@microscan Souhlas ze s tepelnym cerpadelem je podlahovka idealni system vytapeni, ovsem pro ty, kteri nemaji problem investovat do topeni obri castky. Tepelna cerpadla jsou natolik draha, ze se ve drevostavbe nikdy nemohou zaplatit kvuli nizke ztrate domu. S kotlem opravdu nevim, to salani ma urcite velky vyznam pro pocitove vnimani tepla, ale to znamena, ze musi system stale topit, jinak velice rychle vychladne kvuli nizke teplote otopne vody a pocit se ztrati. Tezko rict o kolik delsi dobu podlahovka musi jet dele nez radiatory, aby se pocit nevytratil a teplota v mistnosti se udrzovala stabilni.
@nova001 Provoz podlahovky určitš nebuda vyšší než vytápění radiátory. Mohou být mírně nižší z důvodu využití předání tepla sáláním. Jedoduše řečeno - čím vyšší průměrná teplota povrchu stěn (včetně podlahy s stropu), tím nižší teplota vzduchu v místnosti při stejném pocitu tepla. Proto se někdy využívají pro vytápění i plochy stěn a stropu, které se v létě používají i pro chlazení. Investiční náklady jsou samozřejmě vyšší a souhlasím, že pokud bude zdrojem tepla kotel tak bude hlavním důvodem pro použití podlahovky komfort, nikoli úspora. V přípodě použití tepelného čerpadla, kde platí čím vyšší teplota výstupní vody ze zdroje tím nižší účinnost, je to samozřejmě jinak a to zásadně.
@holoubci79 Myslite, ze s podlahovkou jsou naklady na vytapeni mensi nez s radiatory? Ja osobne mam spis opacny nazor a zajimalo by me, jestli na to tema existuji nekde nejake studie. Podlahovka sice ohriva vodu na mensi teplotu nez radiator, ale objem vody bude vetsi. Kvuli nizke teplote otopne vody musi topit nepomerne dele nez radiator. Musi u ni byt obrovske ztraty do podlahy, kdy vytapite zakladovou desku a ne mistnost. Reakcni doba je tak dlouha, takze se to spatne reguluje a tim padem to musi mit vyssi naklady. Ja myslim, ze to je spise o komfortu, ktery je neoddiskutovatelny, ale uspory v podlahovce nevidim. Kdyz se dotoho zapoctou porizovaci naklady, tak podlahovka nemuze vyjit ekonomicteji podle meho uz vubec.
@holoubci79 Pockethome je zajimava vec, take jsem o tom premylslel, ale odradila me cena. Ten system je sice mozne programovat k nezavislemu ovladani topeni v jednotlivych mistnostech, ale nejsem si jist jestli je to v rodinnem domku s jednou rodinou vyuzitelne. Vetsinou se topi v nastaveny cas ve vsech mistnostech (kdyz je rodina doma) anebo naopak nikde (kdyz je v praci.ve skole). Neobyvane mistnosti jsou stazene hlavici take nastalo. Vyuziti nezavisleho ovladani hlavic je zajimave napr. ve vicegeneracnim dome, kde ruzne mistnosti obyvaji lide v ruzne casy. Nebo v pripade nejakych uzce zamerenych mistnosti (treba posilovna), kde se clovek nachazi hodinu vecer, jinak nikdy. Koncept toho systemu je ale kazdopadne zajimava vec, kdyby to nebylo tak strasne predrazene, tak bych to bral taky.
