Krbová vložka VERNER vs ROMOTOP

Dobrý den prosím o radu. Chci v novostavbě řešit topení krbovou vložkou s výměníkem a přikládáním ze zadu ( Z druhé místnosti, né mít kotelnu v obýváku ) a proto chci takovou se kterou budu topit každodenně a která mi bez problému vytopí celý dům a nebude ani poddimenzovaná ani naddimenzovaná 😄 A proto se rozhoduji mezi vložkou VERNER 13/10.2 nebo ROMOTOP DYNAMIC WB 2G 66.50.01P obojí s výměníkem. Dům má zastavěnou plochu 150m2 první patro + 80m2 cca druhé patro ( jedná se už o podkroví zkrátka 2. patro přímo pod střechou ) kdo by chtěl podrobněji jedná se o dům ze stránky G-SERVIS a dům se jmenuje GALANT. Stavím z Ytongu Lambda YQ 375 zateplovat bych chtěl 150mm polystyrenem s přidaným grafitem ( fasádu ) a střechu bych chtěl foukat PUR pěnou, okna trojskla. PROSÍM O RADU KTEROU Z TĚCHTO VLOŽEK VZÍT NEBO ZDA JSOU LEPŠÍ obě sou v cenovce 90 000 + - Děkuji všem za radu.
Odpovědět
1
2
My máme Romotop Dynamic W 2g 66.50.01P, zastavěná plocha 110m2 na patro. Vložka je napojená na podlahové topení ve všech pokojích a akumuluční nádrž (myslím, že máme 800 l). Topíme s ní i na teplou vodu do bojleru.
Odpovědět
Tahle nám byla doporučena krbařem a jsme spokojeni. Celou zimu jsme topili pouze vložkou.
Odpovědět
Profilova fotka
@jirca456 máme 150m bungalov, byl nám jako lepší doporučený Verner, trochu jsem byla nešťastná, protože ten Romotop na šířku se mi líbil víc, než Verner na výšku. Romotop je vic krb, ten Verner spíš kotel. Nicméně v době, kdy jsme stavěli (6 let zpet), tak měl Verner zrovna strašně dlouhou dodací dobu, takže moje srdce zaplesalo a máme Romotop, i manžel je nakonec spokojený a nelituje, že nevyšel ten Verner. Místnost opravdu extrémně nepretapi. Když se nám porouchal kotel, odtahl 14 dnu v zimě celý dům. Taky tím ohřívame vše. Akumulacka je současně i zásobník TUV. Kromě krbu je tam napojený jeste solární ohřev, plynový kotel, elektrická patrona a je tam příprava na tepelné čerpadlo, za nás super, že si člověk volí podle situace čím bude topit 👍
Odpovědět
Máme Verner už 10 let vytápíme bezproblémů patrový dům.
