Elektřina versus plyn

Zobraz úvodní příspěvek
Profilova fotka
Ahoj, vím, že tu již takové diskuze existují, já bych však chtěla poradit na náš konkrétní domeček. Budeme mít stavební firmu, která nám postaví na klíč...je možnost bud plynového vytápění s radiátory nebo elektrické vytápění, kdy je po celém domě podlahové vytápění. S přítelem se v tomto ani jeden neorientujeme, já jsem z paneláku a on ze staršího domu, kde vytápěli uhlím. Já se přikláněla k tomu plynovému, protože to je levnější, ale s těmi sníženými sazbami si tím nejsem jistá. Navíc nás nadchlo, že by nikde nezavazely radiátory. Topení by bylo pořešeno následovně: Kompletní systém nízkoenergetického elektrického vytápění FENIX v podlaze, ◦termostaty pro ovládání teploty jednotlivých místností, ◦bojler na ohřev teplé vody 150 – 200l, ◦koupelny - otopný žebřík Mohu poprosit o Vaše názory/postřehy/zkušenosti/doporučení? Musíme se rozhodnout do příštího týdne
Odpovědět
Profilova fotka
@mr79 lepší je dát cihlu 40-45cm a nedávat polystyren, ten už je pak zbytečnej....
Odpovědět
@petrsv1000 Já se z Vás picnu.. :-) U nás první návrh projektanta Porotherm 44 cm, po upřesnění - větrná parcela - návrh Porotherm 30 cm + 14 polystyren... Tak co je vlastně správně, lepší?? Žiju v domění, že dříve se prosazovalo, čím tlustší cihla, tím lepší a nyní tenčí cihla + co největší zateplení... Ale proč vlastně, to nevím... Můžete mi to někdo vysvětlit?
Odpovědět
Profilova fotka
Je to jednoduche tehla ma niest, izolacia izolovat. Hrube tehly su len nepodareny a drahy hybrid. Vyrobca tehal musi na niecom zarabat, tak vyplni tehlu EPS. Lenze, tehla ma rebra, ktore tvoria tepelny most. Najvacsie sialenstvo je tieto tehly dat ako prvu radu na prerusenie tepelneho mostu patou domu. Ake prerusenie ked tie rebra idu priamo vertikalne tehlou (horizontalne je aspon snaha cestu predlzit, vertikalne to nejde koli nosnosti)? Tensia tehla a viacej izolacie je parametrovo a cenovo daleko lepsia.
Odpovědět
Profilova fotka
@asen to nemusíš :-D stejně záleží na projektantovi co ti navrhne a každej má oblíbeného něco jiného.... švára dává silnější cihlu aby nemusel zateplovat, tak to má v projektu... ale co je lepší.....
Odpovědět
Profilova fotka
Musím se pochlubit s "nemilou" komplikací. Máme topit plynem. Přípojka zřízena, plynovod v ulici hotový zkolaudovaný, ale plyn ještě nespuštěný :/ a proč? Dle nových norem má plyn ochrannou zónu, která ovšem zasahuje do parcel protějších sousedů. bohužel se jedná asi o 20 vlastníků, kteří musejí podepsat smlouvu o zanesení věcného břemene do katatastru. Až poté teprve mohou pustit plyn do ulice. Co je nejhorší, že se můžeme třeba za 3 týdny stěhovat, ale díky tomuto problému nemůžeme ani zapojit vodu do baráku a topit. Máme vodní podlahovku. Krbem budeme přitápět, ale nemáme ho napojený na topný systém. Vše je bohužel připraveno na plyn, takže co teď ? :-( Docela frustrující mít postaveno a nemoct se zatím nastěhovat kvůli novým výmyslům plynařů :/
Odpovědět
Profilova fotka
@fryd no tak to je vtipný.... ]-( a získat 20 podpisů může trvat měsíce.... to je nezávidění hodná situace :-|
Odpovědět
Profilova fotka
@petrsv1000 my máme Heluz STI44, které by se nemuseli zateplovat, ale protože bydlíme v místě, kde 300 dní v roce fučí a zima je srovnatelná s horami , stejně nám projektant doporučil zateplení...abych nekecala, už nevím, jestli 8 nebo 10 cm, ale zateplovali jsme... ;-)
Odpovědět
Profilova fotka
@fryd je to hrůza no :( my zas žádali o plynovodní řád , jelikož se u nás v ulici bude stavět 5 baráků, ale bylo nám to zamítnuto, že PRÝ řády se už nedělaj , že si máme udělat přípojku, jenže vést 5 přípojek v naší malé ulici je nemožné. Takže prdíme na plyn kvůli jejich novým výmyslům a budem volit el. nebo TČ ! Snad se vám to brzo vyřeší.
