Parozábrana pasivní dům - blowdoor test - zelená úsporám

3 hod97

Ahojte, jelikož stavíme pasivní dům (dnes jsme již témeř před kolaudací) ráda bych upozornila na úskalí při výstavbě pasivního domu - pokud tedy si nezaplatíte draze za odborný stavební dozor. Stavěli jsme tedy na dotaci zelenou úsporám, takže jsme museli mít solary - přítel je elektrikář, takže to bylo v pohodě, museli jsme mít rekuperaci - tady opravdu než si dělat sám, doporučuji zvolit odbornou firmu (doklady dokládáte do zelené úsporám, takže svépomocí je vám to stejně prd platné), co se týče oken, opravdu dbejte zvýšené opatrnosti při výběru dodavatele, okna musí být určena pro pasiv, řádně zapracovaná, jinak se vkládají do nízkoenergeťáku a jinak do pasivů! a už při projektu na to myslete, my máme 3,5m portál a ten teda v konečném blowdoor testu dosti profukoval, takže mít takové 3-4 portály, určitě už neprojdete (případně byste ty okna museli mít neovíravé, což je zase zhlediska mytí dost nepraktické s kýblem obíhat barák).

Největší problém a to zdaleka nejsme sami a prý nás je 8 z 10 stavitelů je s parozábranou. Nikde jsem teda tady na modré střeše diskuzi na toto téma neviděla proto ji také otvírám. Parozábranu doporučuji instalovat odbornou firmou (nikoliv svépomocí) a se zárukou ať nedopadnete jako my. My jsme si ji nechali udělat živnostníkem, při blowdoor testu se nám odlepila, místy potrhala, když byla přidelána k stropním trámům koněm tak se samozřejmě vytrhla a vzniklo tam asi tisíc malých dírek. Vzhledem k tomu, že jsme tento problém neočekávali a měli už jsme hotové sádrokartonové podhledy, museli jsme je všechny sundat, parozábranu přilepit ještě jednou ke zdi, konce u zdi zapracovat omítkou aby neměly tendenci lítat, všechny díry polepit, parozábrana by měla být napnutá, takže místa kde byla vyvěšená jsme podbili trámky (samozřejmě pod ty trámky musíte dát gumovou podložku), dále jsme se pak dozvěděli že do pasivů se dává na sadrokartony jiné úchyty, případně ty stávající musíte pořádně zatmelit tmelem na parozábrany, to samé elektro instalace, ta by měla vést celá pod parozábranou, případné prostupy (např. na solary a světlo na půdu) dělají se speciální prostupy přes parozábranu, případně oblepit páskou a pořádně zatmelit tmelem, vmáčknout ho až do kabelů pokud je jich více. Určitě když lepíte parozábranu tak speciální páskou a rovnou říkám ať si koupíte nějakou širší, protože ty 5 cm, se vám v tom blowdoor testu odlepí. Doporučuji tedy nechat si dělat boowdoor test před tím, než nahodíte sadrokartóny, samozřejmě dům musí být zateplený (případně aspoň lepidlo)Konečný verdikt byl takový, že nám napoprvé naměřili na blowdoor testu 1,1, napodruhé 0,75, pro zelenou úsporám potřebujete mít 0,6, je to dost přísné, pro představu 0,6 je na celém době asi díra pěsti. Snad tyto informace někomu pomůžou, případně mi neváhejte komentovat a napsat své zkušenosti, opravdu jsem byla překvapena, že diskuze na toto téma tady ještě vůbec není, když to trápí tolik lidí

  • Takže jste bez dotace? A nebo se chyby podařilo napravit?

  • Je pravda,že toho nikde moc k tematu není, takže za mě palec hore...nás to ted čeká, takže budu ráda za všechny informace a rady. Budete řešit další test? Jak obstály třeba okna celkově?

  • Příspěvek byl smazán adminem, neboť nesplňoval Pravidla přispívání do fóra.

