Zateplení stropu - bungalov

Zdravím všechny stavitele. Měl bych na Vás pár dotazů ohledně zateplení stropu bungalovu, kdy půda je pochozí celá a již je celá zaklopená prkny. Viz. obrázky. Budeme tam dávat nějaké jen věci či sezónní nepořádek atd., takže těmto věcem určitě vytápět nebudeme 🙂 . Jak již zmiňuji v úvodu jdu si pro radu, nicméně jsem jich již pár dostal i přes soukromé zprávy atd. Ale říkám si více hlav více ví 🙂. Máme hrubou stavbu a firma co dělala střechu měla v rozpočtu i to, že nám udělají i záklop (jsme laici), takže jsme netušili že pak bude horší manipulace se zateplováním stropu. Máme prkenný záklop a řešíme izolaci. Nabízí se tyto varianty /mimo teda i jiné/ 1. tak jak to máme v projektu bude skladba následující (vezmu to od prkenného záklopu směrem dolů) - záklop-> 2cm mezera (aby se izolace nedotýkala záklopu) -> 35-40 cm kamenná vata (20 vyjde mezi trámy) a 20 přetáhnout přes trámy -> parotěska -> instalační mezera pro bodovky 5cm -> konstrukce s SDK. Tímto vyjde finální podlaha strop 2,55 m - není to moc ani málo /si myslím/ 2. Napadlo nás, jak si strop třeba zvýšit, kdyby se nám to zdálo málo. A jediné co mě napadá je stepcross od Isover. Takže vylézt na půdu -> parotěska na prkenný záklop -> isover kříže -> izolace -> OSB desky. Zevnitřku místností jen dát SDK na úroveň končících trámů. Prý to je takto možné. Sice budu vytápět i mezeru 20 cm (což je délka trámů od zákopu dolů...ale...) ALE.... 1.)sníží se tím prostor na půdě, 2.) unesse to prkenný záklop, nebude to zátěž zeshora? Jde o další materiál navíc - OSB desky a ISOVER konstrukce. Ano mohou být desky jen zkraje, kde se nejčastěji bude chodit (pak sice původní záklop pozbyl účinnosti, ale také by to asi šlo) Důvody proč nad tímto přemýšlím jsou smíšené - nízký x vyšší strop, manipulace zespodu x manipulace pod střechou (stísněný prostor), do budoucna, když by vata pozbyla účinnosti - slehne za určitá léta, apod., asi se bude lépe vytahovat na půdě (nevím). Při první variantě by byla ideální stříkaná pěna, ale znáte to money money money...a moc jsem neslyšel kladných recenzí na mnoho firem... Jen podotýkám že poslední dvě fotky, kde je půda, tak to po obvodu je už zvenku zazděné (u té pozednice, takže tam již ty fugy nejsou). Budu rád za každý nápad. Děkuji moc.
Odpovědět
1
2
Zkuste spočítat kolik bude potřeba té pěny. Třeba to nebude finančně tak zlé. Místo 60cm vaty dáte méně pěny, i ten strop malinko poskočí. Řešil jsme to také tak a zatím velká spokojenost. Pak jsem slyšel že někdo dělal rošt i pro vatu a cpal to tam ze spoda. Mnohem více práce samozřejmě. Osobní zkušenost nemám.
Odpovědět
@petrslajchrt Abych Vás dobře pochopil a vy mě. My máme do stropu 35-40 cm vaty, ne 60. Takže určitě by tam šlo i stejné množství stříkané pěny. A jak jste to myslel s tím poskočením stropu? Kdybych dal 35-40cm ať už vaty nebo stříkané pěny zespoda, bude strop stále 2,55. Nebo jste myslel zeshora na půdě - dát parotěsku po celém záklopu a zastříkat to pěnou?
Odpovědět
Nedokážu si představit jak přes rošt dávám desky vaty. Hlavně teda mi není moc jasná věc jak bych tam rval tu parotěsku. Protože když bych tam měl ten rošt a ta parotěska by byla hned pod izolací...to bych tam asi neprotáhnul...V případě tedy varianty zespodu, tak bychom to chtěli jako na fotce tady a to bychom asi pod konstrukcí která by už visela asi neprotáhli, tu parotěsku.