Odpovědět
Profilova fotka
@jirca456 Zdravím, také máme Vernera 13/10.02 + akumulačku 1000l + podlahovku a také bojler na TUV - v zimě jedeme vše přes Vernera - máme pasivní dům (B2, nyní pasiv+). Krbovky jsou umístěny do obýváku cca 45m2 - po 3 hodinách topení je teplota čistě radiací z vložky o +1°C. To trojsklo ve dvířkách funguje bezvadně. Obecně si myslím, že je lepší, když má oheň dostatek prostoru pro hoření -> spalovací komora je dostatečně vysoká... topíme cca 1x za 2,3 dny přes bojler do akumulačky (při venkovních -7,5°C)... Za dobu provozu (od r. 2017) nebyl jediný problém
Odpovědět
Super díky za rady. Nicméně spousta z vás má více zdrojů tepla a já bohužel kvůli financím a dobré dostupnosti dřeva by jsem chtěl jednu z těchto vložek JAKO HLAVNÍ ZDOJ CELOROČNĚ tak mne zajímá zda to nemůžu nějak odrovnat a zda to bude stále krásně vytápět na stabilních cca 24 stupňů v domě. Chodba, koupelna, kuchyně chci podlahovku jinak zbytek pod každé okno radiátor ( druhé patro POUZE radiátor ) Pokud by to problém byl tak mě pak napadlo že upustím od Krb. vložky a půjdu rovnou do kotle na pelety se zásobníkem okolo 100tis. korun. Děkuji
Odpovědět
Profilova fotka
Máme Verner , našel ho manžel, doporučil ho i topenář (sám ho má doma prý roky a nikdy jinak 😉 ), jedeme 2. zimu, na funkčnost spokojenost veliká. Vytápěná plocha je cca 160m2, obývák 40 m2 to i přes ten velký útlum dává (ale nepřetápí) i při vypnuté podlahovce. Na provoz super, a vzhledově jsem celkem spokojená taky. Máme takovou tu zdvojenou nádobu na vodu - jak do topení tak na TUV objem asi 800 l, když nemrzne topíme max. obden cca půl dne. Někdy jede čerpadlo i z už "prázdných" kamen třeba další 4-6 hodin. Zatápění je pohoda, do 10 min. krásně hoří, do půl se zapíná čerpadlo na 45°C. Někde v albech mám asi i technickou místnost.
Odpovědět
@nuonuon vytápíte jako hlavní zdroj ? 10 let každou zimu, každý den v zápřahu ? Nebo jen jako doplňkové topení ? A vytápěná plocha prosím ? Děkuji
Odpovědět
@jirca456 my jsme topili celou zimu pouze ve vložce (1. rok v novém domě), nemluvila bych o žádném zápřahu. Dřevo kupujeme naštípané, pouze uložíme na zahradě (1 odpoledne) a pak nosíme dovnitř. Předtím jsme bydleli ve starém domě, vytápěli jsme vesměs krbovými kamny, 10 let, a taky jsme to nepociťovali jako nějakou dřinu. Problém byl akorát ten, že to nevytopilo celý dům (doplňkově jel elektrokotel v některých místnostech) a hlavně dům rychle vychladnul, když se netopilo. V novém, zatepleném, je to jiný level. Říkám, že dokud můžeme a máme sílu, proč neušetřit na topení. Až budu v důchodu a nebudou síly na nošení dřeva, pořídíme čerpadlo. Za zimu jsme stopili cca 5-6 kubíků dřeva.
Odpovědět
@jirca456 my máme jako doplňkový zdroj elektrokotel, zapnutý byl naposled pro vysoušení podlah po vylití anhydridu. Pokud máte zdroj dřeva, šla bych určitě do vložky už jenom z důvody růstu cen elektřiny. Elektrokotel můžete pořídit jako doplňkový zdroj (když například jedete na dovolenou), cena elektrokotle je kolem 20 tis (teď už asi o něco víc), což je vzhledem k ceně domu docela zanedbatelná položka.
Odpovědět
@jirca456 Je to patrový dům 8,5 x 10 m a topíme v něm každý den. Druhý kotel na elektřinu zapínáme, jen když jedeme na delší dobrý pryč, tak s ním dům jen temperujeme.
Odpovědět
@jirca456 mohu se zeptat, proč chcete kombinovat PT a radiátory ? Zbytečně si celý systém komplikujete. PT je efektivnější nemluvě o tom, že nikde nepřekáží radiátory. Podstatné je, jaké máte TZ domu. Pokud je to novostavba s malým TZ, tak není problém topit trvale teplovodním krbem (mám to taky). Pokud je to dům s velkým TZ, tak bych spíše použil normální kotel na dřevo s AN. Pelety vychází cenově srovnatelně jako plyn.
Odpovědět
Článek se načítá
@jirca456 Dům je podobný tomu Galantu, jen patro není přímo pod střechou ( je tam ještě půda).
