Vytápění elektrokotlem

Zobraz úvodní příspěvek
Profilova fotka
Dobrý den, prosím o radu - bungalov máme vytápěný podlahovým topením (chodba, obývací pokoj, kuchyň a koupelna) + pokoje radiátory. S manželem jsme řešili, zda je lepší, aby elektrokotel jel 24/7 na určitý stupeň - nyní 33 stupňů nebo nastavit termostat. Ten jsme měli minulý rok, ale v domě bylo chladněji, protože topení ochládlo a trvalo, než se zase nahřálo. Nyní jsem termostat vypnuli ale děsíme se vyúčtování elektřiny. Máte někdo zkušenosti? Děkuji
Odpovědět
1
2
@obludak ja taky ne ale v tomhle se nevyznam 🙂 Tady je pdf navod k nasemu kotlu. https://www.google.com/url?sa=t&sourc... Ted jsem dal krivku na 2 a kotel jede na plnej vykon a 37°C - OV
Odpovědět
@zdenna Co je na psané u parametru P8 a P9?
Odpovědět
@wpavel P8 - 2(krivka), P9 - 30, P9 bylo jiz takhle nastaveno. Nez jsem odjel do prace uz topil na polovicni vykon na 34°C v OV
Odpovědět
@zdenna Máte dobře zaizolovaný dům, takže bych začal křivkou 1 a posun dejte na 0. Pokud se podíváte na tu křivku, tak při kladných venkovních teplotách má v % největší vliv posun a naopak při mrazech má největší vliv strmost. Nechá se tedy řídit jednoduchou zásadou. Pokud je venku teplo, korigujte teplotu do PT posuvem. Jestliže venku mrzne, korigujte strmost křivky. Po skončení topné sezony máte určenou správnou strmost a pak si případné korekce teploty děláte jen posuvem.
Odpovědět
@zubr487 ok diky, vecer to zkusim nastavit snad nebudeme mrznout nebo nam bude zima 🙂
Odpovědět
@zubr487 posun bohuzel jde pouze na 20. Niz se nedostanu
Odpovědět
@zubr487 tohle je z manualu vytahle
Odpovědět
Tak to neni posun, ale počáteční bod. To je jedno,tak nastavte 20C. Teploty pak budou podle zvolene křivky.
Odpovědět
@zubr487 Pokud tam bude posuna 20C , tak pak tu křivku nechápu už vůbec...
Odpovědět
@zdenna To je jednoduché. Ekvitermní křivka vždy znamená to samé, neboli vztah mezi venkovní teplotou a teplotu topné vody. Rozdíl je v tom, že se u různých výrobců liší způsob zadávání. Třeba u Junkers/Bosh se zadává teplota počátečního a koncového bodu. Většinou se zadává strmost křivky a posun. Ve Vašem případě se prostě zadává počáteční bod a strmost. Takže pokud si nastavíte křivku 1 a posun 20C pak při venkovní teplotě 20C bude kotel topit vodu na 20C a při venkovních -20C pojede na 30C. Pokud nastavíte posun na 25C, budou to teploty 25 a 35C. Prostě se celá křivka posune nahoru v tomto případě o 5C. Strmost je daná typem domu. Posunem si pak přidáváte nebo ubíráte podle potřeby
Odpovědět
Profilova fotka
@zubr487 pod krytem to vypadá takhle
Odpovědět
@meggi14 Takže se jedná o Multibox K-RTL. Nad tou viditelnou hlavicí vlevo nahoře je odvzdušnovací ventil. Vpravo je RTL ventil, který omezuje teplotu do PT a dolní je klasický prostorový ventil který reguluje průtok podle interní teploty. Takže pokud to shrnu. 1) pokud potřebujete, můžete nastavit teplotu do radiátorů vyšší a tím RTL ventilem si nastavíte maximální teplotu do PT (dolní ventil otevřete na max a RTL ventilem si pak nastavíte potřebnou teplotu). 2) co se týká regulace prostorovým termostatem, tak v podstatě platí to samé jako u @zdenna
Odpovědět
Článek se načítá
Profilova fotka
@zubr487 takže neni špatně, ze nemáma rozdělovač, ktery maji všichni znami?
