Teplovodní podlahové vytápění - jak regulujete?

Zobraz úvodní příspěvek
Ahojky, stále se rozhodujeme, zda do domečku pořídit teplovodní nebo elektrickou podlahovku. Moc tomu nerozumím, ale bylo mi řečeno, že u teplovodního se dost blbě regulují teploty v jednotlivých pokojích, že většinou je termostat umístěn např. na chodbě, ten je nastaven na 21° a když se v té chodbě 21° dosáhne, vytápění ustane všude. Kolik máte termostatů při teplovodní podlahovce. A jak řídíte teploty v jednotlivých pokojích? Já chtěla termostat do každého pokoje (okruhu) a řídit si teploty zvlášť. Ale i manžel mi říká, že to půjde dost těžko, že ta voda do těch pokojů chladnější nepůjde... Takže si říkám, zda by nebyla lepší elektrická podlahovka. Jenomže to zase budeme odkázáni na elektřinu už navždy. U teplovodní by byl možný alespoň přechod na jiný zdroj (tepelné čerpadlo). Plyn nemáme a mít nebudeme.
Odpovědět
@fan13 50kw denně nevim jestli je moc, asi ne my máme s 24kw asi 100-120kwh denně, takže si to můžete spočítat, jestli je to moc velky % rozdil nebo ne Kotel je u nás 2.7x výkonnější a spotřeba "jen" o 2.2-2.4x víc, tudíž zas taková hrůza to není. Říká se, že na m2 podlahy asi 70-90w výkonu, takže vam na 150m2 vychází 10.5 - 13.5kw (Ray 12). Jinak, jestli topite do podlahy, určitě zkuste na termostatu nastavit, aby se zapl třeba při 21.5 a vypl při 23°, protože dost energie se využije jen aby se podlaha prohrála a u radiatoru platí totéž
Odpovědět
10,5-13,5kw na 150m,ale za jaký čas
Odpovědět
@fan13 no nikdo neví co přesně má za TZ, ovšem pokud protopi 50kW : 9 je 5,5 hodiny
Odpovědět
@vladimir_sacha Kdo vám to topeni dělal? Nutnost pouštět do PT 50st, teplou vodu je známka 2 věcí 1) dům má obrovské TZ a PT je nevhodné. 2) PT je nevhodně navržené a nebo špatně udělané. Vyberte si.
Odpovědět
@vladimir_sacha Nezlobte se, ale počítáte tu samé nesmysly. Spotřeba 50 kW za 24h je TZ 2.1 kW.
Odpovědět
@wpavel dělal to projektant z Kroměříže, rok 2008 myslím, dům je B na hrane s C, 5cm polystyren a pororherm 30, dvojskla drevena okna. Plocha 360m2. Mám odzkouseno, že krbova vložka pokud nemá voda aspoň 55°, podlaha je v dolnim patře studená, pri 60 - 65° se za 1.5 hodiny začíná zahřívat
Odpovědět
@wpavel TZ možná je 2,1kwh, ale já počítal dobu provozu elektrokotla denně, což je to co nás zajímá. Pokud je nižší výkon, než dokáže rozumně prohřát podlahu, hodně energie se zde vyloží, než začne topit
Odpovědět
@vladimir_sacha Jestli projektant pouští 55 st. teplou vodu do PT tak to potom není projektant. Také může být PT špatně seřízené (průtoky).
Odpovědět
@vladimir_sacha Doba provozu kotle není směrodatná, Kotel 9kW dejme tomu bude topit 10 hodin a kotel 18 kW 5hodin a stále to bude stejná spotřeba.
Odpovědět
Profilova fotka
topič: nejsem tedy odborník, ale zeď 30 + 5 cm polyš, to není žádná izolace. Potom dům 360 m2, to je plocha na topení jak kráva, to se prostě nedá vytopit podlahovkou při dané izolaci,a navíc, která by měla být do 30 stupňů. To si myslím, že kw denně máte ještě málo. Neznám ten dům, ale podle toho co zde píšete, je něco hodně špatně. Buď pořádně zateplit, nebo jiný styl vytápění. Nevím na kolik stupňů je dimenzovaná podlahovka, ale teploty nad 50 jí asi svědčit nebudou. Vzal bych si na posouzení odborníka přes tepelné ztráty (nebo někoho takového) a podle toho řešil topení.