Odpovědět
Profilova fotka
Ještě jsem zapomněla, že máme v nádobě 2 topné patrony, které používáme buď když jsme v zimě týden pryč na temperování a nebo v hodně teplých dnech a tropických nocích na teplou vodu. V běžných teplotách od jara do zimy topíme max 2x týdně chvíli večer a máme dostatek užitkové teplé vody.
Odpovědět
@zubr487 Bylo mi to doporučeno pro co nejlepší akumulaci tepla v domě a že je největší chyba použít pouze PT, vždy je nejlepší kombinace. Když to vidím u známých tak mi přijde že z toho není ani takové teplo jako z radiátorů které sálají přímo do místnosti a ne přes vrstvu betonu. Navíc mi vůbec nevadí mít v domě radiátory a příjde mi to v mnoha ohledech i praktické 😄 A PT zvedá prach to je jednoduchá fyzika a mě jako alergikovi by to úplně nejlíp nedělalo mít to po celém domě 😄 Jinak si osobně myslím že ani jedno není špatně je to pak spíše jen na člověku. Dále nevím jaké mám TZ domu 😄 Dům teprve stavím, ale snazím se se vším přemýšlet do předu proto už řeším kotel. Mám strach že na takový dům bude Krbová vložka s výměníkem 15KW málo a že vložka není stavěná na to aby byla jako hlavní zdroj domu ( To je můj blbej názor co si myslím proto se furt ptám 😄 ) Takže už řeším že pokud mám dát za krb. vložku s vodníkem 100 tis tak jestli není lepší za 130tis kombinovaný kotel na dřevo a pelety Atmos DC 25 SP. Já si stále myslím že kotel je dělán a určen k tomu aby byl tahoun baráku a jen tak se nepokazil a šlapal jak má a že krb. vložka je na takovou tu krásu nebo občasné topení a že kdyby to byl hlavní zdroj a ohříval jsem tím vodu a topil celou zimu tak že ji odrovnám a proto stále mám strach a stále nevím co vybrat a jsem z toho už fakt špatný 😄 takže si zde cením každé rady a beru si vše k srdci. takže 2 možnosti řeším a to 1. Krbová vložka Verner nebo Romotop jak jsem již psal a nic víc nebo 2. Kombi kotel Atmos DC 25 SP a do obýváku nějakou levnější krb. vložku, ale jen sálající ( konvenční ) PLYN A ELEKTO SI VŮBEC NEPŘIPOUŠTÍM. Děkuji za další rady a názory.
Odpovědět
@jirca456 Když vezmete kvalitní vložku/ krbovky s výměníkem, tak se nemáte čeho bát, normální životnost je srovnatelná s kotly, my máme (Bef 730 Aqua) 12 let, topí se v tom, někdy se to nešetří, že to fajruje opravdu dost, celé lupe, voda 70,80 C někdy a žádný problém po 12 letech (výkon 22kW a dům 350m2)
Odpovědět
Profilova fotka
@jirca456 verner je kotel co trochu vypadá jako krbová vložka, akumulaci zajišťuje ta betonová podlaha, ve které je podlahovka, v loznicich topíme (je zapnutá podlahovka) jen když dlouho mrzne a je tam min 19°C když neotevřu okno. Kombinovat to s radiátory nedává úplně ten smysl co od toho čekáte- nebudou sálat, když tam půjde voda cca 30°C. Pouštíme to v zimě občas do žebříčku a je příjemně teplý, ale rozhodně nedává. Jinak my měli celý topný systém promyšlený, vybrané hlavní prvky dokonce včetně topenáře už v projektu. Během stavby už se max řešila elektronika a realizační detaily. Kamarád s podobným systémem (vložka Bef s výměníkem) dodělával po pár letech topné patrony.