  • Sponzor fóra
  • @mikiliki  ano, dokonce nám říkal pan z blowdoor testu že dneska je už k dostání 4mm široká Osb deska která má v sobě parozábranu, že je to nejlepší způsob, ovšem taky stojí ctyřnasobek co ta fólie 😉 bohužel to jsou rady které kdychom věděli dříve.. Y

  • @vladimirsvorba  chyby jsou odstraněny a na třetí test čekáme, doufáme že už to vyjde...tak držte palce

  • @ajagachova  okna zkoušeli kouřem, zpracované dobře občas nějaký malý únik v rohu byl, ale s tím se prý počítá, nejhorší byl ten portál, ale v konečném součtu může udělat tak něco okolo 0,1, krb naštěstí nemáme máme podlahovku takže to je o starost méně, napoprvé jsme neměli dobře utěsněny odpady v zakladovce na to taky bacha museli jsme všechno zalít nivelačkou a veškeré podlahy anhydrid utěsnit na stěnu tmelem...a samozřejmě před testem by měly být usazeny vnitřní i vnější parapety to vám taky to okna dost dotěsní

  • Dělali nám test po omítkách,máme na stropě místo parozabrany,parobrzdu z osb desek Egger tloušťky 22mm. Používáme celou stavbu domu výrobky Isocell a Illbruck a po těch omítkách nám hodnota Blower Door Testu vyšla 0,15. Máme krbovou vlozku do pasivního domu,máme komin do pasivniho domu. Vsechny spoje atd jsme prelepovali,tmelili,přetírali atd...na kazdy vrut skrz parobrzdu jsme použili butylovou pásku. Pasivní dům je prostě o detailech,chce to kontrolovat firmy atd. HS portal fouka kazdy,mame Internorm a i ten trochu fouká.

  • Příspěvek byl smazán adminem, neboť nesplňoval Pravidla přispívání do fóra.

  • @mikiliki  Přesně tak.

  • zdravím, momentálně plánujeme 1. kontrolní test. Podle projektanta mají hlavní neprůvzdušnost zajistit vnitřní omítky. Podle BD inspektora je z vnitřní strany obvodovýho zdiva spousta děr kvůli elektroinstalaci (použili jsme krabičky pro pasivní domy) a je potřeba celej dům z venku ještě před zateplením natáhnout do stěrky. Tohle jste dělali všichni?

  • Příspěvek byl smazán adminem, neboť nesplňoval Pravidla přispívání do fóra.

  • @xhex  jak rikate, velice dulezite

  • @xhex  z logiky věci, jaká omítka je neprůvzdušná? my dělali sádrovou která teda měla asi 2-3 milimetry, což pochybuji, že stačí, to by musela být stříkaná a minimálně centimetr. Nesouhlasím s tím, že neprůvzdušnost se zajišťuje zevnitř konstrukce, právě i na venkovním zapracování hodně záleží, zvlášť když máte soustu děr kvuli elektroinstalaci. To opravdu byste si museli všechno dělat sami a být si 100% jisti, pokud máte firmy, vždycky to ojebou a pak se nestačíte divit - a to není jen můj názor, ale i dalších kamarádů co staví. Zlaté české rčení - co si člověk neudělá sám ...

    Když jsme dělali první test tak jsme měli už hotové celé zateplení zvenku, a myslím, že ostatní taktéž, takže minimálně tu stěrku bych určitě dala, stejnak vás to čeká a budete to dělat, takže zbytečné to není ...

  • @kepakova  Sádrovou omítku 2-3mm? Na jaké zdivo jste to dělali?

  • Příspěvek byl smazán adminem, neboť nesplňoval Pravidla přispívání do fóra.