@fialka4 My zumpu mame 13m3 a vyvoz vychazi pri dvou lidech tak jednou za 40 dni. Je potreba pocitat zhruba se 150l denne na 1 dospeleho cloveka. Vetsi objem jimky podle me nema smysl, protoze neexistuji auta, ktere by to dokazaly odvezt najednou. My odvazime autem 11m3 a 2 m3 mam jako rezervu, kdyby se z havarijniho duvodu nedala jimka vyvezt ihned. Uz jsem zazil, ze kvuli povodnim COV neprijimala, byla vyplavena a muselo se cekat. Bezne jsou auta 8m3, obcas nekdo ma 11m3 a videl jsem jen jednou firmu, ktera ma auto 13m3, ale to je naprosta vyjimka a i tak jsou drazi. Takze vetsi objem znamena vic vyvozu, coz se nevyplati kvuli nevyuziti kapacity celeho auta (cestu presto platite). Jedine, ze byste poridili dvojnasobek kapacity auta, tzn. treba 18m3 (2x8m3+2m3 rezerva) a pak vyvazely 2x8m3 autem.
Chtěla bych se zeptat, jestli někdo má žumpu, kolik máte obsah?? My jsem zatím jen dva, ale do budoucna bychom rádi byli čtyři. ;-) Je 14-15 m3 dostatečné?? Děkuju moc za info! 8-)
má RDR někde zveřejněny přesné parametry základové desky (jaké jsou povoleny maximální odchylky atd.)? nemůžu to nikde najít a je určitě dobré to vědět...
@l1006 S podlahovým vytápěním můžete mít spíše nižší náklady na vytápění, jelikož sálavá plocha je obrovská, rozložení teplot od podlahy až po strop rovnoměrné a člověk má pocit tepelné pohody už při nižších teplotách. Já mám podlahovku v kuchyni a v koupelnách (je to paráda), kdybych nemusel osekávat rozpočet, měl bych podlahovku všude, bohužel, nemůžu mít všechno.
@wenigh Já jsem si bezdrát nedal a teď to budu muset dodatečně řešit, s krbem v obýváku a zároveň termostatem v té samé místnosti to fakt nejde... Nejspíš se ale nechám zlákat na systém pockethome od Elektrobock http://www.elektrobock.cz/cs/pocketho...
Sice je to pálka, ale zároveň bych si něco takového chtěl osahat už kvůli své profesi, abych věděl jestli to klientům doporučovat nebo ne.
@wenigh určitě je to dobrá úvaha, chtěli bychom bezdrátový pořídit dodatečně. v obyváku je dost teplo, obzvláště, když topíme v kamnech, ale v pokojích nahoře je znatelně chladněji. hodilo by se termostat i tam ;-)
resime to presne tak, jak popisuje nova001 - máme nastaveno třeba na 25st , ale topení v obyváku stahnute na minimum.
@wenigh My ho mame a jednoznacne doporucuji. Dratovy termostat od RDR je napevno umisteny v obyvaku, coz neni nejstastnejsi reseni, protoze se jedna mistnost spojenou s kuchyni a je zde umistenych nejvic tepelnych zdroju jako sporaky, televize atd. Z vlastni zkusenosti muzu rict, ze v patre je pak zima, protoze termostat kvuli vysoke teplote v obyvaku nezapina. Resenim muze byt nastaveni vyssi teploty na termostatu nez na termostatickych hlavicich u radiatoru. Tim padem hlavice zavre radiator treba uz pri 22C, ale termostat ma nastaveno 24C, takze topi dokud se nevytopi i patro, kde opet hlavice pri 22C zavrou, coz zpusobi vraceni horke vody do kotle a vypnuti kotle termostatem v kotli. Reseni to rozhodne neni nejlepsi, ale funguje to. Pokud se nechcete spolehat na termostat v kotli anebo si poridit krb, pak se bezdratovy jednoznacne hodi. Velmi povedeny model je lonska novinka BPT-22 od Electroblocku: http://www.termostaty.org/Elektrobock...
@l1006 přesně jak říkáš :-) my po všech propočtech taky nakonec zvolíme elektrokotel a uvidíme ;-) my zas ale budeme mít sporák na elektřinu, takže s plynem a s tím spojeným vyšším tarifem elektřiny na spotřebiče by nás to vyšlo minimálně nastejno.
Mate tady nekdo kombinovane vytapeni elektrokotlem v kombinaci s teplovodnim podlahovym topenim??? Prosim pospicha, diky za odpovedi...jake mate naklady na topeni , jsou vyssi nez kdyby byly vseude radiatory?