Odpovědět
@vladimir_sacha promiňte, ale napsal jste zde řadu nesmyslů. 1) doba chodu elektrokotle je nepodstatná. Podstatná je aktuální ztráta domu. Při současných venkovních teplotách je to zhruba třetina výpočtového TZ. Takže pokud máte TZ=6kW. Dům dneska spotřebuje kolem 6/3*24=48kWh. Elektrokotel netopí konstantním výkonem. Výkon si koriguje podle nastavené teploty. Takže ještě jednou. Nějakým kouzelným nastavením kotle nic neušetříte. 2) Pokud mi pošlete PENB, tak Vám mohu TZ spočítat. To není problém, ale s údaji, které jste napsal to asi nebude žádná sláva a docela mě překvapuje, že topíte elektřinou. 3) vy pouštíte do PT rovnou horkou vodu z krbu ? Nevím jak to máte, ale u krbové vložky by mělo být oběhové čerpadlo a termostatický směšovací ventil pro omezení nízkoteplotní koroze. Takže na výstupu vložky je prakticky po celou dobu topení teplota kolem 60C. Střídáním takto vysokých teplot jen riskujete zničení podlahy. Do PT se normálně topí trvale ale nízkou teplotou třeba kolem 30C. 4) normální lidi neregulují PT termostatem a tím spíše s tak obrovskou hysterezí, jak doporučujete Vy. 5) vedle se ptáte na otevřenou expanzi. Klidně si ji tam dejte, ale pak se nedivte, až Vám odejde čerpadlo nebo se ucpou trubky PT. To není zrovna dobrý nápad.
Odpovědět
@slabici Máme ale všechny hlavice otevřené naplno a průtokoměry také již 3 dny a teplota v místnosti stále kolem 19 st. 😞 A kotel jede stále, protože se teplota nikdy nedostane přes tu nastavenou na termostatu.
Odpovědět
Článek se načítá
@lukoid Vše zcela otevřené máme již 3 dny a teplota v místnosti stále kolem 19 st. Máme tento kotel, nejde lépe vyfotit... ohledně směšovacího ventilu - to už je na mě celkem odborné 😁 Na kotli jsme měli dle pokynů nastavit 30-35 st., víc nevím.
Odpovědět
@lukoid
Odpovědět
Kolik mate spotřebu kw denně a jak máte velkou podlahovou plochu
Odpovědět
@mischka0808 Jaká je teplota v ostatních místnostech? Už víte který okruh kam vede?
Odpovědět
@slabici podlahova trubka je stavena do 90 nebo 110°, ted přesně nevim, protože když jede krbova vložka, těch 70 tam dám
Odpovědět
@zubr487 ano 3 cestak tam je, ale ten se reguluje a ten výstup je teplý tak aby se na nem ruka udrzela max 3 vteřiny, jinak to efektivně netopi, vždy to tak bylo a 10 let co to tak je nebyl nikdy problém. Zrovna jsem studoval jak jel elektrokotel Rejnok 24kW a jede na všechna tělesa (4x6kW) a termostat tak na 70° a přesto měla voda max 55°, víc nedokáže, přitom vykon je takový, ze se hřeje zeď kudy vede kabel.
Odpovědět
@vladimir_sacha Je trubka a trubka ta teplota tak odpovídá pro měď. To máte podlahovku z mědi? Když to tam tak perete jaká je teplota podlahy?
Odpovědět
@mischka0808 teplotu kotle si musíte regulovat podle sebe a ne podle toho, kdo Vám co řekne. Je potřeba si označit okruhy. Na tom snad nic není, všechny zavřete a nechte jen jeden. Za dvě hodinky snadno poznáte, kde vedou teplé trubky a kde to hřeje. Pak si otevřete všechny okruhy. Průtokoměry ukazují průtok. Pod víčkem průtokoměru se nechá zkorigovat. Srovnejte si je tak, že do koupelny necháte trochu větší průtok a do ostatních místností nastavte srovnatelné průtoky. Pak samozřejmě záleží na vás, obvykle se nastavuje menší průtok do ložnice. Teplotou na kotli regulujete souběžně teplotu ve všech místnostech. Takže pokud máte nízkou teplotu všude, nastavíte vyšší teplotu na kotli. Pokud je někde zbytečně vysoká teplota, omezíte průtok pro tuto místnost. Nic na tom není, jen si musíte uvědomit, že každý zásah se projeví až za delší dobu
Odpovědět
@vladimir_sacha pokud do podlahy topíte jen z krbu pár hodin/den, tak to samozřejmě nemůže efektivně topit na nízké teploty. Osobě bych se ale skoro sázel, že PT tímto způsobem topení zničíte do pár let. Překvapuje mě, že nepopraskal beton nebo krytina.
