Zvolit podlahové topení nebo radiátory?

Zobraz úvodní příspěvek
Ahoj holky, stavíme domeček a přemýšlíme, jaké dát topení. Jestli v celém domě dát podlahové topení nebo jen radiátory nebo jestli to zkombinovat. Jelikož máme celkem malý domeček, nechci ho zaplácat radiátory. Máte tedy někdo zkušenosti s podlahovým topením v celém domě??? Vytopí ho?? :-| Za rady děkuju ;-)
Odpovědět
Ahojky, taky dumam nad tim, jestli podlahovku do domku vsude ci ne. Souhlasim s Pifem, do loznic bych to nedavala, radi spime pri nizke teplote, do koupelny + zebricek. Premyslim nad cenou podlahovka vs. radiatory a taky nad tim, jestli chci mit v obyvacich mistnostech dlazbu... Kdyz bude hodne parne leto, dobre, budu se o ni treba chladit, ale jinak by asi musela byt pustena porad, protoze pak zebou nozicky. Taky asi abych v topne sezone zapomnela na paradni koberec treba u sedacky.... Trh samozrejme nabizi dalsi alternativni krytiny, ale kdo vi, co udela PVC za nejaky casek, kdyz bude porad na teple. Drive se PVC vyrabelo pomoci ftalatu, ktere se casem uvolnovaly do ovzdusi a teplicko tomu pomuze lepe. Oslovila jsem pana, co prodava PVC krytiny, tak mi nejak nedokazal odpovedet, jak se dnes "lino" vyrabi... Pak plovoucka, do te se mi moc nechce. (asi me trochu odrazuje cena a jeji "hlasitost") Ted (v byte) mame drevenou palubovou podlahu, ta je moc prijemna, kdyby si tu deti nehrali na podlaze asi by nepotrebovala ani koberec... Podlahovka se mi taky moc libi. Kamaradi ji maji, v zime je to moc prijemne. Mirne teplo od nohou a u hlavy prijemny vzduch, ale...
Odpovědět
Děkuji za odpověď na otázku: Jak by Vás oslovila Hennlich, já o ní mnoho nevím - pouze název. :-)
Odpovědět
není žádnej problém mít v ložnici 19°C ... stejně u radiátoru pokud večer dáte na termohlavici 19°C tak ráno težko budete mít 23°C pokud nevstanete nad ránem a neotočíte hlavicí ... pak taky pokud bude na refernečním termostatu vypnutý kotel nepomůže ani svěcená. my měli celou zimu topení v ložnici vypnuté a bylo tam příjemně... jedinej problém je s koupelnou kde se dá težko nárazově zvýšit teplota a udržovat dlouhodobě vyšší teplotu než v celém domě dost dobře nejde... ale máme el. patronu v žebříku která ji rychle dohřeje... v mrazech to není tak markantní kdy topení jede skoro pořád ale ted z jara kdy se už 3 tydny netopí čas od času přitopíme elektrikou ... žádnou teplotu ale zvyšovat nebo snižovat nemusíme.... od podzimu máme +/- stejně jak v zádveří, obyváku nebo pokojích ... ted na jaře není teplota tak stabilní bo se už netopí a přez den do večera se teplota zvýší nad požadovanou teplotu at už vařením nebo sluncem a do rána se zase sníži pod teplotu kdy by už kotel topil kdyby nebyl vyplý.. do 9 hodin se teplota srovná .... ale rozmezí je kolem 1°C mezi maximem a minimem ...
