Diskusi odebírájí 2 lidé

Externí přívod vzduchu kondenzace

Profilova fotka
Dobrý den, máme postavený nový bungalov - dřevostavba. Externí přívod vzduchu vede základovkou ven. Kamna jsou přímo u obvodové zdi. Venkovní vývod je veden do betonového základu pro externí komín. Na fotce je vidět nákres na domě (bylo před stavbou základu komínu). Tj. od kamen jde 120 KG do základu, tam je 90 koleno, potom cca metr ven, tam je opět 90 koleno ven z betonového základu pro komín a potom cca metr zeminou a další 90 koleno a už vývod nahoru. Nyní co řeším. Před nastěhováním a pokládkou podlah se zjistila na čidlu (cca metr od přívodu vzduchu ke kamnům) vlhkost. Kluci rozbourali podlahu a opravdu po izolaci šla vlhkost. Ta byla zjištěna u přívodu vzduchu ke kamnům. Proto ji také vykutali a KG až k základům natřeli tuším kaučukem nebo asfaltem. To bych popřípadě zjistil. Nyní je vše zalito. Nicméně řeším, že v zimním období se vzduch dostatečně neohřeje a proto možná kondenzuje opět na základovce. Otázky: 1.) delší přívod venku asi nemá smysl, aby se vzduch ohřál? Nemám to spočítáno, zda by to nebylo už moc dlouhé s těmi koleny. 2.) Má smysl ten metr co vede KG v zemi izolovat? Nyní je obalen geoškou a zasypán pískem. Třeba dát XPS nebo něco? Má to smysl, když to stejně prochází betonovým základem pod komínem a ten bude vždy vymrzlý? 3.) Řešili jste někdy kondenzaci od základové desky k finální podlaze? Tzn. v polystyrenu to kondenzuje a jde to dolů k izolaci až na základovku? 4.) Mám dát ke kamnům klapku, aby se kamna zbytečně neochlazovala? Nějaké nápady? Btw. jsem na čísla a kohokoliv jsem se zeptal kdo staví RD, tak moc nevěděl. Kamna máme 7-10kw Storch Vuelta SE. Díky
Odpovědět
Profilova fotka
up
Odpovědět
Aby došlo ke kondenzaci, musí být okolo studeného předmětu relativně teplejší vlhký vzduch. Při ochlazení vzduchu poklesne jeho shopnost udržet molekuly par a přebytečná pára zkodezuje na tom studeném povrchu. Pokud zabráníte přístupu vzduchu k trubce - zejména v interiéru - nic kondenzovat nebude. Trubka je zalitá, sokl máte izolovaný, nic víc asi nemá smysl řešit. Při pokládce PS do podlahy jste okolí trubky předpokládám řádně vyplnili pěnou nebo něčím podobným aby nebyla okolo trubky vzduchová kapsa. Opakuji, není vzduch, není kondenzát. Má smysl dát tam klapku aby vám to neprotahovalo když netopíte, to rozhodně ano. Předehřátí vzduchu na vstupu do kamen je mýtus, nefunguje to ani při přisávání samotným komínovým tělesem. Kolen tam máte hromadu, určitě to neprotahujte.
Odpovědět
Profilova fotka
@obludak Moc děkuji, ani mi nepípla notifikace o nové zprávě. No Bylo to zalito v betonu a u paty základu to opravdu kondenzovalo, protože se vlhkost rozlila po izolaci. Proto to vykutali, natřeli a celé zalili betonem. Což je vidět i na fotce. Tzn. nic víc řešit nemám? Chápu to dobře? Kromě tedy té klapky? Někdo mi říkal, že se tam dává ještě nějaká speciální výplň...ale už nevím jakou...
Odpovědět
Diskuse pokračuje po 3 letech
Dobrý den rád bych otevřel téma. Mám přívod vzduchu na betonové desce již v interiéru. Hranaté cpv je na podlahové vatě a jde smerem ven kde je kolem zapěnované. K cpv ještě prijde vata ze stran a na něj. Poté bude zalito finální vrstvou. Problém je v současné chvíli kondenz na poslední části u zdi a místy na bocích smerem ke krbu. Bavíme se ale zde o větším množství vody viz foto. Každý spoj je omotán hliníkovou páskou. V domě se topí teď první 3 dny ( po dvou zimách ) nicméně stavba vysichala v létě větráním. Teď pravidelně větrám a topím. Nevím zda je kondenz z toho že v domě je stále vlhko nebo je chyba někde jinde, prosím o radu kdo již řešil. Nerad by jsem dodělal podlahovou izolaci, zalil betonem a pak se tohle ještě stále dělo jak by jsem bydlel.
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od jiri_kubik:

Dobrý den, máme postavený nový bungalov - dřevost…
@jiri_kubik tu přívodní trubku jste měl tepelné izolovat. Tou trubkou prochází studený vzduch. Trubku vyhlazuje a jakmile projde do interiéru, tak se na trubce sráží voda. Pokud to jde, tak bych z interiéru odkryl co nejdelší část a trubku bych omotal mirelonem
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od jirca456:

Dobrý den rád bych otevřel téma. Mám přívod vzduc…
@jirca456 omylem jsem odpovídal na původní dotaz. Platí to ale i na Vaši situaci Ke kondenzaci dochází, protože trubkou prochází studený vzduch a v interiéru metě teplý a vlhký vzduch. Místo vaty bych spíše izoloval mirelonem, protože má malou paropropustnost. Dále platí i poznámka přidat CPV klapku
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od jirca456:

Dobrý den rád bych otevřel téma. Mám přívod vzduc…
@jirca456 Tá prívodná trubka je studená, musí byť zaizolovaná, ako sa izolujú prívody vzduchu do rekuperácie, prípadne tak, ako sa izolujú chladovody (napr. trubka od splitového TČ, prípadne od zemného kolektoru). To znamená ideálne kaučuková izolácia a prelepené spoje, aby sa k trubke nedostal vzduch. Ani medzi trubkou a izoláciou by nemali byť žiadne dutiny, kaučuk býva väčsinou na trubku nalepený. Mirelon, čo sa dáva na vodovod by nemusel stačiť, nie je vzduchotesný. A vodovod má tak 10-12 °C, prívod vzduchu môže mať v zime kľudne -10 °C.
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od roman_:

@jirca456 Tá prívodná trubka je studená, musí byť…
@roman_ to je taková ta "hadra" jak se tím někdy omotávají trubky topení nebo vody ?
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od jirca456:

@roman_ to je taková ta "hadra" jak se tím někdy…
@jirca456 Ne, to není ta hadra. Podívejte se na internet. Mirelon je pěnový PE s uzavřenou buněčnou strukrurou a podobný izolant je pěnový kaučuk. Obojí má tepelný odpor podobný třeba minerální izolace. Zde je ale podstatné, že potřebujete izolant s co nejvyšším odporem pro průchod vodní páry. Ta hadra nebo minerál mají paropropustnost kolem mi=4. EPS má mi=50 a pěnový mirelon nebo kaučuk se pohybují vysoce nad mi=1000. S tím minerálem Vám bude docházet ke kondenzaci na povrchu těch rozvodů. Samozřejmě jak píše roman, musíte všechny spoje přelepit parotěsnou páskou
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od zubr487:

@jirca456 Ne, to není ta hadra. Podívejte se na i…
@zubr487 @roman_ díky za rady, problém je že, ze spodu se už k tomu nedostanu. Je na pevno z jedné strany ve venkovní zdi a z druhé strany v betonové patce u vložky. Bude stačit kaučuk nalepit z boku a z vrchu trubky ? Nebo je to bezvýznamné pokud nenalepím i na spodek ? Poté by jsem dojel k trubce ( ke kaučuku ) šedým polystyrénem a zalil betonem. Díky Ještě se zeptám, kaučuk stačí lepit normálně například na mamuta, nebo je k němu nějaké speciální lepidlo ?
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od jirca456:

@zubr487 @roman_ díky za rady, problém je že, ze …
@jirca456 Kaučuková izolácia na vzduchotechnické potrubie sa predáva v samolepiacich pásoch. A či to pomôže, ťažko povedať. V mieste, kde to nalepíte to rosiť nebude, v mieste holej trubky, kam sa nedostanete, to rosiť môže, ak sa tam dostane vzduch z interiéru.
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?