Koupili jsme klasickou laminátovou podlahu. V pokynech pro instalaci je napsáno, že se má na podlahu nejprve položit parotěsná vrstva, pak podkladová vrstva, pak laminát.
Z jakého důvodu ta parotěsná vrstva (igelit)? Pokládáme na vyschlý anhydrit, od země máme samozřejmě hydroizolaci. Dávali jste pod plovoučku někdo parotěsnou vrstvu???
@blacksr obvodové izolácie staré, nič sme s nimi nerobili, vnútorné sú kde sú nové priečky, vlastne aj v starých boli. Tak ale objavili sme nové niečo - tie plesne sú hlavne pod zárubňami v mieste prechodu z izby do izby len od zeme, tam je to totiž tak riešené že sa najskôr nasadila podlaha a majstri nám na to nasadili zárubne. NO a ked sa kúri tak sa asi odparuje z betónu penetračný náter, ktorý sme aplikovali pár dní pred pokládkou parkiet. Z toho ako je to nasadené aj parkety aj zárubne nie je prienik vzduchu od betonovej podlahy, tak to tam splesnivelo a zatúchlo.
@danielaccc listy boli akrilovane z vrchu? tak aby sedeli ku stenam? ak hej staci ich dat prec na nejaku dobu a potom ich nahodit naspet . Chyba je v listach niesu tak osetrene ako parkety a mohli byt chytene uz pri predaji ale to sa neda rozpoznat , idealne ked sa listy kupia a nechaju v teplom prostredi aspon 2-3dni lebo v skladoch ktorych sa predavaju a skladuju aj parkety je vedsinou zima a vlhko ale len listy su odbalene a len tak pohodene vedsinou su aj dost krive a to je prave tym chladom a vlhkom akom sa skladuju a predavaju .... :-)
@blacksr máme 6 cm v podlahe, vrchný poter 5 cm, nepodpivničený dom.
@lado26 je to väčšinou len na vnútorných obvodoch, na vonkajších práve nie, len odpodu kde boli lišty
@1stolar lišty mdf
Ked som robil podlahy, tak som tiez narazil na odporucania vyrobcov pouzit pod laminat parozabranu a namiesto mirelonu davat specialne podlozky z XPS, vraj vhodnejsie na podlahove kurenie. Ked som vsak patral dalej, tak som zistil, ze specialne podlozky maju len o maly kusok lepsi tepelny odpor ako mirelon, prakticky je to zanedbatelne. A parozabranu tam nutia davat preto, ze nie kazdy urobi poctivo vykurovaciu skusku. Poter je nutne niekolko dni poriadne vyhrievat, 40-45C, aby sa poter zbavil zbytkovej vlhkosti. Ale robi to len malokto, vacsina domov je rychlokvasena, mury su mokre, tie mokre mury sa rychlo zvonku zateplia. Ak sa aj podlahove kurenie odskusa, tak len tak trochu, nevetra sa v dome ako by sa malo, nepustia tam ziaden odvhlcovac, takze vlhkost sa potom zase vrati spat do poteru aj do murov. Na to polozia laminatku, najlepsie na jesen, nastahuju sa, pride zima, zacnu kurit, stale malo vetraju a podlaha sa im zduje ... A na vine je zrazu vyrobca podlahy.
Ako pisem, postupy vyrobcu som nedodrzal kvoli cene. Dal som obycajny lacny 2mm mirelon. Spoje som prelepil. Parozabrana to nie je, ale predsa to len spomali prestup vodnych par do laminatky. A viem, ze som si predtym urobil poctivu vykurovaciu skusku, odvlhcovac som mal, vetral som, susil som. A problemy zatial nemam ziadne. Takze urobte ako chcete, da sa to aj lacnejsie, ale opatrne ...
tak mám pre vás hádanku..... bývame v komplet prerobenom dome 3 mesiace /okrem obvod. múrov sa prerobil nakomplet, dom suchý, žiadne vlhké steny/ vrchný poter zrel 3 mesiace, na to sme dali plávajúcu a podložky pod ňu čo výrobca odporúčal, nadspodu tej podložky je prilepená akoby fólia, tie podložky sa popriliepali jedna o druhú. Olištovali sme nakomplet celý dom. Teraz sme zistili že lišty nám plesnivejú. A teraz riešime z čoho to môže byť. Že by sa ešte odparoval béton a tá para kvôli lištám nemá kde unikať? Aj sme jednu chodbu komplet rozobrali s tým že aké nemilé prekvapenie nás bude čakať a nič, pod fóliou ani plávačkou nie je žiadna pleseň, mokro, iba potúchlina asi od tej plesni na lištách. Jeden majster čo robí plávačky hovoril že tiež o takomto probléme počul ale ďalej nevedel čo ako sa to vyriešilo. Neviete aké možné riešenie je?Ďakujedm
veď práve :) preto som aj písala, že máme podlahovku a betón. my sme tiež rozmýšľali, prečo sa dáva paušálne, bez ohľadu na zloženie podlahy. no a nič sme nevymysleli ;) na webe je názorov veľa a táák rôznych. v parketovom štúdiu sme dostali takúto odpoveď.
