Vpc vs. porfix pro stavbu bungalovu

Zobraz úvodní příspěvek
Dobrý večer, chci se zeptat do čeho by jste radši. Bude to na bungalov zastavěná 150m2.budu stavět svépomocí a co má lepší hodnoty a tak. Díky
Odpovědět
1
2
@iveta_89 na kolik to tak vychází? Jak bude dům úsporný?
Odpovědět
@melin6 jako finančně?
Odpovědět
ještě nemáme poptáno, ale počítáme s cenou KM BETA 240mm AKU 1200-1300,-/m2 fasáda Isover TWINNER 240mm 2100-2200,-/m2 (vč lešení) fasáda je drahá, chceme ale BAUMIT SilikonTop 1,5mm+Filltop 0,5mm součinitel u=0,13
Odpovědět
@iveta_89 tak to snad půjdu do porfixu :-D je lehkej, dobře dostupné a když na něj dám 200 šedýho eps tak vyjde soucinitel na 0.12
Odpovědět
@iveta_89 a aspoň nebudu ztrhanej z ty prace
Odpovědět
@lisakstavitel No jo, někde jsem to četla, že kvůli dřážkám lidi volili jiný matroš, a pak z toho člověk zblbne.. :-D
Odpovědět
@readyname tady nejde o drážky ty jsou v pohodě ale o to tahat ty cihly v ruce, furt je rozdíl tahat 30palet cihel který mají 20kg a pak tahat cihly o 10kg
Odpovědět
@melin6 Jak jsem napsal v úvodu dle fora těžko vybírat. Zde se každý snaží přesvědčit, že jeho postup je ten správný a nej. Musíte si sám určit co od stavby očekávat .Součinitel "U" obvodových konstrukcí má vliv jen v určitém procentu TZ objektu. Daleko větší vliv na TZ objektu mají otvorové výplně, podlahy, strop a střecha. A abych to ještě více zamotal tak proč nejít do dnes nejvíce používaných materiálů jako např. Heluz, Porotherm , Ytong nebo Liapor tvárnice, tvárnice betonové Livetherm a zamyslet se na jednovrstvým zděním? Cenové srovnání za m2 viz můj profil a www.
Odpovědět
@travas já bych chtěl co nejvíce eliminovat tepelný mosty, jinak přemýšlím o izolačních základových tvárnice h a v podlaze bych chtěl aspoň 120mm izolace, na stěny 200,střecha pultova se sklonem 4st na kterým bude sdk strop a 400mm izolace, zastavěná 150m,barak orientovaný na jih +trošku na západ, podlahové topení s TC a okna 6komorovy a buď 2 skla nebo trojskla, uvidím podle ceny
Odpovědět
@travas jinak super stránka přesně tohle porovnání jsem chtěl dneska delat
Odpovědět
@melin6 Záměr vypadá dobře. Zaměřit se ještě na základovou desku dle geologického průzkumu podloží (pěnosklo, polystyren, termická deska).
Odpovědět
To ještě uvidim se základovou, nebo se to nak pokusím spočítat ale rozhodně chci klasiku takže pasy
Odpovědět
Článek se načítá
@travas jinak je lepší když maji obvodovy stěny akumulační schopnost nebo ne? Přece jenom když dům vychladne tak bude trvat dyl než se nahrejou a tím pádem větší náklady
Odpovědět
@melin6 no tak tady je vidět, že nechápeš základy, přeber si ještě jednou co jsi právě napsal ;-) jen tak dotaz, proč by měl vychladnout v topné sezoně?
Odpovědět
@melin6 Ale ty ceny VPC 240 mm tě nemusejí zajímat. Budeš stavět bungalov a pokud nejsou nějaké zvláštní požadavky, tak si najdi projektanta, který ti naprojektuje bungalov z VPC 175, protože použití silnějšího vpc, pokud nejsou ty zvláštní požadavky, je nepochopení toho systému. Budeš asi potřebovat betonový strop nebo ztužující stěny vnitřkem domu. Když sem řešil stejnou věc, tak dost lidí mi argumenty přesvědčilo, že akumulace je docela přeceňovaná. Někomu může vyhovovat rychlé "reakce" tepot v domě. Je léto, venku 35 stěn se naakumulují a večer můžu větrat o život a stěny sálají. Vnitřní zateplení, které není běžné, ale už jsou lidi, kteří s ním mají zkušenosti, a akumulace nulová, tak venku večer klesne teplota a mě stačí na snížení teploty vyměnit vzduch. V zimě je mi jedno, že dopoledne, když jsou všichni pryč (tedy pokud mám takový rodinný život) mám doma zimu, když přijdu z práce zatopím a za chvilku je teplo, stačí ohřát vzduch. Je to takto zjednodušeně. Ale to tě stejně nemusí zajímat, protože i betonová podlaha a popř. betonový strop má dost velkou akumulaci a ten pevnější porobeton nějakou taky. Nakonec na to dáš omítku a za chvilku už ani nevzdechneš na to, z čeho si to postavil )
Odpovědět
Já bych do 240 ani nešel,jenom jsem se ptal orientačně a pokud to dobře chápu tak mám udělat vnitřní zateplení? promin mám horečky tak jsem dost mimo a příčky bych stejně nedělal z vpc ale asi z ytongu nebo z toho porfixu
Odpovědět
jen taková blbost, na vnitřní parapet 17,5cm nedáte ani kytku :-D pardon 18cm + nosánek :-D
Odpovědět
@iveta_89 to je teda argument...kdo chce mit radeji velkou kytku na parapetu, at si nedává vpc, jeho blbost.