Odpovědět
Profilova fotka
@atrama nojo Vysočina :-) jojo na 44tku už je zateplení zbytečné, ale být může, je to jen o penězích... teď záleží kolik vás stálo zateplení a kolik by stála normální omítka zda v tom je ten finanční rozdíl znát....
Odpovědět
@petrsv1000 To je blbost co si napisal. Taka hruba tehla je velmi draha a aj tak ma zle tepelnoizolacne vlastnosti. Si zober ze 44cm materialu ma realny tepelny odpor iba R=4. A presne tolko isto ma aj moj polystyren o hrubke 15cm. Takze ja som tym usetril asi 30cm na hrubke steny a niekolko tisic na cene materialu. Ono nie je umenie postavit drahy dom so zlymi tepelnymi vlastnostami. Ale umenie je postavit lacno a dobre. To znamena dom, kde bude odpor stien aspon R=8. Skus si obcas precitat technicke listy k stavebnym materialom a az potom prispievaj svojimi mudrostami do fora ...
Odpovědět
Profilova fotka
@hugo58 ano máš pravdu, tepelné čerpadlo bylo nejdražší...plyn a ele byl s pořizovacímo náklady skoro stejné... my měli třeba přípojku plynu na pozemku, tak pro nás to bylo jednoznačně vyřešeno...navíc do budoucno to máme namyšlené tak, pokud se sníží náklady na pořízení tep.čerpadla a jednou by dosloužil kondenzační kotel, je možnost přejít na čerpadlo... ;-)
Odpovědět
Profilova fotka
@petrsv1000 druhá varianta byla nějaká speciální tepelněizolační omítka, stála by ještě víc... ;-)
Odpovědět
Článek se načítá
Profilova fotka
@pivec nemá cenu se hádat, nevím proč by měla být drahá, při koupi dvou kamionů je levnější než kdejaká cihla ve stavebninách a výrobce si to taky asi vymyslel, ne když nedoporučuje zateplení .... ať si kažej staví z čeho chce, já tvrdím, že zateplení na 44tku cihlu je zbytečné, ale to už odbočujem od tématu za elekřinu či plyn.... @atrama stačí obyčejná omítka, není důvod připlácet....
Odpovědět
Profilova fotka
@petrsv1000 až budeme stavět druhý dům :-) budeme chytřejší...nicméně za veškeré energie , tedy el. a plyn platíme 1600el. a 1700 plyn...máme to šul nul, topíme na 23,5 st nonstop a vytápíme caa 180- 200m2..tedy i garáž , tech místnost i půdu nad garáží, teplou vodu máme přes plyn.kotel a jsme 4 dospělé osoby ;-)
Odpovědět
@petrsv1000 dajte do tejto kalkulacky 44 cm tehlu http://stavba.tzb-info.cz/tabulky-a-v... a skusajte kolko musite dat izolacie aby Vam vysiel rocny bod tam kde ma. Navyse dostanete sa na hrubku murova cca 55-60 cm co je nenormalne vela. Idealne je urobit zelezobetonove jadro a oplastenie objektu zo sendvicovej konstrukcie vyplnenej izolaciou, pripadne murovat z beton. tvarnic 20 cm a na to aspon 30 cm izolacie.
Odpovědět
Profilova fotka
@atrama tak pokud platíte tuto částku a nedoplácíte, nebo ještě nepřítápíte dřevem tak je to pěkný ;-) ale snad netopíte na 23,5 i v noci ? =-) to by pak ta částka byla docela nízká.... @niless podle tabulek nestavíme :-D 44 Porotherm zateplení nepotřebuje a že si ho někdo dá, to už je jeho věc.... ale nevidím jediný důvod....
Odpovědět
@petrsv1000 No viete vela ludi uz rozmysla tak ze chce platit nizke naklady na kurenie a chce sa dostat na uroven blizku pasivnemu domu ci dobremu NED.
Odpovědět
Profilova fotka
@niless no a myslíš, že když zateplí tu 44 třeba 10cm že ušetř na topení za rok třeba 5tis ? ani náhodou.... fasáda by stála 250tis a návratnost by byla v nedohlednu.... rozdíl tam, je minimální, topí se tepel. čerpadlem, náklady jsou nízké a k pasivu se tedy přibližovat nepotřebuje.... Taky bych rád platil nízké energie, ale kvůli tomu si neudělám fasádu za 200tis..... Samotná energie není drahá, platíme jen nesmyslné poplatky za jističe, dopravu atd.... a to zateplení nezachrání....