:-.
@kata009 ahojky , no my tohle taky nedavno resily....zatim jsem si taky myslela, ze by se to dalo nejak skloubit ..., budeme mit krb , ty dvere do garaze mame taky vzdat se jich nechci ... :-( , jelikoz z garaze mame udelanou jako dalsi mistnost takze misto gar. dveri je okno...no k tomu topeni taky jsem si myslela, ze plynem se vzdycky usetri ,ale po precteni tady prispevku uz si tim nejsem tak jista , mozna se usetri topeni plynem cca 5 tis. rocne , ale zase na druhou stranu ty porizovaci naroky jsou fakt vysoke a je fakt ,ze kvalitni kotel pod 50 tis. nesezenete a ted jeste zamontovat a uvest do provozu atd. no nakonec nam plynar spocital tak cca 90 tisic...a taky musite myslet na kotel na , ktery je ve Vasem okoli i servis ...takze jsem nakonec taky zvolila elektrokotel a uz na to kaslu ...vsak ono to nejak dopadne... 8-) ...je fakt ,ze budeme mit zadveri a trojskla ...takze to taky neco usetri....a pripojku na plyn budeme mit stejne , protoze budeme mit plynak ...takze kdyby ty ceny byly opravdu neunosne tak treba casem zmenime na plyn. kotel , ale to je az mozna daleka budouctnost a kdo vi.....jake budou ceny plynu za par let.... x-)
Souhlasím, že v dnešní době musíte každému řemeslníkovi s prominutím "stát za zadkem, my jsme si na stavbu desky zařídili navíc nezávislý stavební dozor, který měl k dispozici výkresy desky, které jsem dostali od RD Rýmařov a pak ty překreslené s přípojkami, on to vše při stavbě kontroloval a tím to asi bude, že vše klaplo. Doporučuji to každému, my pánovi, co nám tu desku dozoroval dali asi 3000 a on nám to pohlídal, je to lepší, než pak řešit problemy. V žádném případě nedávejte desku dělat někomu neověřenému, a když, tak s dozorem, ať už to dělá kdokoliv.
@zupra U nás ho při kolaudaci chtěli vidět a také chtěli doklady od požárního čidla, ale ty jsme naštěstí dostali při předávání domu. Cena hasičáku včetně revize byla 2000,- Kč, A jak píše gabka32 je to uvedeno v požární zprávě, která je součástí dodané projektové dokumentace od RDR.
@zupra počet a požadovaný typ hasicích přístrojů je uveden v požární zprávě a podle něj by je měli ze st.úřadu kontrolovat. nicméně my měli koupený jen jeden hasičák, v garáži nic, ale nikdo nekontroloval. ;-)
zato po nás chtěli záručák na požární čidlo, který jsme samozřejmě nikde nenašli, nevím, zda ho vůbec RDR při předávce dával :-S
@petejack@nova001 se stavbou desky mám taky bohužel velmi špatnou zkušenost. vybrali jsme neznámkou firmu, sice nám kontakty na reference dala, ale kdoví kdo na druhé straně telefonu byl, žejo. desku nám přebírali na 3x, nesedly jak rozměry, tak rovinnost, špatně - o několik cm - posunuté vývody kanalizace, elektra, nebýt toho, že si manžel všiml, že není položená izolace, tak nemáme ani to ]-( a to jsme si prosím platitli stavební dozor! fotodokumentaci nám slíbili, ale nedodali. elektro kabel jsme si dávali sami, bohužel taky manžel koupil krátký, tak musel pro další, žádné nastavování =-)
takže opravdu pokud si desku neděláte sami, radím kontrolovat a kontrolovat!
To je poprvé, co tady vidím kritiku na firmu p. Nováka se stavbou zákl. desky. Budou mi desku také dělat, tak jsem zvědav, jak to dopadne a určitě podám info, jak jsem byl spokojený... Zatím jej všichni chválili.