Teplovodní krbová vložka + plynový kotel

Máme v plánu realizovat vytápění a ohřev TUV primárně pomocí teplovodní krbové vložky + plynový kotel. Oba tyto zdroje budou napojeny k akumulační nádrží s rozvody do podlahového topení. Nemám zatím k dispozici informace o TZ budovy. Jde mi spíš o zkušenosti jak tato kombinace zdrojů vytápění bude fungovat. Pokud má někdo takto řešené vytápění budu rád za jakékoliv názory.
Odpovědět
Profilova fotka
My to tak máme, ale spíš obráceně...primárně plynový kotel a když topime krbem, tak akumulujeme v akumzlacce a do obýváku nám jde jen několik procent tepla, aby nebylo moc vedro. Ale první rok se nám rozbil plynový kotel a než se vyřešila reklamace a než přivezli náhradní kotel, jeli jsme jen na krb, TUV i podlahovka a v pohodě, šlo by to... Máme přípravu i na TČ i na solary... v akumulacce jsou i elektrické patrony. Je to variabilní systém... Nelitujeme, že to tak máme. 😉
Odpovědět
My takto fungujeme 9 let, ale bez akumulační nádoby (mám pocit, že tehdy se ještě tolik nedělaly). Krbem se ohřívá voda do radiátorů a podlahovek a výduch teplého vzduchu máme vyvedený na schodiště. Ještě dodám, že krb obsluhujeme ze schodiště do sklepa, z obýváku ho vůbec neotevíráme, a dům je z 50. let, zrekonstruovaný a zateplený 10 cm polystyrenu. V praxi se u nás asi úplně nedá říct, co je primární, myslím si, že používáme obojí cca půl napůl. Krb je perfektní pro přechodová období, kdy stačí zatopit kvečeru a v domě vydrží teplo až do večera následujícího. V zimě to buď kombinujeme s plynem (pokud nejsme doma - plyn je nastavený na 17,5 °C a okolo 15. hod. přepne na 19,5) anebo se zatopí opět dopoledne (o víkendu, když jsme doma) Musím říct, že jsem krb nechtěla, strašně po něm toužil manžel, ale teď ho oceňuji a je to opravdu plnohodnotná forma topení, která ale navíc dodá atmosféru a pocitově "jiné teplo" než plyn.
Odpovědět
@loiza Má to několik úskalí, bude záležet jaké bude mít dům TZ a kolik dřeva budete muset do domu nanosit a každý den spálit. Píšete o podlahovém topení které jestli má dobře topit tak musí běžet 24 hod. Tomu musí odpovídat i velikost AN a výkon krbu, kde zase naopak může být problém s přetápěním místnosti kde bude krb umístěný. Musíte brát v potaz vše od pořízení dřeva skladování - sušení aspoň 2 roky a hlavně pořizovací cenu celého zařízení ( vložka, obezdění, regulace mezi AN a krbem, chladící smyčka nebo záloha čerpadla, AN, izolace AN, regulace mezi AN a PT atd.) které bude potřebovat každodenní obsluhu nebo platit plyn. Topení jde řešit podstatně levněji a bez obslužně a na romantiku jen malá kamínka na přechodné období. Jestli pro ten plynový kotel nemáte přípojku tak to je taky investice.