Odpovědět
Profilova fotka
@zubr487 ted to dávám cist manželovi, a ten mi rekl, ze mu bylo řečeno, ze kdyz da na kotli napr 80 stupňů, tak to do podlahovky praveze pusti.
Odpovědět
@meggi14 Jak jsem psal a jak se můžete dočíst v dokumentaci k použitému ventilu. Uvedený ventil je dle výrobce určen pro okruhy s plochou pod 20m2 a nevím jak tento, ale obvykle se uvádí i maximálně pro 3 podobné okruhy. Velice často se v diskuzích řeží problémy s tímto řešením. Takže pokud Vám to funguje, neřešte to. Osobně bych toto řešení nepoužil. Samozřejmě teplotu 80C nemůžete nastavovat, ale třeba 45C můžete použít. Nejlepší je něco si přečíst o funkci RTL ventilu
Odpovědět
Profilova fotka
@zubr487 dekuji moc za rady 🙂 zkusíme dostudovat 🙂
Odpovědět
@meggi14 Každá trubka je pro nějakou max. teplotu, která ji nebude poškozovat a zkracovat její životnost určitě to nebude 90 st kterou uvádí výrobce. RTL ventil řídí výkon podlahy na základě teploty výstupní vody, takže když pustíte do podlahy 60 st teplou vodu, bude na začátku smyčky 60 st a na konci podle nastavení ventilu třeba 25 st. Těch 60 st berte jako příklad, podle mě do dobře udělané podlahovky stačí 40 st. Podlaha nebude asi stejnoměrně prohřátá a ta horká voda vám bude v některých místech ohřívat podlahu přes 27 st max povolená teplota povrchu podlahy. Klasicky zapojená podlahová smyčka má vstupní teplotu třeba 25-35 st.výstupní teplota se bude pohybovat max o 5 st. níž 20-30 st. podlaha tak bude rovnoměrně prohřátá. Jak tu už někdo psal RTL ventil js vhodný jen pro malé plchy třeba koupelny. Kotle mívají ochranu pro omezení max. teploty do podlahy v případě špatného nastavení ekv. regulace.
Odpovědět
@slabici pises rocni naklady, ale uz neuvadis rocni vykon v kWh (MWh)...
Odpovědět
Profilova fotka
topič: celý el. dům, vč. bazénu, čerpadla v studni do domu i na zalévání zahrady atd má roční spotřebu asi 8,5 MWh.
Odpovědět
Takze to mame 25000/8500=2,94Kc za kWh... Nechci machrovat, ale vloni jsem mel za 2,05 a kdyz se podari optimalizovat, cena se snizi o 60 haleru diky OZE prevedenemu do pausalu (viz poznamka malymi pismenky v kazdem ceniku a fakture) a skutecne, vysledna cena pak na fakture vyskocila na 1,40 Kc 🙂 Ale to uz si s tim musis opravdu hodne pohrat... Ale to malokdo dokaze, ani 2,90 Kc neni (pro letosek) nejhorsi cena 🙂
Odpovědět
Profilova fotka
topič: my jsme kdysi počítali, kolik nás opravdu stojí kwh, vč. všech poplatků atd a vyšlo nám, že kolem 3,10 kč. A rozdíl mezi VT a NT byl asi 10 haléřů. Takže to vůbec neřešíme, oproti bytu v paneláku máme menší výdaje. A abych si hrál na Colomba a trávil tím čas a pořád hlídal změny sazeb a různých fíglů, to nás tedy nebere. Takhle jsme zatím spokojeni, uvidíme do budoucna co nám přinese to ekošílenství.