Odpovědět
@readyname vždyť je to jen sranda, tak se nerozčiluj ať si každej postaví dům z čeho chce, třeba z 115mm VPC, i tací koumáci se najdou, viz dotaz na kmbeta :-D
Odpovědět
@melin6 To vnitřní zateplení není pro každého, to bys o tom musel něco načíst a být o tom přesvědčenej, já to uvedl jen jako jednu z alternativ na druhém konci proti velké akumulaci. Na tzb-info o tom najdeš informace, třeba když zadáš BST (betonové skořepinové tvárnice), které jsou s tímto spojeny. Já bych si tím fakt hlavu tolik nelámal. Já se nakonec rozhodl pro ytong 250 mm P4-500, protože sem byl přesvědčen o jeho přesnosti a o tom, že je "přátelský" k svépomocné výstavbě. Žádný problém nenastal a postavil jsem z toho. Stavěl jsem poprvé. Dneksa bych klidně šel i VPC poté co jsem si ho zkusil při zdění příček. Ale nelituji. Jak říkám, natáhnu to sádrovkou a pak přizpůsobím způsob topení tomu jak se bude dům chovat a hotovo.
Odpovědět
@r4d3k74 Já ted právě porovnával ytong ještě s porfixem a rozdíl v ceně je 220kč/m2,ale je to o nečem jinym no,kdybych dal 300 stěnu ytong a 200mm greywall izolaci tak mi vychází U = 0.1 W.m-2.K-1 a odpor RT = 9.56 m2.K/W u porfixu to je U = 0.12 W.m-2.K-1 a odpor RT = 8.17 m2.K/W cena porfixu vychází na 688kč/m2 ( podle Dek stavebniny) a ytong je 911kč/m2 jak píšu rozdíl 220kč a kdybych si přidal 100kč k zateplení tak bych si mohl dovolit 260mm izolace což pak je u porfixu U = 0.09 W.m-2.K-1 a RT = 11.29 m2.K/W a těch dalších 120kč bych mohl dát do zateplení stropu nebo podlahy což si myslíš že je lepší. Sendwix vychází na 694kč/m2 což je podobný jako porfix ale chtělo by to aspon 300mm izolace což by bylo 80kč/m2 což vychází na U = 0.1 W.m-2.K-1 a RT = 10.19 m2.K/W ale musí si člověk připočíst zase více nadimenzovaný základy kvůli váze zdiva,delší výstavbu nebo pořízení nějaký kladky nebo nečeho což taky zvedne cenu,jediná větší výhoda je asi nejmenší tlouštka stěny co na trhu je
Odpovědět
@melin6 ytong x porfix 220,-/m2 rozdíl?? nemáš chybu ve spotřebě, porfix má jinej formát
Odpovědět
aha tak ne, to jsem se spletla
Odpovědět
@iveta_89 nemám nebojte,koukal jsem na spotřebu co udává dodavatel
Odpovědět
@melin6 je třeba poptat oboje a porovnat ceny po slevách, ale je pravda, že porfix vychází častěji, možná i pokaždé, levněji.
Odpovědět
@r4d3k74 Já radši počítám s cenama co je na internetu bez slev,aspon mě tak nepřekvapí ta cena,ale koukal jsem na hl. stránky porfixu a tam mají 300mm cihlu za 1038kč/m2 což je strašnej rozdíl
Odpovědět
@melin6 Záleží na způsobu bydlení a vytápění/ přehřívání. V některých případech je akumulace žádoucí někdy ne. U pasivních domů požadavky na akumulaci ubývají.
Odpovědět
@melin6 Jak jsem psal výše u obvodových zdí stačí 0,18 - 0,25 W/m2K. Potom hledat v konstrukcích a technologiích.
Odpovědět
@melin6 Proč za každou cenu zákl. pasy?
Odpovědět
@travas četl jsem o plovoucí základový desce ale sice tam je o něco málo betonu a nejsou tak drahý výkopy ale zase se to musí polejt aspon podlě mě aspon 30cm betonu a víc nadimenzovat železo,je tam větší nutnost a hlavně pořádně zhutnit aby si nesedla na jednu stranu,jinak jsem nad tim taky uvažoval ale u PVC je to nesmysl dělat plovoucí to leda u toho porfixu
Odpovědět
1
2
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?