Odpovědět
Mužu se ještě zeptat těch kdo už maji podlahovku, kolik jste dali za materiál nebo na kolik vás to stálo? díky
Odpovědět
Profilova fotka
kakula - cislo z hlavy nevim, ale pro cca 40 m2, kde mely byt puvodne radiatory + konvektory, vysla nabidka na klasicke vytapeni vs podlahovku skoro nastejno, myslim, ze rozdil byl par tisicovek - ale podlaha se delala stejne nova, takze v tom nebylo zadne kopani a ty konvektory jsou pry dost drahe, takze ty to navysovaly u te klasiky
Odpovědět
Ahoj dělali jsme ji asi před měsícem, celkem je to cca 30 m2 podlahovky, polystyren 8 cm cca 1500, systemove desky, trubky a dilatace podlahovky (rehau) 12 tis, regulátor podlahovky 2x - 6 tis. Jinak já facoily mít budu po celé délce našeho 4 m okna u kterého je i podlahovka. Doporučil mi to strejda který dělá topenáře 20 let tak mu věřím (máme ty okna vysoká a mohlo by docházet k zamlžování). Co mi bylo řešeno běžná cena se pohybuje kolem 1 tis na metr podlahy bez těch regulátorů, ale v každém kraji to bude jinak.
Odpovědět
Ahojky, muzu se zeptat, jestli nekdo topite na plyn a mate podlahovku, prip. podlahovku + treba radiatory v loznicich (napr.) kolik se za rok priblizne protopi? Diky
Odpovědět
Profilova fotka
kaacko, my to tak mame, plyn, podlahovku v casti prizemi a zbytek radiatory, ale spotrebu ti nepovim, jelikoz jeste v zime nebyla v provozu, dodelali ji pred nedavnem... ale ty myslis, ze bude nejaky vyznamny rozdil ve spotrebe? taky zavisi, jestli je objekt zatepleny, jaka jsou okna a jak je to velke, ale to je urco jasne
Odpovědět
Ducik, no jdu do toho s laickym rozumem. Kdyz bych uvazovala napr. pro jednoduchost cele prizemi s podlahovkou a nebo cele prizemi s radiatory. (Nebo treba cely dum tak a nebo tak, to je jedno). Aby nastala urcita tepelna pohoda, tak je treba aby bylo teplo vsude rovnomerne. Podlahovka topi cca na nejakych 23°C (podlahovku zatim nemame tak teoretizuju...) Pro podlahove topeni staci, aby kotel vyrobil otopnou vodu cca 35°C. U radiatoru je treba poustet vodu cca 80°C, dejme tomu, aby bylo optimalne stejne teplo. Kdyz tak na to koukam, tak bych predpokladala, ze se kotel u radiatoru musi vic snazit, tj. ze si vezme vice plynu... Na druhou stranu me pak napada, ze jestli u te podlahovky nemusi kotel spinat porad, tim si vezme plynu stejne..... :-( :-| (Je ale pravda, nasi topi plynem a altern. drevem+ uhlim. Kdyz topi plynem, tak radiatory jsou rychle teply, ale kdyz kotel vypne, tak jsou docela rychle zase studeny. U vyt. tuhymi palivy sice dele trva roztopit, ale kdyz se prestane topit, ak jsou radiatory dlouho teply = takze plyn musi spinat taky casteji....) No na webu je spousta kalkulacek a vypoctu, vychazi mi, ze s podlahovkou i neco malo usetrim na spotrebe plynu.... Pokud je to jinak, rada se necham poucit :-) :-) Diky....
Odpovědět
Najdolezitejsie udaje pre vypocet spotreby su tepelne straty a tepelne zisky domu... Ale urcite je vyhodnejsia podlahovka co sa spotreby tyka, nejak ako pisala kaacka... Podlahovka v spojitosti s kondenzacnym kotlom je velmi efektivna a ekonomicka. Ale ten tepelny spad aj u podlahovky je trocha vyssi nez 35st. Idealne je mat nastavene na 45-50. Vtedy ma kondenzacny kotol vysoku ucinnost.... Tymto tepelnym spadom 50/40 sa da v pohode kurit aj do radiatorov, len ich treba trocha vacsie, nadimenzovane na danu miestnost a na nizsi tepelny spad... Tak je to aj v mojom pripade, ze mam kombinaciu podlahovky a radiatorov a pritom vyuzivam nizky tepelny spad 50/40. Miestnost je tak vykurena skoro hned...