  • Sponzor fóra
  • @davex  na Ytong, když máte všechno rovné, nebylo víc potřeba

  • @mikiliki  Ano, ano, ale vy jste si vše dělal sám, nebo předpokládám, že převážnou většinu věcí, takže jste si mohl být jistý, že vás nic nepřekvapí, navíc jestli paní nemá parozábranu z těch OSB desek - bude se nejspíše trápit jako my všichni ostatní a po prvním BD ji nakonec nezbyde nic jiného, protože ji to s největší pravděpodobností nevyjde 😉

    No beru to už s humorem, jak se říká první dům je katastrofa, u druhého už víte co vás čeká a na co si máte dávat pozor, a až třetí dům je perfektní 😃 😃 😃

  • @mikiliki  Ale také záleží jaký máte stavební materiál. U červené děrované cihly člověku nezbude než udělat venkovní stěrku. Při sádrování krabic se nepodaří úplně zatěsnit krabici sádrou. U VPC je situace úplně jiná tam se to dělá snadněji.

  • @kepakova  no, chlapi co mi dělali omítky se ptali, jestli chci tenkovrstvou (tam mi ale výrazně doporučovali minimální tloušťku 5 mm) nebo normální, kde doporučovali min tloušťku 10 mm.

    Mi se ty 2-3 mm zdají strašně málo, ač nereálně, ale asi to tak může být, když to tak máte.

  • Příspěvek byl smazán adminem, neboť nesplňoval Pravidla přispívání do fóra.

  • Jak to je u blower door testu s hodnotou, když se jedná o rekuperaci na dotaci u nízkoenergetického domu? (rekonstrukce) Díky moc.

  • Příspěvek byl smazán adminem, neboť nesplňoval Pravidla přispívání do fóra.

  • @mikiliki  Tak pohoda, vyšlo mi to 1,25 🙂 Nedostatky vím, možná bych se dostal i do pasivu, kdybych hodně chtěl 🙂 Ale takto to stačí až až 🙂

  • @kepakova  mozem sa opytat na ten HS portal? od akej firmy je? plast?hlinik? drevohlinik? a v ktorom mieste to najviac fukalo?
    @mikiliki  preco je VPC vhodne pre passiv? ked je cely deravy?

  • Příspěvek byl smazán adminem, neboť nesplňoval Pravidla přispívání do fóra.

  • @mikiliki  na priecky ok ale ako obvodove je to skoda? a akumulacia pokial viem prinasa viac strat ,, hlavne ak chodi niekto castejsie na vylety, chatu, atd,,, ked som si dal do googlu vapennopieskova tehla, naslo mi obrazky len s dieramy, vraj odlahcuju tehlu a su urcene aj na tahanie rozvodov, ale diery tam su,,bal by som sa ze pri nejakej chybe stamadial mohlo fukat, ako pri palenej tehle

  • Příspěvek byl smazán adminem, neboť nesplňoval Pravidla přispívání do fóra.

  • @mikiliki  a co ked je murivo aj nosne a aj nieco izoluje? nieje to len vyhoda? predsa vo vypocte sa rata s celkovym U steny co pri VPC ani nejde brat do uvahy , a tym padom je to premrhanych cca 20 cm priestoru
    nechcem si ani predstavit, nepredsadit okna do urovne izolacie pri tejto tehle, to je na detaili zlozitejsie nie?
    ci viete nieco konkretne preco vam to tak vsetci hovoria?

  • Příspěvek byl smazán adminem, neboť nesplňoval Pravidla přispívání do fóra.

  • @jblaze  Baran Opava, táhne to přes něj, přikládám fotku nevím zda je to z ní zřejmé, těsnění bylo v pořádku prostě je to konstrukční vlastnost všech portálů. Když jsme se jej snažili mirelonem dotěsnit a oblepit páskou, podařilo se nám to srazit o 0,03 což je nic no, ale je to prostě slabé místo a je potřeba s tím počítat 😉 ale jak už jsem psala nic dramatického to není, pokud si člověk pohlídá jiné věci je to úplně v pohodě 😉

Přidej příspěvek

    Nenašli jste co jste hledali?

    Hledat pouze v názvech témat