Vytápění +TUV RD 150m2

Dobrý den, prosím o radu ohledně volby zapojení. Chtěl jsem se s těmito dotazy obrátit na topenáře v okolí ale zatím mám smůlu, zkusím to zde. Chystáme se v jednopodlažním domě o ploše 150m2 se sklepem 40m2 na rekonstrukci vytápění + přípravy TUV. Z předchozího domu máme k dispozici zplynovací kotel na dřevo Atmos DC22S - dle hrubého výpočtu tepelných ztrát by výkon 22kW měl být dostačující(?). Ke kotli bychom chtěli i 1000l akumulační nádrž. Kamarád mi za velmi výhodnou cenu k němu nabízí novou aku nádrž PSR 1000 ale nevím zda to spolu bude "kamarádit". Dále by se nám líbil kondenzační plynový kotel se zásobníkem jako sekundární zdroj vytápění na období jara až podzimu.. A moje otázky zní: 1. - Je možné toto všechno zapojit tak, abych přes zimu topil i ohříval TUV pouze v kotli na dřevo? Popř. jak? 2. - Pokud by došlo na to, že by dřevo vypadlo, je možné všechno nechat na plynovém kotli? 3. - Je plynový kotel se zásobníkem dobrá volba? Do druhé koupelnybje to dlouhá trasa, budeme to nejspíše řešit cirkulačním čerpadlem/okruhem.. Tepelné čerpadlo nechceme kvůli vysokým pořizovacím nákladům. Máme k dispozici vlastní les, takže toho chceme využít.. Mockrát děkuji za tipy a rady! Martin Krátký
Odpovědět
Profilova fotka
Zdravím, máme teď sestavu od Regulusu, mají cerpadlovou sestavu Regulusu bio. Vše lze jednoduše nastavovat a ovládat. Jako záložní zdroj je elektricka patrona v horní části Aku nádrže a k tomu máme zásobník 300 l. Jediné co bych dnes měnil je, že bych přidal ještě jednu Aku nádrž a dál bych jinou krbovou vložku s vyšším provozním tlakem, protože když natapime Aku nádrž na vyšší teplotu dochází k pretopeni a povolí pojistný ventil a spadne tlak v systému... nejhorší na celém systému je pak sehnat někoho, kdo vám to celé zapojí a seridi
Odpovědět
@petrkunc132 Tak dejte větší expanzku. My máme základní 100L a pak kotel má v sobě další asi 10L
Odpovědět
Profilova fotka
@vladimir_sacha máme 200 l a 10 l, vše dle projektu. Spíš jde o to, že když teď natapime Aku a zásobník TUV, tak tyhle spotřebiče nestíhají odebírat veškeré teplo při vyšších teplotách, něco jiného to bude až bude topná sezóna a budou se ukládat pouze přebytky...navíc narozdíl od vás nemusím nic regulovat a řídící jednotka si veškerá čerpadla a ventily řídí sama....
Odpovědět
@petrkunc132 to je nesmysl, něco máte blbě. Buď máte malý průtok v kotlovém okruhu a tím se nestačí předávat výkon krbu, nebo máte nedostatečnou velikost expanze, nebo je špatně nastavená. Jak máte velkou AN ?
Odpovědět
Profilova fotka
1 m3 a zásobník 300 l....možná by se dal zvýšit průtok, ale jak jsem říkal, něco jiného to bude v topné sezóně kdy bude přebývat jen 5 kW a né 12 kW
Odpovědět
@petrkunc132 na tom přebytku nezáleží. To se pletete. Máte dva nezávislé okruhy. Kotlový okruh je výměník krbu, oběhové čerpadlo a termostatický ventil. Po zatopení musí sepnout oběhové čerpadlo. Nejprve se voda točí jen v tomto malém okruhu. Jakmile se začne otevírat termostatický ventil, tak se tlačí horká voda do AN. Nevím jakou tam máte termopatronu, ale teplota by měla stoupnout zhruna na 60st a prakticky po celou dobu topení by se měl držet. Pokud máte v AN víc teploměrů v různých výškách, tak můžete sledovat, jak se nádrž postupně plní směrem zhora. Teprve až se naplní celá se začne zvedat teplota zpátečky a tím i teplota na výstupu krbové vložky. Takto to má fungovat. Podmínkou je dostatečný průtok a správná funkce trojcestného ventilu. Pokud to tak neplatí, máte buď nastavený malý výkon oběhového čerpadla, nebo nefunguje trojcestný ventil. V obou případech teplota rychle překročí mezní teplotu a otevře se vychlazovací smyčka. Pokud se Vám opravdu otevírá havarijní přetlakový ventil, tak máte buď blbě nastavené tlaky v expanzi, nebo máte nastavený zbytečně vysoký tlak v expanzi a naopak nízký tlak přetlakového ventilu. Opravdu to vůbec nesouvisí s tím, jaký je odebíraný výkon a větší AN Vám nepomůže. Musí to fungovat i v případě, kdy je odběr vypnutý (jak ohřev TUV, tak i topení).