Odpovědět
Ahoj u mě bylo argumentem proti podlahovce všude, to že už roky toužím po masivní dřevěné podlaze a ta se se dřevem neslučuje. Sice někteří výrobci tvrdí že ano, ale dřevo je prostě izolant. Takže podlahovka je tam kde je dlažba a má smysl (není ve spíži, pod schody, kuchyňskou linkou...
Odpovědět
Profilova fotka
kaacko, poucovat nemuzu, nerozumim tomu jen jsem myslela, ze spotreba bude obdobna v obou pripadech - jak pises, na podlahovku je treba mene stupnu, ale casteji se musi ohrivat pifo> neni u podlahovky 35st maximum, co se tam muze poustet? sicinka> to chapu, taky jsem snila o drevene podlaze, ale zvitezila prakticnost - velky pes a drevena podlaha moc dohromady nejdou, takze dlazba+podlahovka byla dobra alternativa
Odpovědět
Článek se načítá
ducik: pri sucasnych technologiach, teda hlavne trubkach podlahoveho kurenia, moze byt teplota vody aj 60st a nic sa im nestane, ale to uz by nebolo dobre po ziadnej stranke... Ono je to zlozitejsie... Ten spad, priblizne 50/40st je idealny pre najlepsiu ucinost kondenzacneho kotla. Vtedy dokaze ist plynovy kotol v urcitom pripade cez 100% ucinnosti. Je ale rozdiel hovorit o teplote vody v systeme a teploty podlahy ako takej. Aj ked budes davat do podlahoveho kurenia 45st teplu vodu, tak podlaha ako taka bude mat teplotu ovela nizsiu. Tam to zalezi od hrubky poteru, zateplenia podlahy, povrchovej upravy podlahy atd... Ja mam v podlahach, teda v poteroch aj teplotne cidla pre regulaciu. Tam presne vidim aka je teplota podlahy. Ked ide do podlahovky 45st voda, tak po nahriati ma podlaha okolo 32-35st... To sa nam zda celkom prijemne...
Odpovědět
Profilova fotka
dik za osvetu, uvidime po zprovozneni. jen me stve, ze to budou finalne zprovoznovat az v prubehu kvetna a to uz to topeni moc nevyzkousime :-S
Odpovědět
Pifo: mohla bych se zeptat, jaky mas kondenzacni kotel? :-)
Odpovědět
kaacka: Immergas Victrix R24
Odpovědět
pifo: diky, mrknu na to :-)
Odpovědět
-nas vyšel metr podlahovky kolem 400kč a jsou v tom započítané 2 rozdělovače... bez polystyrenu a zalití podlahy... máme 130m2 -fánkojly jsou hrozná hovadina, drahé a hlučné pří použítí ventilátoru.... okna se nerosí ani bez nich stačí dát menší rozteče trubek a koupit dobré okna ... -spotřeba plynu nezáleží na tom zda jsou radiátory nebo podlahovka ale na tepelných ztrátách domu. - spád 50/40 je s prominutím brutalita do podlahovky.... my máme spád tak 25/20 při vetších mrazech je topná voda 30°C. zkoušel jsem topnou vodu 40°C a málem jsme se upekli... -kondenzační kotel má nejvyšší učinnost a kondenzaci při co nechladnější spátečce a nejmenším výkonu kotle .... a 20 je méně než 40. - to že je radiátor studený hned jak vypne kotel je proto že plynák nemá žadnou akumulaci a voda hned schládne... kotel na tuhé je pořádnej kus železa, kterej je roztopený a trvá dlouho a pomalu než schládne a čerpadlo honí to zbytkové toplo v oběhu. - proč by musel kotel u podlahovky cyklovat .... trvá mu pěknou chvilku než natopi ty tuny betonu, pak teprve začne podlaha topit, až se teplota v místnosti blíží nastavené teplotě, kotel se zmoduluje na minimální výkon. pokud je mráz tak topí na minimální výkon teměř celej den.... když je venku teplo tak kotel dojíždí na minimální výkon s topnou vodou 25°C a vypne ... nedochází k dalšímu zvyšování teploty setrvačností protože rozdíl mezi vzduchem a podlahou je minimálnní a pouze dlouho udržuje teplotu. kotel nám spínal v březnu max 1x deně ... v zimě tak 2x nebo běžel skoro pořád. daleko vícekrát startuje k vuli teplé vodě. máme immergas vitrix x 12kw čím nížší teplota topné vody tím je uspora větší. do radiátoru nefunguje kondenzace a kotel bude určitě častěji startovat.
