Vata ve stropě 100mm bez parozábrany

Zdravím, mám technický dotaz, vata skelná 100mm ve stropě, zespoda SDK, ten je umístěn mezi dřevěnými Íčky, ty jsou viditelné a nahoře záklop - obyčejné desky a kombinace OSB na těch trámech zvrchu Půda neobydlená, sedlová střecha, provětrávaná průvanem Mohlo by docházet ke kondenzaci, pokud bude teplota uvnitř +20C?
Odpovědět
@vladimir_sacha Pokud je ta půda nevytapena, tak zaručeně bude docházet ke kondenzaci.
Odpovědět
@vladimir_sacha Jinak koukám že jste docela prebornik v nesmyslných konstrukcí. Asi máte představu, jak dopadne OSB pokud bude na spodní straně pár měsíců voda.
Odpovědět
@zubr487 To OSB bude jen někde, hlavně u vstupu na půdu ze schodů, jinak normální desky a mezery, což by mělo vysychat.
Odpovědět
Profilova fotka
Taky věřím, že se to bude na te OSB srážet
Odpovědět
@vladimir_sacha Je to Vaše volba
Odpovědět
Ano bude se srážet. To budete pokládat SDK na ty nosníky, pak tam zeshora cpát vatu, a potom to zaklopíte tím OSB? V tom případě bych tam asi dal to SDK, pak přes ty nosníky hodit parotěs a zatlačit do těch dutin, do toho dát vatu a zaklopit.
Odpovědět
@m_i_r_e_k Už to máme tak 3 měsíce poskládané, ale zatím je to rekonstrukce, takže se topí na 12C kamny vevnitř Jinak dělá to otec na stará kolena se známým, oni to navrhli, já jim jen pomáhám, já bych tam ten parotěs dal osobně
Odpovědět
@vladimir_sacha V tom případě bych natáhnul zespoda parotěs a zaklopil to další vrstvou SDK.
Odpovědět
Nevím jestli ten parotěs tak pomůže . Máme SDK parotěs vatu a udělal jsem zaklop OSB tak aby zůstala mezera mezi vatou a OSB a teď jsem zjistil že OSB je ze spodní trochu vlhká a a i vata a to se s paroteskou fakt hrálo spoje se lepili pořádně atd..
Odpovědět
@m_i_r_e_k Ale my ty Ička máme pohledové namořené na hnědo, sádrokarton béžovy nástřik a dělá to obdélníkové pola, protože máme jak příčné mezi nosníky tak podélné nosné Je to stoleta stavba, bude z toho hospůdka dle starého stylu takže žádné rovné stropy, ale přiznané trámy
Odpovědět
@vladimir_sacha Njn, to chápu. Ale taky aby to vydrželo. Pokud nejste nějak výrazně limitovaní výškou stropu, tak bych udělal ten parotěs, plošně SDK a na to nalepil imitaci těch trámů. Nebo ještě mě napadá vytahat tu vatu a nastříkat tam PUR pěnu. Případně aspoň vrstvičku té PUR pěny, která to utěsní, a až na to vatu.
Odpovědět
@m_i_r_e_k Ono to je pohledové a zároveň nosné, to sou Ička dřevěná z fošen na kant a taky pak do šířky našroubovaných a právě tvoří ty I nosníky (jako traverza), dlouhé asi 7 metrů, jedno váží možná 80 kilo - doma dělané. Ten sádroš je položený na těch hranách nasucho, není tam žádný profil nebo šroubek. Limitovaní jsme jedině pěnězma, proto vytváříme nejlevnější řešení co jde, proto taky jen 100mm v hlavní místnosti (60m2) a někde, tam kde jsou hurdisky na sociálkách bude vaty jen 50 - 70mm a záklop SDK. Jediná možná záchrana bude fakt, že tam budou kamna krbová a sát vzduch zevnitř, takže by měly odtahovat vlhký vzduch a na WC ventilátory s odtahem ven. Dobré řešení je ta PUR pěna v tenké vrstvě, to já netušil, že dokáže izololovat proti vlhku, dobrá rada, děkuji
Odpovědět
Článek se načítá
@vladimir_sacha není to dobré řešení. Musel by jste použít PUR pěnu s uzavřenou buněčnou strukturou (tvrdá pěna). S normální pěnou si nic nepomůžete, je to jen dražší řešení izolace. Pokud si necháte nacenit tvrdou pěnu, tak Vás podobné nápady přejdou. Podívejte se na řešení starých domů. Klasika dřevěné stropy, mezery mezi trámy vyplněné třeba plevami, zakryté prkny s mezerami a tenká hliněná mazanina. Na půdě byla obvykle vrstva slámy nebo sena, která fungovala jako izolace. Půda byla navíc intenzivně provětrávaná. To fungovalo. Jenže Vy dáváte jako pochozí vrstvu OSB, které je skoro jako parotěska (difůzní odpor je v rozmezí 50 až 200 podle kvality). Navíc ta OSB deska nasákne vodu a nabobtná. Sice v létě vyschne ale postupně bude degradovat. Takže buď musíte mít dole velice dobře udělanou parotěsku a pak můžete použít nahoře záklop z OSB. Pro normálně slušně udělanou parotěsku je vhodnější dělat záklop s prken s mezerami. Pokud tam nedáte parotěsku, tak nahoře udělejte jen pochozí lávky a musíte zajistit dobré větrání půdy. Jestli dole topíte krbem, nebo jinak je celkem jedno. Rozhoduje rozdíl teplot a vlhkostí. V hospůdce nepočítejte s nízkou interiérovou vlhkostí. Poněkud nechápu to Vaše šetření. Levnější parotěska stojí kolem 20Kč/m2. V porovnání s ostatními materiály jsou to drobné. Navíc co nedáte do izolace, to následně zaplatíte na vytápění.
Odpovědět
@vladimir_sacha Jj, pozor ale jsou různé druhy PUR pěny. Některé se používají například i na přímý styk s vodou. Ten SDK by to chtělo nejdřív aspoň přichytit pár vrutama zeshora do toho Ička, aby se to pak někde nehnulo a pěna se neodtrhla. Máte už rozmyšlené osvětlení? Abyste to nemuseli za chvíli znovu rozebírat kvůli izolaci prostupů.
Odpovědět
@m_i_r_e_k Osvětlení je integrované do SDK už (nejsou to bodovky, ale větší stropní svítidla)
Odpovědět
@zubr487 Po většině půdy by měly být prkna, klasické desky bez pera - drážky Bude využívaná jako úschovna pro sezonní věci (židle atd...) To OSB asi jen u vstupu na půdu. Provětrávaná bude, nebude to udušené Ohledně toho provedení já nerozhoduju, to je v režii jejich, jen jsem rozmluvil to, že chtěli dát nahoru na tu vatu igelit, prý aby nepadal prach do ní.... To mi bylo hned jasné co by se stalo
Odpovědět
@vladimir_sacha to se samozřejmě dělá, ale nedává se tam igelit ale nějaká paropropustna filie
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?