OSB místo parotěsné fólie do pasivu

17. zář 2020130

Ahoj stavebníci přízemních pasivních domů, nepočítal jste někdo, jak vychází cenově OSB záklop vs. parotěsná fólie na strop? V projektu a rozpočtu máme fólii, dozor ale kvůli blower door testu a příčnému ztužení stavby navrhuje spíše OSB (prý by to mělo být i levnější, což se mi teda nezdá, ale zase nám to umožní ušetřit jinde). Řešíme to hodně s předstihem (dodavatele stropu ještě zdaleka nemáme) kvůli návaznosti na další konstrukce, takže trochu tápu. Cenu materiálu si porovnat dokážu, ale neposoudím, jaká je pracnost, jaké další pomocné materiály (nátěr latexem apod.) a doprovodné činnosti jsou s tím spojené. Ideálně kdybyste někdo byl ochoten sdílet odpovídající část položkového rozpočtu (s cenami 2020), abych si to přepočítala na naši plochu... stavíme dodavatelsky. Díky všem

  • @noemi77  tak tam dejte tenké OSB desky a na to ze spodní strany parotěsku. Parotěska se tím lépe špendlí, je to jistější a rychlejší než blbnout s nátěry.

  • @zubr487  No, můžu to probrat s dozorem, ale cenově to asi terno nebude, když vlastně zkombinujeme to nejdražší z obou skladeb...

  • @noemi77  Podívejte se na ceny. Zhruba
    Varianta parotěs+OSB = zde stačí nejlevnější 10mm OSB bez zámků. Celková cena cca 20Kč+100Kč = 120Kč/m2
    Varianta OSB = zde musíte použít kvalitní a silnější OSB se zámky. Následně je nutné přelepit všechny spoje parotěsnou páskou včetně rozhraní zeď a OSB. Navíc se to celé natírá nějakým nátěrem pro zvýšení parotěsnosti. Jen za OSB dáte min 170Kč/m2 + Vás to bude stát plno práce navíc.
    Opravdu si myslíte, že je to výhodné

  • Sponzor fóra
  • @zubr487  Díky, trochu mi to pomohlo, i když zásadní bude ta pracnost a tu prostě odhadnout nedokážu, jedině, že bychom si to udělali sami... Nicméně jak jsem psala, porovnávám variantu pouze parotěs bez OSB oproti skladbě s OSB, takže mi z toho pořád vychází, že samotná parotěska musí vyjít o dost levněji.

  • @zubr487 @noemi77
    Varianta parotěs+osb - ještě připočítat vruty, pásku na spoje.

    Nejlevnější varianta je podle mě samotná parotěska s pracnosti bych to viděl na nejhorší variantu

  • @noemi77 @cyklos  já jsem nedělal blower test, takže vím jen z diskuzí, že s tím řada lidí válčila a dokonce předělávali strop. V případě samotné parotěsky bych se obával, že ji vyšší tlak při testu může protrhnout. Navíc je zde doporučení na OSB pro ztužení stavby. Trochu nechápu starosti o cenu parotěsky. Je to jen nějakých cca 3000Kč na celý strop. To je ve srovnání celkové ceny taková drobnost, že bych řešil spíše rychlost stavby a jistotu. Jak jsem psal, já jsem test neřešil, ale i tak jsem použil kombinaci OSB+parotěs, protože se s parotěskou lépe pracuje a stejně je nutné nějak zajistit oporu pro izolaci. To se běžně dělá natažením drátů. Mě toto rozhodnutí dokonce možná zachránilo před velkými problémy. Při rozbalování izolace jsem ztratil rovnováhu a po zádech jsem spadl mezi vazníky. Díky OSB deskám a minerálu se nic nestalo. Nevím jak by to dopadlo, být tam samotné drátky a folie.

  • @noemi77  Nedělali jsme tedy pro přízemní domek ale pro podkroví - použili jsme OSB Egger TOP4 s perodrážkou a žádný dodatečný nátěr latexem potřeba nebyl. První test už máme za sebou s hodnotou 0,33. Je potřeba protmelit všechny spáry a přelepit těsnícími páskami, ale to je vcelku sranda. Jediný pomocný materiál je obyčejný tmel (tuba za 60,-), vruty a těsnící pásky (my dávali isocell) + Hodí se zvedák desek.

  • @zubr487  Jo, jo, právě že máme naceněnou jen tu parotěsku bez OSB a cena je fakt směšná, proto se obávám, že si přidáním těch OSB desek zdražíme strop o desetitisíce 😞

  • @lucka_dc  Vy ale stavíte komplet sami, že? Tak to je další varianta skladby stropu, abych z toho měla ještě víc zamotanou hlavu ... 🙂

  • @noemi77  samotná parotesna folie je hodně levná, ale taky se snadno protrhne, často třeba sadrokartonari nebo elektrikari ji rozriznou. My máme nakonec osb egger 4 top 15mm, dělali jsme sami, máme teda podkrovni dům, takže ty sikminy byly celkem lahůdka. Taky nejlíp dělat když ještě nemáte vyzdene nenosne příčky. Ty desky osb ač mají jen 62cm šířku tak je to dost těžké. My natreli latexem preventivně ještě než jsme je začali sroubovat. Tmelů bylo spotřeba dost, kupovala jsem butylenovy tmel Den braven a pak i origo tmel od isocell. Pásky isocell flex a část i illbruck okenní pásku na spoj osb stěna. Jinak věnce jsme předem natahli do lepidla protože pak už se tam dostat nedá. Cena ale byla dost velká ač jsme si to dělali sami, jen osb desky byly okolo 20000 Kč za asi 110m2, lásky a tmely a vruty byly dalších několik tisíc plus latex několik set. Nemáme pasiv, ale chtěli jsme to udělat poradně, snad nebude už patoteska potřeba ještě natahovat dodatečné. Navíc zateplovat budeme foukanou celulozou, takže je potřeba nějaká podpora té izolace na čem to bude držet.

  • @noemi77  hodně mi pomohla radami i blogem
    @lucka_dc  a taky nějaké jiné blogy pasivních domů

  • @noemi77  dělali jsme sami ano. Přenechat to někomu, tak se bojím, že prostě ty detaily nebudo pečlivě - to je asi se vším co dělají firmy....jakmile si to člověk nedělá pro sebe má tendenci to "očůrat" a zjednodušit si práci.

  • @lucka_dc  to je pravda. Viděl jsem parotěsky shrnuté podél stěn, kolem průchodů díry jak po granátu apod. Tady jim buď musíte stát za p.delí nebo si to udělat svépomocí. Jinak počáteční dotaz je na porotěsku. Nevím zda to víte, ale levnější OSB desky mají paropropustnost kolem 50, kvalitní kolem 200 ale parotěsky desítky tisíc. OSB neberu jako parotěsnou vrstvu, ale jen jako parobrzdu.

Přidej příspěvek

    Nenašli jste co jste hledali?

    Hledat pouze v názvech témat
    Články od našich partnerů
    Nenechte se zotročit vlastní zahradou!
    Betonové tašky Terran aneb jaké střechy se budou stavět v blízké budoucnosti
    Vše, co potřebujete vědět o LED osvětlení
    Archiv článků od partnerů