Odpovědět
chlap: ako pises, ze mas spad 25/20, tak to je nemozne vykurit dom nad 20st. Taktiez by si musel mat velmi nizke tepelne straty domu nieco ako pasivny dom. Pri spade 25/20 moze mat podlaha teplotu nieco okolo 20 st, co je dost malo... Teda malo pre ludi, ktori ocakavaju od podlahovky aj to prijemne teplo od noh... Aj ked ma podlaha 25st, stale sa cloveku javi ako studena. Nieco medzi 30-35st je najprijemnejsie...
Odpovědět
mám akviterm takže si nemužu nastavit teplotu topné vody jak chci ale jen podle křivky kterou mám nastavenou. takže při -20°C byla teplota topné vody max 33°C... jakmile se začne v domě zvedat teplota automaticky ji snižuje na 25°C a topí tak dlouho než překoná určitou teplotu ... a při mrazech mu to trvá dlouho než jí dosáhne ale kotel beží na 1,9kw v maximální kondenzaci a necykluje.... podlaha není studená ale jen vlažná (a i tak nam některé kvítka na zemi chcíply) . V březnu už byly velké sluneční zisky takže kotel nastartoval zhruba ve 3 hodiny ráno topil tak do 9 topnou vodou 25°C... slunce pak zvedlo teplotu kotel vypnul ale vlažná podlahovka nepřetopila dum .... teplota se zvedla většinou do 1°C nad požadovanou teplotu to vydrželo zhruba zase do tech 3 hodin... v od prvního týdne v dubnu máme kotel v letním režimu a netopíme.... pokud běži kotel je teplota v domě od 21,5 do 22,0°C.... v tomto rozmezí udržuje teplotu na minimální výkon... pokud byh nechal klesnou teplotu třeba na 21°C tak tech půl stupně bude valit naplno a k 21,5 bude snižovat výkon a do 22 pojede na udržení teploty. teplo podlahu jsme moc teda nezažili ale studenou taky ne. máme lino takže návštěva nepozná jestli se topí nebo ne ... podlaha není studení ani když se netopí. chtěl jsem zkusit ještě přehodit termostat na ON/OFF režim s nastavenou vyšší teplotou topné vody, větším příkonem kotle ale taky předpokládám kratší čas topení a vyšší cyklování ale letos jsem to nestihnul takže musím počkat na další zimu... v unoru jsme měli spotřebu 5,5m3 na den včetně TUV, březen 3,5 a v unoru 1,5m3 kdy nejvíce udělala teplá voda a první týden který byl ještě chladný. ted když se netopí není teplota už tak stabilní a někdy se stane že za chladné noci klesne teplota až na 21°C a za hodně slunného dne se vyšplhá kousek nad 22°C návštěva 10 lidí za 4 hodiny zvedla teplotu o 2°C při otevřeném okně (prostor 50m2 nesedeli na záchodě :o) pasiv nemáme. ztráty jsou vypočítané zhruba na 3Kw a 2Kw počítám na větrání ... určitě nevětráme podle normy... v zimě větráme ráno a když je potřeba tak ještě odpoledne. v dubnu na ventilačku pár hodin při slunném dni jinak zhruba 2x denně 35°C podlahu bych stejně nemohl provozovat pořád... bylo by to finančne daleko náročnější, v domě by bylo teplo... takže by někdy byla podlaha horká a jindy zase studená ..... a musela by se vícekrát natopit ... .a natopení podlahy je energeticky náročnější než ji udržovat na konstantní teplotě .... třeba to není pravda :-) ale určitě to není "jedna paní povídala" ale moje poznatky z praxe ... ja jsem chtěl jen přispet trochou informací a čísel.... křečové žíly a prasklé trubky snad vyřeší nekdo jinej
Odpovědět
máme velka okna a upustilo se od fankoilů, jak píšete je to drahe,hlučné,udržbové.takže nebudou.a jinak asi zřejmě budeme mit v zemi na zahradě konvektor( snad jsem to napsala dobře) na topení,podlahovku dáme i do patra.