Odpovědět
Profilova fotka
Proč budete dávat kamenou vatu? Nenáte někde odkaz jakou. Nebo dát kvalitnější vatu v menší vrstvě a nenechávat mezeru pro bodovky a bodovky usadit ka kastlíků do spodní vrstvy vaty
Odpovědět
@alda33 Byla navržena v projektu,ale projektanti "opisují". Samozřejmě nám bylo doporučeno Multiplat 30 nebo 35 od Isoveru + přetáhnout Unirol Profi od ISOVERU v celkové nakombinované tloušťce 35 cm. Multiplat prý má lepší tepelné vlastnosti. Přímo od pana Sedláčka, co dělá u Isoveru a je možné jej znát z instruktážních videí s Pavlem Tesárkem. Ale pod 35 cm už mi nedoporučoval jít. Bodovky budeme mít ultra tenké s montážní hloubkou 2,5 cm (takže dáváme 5 cm montážní mezeru). Bez kastlíků. Bodovky, které máme v plánu vyzařují 40 stupňů, takže to si myslím není třeba nijak zvlášť "tlumit" kastlíkama.
Odpovědět
@martas85 Tím záklopem Vám to firma docela zkomplikovala. Nemáte prkna šroubovaná ? V tom případě to máte s aku šroubovákem za dvě hodinky odšroubované a můžete to dělat normálně z horní strany. K tomu bodu 2. Tak to nejde. Parotěska musí být na spodní straně izolace. Přesněji pod parotěskou může být maximálně 1/4 z celkové síly izolace. Nad současnou deskou můžete přidávat izolaci, ale neměl by jste používat materiály s menší paropropustností. Takže např.jako pochozí vrstva nejsou vhodné OSB desky. Minerální izolace neztratí účinnost, jen mírně slehne. Pokud Vám to bude vadit, můžete nechat dostříkat foukaný minerál. Pokud to nejde z horní strany, tak bych radši udělal dole rošt s parotěskou a použil stříkanou izolaci (PUR, minerál apod). Měkká pěna, různé druhy minerálu a stříkané izolace mají skoro stejné tepelně izolační parametry.
Odpovědět
Profilova fotka
kastlík neslouží jen k tomu, aby se nezahřívalo světlo, ale když máte protipožární sádrokarton, tak by světlo mělo být stejným materiálem jako je strop odděleno, kvůli prostupu požáru
Odpovědět
@zubr487 Mám informace od dvou firem včetně pana Ing. Sedláčka, že není problém nahoře na záklop dát parotěsku, na ni např. geotextilii proti případnému protržení parotěsu a dát rošt a izolaci...a pak osb desky. Taktéž není problém takto udělat isover step cross. Cituji: Když byste dal SDK rovnou na spodek trámu, bylo by dobré nedávat parotěs nad něj. Musíte však počítat s tím, že budete de facto vytápět dutinu 20 cm navíc. Nad vrchní prkenný záklop by se dala geotextílie (jako pojistka proti protržení parotěsu), parotěs a na něj rošt o výšce cca 30 cm. Do roštu izolace a záklop z OSB desek. Rošt by mohl být jen částečně na ploše, kterou byste skutečně využívali, aby se cena za dílo zbytečně nezvyšovala.
Odpovědět
Když jsem se ptal skrze vlhkost stoupající přes sádrokarton a přes trámy nahoru...jde o zanedbatelnou hodnotu a určitě nehrozí jakékoliv vlhnutí stropu nebo znehodnocení trámů. Opět citace: Dnes jsou domy, které sádrokartony ani nemají a trámy jsou jako "dekorační prvek" vidět. A také jde přímo na ně vlhkost či páry....jestli mají jít přes sádrokarton nebo bez sádrokartonu nahoru je úplně jedno.
Odpovědět
Pouze předávám informace o možnostech. A určitě se nedohaduji nijak a nebo zatím se k ničemu nepřikláníme. Bohužel prkna jsou na tvrdo pistolí s hřebíky, takže odklápění asi nehrozí.
Odpovědět
@martas85 napsal jste do dotazu, že chcete dávat izolaci mezi trámy ? Nebo to neplatí ? Pak to vyjde odhadem polovina izolace pod a druhá polovina nad parotěskou. To nebude fungovat. Ano, pokud uděláte trámy jako pohledové, nebo tam dáte jen SDK záklop a veškerou izolaci dáte nad parotěsku, tak bez problémů. Trochu z toho mám pocit nedorozumění. Viz věta "Když byste dal SDK rovnou na spodek trámu, bylo by dobré nedávat parotěs nad něj. Musíte však počítat s tím, že budete de facto vytápět dutinu 20 cm navíc." Pán počítá s tím, že ta dutina bude bez izolace.