@malarybka Díky za názor. Podle mě je ale takováto vlhkost při netopení v anhydritu tak minimální, že nemůže dojít k jejímu srážení a tím pádem poškození podlahy.
my máme podlahové kúrenie. bolo nám povedané, že parozábrana sa dáva kvôli tomu, lebo betón, čo máme pod plávačkou, je do istej miery nasiakavý. počas kúrenia podlahovkou sa do neho vlhkosť nedostane, akoby bol suchší. v nevykurovacom období zase vlhkosť natiahne do seba a keď sa znovu začne kúriť, vlhkosť sa musí niekam dostať. ak je parozábrana, dostane sa pod ňu a po stranách pri stene sa vyparí. ak parozábrana nie je, môže sa stať, že vlhkosť pôjde do parkiet, čím sa môžu poškodiť.
@tomas15 Odborníci majú práveže na toto opačný názor, norma toto nezohľadňuje, už som odkazovala na http://forum.tzb-info.cz/114987-sklad... . My sme dali tiež parozábranu do podlahy, ale až pod poter, aby sa parozábrana nepoškodila. Kvôli neistote a nemožnosti dopátrať sa pravdy, lebo si myslím to, čo Vy.
Ale položenie parozábrany (či už tesne pod plávačku alebo až pod poter) nerieši vplyv vzdušnej vlhkosti na tú plávačku...
Skladáme mozaiku, skladáme... ale ja mám pocit, že som stále tam, kde som bola :-D
@blacksr
Co sa tyka poistnej udalosti a dodrzania postupu odporucaneho vyrobcom, v predajni nam vraveli, ze ked pride nejaka pohroma a nebola by parozabrana, tak to sice v realite nic nemeni na tom, ze by sa podlaha znicila tak ci tak, ale poistovna to moze tak zdovodnit, ze nie je odporucany postup, tak to nepreplati. Je to sice postavene na hlavu ale necudovala by som sa.
@blacksr my jsme mirelon dávali jako podklad pod podlahu z důvodu kročejového útlumu, možná i vyrovnání nepatrných nerovností. Určitě bychom nedávali plovoučku jen tak na beton. problémy s vlhkostí v betoně nemáme a doufám, že ani nebudeme mít.
Chápu, že ve starém vlhkém domě to bude problém, ale zakrytím podlahy neprodušnou fólií se zkrátka nevyřeší, spíš může přinést ještě horší problémy (zdravotní). To už bych do vlhkých místností doporučila právě klasickou prkennou podlahu, která to vlhkost prostě vyvětrá ven (jo, zkroutí se). Nejhorší co by mohlo nastat je pokrýt vlhké podlahy nějakou nepropustnou fólií.
Môžem dodať ešte skúsenosť z domu, v ktorom nie je urobená hydroizolácia: len betón bez tepelnej izolácie, na tom Mirelon kročajovka (neviem, aký má difúzny odpor), predpokladám, že nelepená v spojoch, plávajúca podlaha. Plávačka je tam vyše 10 rokov, odspodu cítiť chlad, rel. vlhkosť v dome je 70-90%. Čiže tá plávačka dostáva zabrať. Skutočne sa na niektorých miestach objavujú zdvihnuté rožky, ako popisuje @saruska . Toto je však extrémny príklad.
@zdenkaj Zabudla som ešte povedať, že vlastne aj Mirelon je PE fólia, len napenená. My sme týmto materiálom v podobe šnúr tesnili ostenia okien proti pare.
Máme betonové podlahy, v době pokládání plovoučky (jedna místnost) byly vyschlé, dávali jsme pod plovoučku jen mirelon myslím že 3 mm. Vůbec by mě tedy ani nenapadlo pod to dávat nějakou parozábranu. To raději pustím nějakou malou vlhkost do té podlahy, která si to dle mě dokáže zaregulovat, než tu případnou vlhkost držet pod tím igelitem. To bych to chtěla vidět za pár let, jak to pod tím bude vypadat. Stačilo mi, když jsem viděla sundávat lino ve starých domech,,, brrr.
Podle mě se tím jen riskuje, že pod igelitem vzniknou plísně, které se vám pak budou šířit do okolí. To samozřejmě v případě, že tam bude nějaký problém s vhlkostí. Pokud problém s vlhkostí nebude, nemá dle mě smysl ani parotěsná zábrana. Je to ale jen můj laický názor.
@kirik Parotesnosť nezávisí od toho, ako nejaká fólia pôsobí v ruke "na omak". Ide o jednu vlastnosť, fyzikálnu veličinu a tou je difúzny odpor. Iná fólia sa v tomto bode s parozábranou moc porovnávať nedá.
Mne to pripadá, že ide len o to, aby sa tieto dve vrtvy vzájomne nedotýkali, preto fólia. Som zvedavá na ďalšie príspevky a prípadné svetlo ;-) .
@blacksr Je mi jasné, že to zřejmě bude nutností kvůli případné záruce od výrobce. Prodejce říkal, že když plovoučku realizují oni, dávají podkladovou vrstvu, vrstvu obyčejného igelitu. na jiném serveru mi jeden pán poradil natáhnout mikroten, který se používá při malování a slepit. Podle mě je každý igelit protěsný, pokud se řádně slepí páskou. U střechy se používá speciální parotěska, pevnější, protože na šikminách by se s igelitm těžko pracovalo, ale na rovné ploše podlahy je to myslím OK.
@mury@jan45
OK, ak by prišlo k porušeniu hydroizolácie, nahradí jej účinok parozábrana? Ak by prišlo k pohrome typu záplavy?
Zdá sa mi to také zvláštne... Určite budem pátrať po fyzikálnom objasnení tejto požiadavky. Inak, vďaka.