Odpovědět
Profilova fotka
@petrsv1000 v noci máme jen 22, 5-22,8 prostě víc jak o 1 stupeň teplotu nesnižujeme, bylo nám doporučeno ....navíc si teplotu v místnostech regulejeme ještě v takové té skřínce :-)(kdybych věděla, jak se jmenuje) ...máme ještě v místnostech v podkroví radiátory, ty jsou na samostatný okruh práve pro topení jen v tomto období, když je opravdu zima, dá se i ten okruh pustit, ale oni hřejí stejně jen jak topení v podlahovce..nedoplácíme a dřevem si přitopíme jen v obýváku, kde máme krbovky a pro takový ten blažený pocit tepla...nemá to na topení celkově vliv...dřevo máme svoje
Odpovědět
Profilova fotka
@atrama tak to jo, já topení v 9 vypínám ( na termostatu jestli si myslela to tou skříňkou ;-) ) na spaní mi to přijde zbytečné a ráno stejně vypadnem. No každopádně můžete být s domečkem spokojení ;-)
Odpovědět
Dobrý den. Je naprosto jedno, čím se topí, jak se topí kolik to koho stojí. Základní zádrhel je v nevědomosti, hraničící s bezvědomím :-D :-D :-D :-D :-D , jaký že je potřeba postavit barák z pohledu energetického. Nesnáším termín pasivní dům, protože ten v podstatě nutí investora k investicím, aby splnil i nějaké ekologické parametry. Ale podstatnější je prostě ta temnota i v hlavách projektantů, že se nedokázali odstřihnout od zaběhaných schémat a pořád si dokola kreslí jakési čmaranice, které jsou třeba i líbivé, ale energii spočítají až nakonec. Navíc do toho vstoupí ohromná reklamní masáž výrobců, že jejich materiál xyz se nemusí zateplovat. Nakonec se investor octne na MS a zateplí materiál, který se podle výrobce zateplovat nemusí a prodělá i gatě, čili kalhoty. :-p Je zcela zřejmé, že všechno ovlivňuje chování obyvatel domu a každý má jiné nároky a jiné potřeba a z toho plynou i jiné spotřeby. ( Já mám ostatní spotřebu elektriky za poslední rok 10,141 MWh a protopím 8,5 MWh v plynu ). A je mě to už celkem jedno, protože další snížení by bylo pouze na úkor mého pohodlí, komfortu, vysokých, čili nevratných investic a pod. Z toho plyne jednoduchý závěr, že když si někdo postaví " Dobšínskú ladovú jaskyňu č.2 " , tak je v riti :-p :-p :-p :-p :-p na celý zbytek života, bez ohledu na to, zda topí elektrikou, či plynem. :-D S pozdravem Laďa
Odpovědět
Profilova fotka
@ladajaskva krásně a výstižně napsáno ;-)
Odpovědět
@petrsv1000 Moc kecas. Tehla 44cm teoreticky splna potreby normy, kde je pisane minalne R=3. Ale z toho sa nizkoenergeticky dom neda postavit. Tepelny odpor je prilis nizky. Normu to splni, ale norma za teba nebude platit naklady za kurenie. Nehovoriac o tom, ze pri jednovrstvej konstrukcii nedokazes dostatocne eliminovat tepelne mosty, co ti dalej R muriva znizuje. Ja viem o com hovorim. Mam postavene z ytong lambda, ktory sa tiez nemusi zateplovat. Na splnenie normy to staci. Lenze to by som potom nemal naklady na kurenie na urovni 350eur rocne ako mam teraz. Pridal som totiz 15cm eps (menej sa neda kvoli eliminacii rosneho bodu) a zdvojnasobil som tepelny odpor muru, teraz to mam na urovni R=7. Este hovoris o nakladoch na zateplenie. Cena eps je uplne zanedbatelna polozka. 15cm eps ma stal asi 5eur/m2, pri 200m2 plochy je to 1000eur. Vrati sa mi to za 3 roky. Nieco stalo lepidlo, nieco hmozdinky. Lesenie, omietku, sietku neratam, to by som dal tak ci tak. Aj keby bola navratnost 6 rokov, aj tak sa mi to oplatilo. V zateplenom dobe je ovela lepsia klima. V lete sa tak neprehrieva. V zime nevychladne. Este som tuto jesen nekuril. Dom si stale drzi svojich 23-25C. EPS je uplne lacny stavebny material. Voci cene tehly je to zlomok nakladov. Vobec by som nim nesetril. Ziadna tehla, ziaden ytong nedosiahne tak dobre tepelnoizolacne parametre ako obycajny polystyren. Tak preco ho zavrhovat a hladat horsie riesenia. Tehla ma riesit nosnost a pevnost a nie izolaciu. Tepelnoizolacna tehla potom nema dobru ani jednu vlastnost. Ani neizoluje ani nema pevnost a droli sa. Premrzne, popraska a dom spadne ...
