Odpověď na příspěvek od dave10:
Dobrý den, chtěl bych se zeptat zda má někdo zkuš… Vážení čtenáři, dovolte mi touto cestou Vás upozornit na arogantní jednání společnosti RI Okna, a.s. Pro výměnu 2 PSK oken a montáží sítí jsem podepsal se zmiňovanou firmou Smlouvu o dílo (SoD). V dohodnutém termínu přijeli zaměstnanci a provedli montáž pouze oken, které ani neseřídili. Jelikož byl pátek a zaměstnanci spěchali domů, na montáž sítí se vymluvili, že jim chybí podložky. Vrcholem všeho bylo, že mi nepředložili žádný předávací protokol (prý ho zapomněli ve firmě), do kterého měli nedostatky dopsat i s termínem odstranění. Po měsíci mi přišla doplatková faktura bez předávacího protokolu, který měl být její součástí. Poté jsem se telefonicky dotázal, na jakém základě vystavili doplatkovou fakturu a kdy mi laskavě přijedou namontovat zbytek zakázky (montáž sítí a seřízení oken). Účetní firmy mi řekla, že na předávacím protokolu je uvedeno, že majitel nebyl přítomen na stavbě, i když jsem tyto zaměstnance do bytu pouštěl a byl přítomen při montáži. Do týdne přijel zaměstnanec, který konstatoval, že v den první montáže měli jeho kolegové všechno u sebe, neboť materiál zanechali u mě v krabici. Dle čl. VIII. SoD jsem tedy z důvodu laxního přístupu montážníků a arogance administrativních zaměstnanců zažádal o zaplacení smluvní pokuty ve výši 0,05% z celkové částky, neboť mi nebyl předložen předávací protokol a zaslána doplatková faktura bez ověření, zda-li byla zakázka v pořádku dokončena. Předávací protokol byl vyplněn firmou dodatečně bez mé přítomnosti a zaslán až po urgenci po vystavení nové doplatkové faktury se smluvní pokutou na můj email. Ve svůj prospěch si firma z doplatkové faktury odečetla pouze smluvní pokutu za nenamontované sítě ve směšné výši 148 Kč. Tady POZOR, co podepisuje ve SoD, konkrétně na slovíčko dokončena (doporučuji změnit na provedena)! Dle občanského zákoníku (OZ) § 2604 zákona č. 89/2012 Sb. je dílo provedeno, jeli dokončeno a předáno. Tato informace mi byla zaslána od advokátní kanceláře firmy s tvrzením, že montáž PSK oken byla dokončena (od tohoto slova se odvíjí smluvní pokuta), i když mi zhotovitel nepředvedl jejich způsobilost sloužit svému účelu a nestvrdil formálním aktem v předávacím protokolu (jak udává OZ). Na otázku, proč mi nebyl předložen předávací protokol, mi bylo sděleno, že je pro ně tato věc uzavřená. Bohužel pokud vznikne závada na PSK oknech, nebude zřejmě brána jako reklamace, neboť nemám v předávacím protokolu uvedené žádné zjištěné nedostatky, které mohly vzniknout i v době, než byla okna správně seřízena. Proto z důvodu, jak firma s klientem jedná (zaplať a mlč) ji NEDOPORUČUJI!