Diskusi odebírá 1 člověk

Jakou parotěsnou fólií?

Ahoj, prosím o radu jakou parotěsnou fólií vybrat? Parotěs ponese z vrchní části foukanou izolaci a bude přes něj ukotven SDK podhled. Vzal bych z tohoto důvodu vyšší gramáž - tzn. Fólie 160. Jsou v nich ale poměrně velké rozdíly. V deku se dá sehnat za 4000 tisice, pak ale najdete den braven se stejnou gramazi za dva tisíce.. Je to víceméně jedno jakého výrobce, ale jde o samotnou precizní montáž nebo se podstatně liší i fólie? Zda je lepší gutafoil, jutatech či den braven... Na páskách bych pak nešetřil a šel do isocelu nebo hasoftu... Díky za radu
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od rumcajk:

Ahoj, prosím o radu jakou parotěsnou fólií vybrat…
@rumcajk na výrobci parotěsu moc nezáleží. Daleko důležitější je provedení . Pokud plánujete dávat SDK hned na parotěs, tak musíte nějak eliminovat rozvrtání parotěsky. Lepší je proto varianta s montážní mezerou
Odpovědět
Profilova fotka

Odpověď na příspěvek od rumcajk:

Ahoj, prosím o radu jakou parotěsnou fólií vybrat…
@rumcajk já používám knauf lds 100
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od rumcajk:

Ahoj, prosím o radu jakou parotěsnou fólií vybrat…
@rumcajk Tiež doporučujem montážnu medzeru. K čomu super fólia, keď do nej urobíte niekoľko tisíc dier vrutmi do SDK? Alebo budete lepiť všade vrutotesnú pásku? A čo rozvody svetiel a vzduchotechniky? To sú ďalšie problematické prestupy fóliou. A luster tiež nezakotvíte bez prevŕtania fólie.
Odpovědět
Špatně jsem to napsal. Instalační mezera samozřejmě je. Takže klidně vzít levnější 160g Den braven a na značce až tak nelpět? Pásky doporučite jaké? Hasoft či isocell nebo nějaké jiné? Celkem je v cenách pásek taky rozdíl. Samozřejmě na ceně domu zanedbatelný, ale proč preplacet tam, kde plně obstojí levnější.
Odpovědět
Pokud ti jde hlavně o poměr cena/výkon, sáhl bych po něčem jako Jutafol N 160 AL, je to klasika, má dobré recenze, dostatečně silná, snadno dostupná. Guttafol taky není špatná, ale někdy bývá křehčí na manipulaci. Den Braven bych osobně použil jen tam, kde nebude nést tolik zátěže.
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od marekfen:

Pokud ti jde hlavně o poměr cena/výkon, sáhl bych…
@marekfen díky vezmu tedy Jutafol.
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od rumcajk:

@marekfen díky vezmu tedy Jutafol.
@rumcajk Ja som teda skôr zástanca pevného záklopu pod izoláciu, nejako nedôverujem, že fólia desiatky rokov vydrží držať váhu izolácie a nepotrhá sa, prípadne neprevesí. Aj na vazníky som z toho dôvodu dal doporučený plošný záklop, aby hydroizolačná fólia ležala na pevnom podklade a tá vlasne nič nenesie.
Odpovědět
Profilova fotka

Odpověď na příspěvek od rumcajk:

Ahoj, prosím o radu jakou parotěsnou fólií vybrat…
@rumcajk Vem klidně levnější fólii s 160 g/m², ale dej si sakra záležet na montáži. A pásky neflákej. Například Hasoft, Krumber nebo Jutadach.
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od roman_:

@rumcajk Ja som teda skôr zástanca pevného záklop…
@roman_ já vazníky ze spodní části pobiju deskami s rozestupem cca 50 cm. Na ně budu kotvit parozábranu a do nich těch prken následně přes parozábranu závěsy SDK. Od plošného zaklopu mě odrazuje skutečnost, že přes parozábranu může projít minimální vlhkost a srazit se mezi parozábranou a OSB, které pak začne plesnivět. V případě že se celoplošný záklop neudělá, tak je to levnější a za mě bezpečnější a případný problém i dostupně (byť blbě) opravitelný... Jak jsem koupil, tak prodávám.
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od rumcajk:

@roman_ já vazníky ze spodní části pobiju deskami…
@rumcajk Tak dá sa to podbiť obyč doskami, nemusia byť OSB, ale s minimálnymi medzerami. Krytina sa tiež nepodbíja OSB doskami. Ale hlavne, ani s OSB problém nevznikne, prečo by sa tam mala tá vlhkosť zraziť? Veď to bude mať plus mínus teplotu interiéru. A OSB je parobrzda, nie parozábrana, takže to splňuje aj podmienku znižujúceho sa difúzneho odporu smerom von.
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od rumcajk:

@roman_ já vazníky ze spodní části pobiju deskami…
@rumcajk mezi parozábranou a spodním záklopem nemůže docházet ke kondenzaci. Pokud děláte montážní mezeru, tak je to velice dobré rozhodnutí. V tom případě musíte řešit oporu izolace. Spoléhat se na parotěsku nejde. Zde je víc možnosti. Jednou z možností je natahat síť z vázacích drátku. Osobně se mi to nelíbilo a taky jsem vazníky podbijel tenkými OSB deskami a někde jen sololakem. Jednak se tím zpevní konstrukce a parotěs se následně lépe kotví. Křížový rošt jsem kotvil pomocí přímých závěsů. Ty jsem předem podlepoval vrutotesnymi páskami
Odpovědět
Profilova fotka

Odpověď na příspěvek od rumcajk:

Ahoj, prosím o radu jakou parotěsnou fólií vybrat…
@rumcajk dělám sdk už cca 17 let a doporučuji nechat si instalační mezeru jak píše zubr487, použít hlinikovou folii, pořádně slepit spoje u zdi lepidlem na parozábrany. Folii mám takrovanou do desek a všechny sponky přelepeny. Hodím foto jak mám udělaný doma
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od alda33:

@rumcajk dělám sdk už cca 17 let a doporučuji nec…
@alda33 Díky udělám to stejně. Ještě se zeptám na jednu věc. Omítkáři (sádrové omítky) chtějí stavbu uzavřenou, aby v létě neprofukovala a rychle nevysychala. Tudíž budu stavbu uzavírat parotěsem ještě před omítkami. Jak byste vyřešili přechod parotěs Porotherm? Nalepit to na tmel, či páska stačí? Omítkáři mi tvrdí, že následně omítky přetáhnou až přes spoj, tím by to mým laickým pohledem mohli dokonale uzavřít...
Odpovědět
Profilova fotka

Odpověď na příspěvek od rumcajk:

@alda33 Díky udělám to stejně. Ještě se zeptám …
@rumcajk já mám folii lepenou lepidlem na parozábrany někde k cihlám a někde až na omítku, podle toho jak jsem stíhal omítky. Lepil bych to tím lepidlem na parozábrany na tu cihlu a k tomu dojed omítku, stojí 170-300 podle výrobce. Jen si pak pohlídejte, aby vám při stahování omítek neudělali díry do folie
Odpovědět
Díky všem za rady. Když budu pokoje bednit na vazníky OSB, jakou tloušťku byste zvolili? Bude stačit jen 12 mm, když po tom chci jen držení fólie a izolace?
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od rumcajk:

Díky všem za rady. Když budu pokoje bednit na va…
@rumcajk Ja som mal v projekte 15, tak som dal 15. Ale 12 by to asi tiež zvládlo, akurát by som možno šiel do OSB 4 miesto 3. Hlavne ale rastr na SDK kotviť len tam, kde sú vazníky.
Odpovědět
Článek se načítá

Odpověď na příspěvek od roman_:

@rumcajk Ja som mal v projekte 15, tak som dal 15…
@roman_ Díky za názor. Já bych to tak neřešil, ale rozdíl mezi osb 12 a 15 mm je 6 tisíc. To ten rozdíl mi zaplatí řemeslníka na dva dny, který to bude dělat... ¨ Díval jsem se na tu 12 na krámě a právě se mi zdále celkem ok. Na to, že bude co metr kotvena a navíc je to PD, takže se podrží navzájem.. A rastry jak píšeš budou valit pak přímo do vazníků. Ještě by mě zajímalo, jak byste řešili detail u chodby, která má šířku 115 cm a prostředkem probíhá jeden vazník, tudíž OSB jde chytnout na chodbě pouze na ten jeden vazník. Co s okraji? Chytnout je L úhelníkem do stěny?
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od rumcajk:

@roman_ Díky za názor. Já bych to tak neřešil, al…
@rumcajk To by asi šlo, ja som dal na veniec po celej dĺžke dosku s presahom a zakotvil ju zhora do venca turbošroubmi. A ak sú to priečky bez venca, tak by som dal OSB v celej ploche nad priečku a priečku dozdil až potom. Vlastne aj u priečok s vencom som to urobil tak, že som veniec na priečkach urobil o 3 cm nižší, aby nad to šlo strčiť OSB. Tým pádom som mal spoj doska-stena iba na obvode baráku.
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od rumcajk:

@roman_ Díky za názor. Já bych to tak neřešil, al…
@rumcajk mezi horní hranou všech příček a spodní stranou vazníků by jste měl mít dostatečně velkou mezeru. To podbití a parotěska je pak všude nad příčkami. Mezeru nakonec vyplníte třeba minerálem.
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od zubr487:

@rumcajk mezi horní hranou všech příček a spodní …
@zubr487 No tak, bohužel tak to nemáme. Poslední šár končí nad spodní hranou vazníků a v cihlách jsou vyřezaný prostupy pro vazníky (aby se nedotýkali příček). Tudíž parotěs bude uzavřený v každé místnosti zvlášť. Vaše navrhované řešení je lepší no z hledika vzduchotěsnosti a pracnosti s parotěsem, mohl se tak přetahovat z místnosti do místnosti. Tak třeba u druhého domu... :-)
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od rumcajk:

@zubr487 No tak, bohužel tak to nemáme. Poslední …
@rumcajk Tak to je ale zásadný problém. Predpokladám, že máte duté tehly? To parotesná vrstva vôbec fungovať nebude a budete musieť vyriešiť parotesné ukončenie posledného šáru, pravdepodobne fóliu.
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od rumcajk:

@zubr487 No tak, bohužel tak to nemáme. Poslední …
@rumcajk to bych radši vzal flexu a ty přesahy bych odřezal. Nevím co máte za cihly, ale většina nebo spíše všechny mají vysokou paropropustnost.
Odpovědět
Já moc nechápu proč to tak vadí. Parotěs bude stažen na cihlu, přilepen k ní a přejet omítkou. Tím jsem myslel, že se to celé uzavre... To jako bude vlhkost prostupovat cihlou do půdního prostoru do izolace?
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od rumcajk:

Já moc nechápu proč to tak vadí. Parotěs bude sta…
@rumcajk podívejte se na paropropustnost cihly a omítky. Tyto materiály mají mi kolem 10. Parotěs má mi nad 100000. Ta cihla i s omítkou je pro vodní páru cednik
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od zubr487:

@rumcajk podívejte se na paropropustnost cihly a …
@zubr487 a jak to mají vyřešené lidí co mají parotěs přímo pod SDK, když nemají ani tak vysokou instalační mezeru? To také nebudou mít přece celoplošně přes příčky 🤔
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od rumcajk:

@zubr487 a jak to mají vyřešené lidí co mají paro…
@rumcajk My máme parotěs až na panelech :)
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od rumcajk:

@zubr487 a jak to mají vyřešené lidí co mají paro…
@rumcajk To jsem psal. Pokud jsem pochopil vaše řešení, tak OSB našroubujete celoplošně pod vazníky. Na to nadponkujete parotěs. Příčky končí pár cm pod parotěsem, takže neřešíte řezání OSB a tmelení a stříhání parotěsu. Pouze kolem obvodových stěn stáhnete folii pod úroveň budoucího stropu. Mezery mezi příčkami a folii vyplníte minerálem. Ve výšce budoucího stropu zafixujeme UD profily podlepene pružnou paskou Po obvodu tím zároveň pritlacite folii na stěnu. Odříznete přesah fólie a mezeru vyplníte parotesnym tmelem. Pak klasický křížový rošt, SDK atd.
Odpovědět
Takže řešeí je, že bych cihly příček v horní části seřízl a parotěsnou fólii protáhl skrz všechny místnosti přes vrcholky příček. Tím by parozábrana zůstala celistvá. Alternativa (možná méně pracná?): Nastříhat si pásy parotěsné fólie (šířka cca 50 cm, délka podle délky příček), ty přehnout přes horní hranu příčky a ukončit je společně s hlavní parozábranou, která bude v místnosti. Tím by každá příčka byla parotěsně uzavřená ze shora. OSB desky, které budou kotvené na vazníky, bych pak v této variantě nedotahoval až ke stěně, ale nechal bych tam dilataci 1–2 cm – proto abych mohl ten parotěs protáhnout přes příčku. Máte s tím někdo zkušenost? Je ta druhá varianta funkční z hlediska par?
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od rumcajk:

Takže řešeí je, že bych cihly příček v horní část…
@rumcajk Fungovať to bude, ale je to zložitejšie. Príde mi rýchlejšie a najmenej pracné tie tehly flexou zrezať 5 cm pod vazníky. Nebudete musieť OSB zrezávať podľa miestností, ale pôjdete celú plochu ponad priečky v celku a bude to rýchlejšie. Tým vznikne aj menej odpadu a ešte nebudete musieť riešiť, že máte cez chodbu iba jeden vazník. A aj keby nedáte medzi priečku a strop minerál, alebo montážnu penu (tú trvale pružnú), tak to ničomu extra vadiť nebude. Proste bude medzera medzi miestnosťami, no a čo. Na akustike to skoro nepoznáte, väčšina hluku prejde cez dvere a iný zmysel to tam nemá.
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od roman_:

@rumcajk Fungovať to bude, ale je to zložitejšie.…
@roman_ To jsem již psal. Taky si myslím, že je to méně pracná varianta a hlavně je to spolehlivější. Chce to větší flexu s diamantovým kotoučem s napojením na průmyslový vysavač. Pak je to práce na 2h. Proti tomu se podstatně zjednoduší práce s OSB a parotěsem
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?