Odpovědět
@zubr487 ano, nedorozumění.Toto by byla ona druhá varianta.Dolů směrem dovnitř místnosti by nešla žádná izolace a jen by se udělal sdk s hranou kde končí tram.Takže by vznikla 20cm mezera. Takže toto by byla ona druhá varianta, kterou by se však na půdě snížila výška o tlustku izolace (rostu) ale ta manipulace tam-nevim nevím.Ale pořád si říkám...když by se to jednou mělo měnit skrze degradaci vaty, určitě to bude pohodlnější a zvětšíme si strop.Má to své pro i proti no. V opačném případě bude varianta první...zespodu mezi trámy 20ka vaty a pres to uniroll 10ka-15ka.Svázat, ať to drží, dát parotesku, rošt pro sdk a samotný sdk... Montáž zespodu :///
Odpovědět
Článek se načítá
Taky jsem to prvně ten email špatně pochopil.Myslel...že když to budu jen zaklapet SDK-ckem pod tram, kdy vznikne ona 20ti cm mezera, nemám dávat parotesku pod prkenny zaklop ale na něj-z půdy
Odpovědět
On ten Pan Sedláček měl toto výše na mysli. Takže uvidíme.Nějak mě to táhne k tomu řešení co píšu....tedy nad tim zaklopem.Přijde mi to i z hlediska té manipulace lepší...ale tak kdo ví no....
Odpovědět
@martas85 opakuji, že u toho minerálu dojde k mírnému slehnutí, ale nebudete ho měnit. Proč Vám doporučoval dát parotěsku až nad záklop je jasné. Je to jediné místo, kde nebude děravá jako řešeto. SDK by jste neměl šroubovat přímo do trámů. Trámy pracují a pokud to tak uděláte, budete mít neustále praskliny mezi stropem a zdí.
Odpovědět
Samozřejmě bych udělal rošt těsně pod tram.Myslel jsem to obrazně jako, že pak na úroveň kde končí bych uz jenje dal SDK. Takže bych dal konstrukci cca treba 4cm pod trámy a pak sdk.A jak je to s nosnosti?Že se vše přesune na zaklop nahoře, udrží to, nebude to zátěž pro ta prkna?Vlastně bude prkenny zaklop, na něm rošt s izolací + osb desky...a popřípadě nějaké věci co tam budeme schovávat...
Odpovědět
@martas85 Nosnost je v pohodě. V podstatě tam bude navíc jen váha dalšího záklopu. Jen nedělejte ten nový finální záklop z OSB, ale opět z prken a nechte mezery (na hřebík). Je to skoro nejjednodušší, ale v půdním prostoru si zvednete podlahu o cca 40cm. Je tam prostor ?
Odpovědět
Ano, prostor tam je.Děkuji za doporučení.
Odpovědět
Profilova fotka
Zdá se mi, že si to spíše komplikujete s tou konstrukcí nad záklopem. Bude s tím docela drbačka a uberete si prostoru na půdě. Za mě bych oddělal pár prken a až bude hotový rošt s parozábranou, tak bych nechal zafoukat vatu do dutin. Lehčenou vatu - nadýchanou...né kamennou, to by se vám tíhou protrhlo (myslím si) . Co se týče navlhnutí pohledových trámu, jak tu bylo zmíněno, tak ty postupně i vysychají, ale nevím jak by to vypadalo při takové konstrukci při použití geotextilie a na to položit parozábranu. Ta vlhkost se bude držet v geotextilí a bude vám vlhnout záklop, který máte již udělaný.
Odpovědět
Špatně jste pochopilsi text v jedné části.Je již hotov prkenný záklop, na tento se dá paroteska a geotextilie jen v pro ochranu proti protržení parotesky.Pak už jen rošt, izolaci opět zákop.Vzhledem k tomu, že na půdě bude maximálně pár krabic a harampádí,popr. Sezónní věci a nebudu tam jinak chodit....tak si myslím že mě to fakt asi nezabije za těchto okolností.Horší by bylo si myslim to vše dávat zespodu a ještě mít nízký strop. Jinak pokud bych to dával zespodu...dá se to celé přetáhnout dratkovanim, takže nic by paroteska nedrzela-žádnou tíhu.