Odpovědět
@vladimir_sacha takže si myslíte že když vezmu ROMOTOP DYNAMIC WB 2G 66.50.01P ( Regulovatelný výkon 5,9-15,3 kW, Regulovatelný výkon teplovod. výměníku 3,8-9,9 kW ) nebo VERNER 13/10.2 ( Jmenovitý výkon: 13 kW Jmenovitý výkon předávaný do topné soustavy: 11,5 kW ) na novostavbu z materiálů jaké jsem již popisoval a přízemí 150m2 a 2. patro podkrovní 82m2 tak v naprostém pořádku dobrá výtopnost a nemohu je odrovnat a sloužit bude dlouho ano ? Děkuji
Odpovědět
@jirca456 já jsem přehlédl, že teprve stavíte. To znamená, že stavíte skoro pasiv a TZ domu, který uvádíte se může pohybovat kolem 3 až 5 kW. Takže máte zbytečné obavy, obě vložky, které uvádíte to bez problémů zvládnou. Nevím kde jste přišel na ty nesmysly o lepší akumulaci v případě radiátorů a vyšší prašnosti. Je to přesně naopak. V případě radiátorů je poměrně vysoký průtok vzduchu, který víří prah, nemluvě o tom že se v radiátorech krásně hromadí bordel. Nevím jaký máte vztah ke dřevu, Já sice topím dřevem, ale obvykle doporučuji tepelné čerpadlo. To máte bez práce s plným komfortem a i cenově je to srovnatelné. Doba to trochu mění. Jakmile Vás to jednou přestane bavit, nebo nebudou síly a budete chtít použít TČ, tak ve spojení s radiátory má výrazně nižší účinnost (až o 20%). Uvědomte si, že k tomu teplovodnímu krbu potřebujete i akumulační nádrž klasicky s výměníkem pro ohřev TUV a elektrickou patronou. Podlahové topení má ve spojení s AN výrazně vyšší kapacitu, Radiátory pro teplotu pod nějakých 40 st prakticky netopí. Takže v případě radiátorů by jste měl použít o cca 1/3 vetší objem proti čistě PT. Je to samozřejmě Vaše volba, ale jisté je, že na stejný dům je radiátorové topení dražší a méně efektivní. Radiátory mají jedinou výhodu, pokud budete dům obývat sporadicky. Radiátory dokáží ohřát vzduch rychleji. Jinak mají samé nevýhody. Vzhledem k Vámi uváděné alergii raději použijte ušetřené peníze na rekuperaci.
Odpovědět
Profilova fotka
@jirca456 nechcete se poradit s topenářem? Ten náš je celkem profík, sice je těžké ho sehnat, ale najdu vám na něj kontakt jestli chcete. My máme ten Verner na 160m2, ztráty kolem 10 kW myslím, vy budete mít víc, ale my rozhodně nejedeme na 100% výkon toho kotle... kamarád má Bef 12 let bez problémů, konkrétní typ nevím
Odpovědět
Profilova fotka
Tak tohle je věc, kterou jsem si sice navrhnul, ale nechal jsem si to pořádně spočítat a hlavně - dimenze potrubí, expanzní nádobu...atd. podstatné je aby to nebylo zbytečně předimenzované, ideálně aby se naakumulovalo teplo do dalšího zatápění tzn min 20 hod, ideálně např. Aby při vytápění se akumulační nádrž nahřála třeba za 3 hod a hlavně co je nejdůležitější jednoduchá -fungující MaR. Osobně jsem sháněl na projektanta asi rok... takže přeji hodně štěstí při hledání. Cena takového systému je cca 200 k bez těles...
