Zateplení starého bytu

Dobrý den, před nedávnem jsem koupil starší byt v činžáku a v rámci kompletní rekonstrukce uvažuji o vnitřním zateplení. Po pátrání na internetu jsem se rozhodoval mezi polystyrénem a minerální vatou, ale po přečtení několika vláken tady na fóru si říkám, zda má cenu vůbec zateplovat. Jedná se byt (cca 60m) v cihlovém činžáku - v posledním patře. Topení je vyřešeno krbem. Byt má plastová okna, ale žádné vnější zateplení, protože mezi vlastníky na něm nepanuje shoda. Navíc se nachází cca 650 m. n. m., takže teploty jsou přes rok nižší. Moje otázka zní, jestli vůbec zateplovat, a pokud ano, tak čím a jakou vrstvou? Měl jsem několik rozhovorů i se známými řemeslníky a dostal jsem protichůdné odpovědi, navíc spoustu z nich vnitřní zateplení nikdy neřešili. Je tu někdo, kdo řešil podobný problém a dospěl k nějakému závěru? Předem díky.
Odpovědět
@tade10 vnitřní zateplení je možné a funkční, pokud se udělá správně. V opačném případě hrozí kondenzace vody na stěně pod zateplením a trorba plísní. Poptejte nějakou firmu, co se tím zabývá, ale obecně se jedná o celoplošně lepené minerální desky a paropropustnou omítku /malbu. Stále se jedná o řešení zateplení, které je horší než zateplení vnější, proto se používá tam, kde vnější nelze použít, např. historické budovy..
Odpovědět
@japona Díky, rozumím. Další důvod, proč přemýšlet, zda se do zateplení pouštět. Respektive zda to vůbec stojí za tu finanční investici.
Odpovědět
@tade10 Jestli zevnitř tak jen venkovní stěnu a jestli jste až nahoře tak hlavně strop třeba snížením a prostor vyplnit vatou min. 20cm.
Odpovědět
@wpavel Díky! Měl jsem to tak v plánu. No, jsem nahoře, ještě nademnou je půda, ale předpokládám, že i tam budou nějaké úniky Jinak na zateplení také doporučujete minerální desku? Pokud ano, tak jakou zhruba šířku? Předem díky.
Odpovědět
@tade10 Určitě vnitřní zateplení, nejlépe vatou ale musí být správná skladba aby se rosný bod přemístil tam kde nevadí, Strop, půdní prostor nad bytem není asi vytápěn a bude to nejvíce ochlazovaná plocha tam s izolací nešetřit. Pořídil bych termosnímky k zjištění tepelných mostů a rozložení teplot obvodového zdiva bytu.
Odpovědět
@travas Díky! Jaké jsou výhody vaty proti minerální desce?
Odpovědět
@tade10 Osobně jsem nalepil 5cm polystyrenu a přizdil 5cm ytong aby šlo také do zdi něco zatlouct / přidělat. Obvodovou stěnu mám 50 cm děrovaná cihla.
Odpovědět
@tade10 Nejlepší poměr cena-výkon bude zateplit strop zeshora (tj. z půdy). Nejlevnější materiál je polystyren + nalepit nízkoexpanzní pěnou. Vyplnit i případné mezery mezi deskami. Kotvení není potřeba, protože tam nejsou povětrnostní vlivy. Tloušťku bych dal min. 8 cm - to už stačí na to, aby se zamezilo posunu rosného bodu pod polystyren. Pokud se nebudou zateplovat stěny, tak nemá smysl dávat silnější.
Odpovědět
@m_i_r_e_k Mockrát díky za radu. Mám ještě dvě otázky. Jaký je funkční rozdíl mezi polystyrenem a vatou? A zároveň kdyby se zateplovaly zdi (pouze obvodové), tak co na ně a jakou vrstvu doporučujete? Taky polystyren?
Odpovědět
@wpavel Takže na obvodové zdi polystyren + ytong a stropy snížit cca o 20 cm pomocí minerální vaty? Chápu to správně? Díky
Odpovědět
@tade10 Záleží jak máte vysoké stropy, když se vejde 30 tak klidně 30. Pochybuji že by vás nechali pokládat nějakou izolaci na půdě.
Odpovědět
@wpavel To taky pochybuji. Strop je 2,8 m, takže možná i těch 30 by se tam vešlo.
Odpovědět
Článek se načítá
@tade10 pokud jste se poptávali a něco si četli o vnitřním zateplení, tak víte, že je to problém. Jakmile zateplíte stěnu, klesne povrchová teplota a začne docházet ke kondenzaci vnitřní vhkosti. Takže jsou dvě možnosti 1) nepustit vlhkost do izolace. Proto se dělá skladba, která má na straně interiéru parotěsnou vrstvu. Parotěsná vrsva samozřejmě musí být velice kvalitně udělaná. Zde je nejlepší použít PUR desky a SDK. 2) použít materiál, který dokáže odvést zkondenzovanou vlhkost na povrch, kde se odvětrá. To jsou ty zmíněné minerální desky např. Multipor.. V obou případech je problém, že klesne povrchová teplota na rozhraních mezi zateplenou a nazateplenou konstrukcí.
Odpovědět
@tade10 Rozdíl ve funkci polystyrenu a vaty: Vata je nasákavá, čili jakmile se v ní vysráží vlhkost, tak se začne ničit. Kvůli tomu je naprosto nutné k vatě udělat perfektní vzduchotěsnou parozábranu, stejně jako se to dělá třeba v půdních vestavbách. Vata má i svoje výhody, zejména dobře izoluje zvuk a navíc je nehořlavá. Hlavně z toho prvního důvodu se právě používá v těch půdních vestavbách, protože samotná střecha zvuk vůbec neizoluje a kdyby se tam dal polystyren, tak by tam bylo z venku všechno slyšet. Pro vás zvuková izolace pravděpodobně nebude tak podstatná.
Odpovědět
@m_i_r_e_k Mockrát děkuji za osvětlení!
Odpovědět
@tade10 jenže pokud zateplíte pomocí EPS nebo vaty a neuděláte kvalitní parotěsku,. tak v obou případech bude docházet ke kondenzaci na rozhraní zdiva a izolace. Léta nemusí být nic vidět, ale za čas může plíseň prorůst až na povrh a taky můžete vidět, že tmavne fasáda z vnější strany.
Odpovědět
@zubr487 Chápu, vatu teda škrtám. Zatím mi z toho vychází nejlépe Multipor. Co myslíte vy?
Odpovědět
@tade10 Multipor je určen pro vnitřní zateplení. Je k tomu samozřejmě nutné použít i vhodnou omítku.
Odpovědět
@zubr487 Dobrý den, jakou byste ještě doporučil šířku Multiporu? Stačí 5 cm nebo raději více? Díky
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?