Dvougaráž - zvolit jedny nebo dvoje vrata?

26. lis 2018160

Budeme mít dvojgaráž, vnitřní šířka 7m, co bude lepší jedny nebo dvoje vrata? Parkovat zde budou určitě 2 auta. Přijde mi, že bude lepší na parkování s auty dvoje vrata...? Nebo se mýlím? Designově se mi líbí víc jedny, ale jsem žena praktická, tak klidně design oželím. Díky za vaše zkušenosti!

  • ono vrata v šíři 7m jen tak neseženete, takže v tomto případě jsou za mě rozumnější dvoje vrata. Např Hormann má šíři max 5m, lomax 4,8 a pak už je to v sekci průmyslová vrata...

  • @12medunka  Soused ma myslim 6 nebo 6,5m. Musel jit do prumyslovych vrat Hormann. I pres znacnou slevu je nekde na 120.000,- . Dvoje “obyc” vrata Hormann sezenete rozhodne levneji. Kouknete na akci Hormann 2018, maji x akcnich rozmeru. Ja koupil v teto akci velmi vyhodne.

  • Tak zas vrata nemusej bejt na celou sirku ne? Jinak lomax ma urcite i 5m..mame je🙂

  • Sponzor fóra
  • Budeme mít od Hormanna 5,5 m vrata. Uměji i širší, ale tohle je jejich největší typizovany rozměr. Musíme původní otvor 6 m zmenšit. Za vrata na míru bychom se nedoplatili. Taky jsme uvažovali i o dvou malých vratech.

  • Šel bych do dvou vrat, bude to lepší i levnější řešení, které jasně vymezuje hranice, kde mají jednotlivá auta parkovat aby se tam i druhé v pohodě vlezlo.

  • Pokud máte jednoduchý přímý vjezd do garáže dala bych dvoje. Pokud ne dala bych jedny co nejširší.

  • No kdo chce opicky musi mit na banany. Velka vrata samozrejme vetsina vyrobcu dela, ale v prumyslove kategorii, takze jak uz bylo uvedeno vyse, jsou podstatne drazsi. Jinak souhlas s @bamak - pokud mate pred garazi prostor abyste tam mohli auto vyrovnat a zajet do garaze rovne, muzete usetrit a dat dvoje mala vrata, v pripade najezdu primo z cesty kdyz se najizdi sikmo, je lepsi jedny siroke.
    Pokud se van do garaze nebude zajizdet dobre skoncite nakonec tak ze budete radeji nechavat auta venku.

    A pak jde o esteticke hledisko k nejake stavbe a v nejake lokalite budou lepe vypadat jedna siroka vrata, nekde mozna budou vyjimecne lepsi dvoje mala.

  • Je to tak, jak jste to napsala. Dáte-li přednost praktičnosti a ceně, pak vezměte raději dvoje. Lépe budou ale vždy vypadat jedny. Soused naproti v ulici má dvě auta, jedny vrata a s parkováním při nájezdu prakticky do pravého úhlu nemá žádný problém.

  • Asi jsem se vyjádřila špatně - 7 m není šíře vrat, je to vnitřní rozměr garáže, jakože o.k. 2 auta se tam fakt vejdou 😉 Šlo mi o manévrování s auty, jestli je lepší přes jedny nebo dvoje vrata. Vím, že spousta lidí má dvojgaráž, jedny vrata, ale parkuje tam s 1 autem, tudíž manévrování je vpoho. Přijde mi, že přes 1 vrata se tam budeme různě vytáčet a natáčet (nyní passat combi a fabia krátká) a jestli by 2 vrata nebyly pohodlnější i když ne designove na jedničku....

  • @12medunka  Tak hlavně dvoje vrata budou mezi sebou mít sloupek. Šel bych do pětimetrových vrat v kuse, metr ke zdi na každé straně je OK. Na kola i bicykly.

  • @12medunka  v takovém případě určitě 5 m v celku, sloup, co by jste potřebovali u dvou vrat, vám manévry naopak ztíží. Auto na malém prostoru zase tolik manévrů nenadělá, 2.5 m je tak akorát, u většího auta už to může být málo 😎.

  • Teď jsem se koukala a hormann dělá max 5500, pak už jsou průmyslová a tedy dražší. Omlouvám se, měla jsem za to, že 5, protože vím, že jsme měli v plánu o 20 cm širší a museli jsme ustupovat. Jiank šíři garáže máme 7120 a vyhodnotili jsme těch 5,5 pro vrata jako fajn, projektant původně navrhoval 5700. Dvoje vrata při této šíři mi přijdou nepraktické, navíc se mi to nelíbí.

  • Za me dvoje vrata a k tomu jeste samostatne dvere. Teda za predpokladu, ze bude garaz slouzit i jako sklad na kola a treba sekacku a bude trochu "tepla". Neni treba kvuli kolu vyvetrat celou garaz najednou.

  • Tak taky napíšu svojí čerstvou zkušenost. Garáž 8x6m, vrata o šířce 4,5m dostačující pro dvě auta...když tam zajedu já, tak i manželka se vedle mě vejde. Vrata mě vyšla na 35tis. Pokud mohu radit, bohatě jedny 5m vrata pro větší pohodlí.

  • V případě takto širokých vrat může být problém s prohýbáním lamel, pokud jsou v tmavé barvě, v případě, že vám na ně bude svítit delší dobu slunce a tím pak následnému možnému oděru při otevírání. Dalším problémem je hmotnost vrat (cca 15 kg/m2) a nutnost použití průmyslového pohonu, který může být přibližně 3x dražší, než stropní privátní pohon. Takto široká vrata jsou na zvážení.

  • Mame bez 20cm 5 metrů na dvě auta 🙂

Přidej příspěvek

    Nenašli jste co jste hledali?

    Hledat pouze v názvech témat