Teplota krbové vložky a způsob skládání dřeva do topeniště

Jelikož jsou takové zimy a krbová vložka s výměníkem jede v plném proudu, bereme s otcem takovou diskuzi, jak lépe skládat dřevo do topeniště, já mám za to, že do kříže, 2 špalky podél a pak zas 2 napříč, on tvrdí, že akorát podél na šířku, ale to pak hoří míň. Jak je to teda lepší? (Blanzek 730 Aqua S 15kW voda 7kW vzduch, dům cca 350m2 podlahové plochy) Jinak teplota na výstupu je tak 70C, teď vylezla chvilku na 80C, podlahové topení krásně hřeje a teplota podlahy je tak akorát, jinak je tam trojcesťák, takže zpátečka taky teplá teče, někdy 60C to je podle mě OK, on říká, že tak 60C by tam mohlo být na výstupu, ale já držím o 10 víc na těch 70C, tak topí taky poslední radiátor až ve vzdálené ložnici a míň to dehtuje, stěny nejsou černé ale šedé od popela, podle mě je to takto lepší, nemýlím li-se?.
Odpovědět
@vladimir_sacha Vám se nedá radit, protože žádný normální člověk neposílá rovnou horkou vodu z krbu do podlahy. Mě hlavně překvapuje, že Vám teplotní šoky nepoškodily krytinu a nepopraskal beton.
Odpovědět
@zubr487 akorát dlažba u vložky z boku a prasklina tak metrové délky, jinak jedenáctym rokem v provozu a dival sem se důkladně a AN je stejne napojena až z chladné zpátečky z horního patra, takže ta je stejne k ničemu, tak jak sem tvrdil už kdysi, že se to v našem případě nevyplatí, když na zpátečku se vraci voda vlažna tak nejdřív za 2 hodiny a kdysi se dělala zkouška a nahralo se to tak o 3C/h a aby měla malou efektivitu, tak by musela nahřát těch 1000L aspon 50C, což je o 25 cca víc, to je prostě nemožné dosáhnou tím slabým teplovodním 15kW výměníkem, ten by měl být tak 20 - 25 kW Sice už teď je celkový výkon všech topných prvků v domácnosti asi 46 - 50 kW, do vody maximálně oba zdroje dají cca 39kW, což by už na nahřátí šlo, ale elektrika a krbová vložka nemůže jet zaráz, to by okamžitě vařilo
Odpovědět
@vladimir_sacha Pokud to máte blbě zapojené, tak je samozřejmě AN k ničemu. Nevím zda jste zde někdy dával zapojení. AN se běžně používá a funguje to. To je na Vás co Vám vyhovuje. Já bych se se ale klidně sázel, že s tím Vaším systémem zlikvidujete podlahu do dvou let. Překvapuje mě, že to vydržela 15let.
Odpovědět
@zubr487 Vydrží, tak trubka má do 90C odolnost, takže tu to nezničí a anhydrit taky nepopraská, ty kachle u vložky praskly ale z jiných důvodů, je to protože si sedla podlaha a propadla se zem a neni to klasická prasklina, ale spíš schodek, v jedné zdi asi 5m vedle těch prasklých kachlí je prasklina na tluštku dvacetikoruny, se to tam roztrhlo a jede to od vrchu stropu až asi 3m dolů. Jedíně v chodbě jsou odskákané kachle, lupe to, když se po nich jde, ale to je každá druhá, špatná várka lepidla pravděpodobně, protože jinde kachle drží, samozřejmě, že přesně v té trubce nejde 80C, ani 70C, ale tak 55 - 60, protože každý rozdělovač má svůj trojcesťák. Jinak ono právě, že ten barák je popraskaný celý, když se vylívaly podlahy, tak praskly nade dveřma zdi až ke stropu a mezera tak 4mm... Takže to se neřeší, kdyby měla nějaká kachla prasknout vlivem tepla, ale zatím to drží a to už by se projevilo.
Odpovědět
@vladimir_sacha Už to pomalu z pána leze, takže ta podlaha nebude moc ok.
Odpovědět
@vladimir_sacha Asi tak 🙂 Rozdělují se dva zpusoby nakládky a to klasicky když nakládáte dřevo jih- sever a nebo naopak východ západ Zde je to na videu pěkně viditelné https://www.youtube.com/watch?v=opE18... Když naložíte jih - sever , tak jde vzduch od dvířek a prochází mezerami mezi poleny a hned hoří celá dávka paliva . Naopak u východu - západ vrstva dřeva blokuje vzduch polenum vzadu hořet a pomaleji to odhořívá . Logicky tak máte delší a pomalejší oheň s nižším výkonem.
Odpovědět
@wpavel Jo ale nemá na to vliv teplota vody ale jiné vlivy, ono, když ještě 30 let zpátky tu na tom místě stály 200 let staré domy, které město rozbouralo a rozhrnulo po pozemku a na to navezlo 20 cm hlíny, tak to pak tak vypadá, že se celý dům hýbe a jednou nejdou otevřít dveře, pak zas střešní okno nebo praskne podlaha či zeď. Tady kde člověk kopne, to aby si vyklidil vozík za auto a kvůli blbé pokládce 20m2 chodníčku odváží 8 metráků sutin na Restu.... To pak co je pod domem v zemi radši nezjišťujem
Odpovědět
Profilova fotka
@vladimir_sacha ja to tam skladam jako do drevniku, takze vse jednim smerem, do horni pulky dam kostku pepa a za 5 minut to vetsinou hori komplet
Odpovědět
vladimir_sacha Když to máte jinak tak musíte pootočit barák. Na ty zavážce to půjde dobře. Protože jak píšete nemáte žádné základy.
Odpovědět
@wpavel Jak pootočit barák? To by spadlo přece.... Základy jsou metr do hloubky z betonu a v nich plno kamenů, bohužel tam byl každý barák podsklepený, takže si to sedá a většinou to bylo z vepřovic, takže to se rozpadá a taky klesá, prostě to se celé hýbe samo. A taky ten fakt, že ten dům je na patro a má 30cm železobetonový strop na to působí a zatláčí ty základy níž a níž, možná to budem muset za 30,40 let stahovat kotvama
Odpovědět
@geodett Ono se to dá tak jak tak, právě, že když na udržovačku to stačí jedním směrem, ale aby to vyhřálo dům a ohřálo celých 1000 m podlahových trubek a 8 radiátorů zas dávám tak do kříže. (Pak teda musím držet teplotu na 70C aspoň, ale to už sem říkal)
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?