Odpovědět
a ještě budeme mít v obyvaku + kuchyn lino, dlažba bude jen WC,koupelka a vstupní chodbička ,nechci dlažbu do obyvaku přijde mně to takovy studeny a pak v letě to musí byt vubec chladny.
Odpovědět
laicky napíši, co by se mi líbilo: tak nejspíš betonový podklad s "nějakými vnitřnostmi" co jej budou prohřívat (nejlépe voda) a na tom cosi jako bývalé PVC, ale aby to propouštělo teplo. je tato myšlenka hodně mimo realitu? Popřípadě co je na ní špatného. Díky za odpovědi.vytrvat
Odpovědět
je to v pohodě..... pvc je po dlažbě druhý nejmenší izolant.... jen je potřeba trochu myslet při výběru nábytku a dbát na to aby byly všude podložky a nohy s co největší plochou .... pvc při vyšší teplotě měkně a je náchylnější na otlačeniny od nábytku ... ale určitě bude více druhu PVC s ruznou tvrdostí ...
Odpovědět
chlap děkuji za odpověď ohledně podlahového topení. To jsem ráda, že snad existuje ještě něco jiného než jen "povinná" dlažba.
Odpovědět
doma máme cca 100m2 PVc podlahy... známí mají lamino a topí to taky ... dal bych klidně i dřevěnou podlahu určenou na PT ale jen při silnější izolaci podlahy
Odpovědět
Dá se na podlahové topení dát i obyč plovoučka z lamina, nebo to musí být ty speciální dřevěné podlahy, které jsou přímo určené na podlahové topení?
Odpovědět
2zuzilinka: Na skoro každé plovoučce z lamina - a to i těch nejlevnějších z Baumaxu za cca 100 Kč/m2 - je symbol naznačující, že je to použitelné i pro podlahovku. Tenčí a tedy vesměs levnější lamino pak propouští teplo lépe, takže pokud se to bere jako spotřebák v ceně (i s pokládkou) srovnatelné s cenou koberce, který se za pár let vyhodí a pořídí se nové, neměl by být problém. Což ovšem není případ tlustší a podstatně dražší dřevěné podlahy...
Odpovědět
My právě máme s tou levnější lamino podlahou mnohem lepší zkušenosti než s drahou dřevěnou. Vzhledem k tomu, že máme psa, tak je ta almino mnohem odolnější vůči škrábancům. Do drahé podlahy ze dřeva, kterou máme v obýváku (1500kč/m2) se dá udělat rýcha pomalu i nehtem :-( Proto bych právě radši zůstala u lamina a je prima, že to ani v případě podlahového topení není problém. :-)
Odpovědět
2zuzilinka: Lamino v pokoji 20m2 si i jen zcela průměrně zručný člověk (jako já:-) položí podle přibaleného obrázkového návodu i se zalištováním za 1 den, přičemž potřeba je k tomu jen ruční pilka na dřevo, gumové kladívko a nějaká ta rašplička/pilník... no a jelikož materiál přijde i s příslušnými lištami, úchytkami, vruty, hmoždinkami a Miralonem na cca 3000,- Kč a minimálně deset let to vydrží, tak není co řešit.
Odpovědět
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?