Odpovědět
@martas85 Ještě jsem si uvědomil jeden možný problém varianty nad záklopem. Nemáte náhodou ty trámy vytažené do venkovního prostoru jako oporu pro krovy ? Pokud ano, tak to nejde. Docházelo by k uhnívání trámů v místech, kde trám prochází zdí ven.
Odpovědět
Máme to takto.Musím se ještě pak podívat do projektu, ale myslim že vždy půjdou někde ven vzhledem k přesahu střechy kde bude napr. Terasa a apod. A tam se snad dává do podbiti taky izolace.Neviděl jsem trčet nikdy nezakryte trámy z baráku bez podbiti, které v sobě nese také izolaci.
Odpovědět
Řez
Odpovědět
Domnívám se že trámy půjdou vždy ven jako např. tady na fotkach, pokud máte terasu a nějaká jiná "vykousnuta" místa.U těchto míst bude podbiti a prostor vyplněn ať už polystyrenem či jinou izolací.Nevím.Dle mého by tomu tak bylo ať už bych zateploval zespodu nebo zeshora.Vždy tam ten přesah bude a vždy na něj půjde podbiti s izolací. Nebo třeba něco špatně chápu s tím proč by měl trám procházející zdí v tomto místě uhnívat?
Odpovědět
@martas85 Mohu se jen ze zvědavosti zeptat, proč jste volil ten typ střechy namísto vaznikové? Ja v tom vidím samé nevýhody..
Odpovědět
@petr13 protože jsme chtěli prostor pro celo pochází půdu a ne se tam propletat.Jaké nevýhody máte na mysli?
Odpovědět
@petr13 My v tom naopak vidíme výhodu.Můžeme hromadu věcí uskladnit do velkého pochoziho prostoru.Nemáme garáž a ani bych ji nechtěl (nemám Mercedes ani jiné drahé auto, co by v ní muselo být) a mít garáž jako 90% lidí na bordel, to je trochu drahý špás. Vynesu nahoru jakékoliv krabice,sezónní věci, cokoliv.Pro nás osobně tento prostor k nezaplacení.Pokud bychom půdu nevyužili určitě bychom zvolili jiný typ konstrukce.Jednou jsem viděl jak známý šel montovat satelit, internet a hafol drátů na půdu s vazníkovou střechou a dříve bych s tím šlahnul, než bych zdolaval překážkovou dráhu.Ale každopádně určitě je to na každém co mu vyhovuje či pro co se rozhodne.Jak říkám, kdybychom půdu nevyužívali,asi bychom šli do vaznikove střechy.
Odpovědět
@martas85 V tom případě se musíte řídit projektem a udělat původní variantu. Jde o problém s kondenzaci v zhlaví trámů. Ty trámy již jsou nebo určitě popraskaji. Z hlediska difuze tede kladou minimální odpor a navíc dřevo má podél vláken bídný teplotní odpor. Ptoto bude v místech kde trámy prochází ven kondenzovat voda. To povede k postupné degradaci dřeva.
Odpovědět
@martas85 Nevím jak to vychází cenově, pokud jste ale neměli vlastní dřevo, tak vazníková konstrukce je asi levnější, dále nejsou nutné nosné stěny uprostřed domu, to se taky prodraží, ted vidíte ty problémy se zateplením a někdo tady psal že by se do toho ani neměl kotvit sádrokarton. No a nakonec v té vazníkové je taky prostor uprostřed. Mám to tak a na bordel to stačí až dost.
Odpovědět
@petr13 Poopravim, neměl by se bouchat sadros rovonou na hranu trámu.Ne že by se neměl kotvit do toho rošt...No, dřevo jsme svoje neměli a a ten cenový rozdíl nebyla nijak zničující částka.Ale to je jedno.Jako problém označuji většinou něco neresitelneho.A zateplení...nejde o neresitelnou věc.Jen o úvahy ohledně zvýšit strop x nezvýšit a trochu o pohodlnější práci když už je ten záklop.A jen jsem si přišel pro rady...Přijde mi zbytečné řešit, že máme takovou či onakou konstrukci...když je vše hotovo a nic se na tom nezmění.Takže zpět k variantam řešení zateplení stropu.
Odpovědět
1
2
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?