Odpovědět
Diskuse pokračuje po 1 roce
Dobrý den všem, mnoho témat jsem pročítal, zkoušel jsem hledat, přesto jsem se rozhodl napsat nové téma, přece jen každý případ je individuální. Přišlo nám po roce vyúčtování elektřiny od ČEZu, s doplatkem skoro 13 tisíc, zálohy nastavené měsíčně 2 tisíce, tarif D57D, spotřeba 10666 kWh, zdá se mi tomoc, hlavně při 20ti hodinové nízké sazbě, toto vyúčtování je první za celé roční období, bydlíme cca rok a půl v novostavbě bungalov: trojsklo, 20cm zateplení, tepelné ztráty cca 5 kW, vše na elektriku - vaření, ohřev vody, vytápění elektrokotel Protherm 9kW + podlahovka, v létě klimatizace 2,5 kW, amerika lednice. Mohl by takovou spotřebu dělat elektrokotel? v zimě jel 2-3 hodiny max, ráno, podlahovka přes pokojové termostaty, jindy za den nesepnul, pže v domě je pak přes celý den i noc teplota min. 20 °C. prostě se nám zdá částka za elektřinu docela dost velká. Také mě překvapila cena za kWh ve vysokém a níukém tarifu - dle smlouvy je skoro stejná - koloem 3 Kč, což nechápu, pak se HDO nevyplatí. Děkuji za jakékoliv reakce
Odpovědět
Tak máte TZ 5kW (To asi při -12 nebi -15) Tudíž po většinu zimy (průměr období) máte asi tak 2kW To za den dělá 50 kWh, za měsíc máte tudíž asi v zimě průměrně 1,5 MWh * 6 měsíců je pak 9 MWh za topení. Jako já se vám ani nedivím, 2 000 záloha je dobrá tak, když má člověk bojler a normální spotřebiče, my s elektrokotlem 24kW (Jede v pohodě 6 hodin za den) a krbovou vložkou 22kW platíme 7 000 měsíčně a to se tím dřevem topí docela dost, takže ty 2 000 sou nesmyslné a to napadne snad většinu lidí, že to prostě nestačí, jen tak pro srovnání, 350m2 plochy, dvojskla dřevěná okna, 40cm porotherm + 5cm polystyren, nezaizolované základy, profuky pod dveřma, v zimě taje sníh na střeše a za elektriku na vše 45 - 50 za rok.
Odpovědět
@myrre Pro TZ= 5kW je odhad spotřeby elektřiny kolem 24000Kč/rok. Vaše spotřeba je výrazně vyšší. Protože bydlíte první rok, může být příčinou vysychání domu.
Odpovědět
@zubr487 není pravda ... pokud si do seriozního kalkulátoru na TZB info zadám ztrátu 5 kW (bez editování dalších údajů, které neznám - tj. nechám předvyplněné 4 osoby, pracující mimo domov, 150m2 plochy, poměrně slušný koef. větrání 0,4 ), tak mi vyjde u teplovodní elektrické podlahovky roční spotřeba 10.430 kWh A to tam není vůbec započtena spotřeba klimatizace. Tj. tazatel je zcela v normě a pokud chtěl topit levněji, měl si pořídit např. tepelné čerpadlo (pokud by mu vyšla smysluplná návratnost)
Odpovědět
@zubr487 To je taky odhad/neodhad. Spotreba elektriny hodne zavisi od toho, kolko osob je v domacnosti, kolko sa ohriev TV, klima, bazen, home office, atd. Spotreba elektriny za topeni je v pasivoch, pripadne NED sekundarna zalezitost...
Odpovědět
@mp77 kalkulačka na TZB většinou počítá vyšší náklady, ale jinak máte pravdu. Záleží na způsobu bydlení, takže je to klidně možné. Jen mám vyzkoušené, že první rok jsem měl výrazně vyšší ztráty.
Odpovědět
1
2
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?