Odpovědět
@jirca456 Podívejte, ono se udává výkon na PT zhruba 50 - 70W/m2 trvale (při 150m2 tedy asi 7,5 - 10,5kW), tam jde hlavně o to přízemí, tam se bude ochlazovat od země, v patře stačí podstatně menší výkon a podlaha nebude mít nikdy mín, než je teplota v domě. Při občasném topení > Tak to máme my, že prostě bud do PT topíme a nebo ne (když se netopí) tak zhruba 2x tolik by měl být výkon (15 - 21kW), aby to dokázalo naakumulovat teplo, prohřát, řekněme za 2h topení a pak po vyhasnutí ta podlaha ještě dokáže sálat 3, 4 hodiny úplně v pohodě. To byla u nás chyba s AN, tak jen vám chci poradit, aby tam byla dostatečná rezerva, ta AN sice je ,,pěkná", má 1000L, zaizolovaná atd... Nicméně se nedokáže nahřát nikdy, protože už není výkon zbytkový, v našem případě by bylo potřeba tak 25kW, nejlépe 30kW do vody
Odpovědět
Profilova fotka
@tulda27 nám jde do žebříků jinak tepla voda než do podlahovky, jde jiným okruhem, takže žebřík opravdu topí a nemá těch 30°.
Odpovědět
Profilova fotka
@andik.cz jojo máš pravdu, všechno jde vyřešit,ale to už se komplikuje systém, další okruh, další čerpadlo, kvůli jednomu tělesu mi to z logiky věci, proč máme podlahovku (jednoduché řešení s výměníkem, bez těles, nízká teplota vody do okruhů takže natápím jeden den a další 2 z toho topim) nedávalo smysl, u celého patra už vůbec, ale každému vyhovuje něco jiného. My jsme zrovna topení řešili dlouho a takhle nám to vyhovuje, všude podlahovka na +- stejnou teplotu, Horní patro většinou letos vypnuté a přesto 19-20 °C, dole 22°C se stejným pocitem jako u panelového bytu s klasikou při 24°C (z čehož jsem ještě furt paf 🙃). Radiátory jdou i do elektriky, ale to jsem užila jednou, když jsem měla zimnici...
Odpovědět
Profilova fotka
@tulda27 jj my to právě řešili taky dlouho a trvalo než jsme našli někoho, kdo by nám vyhověl a připravil vše na vše a logicky. Ale my máme nějakou speciální nádrž s teplotním gradientem a dělenou na 3 úrovně, takže třeba v létě se natápi jinak než v zimě. A v létě ji natopi jen solary.
Odpovědět
Profilova fotka
@andik.cz Petry na nás, jsme moc nároční 😂, my máme teda jen nádobu s druhou nádobou uvnitř + 2 expanzní a když jsem to monstrum viděla šla jsem do mdlob, ale funguje to jak manžel sliboval, v obýváku to krásně vypadá tak jsem mu odpustila (I tu cenu 😎, já mám drahý okna, on všechno ostatní)
Odpovědět
@tulda27 taky jsem paf z tepelného komfortu v novém baráku. Tam, i když bylo 24 stupňů, tak táhlo od noh a byla mi zima. Teď při 20-21 můžu chodit v tričku s krátkým rukávem.
Odpovědět
My žebříky ani nemáme, byly v plánu, je na ně udělaná příprava, ale asi je ani nebudeme dávat, teplo je dost. Pokud potřebuji něco usušit, tak teď v zimě to dám ke krbu a je to suché jedna dvě. Nebo pověsím na sušák.
Odpovědět
@jirca456 topení peletami vyjde o dost dráž než dřevem. Kolegyně z práce topí peletami, za sezónu zaplatí cca 25 tis., starší dům, ale zateplený.
Odpovědět
@andik.cz to samozřejmě jde, ale znamená to jeden nezávislý okruh s čerpadlem směšovačem a regulaci pro radiátory a další směšovací rozdělovač pro PT. Dělat to jen pro žebříky je samozřejmě nesmysl a tak se to obvykle napojuje na jeden společný nízkoteplotní okruh nebo jen elektrický žebřík. Tazatel si ale přeje radiátory, takže musí mít nezávislé okruhy a navíc větší AN. Proto jsem psal, že zaplatí výrazně vyšší částku.
Odpovědět
1
2
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?