Odpovědět
Profilova fotka
@mischka0808 topič: zkusil bych odvzdušnit systém, na podlahu bych dal teploměr abych věděl na kolik se mi podlaha nahřeje. Je mi divné, že kotel se nedostane na nastavenou teplotu a přitom máte zimu. Nám se na kotli ukazuje, kolika kw zrovna kotel jede, když se rozjíždí tak bere 4 kw, v zimě krátkodobě i 7,ale pak to klesne na 2 kw, po chvíli teplota vody v kotli vystoupá na nastavených 32, kotel vypne a běží jen čerpadlo,asi po 10 minutách klesne teplota vody na 29 nebo tak nějak a kotel se znova zapne na 2 kw a stále dokola, dokud teplota v místnosti se nedostane na nastavenou. Pak se kotel vypne úplně třeba na 2 hodiny, než klesne teplota v místnosti. Ještě mě napadlo, nehádají se vám termostaty na kotli a v místnosti?
Odpovědět
@wpavel V horním patře teplota v místnostech odpovídá nastavení průtokoměrů, které jsou lehce přiškrcené - teplota cca 20-22 st. - ložnice a dětské pokoje, v přízemí vše otevřené naplno a teplota 18-19 st. v kuchyni a pokojích...
Odpovědět
@slabici Jak poznám, zda se hádají? 😁 Termostat nám zprovoznil servisák, který zapojil kotel a dál se máme starat sami, dle návodu proveden test připojení a dál jsem jen nastavila teplotu, které bych ráda, aby se v místnosti dosáhlo... Dle mého laického pohledu spolu reagují. Vím, že každá změna trvá nějakou dobu, ale 3 dny mi už přijdou dost na to, aby se změna neprojevila vůbec... Pořídím teploměr do každé místnosti a zkusím zase od začátku podle Vašich rad.
Odpovědět
@slabici
Odpovědět
Profilova fotka
@mischka0808 topič: zkuste na kotli zvednout teplotu třeba na 35 a uvidíte, jestli se to projeví. Ještě mě napadla jedna věc....na fotce máte 6 větví, nevím kolik máte místností a jak velké, ale do větších místností se dávají třeba 2 i více větví, odborníci poradí kolik metrů trubky na jednu větev by mělo být. My v obýváku 32m2 máme 3 větve. U vás mě přijde těch větví nějak málo. Máme přízemní dům 90 m2 a 8 větví. Už asi víc neporadím.
Odpovědět
@slabici Na 32 m2 jsou 3 smyčky docela dost. Důležité je aby byly pokud možno stejné délky tak asi 50m.
Odpovědět
@mischka0808 Tam kde je těch 22 st. tak ten průtokoměr přivřete. Třeba tam ta teplota po přivření ani neklesne. Ještě se zeptám to máte dva rozvaděče pro každé patro zvlášť? Klidně si můžeme i zavolat pro rychlejší domluvu.
Odpovědět
@slabici To mě také napadlo, že je jedna větev v malé koupelně a jedna větev kuchyně + obývák dohromady 🤔 Rozvaděč v přízemí by měl být: zádveří, tech. místnost, koupelna, pokoj, obývák+kuchyně, chodba - máme ale puštěné a otevřené vše naplno a tepleji mi přijde snad jen v té koupelně. V patře máme 5 větví - 3x pokoj, koupelna, šatna+chodba.
Odpovědět
@mischka0808 Můžete ty rozvaděče vyfotit, aby tam byly dobře vidět ty průtoky? A taky celkové foto jak jsou ty rozvaděče zapojené,
Odpovědět
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?