konstrukci KV. Chladný až ledový vzduch (máme externí přívod vzduchu) přívodu sekundárního spalování je veden odspodu vzadu za deskou, zatímco na druhé straně je teplota minimálně 200 st.C. Tento teplotní gradient na cca 3 cm je extrémní a zde vzniká vámi zmíněné nerovnoměrné tepelné zatížení. Proto se první vlasová trhlina objevuje vždy ve spodní části desky pod otvorem přívodu sekundárního vzduchu, a to již po krátké době topení, někdy i po 14 dnech, a postupně se rozšíří až k otvoru. Po pár měsících trhlina pokračuje do horní části desky a dále následují praskliny další až se deska začíná provalovat do topeniště. Konstrukce KV by měla tento problém eliminovat a vzduch sekundárního přívodu by měl být předehříván. Navíc, když se podíváte na lom desky tak si jistě všimnete, že její hmota není homogenní, na lomu jsou patrné různorodé vměstky a o jejich shodné měrné tepelné roztažnosti je možné pochybovat. To je další problém. Píšete, že praskliny nemají vliv na funkci KV. Zpočátku jistě, ale ty se postupně rozšiřují, jejich vytmelení kamnářským tmelem je velmi krátkodobé řešení, obě části desky (dokud je prasklina vertikální a jedna) se od sebe vzdalují, zvětšuje se tak podíl přívodu sekundárního vzduchu a průběh spalování je porušen. Zmenšuje se oplach skla, zvětšují se usazeniny na něm a uhlíky nevyhořívají, uhasnou a zůstávají velké zbytky v popelu. Všimněte si jak pečlivě je veden přívod vzduch za deskou, je vymezený těsněním pouze do štěrbiny. Po prasknutí desky je vše jinak. Když už uvádím nedostatky KV, tak ještě postrádám jakousi zábranu vypadávání uhlíků při otevření dvířek před krb na zem. Náklady na její instalaci by jistě nebyly velké a užitná hodnota KV by stoupla. A abych uvedl alespoň něco pozitivního o této KV tak se v ní dá topit i když podle vás pouze omezeně. Přeji vaší firmě do Nového roku prodejní úspěchy a mnoho nápadů na vylepšení vašich výrobků. Odpověď BEF: Dobrý den, děkuji za Váš osobní „odborný“ názor. Nicméně reklamace nemůže být uznána. Vše, co píšete naopak svědčí o přetápění a samotná barva carconu hovoří sama za sebe. Navíc, Vaše osobní a veskrze neodborné názory nelze brát vážně. Dále již nebudu řešit. Pokud máte zájem o placenou službu, dejte vědět. Děkuji za pochopení a přeji příjemný den. Ing. Martin Uzel Závěr je, že se snad omezeně dá v KV BEF HOME topit, ale nevíme jak. V příspěvcích zde, které popisují zkušenosti s KV BEF HOME, se vyskytují zejména stížnosti na dlouhodobý zápach při topení. Ten jsme skutečně také zaznamenali, ale měli jsme to štěstí, že KV byla instalována hned při dokončení hrubé stavby a následně během podzimu a celé zimy v nich řemeslníci topili bez naší přítomnosti a zápach se během 5 měsíců vypálil. Další problémy jsou již uvedeny dříve, tj. nadměrné špinění skla a absence zábrany vypadávání uhlíků při otevření dvířek. Závěr - tuto KV rozhodně nedoporučujeme.
Odpovědět
1
2
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?