Odpovědět
@petrsv1000 fasada by stala 250 tis... so zateplenim 10 cm EPS.. a kolko by to stalo bez neho? Toto je diletanstvo to napisat... Ako ten EPS a praca s nim je za 250 tis? Na tehlu by si fasadu nedal ... kubik EPS kupis za 1000 korun (40 Eur). kolko ho potrebujes ? pri 20 cm EPS to vychadza 200 korun na m2, plus nejake lepidlo a praca (spravis sam). Kolk oTi zabera fasada? Ja mam 180 m2 bungalov (16,5 x 10.8 - vyska 3), takze fasada ma cca 135 m2 + 30 okna... Takze pri 20 cm by som potreboval cca 27 kubikov EPS co ej za cca 27 tis.... Ktore v pohode usetris na tensej tehle... Takze fasada vo vysledku by som povedal ze pri skladbe 30cm tehla + 20 cm EPS + fasasda, bude lacnejsie ako 44 cm + fasada... Ak stavas z tehly a nedavas izolaciu - tak musis dat omietky nahrubo, aby si to zrovnal - vcelku pekna spotreba... Na EPS ide len lepidlo a sietka... Takze fasada za 250 tis... je hovadina... Vyrobcovia pisu ze netrabe zeteplovat... lebo to splna normu aby Ti to skolaudovali nic viac, a nie ze Ti bude teplo a usetris na kureni.... Inak neriesia to len steny, ale musis to mat komplet izolovane... - strop, podlaha, steny, okna .... Bungalov staci kvoli statike 25 cm tehla a poschodovy 30... na to poriadne izolacie...
Odpovědět
@majkoj Děkuji za vysvětlení :-)
Odpovědět
Profilova fotka
@mr79 když už věnuješ čas,energii na propočty a rozbory nákladů na jiné domy, šlo by to trošku více polopaticky,abych to pochopila i já? ;-) ?Přiznávám, že to nechápu a ráda bych se zorientovala.. Koukala jsem na fakturu za tu zmiňovanou celkovou roční spotřebu elektřiny-23tis a celková spotřeba domu je 7,55KWh(teda myšleno VT+NTdohromady),a z mých zápisků mi vychází jen samotné topení něco pod 4KWh(ale tam mám březnovej měsíc vynechanej, tak jsem to zprůměrovala a tím to nemusí být zcela přesné,ale to už je asi fuk, jestli 3,8,nebo 3,9MWh)tak z čeho vychází těch zmiňovaných 12-15KWh jen na topení??Nebo jsi k tomu nějak počítal to dřevo, se kterým jsi myslel,že topíme k té elektřině?Fakt nevím,no.Díky :-)
Odpovědět
Profilova fotka
@mr79 :-D mělo tam být MWh,omlouvám se
Odpovědět
@gigi2 Ak si spravne prekladam cestinu, tak si kurila cize cesky topila na jesen a jar drevom. Cize ten isty ucel ako elektrika, len v inom case. Kazdopadne do rocnej bilancie nakladov na kurenie to musis potom zaratat.
Odpovědět
@gigi2 Dobrý den. Další sranda je, že každý střelí do luftu něco jiného a ani nenapíše co to je. On má zřejmě na mysli MPT ( měrná potřeba tepla ). Jelikož je to měrná, tak to značí, že je to vztaženo na jednotku plochy. A aby to nebylo tak triviální, tak je to na jednotku plochy za rok. Čili, nyní již naprosto triviálně, je to podíl celkové potřeby za rok podělený celkovou vytápěnou plochou. A to je ale pouze teoretická výpočtová hodnota. Ta se potom konfrontuje s realitou, která bývá většinou vyšší, jelikož lidi nežijí podle debilních norem a klidně si troufale vytápí na + 24°C, navzdory normovaným +20°C. Pro Váš barák platí 3.800 kWh : 72 m2 = 53 kWh/m2/rok, což je celkem OK. Když ale vezmu v úvahu ještě ty 4 m3 dřeva, tak to je už totální katastrofa. ( 72 m2 je odhad čisté vytápěná plochy z celkové zastavěné plochy 81 m2. Pokud náhodou máte patrový barák, tak to už bude 2 x lepší a to už taková katastrofa nebude. Ale je spousta baráků kde to lepší je a mohlo to být i u Vás. A spokojenost by byla ještě větší. :-D :-D :-D :-D :-D S pozdravem Laďa
Odpovědět
@gigi2 nenechte se od jistých pánů zblbnout a radši už nic nepočítejte, nakonec stejně budete mít blbej barák, blbý topení, blbý zateplení, blbý cihly atd.
Odpovědět
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?