Odpovědět
Profilova fotka
@zubr487 ano, tak jak píšete to je, ale já se bavím o tom, že když mám teplotu v primárním okruhu např. 75 stupňů a Aku nádrž je natopena na 65 stupňů a více tak už to u plného výkonu nestíhá pobírat Aku nádrž, následně se prehreje primární okruh a spustí vyhlazovací smyčka a tím i spadne tlak...
Odpovědět
@petrkunc132 a proč proboha jedete furt na plný výkon? 🤦🤦 Snad ho uberu třeba na minimum ne? Hlavně že to je řízené jednotkou a blbě 😁😁🤣.
Odpovědět
Profilova fotka
Tak asi máte minimální výkon i vložce, který je vyšší než požadovaný, vše je dimenzované na extrém v zimním období, tak aby to stíhalo topit a zároveň i ukládat do Aku a ne na letní období, kdy to slouží jen pro ohřev vody a uložení do Aku na ohřev TUV. Jak jsem psal, člověk se musí naučit s tím pracovat a třeba odhadnout kdy přestat topit a stáhnout výkon, aby nedošlo přehřátí
Odpovědět
@petrkunc132 sám píšete na plný výkon že vám to nestíhá předávat teplo tak snížíme a stíhat to bude samozřejmě když už mám AN náhradou skoro tak už nepřikládam. @noone000 jinak je to běžná varianta kotel na TP doplněn plynem . Topenář to v klidu zapojí a určitě to dá i tak aby plyn nenahrival AN to by byly zbytečné náklady na víc. Třeba my máme taky kotel na TP který vytápí spodní patro a kondenzak na horní patro ale udělal jsem propoj aby jeden zdroj mohl nahřívat celý dům. A u TUV máme 40l zásobník v plynovém který je hlavně na horní patro a 120l Bohler dole který nahřívá kotel na TP nebo elektřina. Ale taky mám udělané že to jde propojit ze můžu i bojler nahřívat plynem atd.
Odpovědět
@petrkunc132 stále zřejmě nechápete jak to celé funguje AN se natápí dvojfázově. Nejprve se plní teplotou dle termoventilu. Obvykle kolem 65st. Pokud máte výkon do vody 12kW, tak průměrný výkon může být cca 6kW. To znamená, že první fáze trvá min 5h, pokud budete přikládat bez větších problev. V další fázi se začne vracet vyšší teplota. Termoventil je tedy plně otevřený a teplota bude pomalu stoupat. Na teplotu 95st to bude trvat další cca 4h. Pokud budete i v této fázi ládovat krb na plný výkon, tak jste s prominutím pitomec. To zákonitě skončí otevřením vychlazovací smyčky. Ta se otevírá při teplotě cca 95st. Je to ale tak, že se otevře termoventil a tím začne protékat voda měděnou smyčkou ve výměníku. To je ale oddělený okruh od normálního topného okruhu. Nemá to tedy žádný vliv na kotlový tlak. Neotevírá se Vám náhodou přetlakový pojistný ventil ? V tom případě skutečně vyteče plno vody a klesne tlak. Pokud je to tento případ, tak je to spíše chybně nastavené tlakování expanze. Jaký máte normální provozní tlak a v jakém rozsahu se tlak mění v průběhu topení.
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?