Odpovědět
My máme vložku teplovodní a elektrokotel, pokud chcete primárně topit ve vložce, tak plyn bych zkusil uplně zrušit a netahat ho do domu, je s tím akorát plno starostí a musíte řešit další komín na plyn a revize plynovych kotlu atp.... Máme sice AN, ale prakticky nepoužíváme, jedeme napřímo do topení podlahového, tak radiátorů. Jen co tak můžu říct, tak u nás na 1000m podlahovky a 8 radiátorů je 15kW výkonu do vody prostě málo, od toho si mužete odvodit výkon potřebný pro vás, nám by v takovém případě musela ta vložka dávat aspon 20kW do vody
Odpovědět
@wpavel U krbové vložky je blbost topit 24h, ani to ,,ucmrndávání" že tam někdo hodí polínko za hodinu, aby to plápolalo není dobré, pak to dehtuje a ve výsledku to je akorát ztráta tepla. To musí hořet, pro výkon například 22kW je spotřeba suchého dřeva 6 kg/h, když je míň, tak to pak ztrácí účinnost a teče studená voda a podlaha chládne. To je opravdu nejlepší, jak to praktikujeme my, topit 5 - 6 hodin v mrazech na plný výkon, tím se všechno nahřeje, doma je z 19C třeba těch 25C a vydrží to od oběda do dalšího rána, kdy je doma zas kolem 20C, pokud venku mrzne. AN je sice volba pěkná, ale hodněkrát nepraktická, protože než se nahřeje, tak je doma teplo a je zbytečné dál topit.
Odpovědět
@loiza Já sám topím krbem+AN s elektropatronou+podlahové topení. Viděl jsem i pár realizací v kombinaci s plynovým kotlem. Nejčastěji se to řeší jako paralelní kombinace. Neboli do PT topí buď přímo plynový kotel nebo se teplo bere z AN. Oddělení je pomocí zpětných klapek. Osobně se mi daleko víc líbí varianta jak to uvádíte Vy. Neboli dostatečně velká AN s průtokovým ohřevem TUV. AN natápěná plynovým kotlem, elektropatronou nebo krbem. Na výstupu z AN směšovač s oběhovým čerpadlem pro PT. Je to z hlediska zapojení a regulace nejjednodušší a hlavně můžete použít v podstatě nejlevnější plynový kotel. V tomto případě Vám stačí KK u kterého nezáleží na minimálním výkonu. Přitom díky startifikaci pojede kotel v optimálním režimu s maximálně vychlazenou zpátečkou a proto vysokou účinností a díky minimálnímu cyklování se prodlužuje životnost. Pokud se rozhodnete pro kombinaci plunový kotel+ krb, tak osobně bych šel jednoznačně touto cestou. Rady, že je v tomto případě AN zbytečná je nesmysl. Jestliže se jedná o novostavbu, budete mít nízké TZ domu. AN pak stačí s objemem kolem 800 až 1000l. Pokud bude součástí AN i výměník na ohřev TUV, nahrazuje i bojler.
Odpovědět
@vladimir_sacha Vy máte především natolik nepovedenou sestavu domu a topení, že to samozřejmě nemůže fungovat.
Odpovědět
@zubr487 Tak povedené to je, protože funguje, topí to a voda se ohřívá taky, zvládl sem na vratce už 80, to pak ale začala syčet a protékat smyčka a celý dům byl vzhrůru, protože ta smyčka tak bouchá při zapnutí vypnutí, až se třepe celá trubka na které visí a podlaha duní, kama vede přívodní trubka, Akorát že máme větší TZ v poměru s dnešním standardem, tak prostě musí téct víc teplá voda a být větší výkon topení, krbová vložka má nejlepší účinnost, když teplota vratky neklesá pod 55C, pak to nedehtuje tak rychle, ale sklo stačí vyčistit 2x za týden, to znamená výstup, že má aspon 65C, ale to neuškodí ničemu, kdyby to mělo uškodit trubkám v podlaze, co máme do 90C a 10atm, tak by to bylo divné, kdyby se jim neco stalo. Proto se není kde bát a v pohodě přímo z vložky do rozdělovače PT
Odpovědět
@vladimir_sacha já topím také krbovou vložkou do AN a PT. Standardní součástí dnešních kotlů je směšovač pro ochanu zpátečky, takže výstupní teplota 65C a vratka kolem 55C je normální. Jakmile krb dosáhne těch cca 60C, jde teplo rovnou do směšovače podlahovky a přebytek do AN. Bez AN se nedá spolehlivě vyřešit hydraulika, pokud je jen PT se směšovačem. To je i Váš případ, kdy musíte manuálně neustále přepínat nějaké ventily. Tak jak to máte to prostě nikdo nedělá.
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?