Vytápění dřevostavby

Zvažujeme dřevostavbu na klíč, bungalov 90 metrů užitné plochy. Firma nám doporučuje vytápění přímotopy a elektrickým podlahovým topením, s tím že prý moderní dřevostavba je tak zateplená že náklady na vytápění velké nebudou. Udělají nám klidně i jiný způsob vytápění, ale za ně se to nevyplatí protože prý moc neušetříme. Ve stěnách by mělo být 160mm minerální izolace, v podlaze 120mm polystyrenu a pod střechou 300mm minerální izolace. Máte s tím někdo zkušenosti jak pak reálně zálohy vypadají?
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od danek123:

Zvažujeme dřevostavbu na klíč, bungalov 90 metrů …
@danek123 Väčšina firiem u domov na kľúč projektuje elektrické kúrenie a majú na to jediný dôvod. Je to výrazne lacnejšie, takže majú konkurenčnú výhodu a oni tam predsa bývať nebudú. Úžitná plocha 90 m je pomerne malá a každá väčšia technická miestnosť, kde by bol umiestnený iný zdroj tepla je bolestivý kompromis. Zväčšením baráku ide hore cena a ako vieme, prachy sú predsa až na prvom mieste. Čo sa týka izolácie, tak v dnešnej dobe je to slabší priemer. Pri čiste elektrickom kúrení by to mne osobne ani pri tak malom dome určite nestačilo. S drevostavbami skúsenosti nemám, ale ak by som neriešil materiál domu, dal by som teplovodnú podlahovku a malé TČ alebo plynový kondenzačný kotol. Neviem nakoľko je vhodná teplovodná podlahovka do drevostavby, asi by som celý život trnul, či mi to niekde nepraskne a nevyhnije celý dom. Ale to je vlastne aj pri rozvodoch vody.
Odpovědět

Odpověď na příspěvek od danek123:

Zvažujeme dřevostavbu na klíč, bungalov 90 metrů …
@danek123 Izolace obecně obecně máte dost podprůměrné. Minimálně v podlaze by chtělo přidat. V každém případě bych přidal rekuperaci. Pak se dostanete na TZ pod 4kw. Bohužel, dneska jsou ceny TČ hrozně vysoké, takže je to dost dikutabilní. V každém případě zřejmě budete řešit i letní chlazení. Takže klidně bych udělal elektrické topení a přidal klimatizaci pro letní chlazení a také přitápění v přechodném období. V tom případě budete muset přidat dostatečně velkou FVE s baterkou. Jakou podlahovku záleží na tom, jak budete realizovat podlahy. Pokud suchým systémem, tak se obvykle používají topné folie pod plovoučkou. Lepší jsou samozřejmě podlahy mokrou cestou (anhydrid/beton). V tom případě bych udělal teplovodní podlahovku. Je úplně zbytečné obávat se prasknutí teplovodních trubek. I kdyby k tomu došlo, tak vyteče jen obsah expanze, což je pár litrů vody.
Odpovědět
Součástí projektu máte i PENB, kde jsou specifikovány ztráty budovy a předpokládaná spotřeba energie na topení, přípravu tuv atd. Na to se podívejte, vynásobte cenou el.energie a rámcově uvidíte na čem jste...
Odpovědět
Než začnete zvažovat tepelko a rady ohledně levnějšího topení a možnosti chlazení, tak prioritně pořešte izolaci. S takovou skutečně protopíte víc a ideálně by jste i měla chladit. Tohle je návrh dřevostavby jak z devadesátých let. Normálně by zvenčí měla být fasádní izolace. Zvážil bych i střechu a pokud chcete topit podlahou, tak rozhodně potřebujete víc než 120 mm v podlaze. Pak se zaměřte na to, zda je potřeba krb kvůli štítku nebo ne.
Odpovědět
Přímotopy určitě nepatří mezi úsporný způsob vytápění domu. Levné pořízení - drahý provoz. I když moderní verze přímotopů jsou prý levnější na provoz... Takže jde o to, co konkrétně firma nabízí. A tepelné čerpadlo je sice silně medializované (stejně jako soláry), ale jsou i jiné alternativy vytápění. Třeba plynový kondenzační kotel, nebo kotel na biomasu s teplovodním výměníkem. K tomu se ale vždy musí vyjádřit energetický specialista s ohledem na slunnost pozemku a orientaci domu vzhledem ke světovým stranám...
Odpovědět
1
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?