Rekuperace Brink Flair z Polska

Chtěl jsem se zeptat, jestli se někdo nesetkal se stejným problémem? Dostali jsme od rodiny ( Poláci žijící v Polsku) darem novou rekuperaci Brink Flair 400. Rekuperace má klasickou 2 letou EU záruku. Tato rekuperace byla do našeho nově postaveného pasivního domu (dle NZU kat.B2). Od začátku stavby domu jsme věděli, že musíme splnit určité podmínky dotace, tzn doložení faktur, bloowerdoor test, odborné zapojení atd. Proto jsme si na zprovoznění této rekuperace pozvali certifikovanou firmu z ČR. Po telefonické dohodě kdy jsme firmě vysvětlili, že rekuperace je nová, zakoupena v Polsku a rozvody po domě (ve spiru) udělala stavební firma, která nám postavila celý dům. Tato stav.firma totiž nemá potřebnou certifikaci na finální zprovoznění rekuperace. Teď pominu fakt, že nalézt firmu , která toto udělá, je hledání jehly v kupce sena. Protože firmy v ČR jsou zvyklé mít penize nejen z montáže, ale i z prodeje rekuperace. Mimochodem z přiložené faktury jsme zjistili, že rekuperace stála o cca 40 tisíc méně než se nabízí v ČR. A to je ten zakopaný pes. Dokážete si pak spočítat, kolik firmy mají z kompletní dodávky a instalace.. Nakonec tato certifikovaná firma souhlasila s tim, že dojede a provede celkovou kontrolu montáže rozvodů, umístění atd . Pokud bude vše ok , rekuperaci zprovozní a dá nám "razitko" Po příjezdu a kontrole, konstatovala, že až na jeden malý detail (posunutí jednoho vývodu), je vše v naprostém pořádku. A tedy nic nebrání tomu, že rekuperaci odborně zprovozní a dá nám potřebné potvrzení pro NZU. Tady musím zmínit, že si firma naučtovala téměř 20 tisic za cca necelé 3 hodiny práce. Problém nastal po roce a něco kdy rekuperace vyhodila chybu. Jako první jsme kontaktovali firmu, která nám rekuperaci zprovoznila. Tady musím podotknout, že majitel je ochotný, ale trvá na tom, že odpovědnost musí převzít prodejce a ne jeho firma. Tak jsme kontaktovali polského prodejce a díky jeho online/telefonické pomoci, jsme zjistili, že odešel jeden ze dvou ventilátorů. A to tím, že se do rekuperace dostala voda/kondenzant do mista, kde neměl co dělat. Což následně způsobilo zkrat ventilátoru díky jeho "utopeni" v kondenzátu. A teď přichází proč tento obsáhlý dotaz/elaborát píšu. Ani jeden z oslovených servisů si neni jistý, co způsobilo tento problém- vnik kondenzátu... Údajně to může být špatný výměník nebo software problém. Polský prodejce/servis je ochotný vadný ventilátor vyreklamovat, což je dobře, ale neřeší to problém, proč se tak stalo. Což vlastně znamená, že se situace opět může opakovat. A teď si nejsme jistí, kdo má provést servisní diagnostiku? Výměnu ventilátoru si zajistíme, ale co ta diagnostika? Poláci nechtějí přijet, protože je to 400 km a hází provedení diagnostiky na českou firmu, která rekuperaci zprovoznila. Češi o tom nechtějí slyšet, přesto že bychom jim tento úkon zaplatili. Díky za dočtení příspěvku do konce a případný názor či zkušenost.
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od dusli:

Chtěl jsem se zeptat, jestli se někdo nesetkal se…
@dusli Klobúk dolu, že ste do toho s ohľadom na dotácie šli. Tiež som uvažoval o nákupe týchto vecí z Polska, akurát vecí okolo NZÚ by som sa bál, že by chceli českú faktúru. Prešlo Vám to na NZÚ v poriadku? Nevadila polská faktúra a stačil cetifikát o zaregulovaní? Čo sa týka Vášho dotazu, skúšali ste osloviť priamo firmu Brink, či nemá vo Vašom okolí servisnú firmu?
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od roman_:

@dusli Klobúk dolu, že ste do toho s ohľadom na d…
@roman_ s fakturou z Polska není problém. Pro NZU je důležité, že má SKU a rekuperace a rozvody byly odborně zkontrolovány a zprovozněny českou firmou s certifikací. To jsou podmínky pro uznání dotace.
Odpovědět
Profilova fotka
A nemáte možnosť to do PL doviezť nech to skontrolujú? To by mohlo problém vyriešiť. Vám to síce zaberie nejaký čas, ale môžete to spojiť s prespaním na hoteli a ak sú blízko nejaké vianočné trhy, tak máte aj pekný výlet. Čo sa týka problému, tak rekuperácia nie je nič zložité - sú to dva vetráky, výmeník, bypass, elektrický dohrev a škatula, kde to celé je s riadiacou jednotkou. Plus nejaké senzory. Zhoďte kryt a mrknite, či to niekde nie je viditeľne poškodené. Mám tiež Brink Flair, ale 325 a voda by problém byť nemala, skontrolujte, či na spodku správne vyteká kondenzát a či sa neupchal. Ďalej skontrolujte, či máte na vstupe zvonku aj na výstupe z domu nainštalovaný zberač kondenzátu.
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od dusli:

@roman_ s fakturou z Polska není problém. Pro NZ…
@dusli S fakturou u nás a i ze zahraničí není problém, ale musí být vystavena na osobu, která o dotaci žádá a nejlepé když je tam i uvedeno parcelní číslo stavby s katastrálním územím. S fakturou se i přikládá potvrzení o platbě v korunách což není problém u bankovních převodů s vygenerovaným/vytištěným potvrzením v online bankovnictví (účet ze kterého proběhla platba mam osobně shodný s účtem, který byl použit na žádosti o NZU). Následně se faktura s výpisem nahrají do online uložiště pod akceptovanou žádost. Kdo si tohle hlída, tak nebude mít sebemenší problém.
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od josefx:

A nemáte možnosť to do PL doviezť nech to skontro…
@josefx tam i zpět je to cca 800km . Jinak voda zůstávala na opačné straně než je nainstalována vypusť do odpadu. Jak by si rekuperace popletla, že je levá varianta a chovala se jako pravá varianta
Odpovědět
Profilova fotka

Odpověď na příspěvek od dusli:

@josefx tam i zpět je to cca 800km . Jinak voda z…
@dusli Flair 325 má dve možnosti montáže sifónu zospodu, 400vka to bude mať asi tak isto. Podľa mňa je jedno, na ktorú stranu sa sifón nainštaluje, mal by fungovať v obidvoch dierach.
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?