Několik otázek k zateplení

Zobraz úvodní příspěvek
Zdravím, chci se zeptat, novostavba je z 30 cm cihel heluz. Už si nepamatuju, co je to přesně za typ. Stojí u lesa na jihu Moravy. Tak a mám tyto dotazy: 1) vidím občas vyzobané izolace od ptáků...vzhledem k umístění domu...bude lepší polystyren nebo vata? 2) pokud bych volil vatu, lze ji nechat na fasádě nějakou dobu, než natáhnu perlinku? déšť apod. vyschne? U polystyrenu jsem uvažoval o 14 cm a 10 cm sokl. Byť i to se mi zdá hodně...poslední tři zimy nestály ani za řeč. U vaty by to mohlo být méně hádám. 3) Čím jste zakládali.....všude se píše, že plechové zakládací lišty vedou teplo...OK, ale kolik toho tím ztratím? Ty plastové systémy jsou zatraceně drahé. Napadlo mě použít z těch plastových systémů jen zakládací profil (např. likov má tu základní lištu tuším 50mm, to by na podržení polystyrenu stačilo a hranu fasády vyřešit už jen okenním profilem s tkaninou. Pak bych se dostal na cenu hliníkové lišty. 4) jak jste řešili světla a vůbec kabely z fasády? Používali jste ty drahé plastové systémy s polystyrenem? Elektřikář mi tvrdí, že to je naprosto zbytečné. Že do poslytyrenu udělá ďůlek a klasickou krabičku vloží a zapění a drží to v pohodě. To je tak asi na začátek vše.... A.
Odpovědět
1
2
@arnyzn Pokud to budete dávat do duté cihly, tak se vykašlete na zatloukací hmoždinky a dejte tam klasické uzlovací hmoždinky se šroubem. Já jsem volil také zatloukací hmoždinky (protože byly přimo k té zakládací liště), ale v těch dutých cihlách držela jen každá druhá a ostatní se trochu viklaly. A to jsem vrtal bez příklepu...
Odpovědět
Profilova fotka
@arnyzn zatloukačky co nejmenší, tak aby se roztáhla v obvodové vrstvě cihly. Pokud máte family, tak se vám ten střep rozpadne. Já používám 35mm a nebo případně použít ty šroubovací hmoždinky, ale vrtat bez příklepu do střepu.
Odpovědět
Ještě se zeptám, jak jste řešili nerovnosti soklu...ve smyslu navařené ipy, pak taky deska je trošku mimo cihlu..ne moc, ale nerovnosti tam jsou....je to takové nepravidelné, že si moc neumím představit, že tam budu něco srovnávat.....Pěna vyrovná dle mého dost...jen mám strach nějaké kondenzace za těmi deskami xps, ale asi už to moc hrotím.... Pak mi to taky blbě vyšlo....desky xps budu muset asi lepit na výšku...ale ty desky mají 1,25 a já bych potřeboval tak 1-1,1..to bych 15 cm v podstatě pokaždé vyhodil, ale asi nebude zbytí....ale u xps je to drahej ořez. Lepit to na šířku a pak ty desky půlit...to bude 0,9 m....tak nevím. Neexistuje nějaký metrový xps? Nenašel jsem zatím.
Odpovědět
@arnyzn Kde se překrývaly pásy hydroizolace, tak jsem perimetr vybrousil. Dělá se přímo škrabák, ale líp to jde styčníkovou deskou. Užší styčníkové desky jsem používal i na fixaci dvou desek proti sobě. Inspiroval jsem se zde: https://old.modrastrecha.sk/blog/jbla...
Odpovědět
No, on je problém, že původně navařenou výšku jsem musel ještě prodloužit, tudíž jsou tam teď nerovnosti ve větším měřítku....neumím si moc představit to proškrabávat, to bych dělal věčnost.....nebo horkovzduškou. Asi to zkusím tak, že kde je ďolík, dám pěny víc...kde hrbol, nedám žádnou nebo minimálně. Začal jsem montovat tu zakládací plastovou lištu, ale vzhledem k tomu, že mám 160 cm polystyren,t ak jsem použil tu jejich nejdelší a dost se to vlní, takže buď ty distanční podložky nebo nebudelenvější to v místě založení přejen malou vrstvou lepidla na srovnání? Pak mi teda není jasné.....ty soklové panely, až osadím.....to budou natěsno u té zakládací lišty.....nebo i ten eps nad lištou...tam nebudou žádné mikromezery? Tomu moc nevěřím....ať se budu snažit sebevíc, ta zakládací lišta úplně vodorovná nebude...Že by byl polystyren z obou stran na sraz natěsno....opravdu?
Odpovědět
oprava....samozřejmě 160 mm polystyren a ne 160 cm 🙂
Odpovědět
@arnyzn Já nechal pod lištou naschval mezeru cca 0,5 cm a pak dofouk pěnou. Menší mezeru nedofouknete.
Odpovědět
Tak......může se mi ozvat někdo, kdo montoval zakládací lištu plastovou od likovu na cihlu? Dvě mi včera šly namontovat docela rovně, ale třetí se vlnila a ne a ne ji donutit se srovnat. Začínám pochybovat o správné volbě, protože plechová by se takto nechovala. Nebo myslím si, že ne. Věřím, že ty kratší budou víc OK, ale holt už jsem koupil tuhle. Věřím, že na takový itong by to šlo krásně, ale tohle je teda o nervy....A ono tu lištu vlastně na konci nic nesrovná, nic se tam nenacvakává....jen se ta okapnička zasune nad tuto lištu. Ne pod ni, ale nad ni, takže vůbec nerozumím, jak to bude ve finále vypadat. Ještě si teda říkám, jestli v místě montáže to fakt nenatáhnout lepidlem, které to srovná a pak to snad půjde líp. Už jsem koupil i ty vymezovací podložky....zatím 2mm, ale to je taky taková jako zkouška nervů, kde je dát a nedat. Pak to párkrát přitáhnu a povolím a plastová lišta samozřejmě není tak odolná, jak plechová. No zatím opravdu docela zklamání.
Odpovědět
Tak....lišty už jsem tak nějak ovládl..... Horší je to s tím soklem....to je přímo ipové vlnobití....co s tím? Nebo takhle...řešit? Nebo prostě mírně natavit xps a nechat tam mezeru? Jak velká mezera mezi xps a ipou může být, aby to bylo ok? Nikde jsem příliš nenašel nějaké technické řešení těchto nerovností. Nebo ani přímo info, jak moc velké nerovnosti na soklu můžu nechat. Mám trochu strach, že když tam nechám mezeru, tak to zateplení nebude až tak fungovat. ALe je to laická obava. Nevím jestli opodstatněná.
Odpovědět
Ještě jedna věc...domačkávali jste desky polystyrenu co nejdvíc ke zdi nebo jste nechávali nějakou mezeru? Jak jste to vyměřovali...osazovali jste krajní desky a dali si provázek nebo jen prostě jednu desku za druhou a jen latí srovnávali? Mám tam jednu 15 m zeď což o to, zeď je relativně rovná, ale že bych to viděl i na to, že je rovná i směrem nahoru...nerad bych dole domačkával desku natěsno a pak v půlce zdi někde zjistil, že nemám kam uhnout.....ty cihly samo nejsou stopro rovné.....ani samy o sobě.
Odpovědět
Profilova fotka
@arnyzn mezi polystyrenem a cílů je ideální nechat tak jeden centimetr po přitlačení. Já to takhle vím a dovoluje to pozdější vyrovnání nerovností že někde mám půlku někde centimetr a půl. Na dlouhou stěnu bych si založil rohy a poté natáhl provázek pokud vám to dovolí lešení, tak aby se vám to dobře dělalo. Pokud jsi nejste jist, tak nejjednodušší základní pravidlo jen seshora pověsit opovnici na provázku a ta vám ukáže jestli vám zeď uhýbá nebo ne.
Odpovědět
Profilova fotka
Omlouvám se za předchozí text, ale ta automatická úprava textu je hrozná, když to teď po sobě čtu 😄
Odpovědět
Článek se načítá
@arnyzn Já jsem zateploval stěnu staršího domu s úděsně křivovou stěnou. Samozřejmě jsem se to snažil srovnat, ale někde to utíkalo tak, že bych musel nakoupit desky s různou sílou. Tak jsme se na to vykašlali. Desky jsme naflákali v podstatě na doraz. Nakonec jsme si na rohy připevnili dlouhé latě. Vzali jsme dlouhý vázací drát, který jsme nahřívali svářečkou a celou stěnu jsme tím krásně srovnali do precizní roviny. Celé nás to stálo cca 2h práce a samozřejmě vyhození části ukrojeného EPS.
Odpovědět
Tak křivej ten barák snad nemám 🙂 Ještě možná dotaz ke kotvení.....já mám věněc a hned pod tím jsou překlady....do překladu na oknem se mi věru vrtat nechce a do věnce.....část z něj tvoří věncovky, takže ani nevím, jak by tam ta hmoždinka držela....takže tam, kde je cihla a nd tím věnec, tak bych kotvil asi jen po cihlu a pak už ne...co myslíte? .ale kde je okno, dveře..tzn. překlad a nad tím věnec....tam se mi to teda moc kotvit nechce......
Odpovědět
@arnyzn Kotvení do věnce ničemu nevadí, to se bojíte snížení pevnosti ? Naopak nad okny je kotvení nejdůležitější. Tam je nejvyšší riziko, že se EPS utrhne.
Odpovědět
OK, do věnce nemám problém pár hmoždinek dát, ale do překladu? Ok,možná zbytečná obava...
Odpovědět
Ještě se chci zeptat....hmoždinky, jaké jste používali? Plastové jsou v podstatě o polovinu levnější, ale v tomto případě by šlo o 21 cm a tam nevím, jestli nevzít s kovovým trnem.....Kdo má větší tloušťku polyše, jak to s těmi plastovými šlo?
Odpovědět
@arnyzn Když netrefíš drát, tak je to v pohodě. A funkční dráty budou ze spodní strany překladu. Beton tam je jen proto, aby armování zůstalo na svém místě. Hmoždinky jsem používal Fisher Ecotwist.
Odpovědět
@arnyzn Ze zkušenosti ty levné plastové už nikdy více, každá druhá nedrží.... Já vzal kovové s plastovým nástřikem hlavy (kvůli menšímu tepelnému mostu), a držely dobře. Ty hmoždinky Ecotwist jsou sice plastové ale závrtné, ty stojí zase dvakrát více než ty kovové s plastovým nástříkem...
Odpovědět
@petr13 Za hmoždinky to byla to darda, ale zase se nemusí frézovat díra pro zátku a dávat zátka. Jen se ta díra cca12-15mm zapění.
Odpovědět
@kofejn Zátka mě vyšla na korunu a frezování může dělat i dítě :)... Nicméně určitě to je asi menší tepelný most, když je to celé plastové.
Odpovědět
@petr13 Taky rád využívám dětskou práci, jen to někdy dost zdržuje :-D . Třeba synek ty hmoždinky někde zapěňoval. Ta fišerka má samozřejmě ocelový šroub, ale myslím si, že ji má cenu použít až tak od 20cm EPS.
Odpovědět
OK, díky...
Odpovědět
1
2
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?