SDK a uchycení parotěsky

Zobraz úvodní příspěvek
Ahoj všem, obcházím fórum a inspirace a marně přemýšlím jak tito lidé, jejich fotky zde dám dělají do stropu bodovky aby si nedělaly doslova lochny do parotesky.Pochopil bych SDK desky a vruty, ale teda dát ze čtyři bodovky vedle sebe tak tu parotesku ani nemusím dávat.Líbí se mi řešení u posledních dvou obrázků a tak by to dle mého mělo být.Může mi to jen někdo vysvětlit?Díky
Odpovědět
Profilova fotka
@petr13 tak to máme řešené my, ale i z toho důvodu, že budeme zafoukavat, tak aby se dalo s bodovkou manipulovat
Odpovědět
Profilova fotka
@alda33 Super řešení, už jsem nad tímto způsobem také uvažoval a jak vidím tak asi do něj taky půjdeme, je to menší zlo než dělat instalační mezeru. Právě že budeme mít také dosti led panelů různých velikostí a nechtěl jsem aby se parotěska dotýkala panelů a za další také jsem chtěl pořešit teplo vyzařované z panelů jelikož led se musí chladit takže ty chladiče budu topit a mohli by poškodit parotěs. Takže kastlíky jsou, si myslím vhodné řešení. Navíc mám v plánu udělat si přípravu na projektor který by vyjížděl ze stropu, takže se na tohle kastlík bude hodit. Takže díky za foto.
Odpovědět
@zubr487 Asi jsem se špatně vyjádřil. Myslel jsem izolaci jako takovou (neměla tam nějak hrát větší roli, jestli ta nebo ta).Šlo o tu parotesku.Jinak je mi jasný že firmy to neřeší, narovnávam, jen konstatuji jak to dělají.Jestli late na trámy takto vycházejí cenově se mi moc nezdá, pokud počítám že late dám na všechny trámy po celé jejich délce a ne jen ob 50 cm např. Co zakreslil Slávek chápu, ale uvidíme.
Odpovědět
@jarin1 jinak, já nevím, o kdo dává za led panely nebo nevim co přesně vyzaruji za teplo ale ja mam zkušenosti že na ledce udržím ruku a vyzařuje teplotu těla. Takže dělat kastlik kvůli vyzařování tepla je myslim zbytečnost pokud teda je dodrzena 5cm mezera.Kastlik bych dělal jen kvuli parotesce jak dělá Alda.Ale určitě ne kvůli teplotě že bych se bál horka.
Odpovědět
To je jak jsem slyšel věc: "kabely od elektroinstalace musejí být volně ložené aby nebyly ve svazku, když by se hřály" - pokud dělám instalaci v novém domě, a dělá ji zkušený člověk a dobře promysli zatížení a okruhy tak se žádný kabel nemůže hřát a pokud se hřeje je to špatně.Ale to jsem odbočil.
Odpovědět
Tak já si dovolím něco k izolaci.Mýtus že strikana izolace má přece stejnou lambdu tak to musí být stejné jako vata jsou již vyvracene a ne nejednou.Stejně tak i cenu.My máme cenu 50.000 za 115m2 , vata 25.000,- Když dobře a nebavíme se tu o vate s 0,033 to bychom byli kousek u 40.000,-. Lambda strikane je 0,035, lambda levnější vaty 0,035 . Ano, je to dražší ale pouze tak jednou tolik.Berte to tak, ve strikane mám dopravu a práci. Kdežto u vaty práce není.A řekněme si upřímně že mít něco za pul dne oproti možnostem a manipulaci s vatou...no asi výhoda bude na straně strikane izolace.A teď trošku ze soudku lambdy. Vata je ok, po čase slehne, pěna je tvarove stálá po x let.A vata není "v kuse" , je přeložena a zde je onen rozdíl. A proto je pěna v tomto ohledu lepší a zde se ukazuje že lamda u toho neznamená lambu u druhého. A tady si dovolim ještě zkopírovat z jiné mé diskuse informaci: Nedělám si samozřejmě iluze o tom jak 18 chytré pěny nahradí 30 apod. Ale to že místo 35 mohu dát i 27 a bude to "srovnatelné", tomu i věřím.Měl jsem tu možnost mluvit s pánem co dělá energetické štítky a celkově propočty tepelných ztrát a tady ty vodivosti a blbiny.Řekl, že se s tím setkává ve větší míře, že to začíná být rozšířenější.Určitě potvrdil to, že méně pěny nenahradí vatu ve více cm v takovém rozdílu jak píší firmy.Ale vzhledem k tomu, že zaleze a dostane se všude, tak právě tímto nabíhají její lepší tepelné vlastnosti oproti vatě.Navíc je v jedné celistvé vrstvě bez přeložení a mezer.A tudíž je reálné aby např. o 7cm méně pěny bylo s srovnatelné s tloušťkou vaty o právě tomto rozdílu.Samozřejmě je nutné vybrat kvalitní firmu s kvalitní prací. Takže odpověď na otázku...stojí mi za to dát o 20.000,- více, vzhledem k času, manipulaci s vatou zeapoda nahoru apod? ANO, STOJÍ.
Odpovědět
Profilova fotka
@martas85 . Jo zapomněl jsem také napsat že Měnič má také nějaké tepelné ztráty - pokud bude "utopen" ve vatě, bude se přehřívat a jeho životnost půjde rapidně dolů. To samé ještě ve větší míře platí o panelu. A ty LED panely si myslím že opravdu topí když si vezmete kolik výkonných led diod tam je a ty ledky se musí uchladit i když je LED násobně účinnější než žárovka, stejně jde výrazná většina příkonu do tepla. My máme třeba závěsné LED svítidlo s čtyřmi led o výkonu 4w a je uchycena na malém panelu který je s hliníku nejspíš a rozpálené je to teda pěkně odhad 50-60 st.C né li víc nemám čím změřit beru odhadem. Pokud by byla 5cm mezera mezi vatou a tím led panelem tak by byl jeden velký prostor na chlazení pro většinu panelů, což vlastně máte pravdu, ale s tím že se poruší parotěs a to právě nechci také, proto budu volit nejspíše ty kastlíky.
Odpovědět
@jarin1 ano ano. Tak to beru.Jsou led a led.My jsme kupovali cosi od Emosu na zkoušku a tam byla teplota nějakých 37. Ale teď tomu rozumím proč to chcete.Takže určitě beru zpět.No my řešíme tu parotesku jak to vyřešit a s tím i tu následnou mezeru.Ale bůh ví jak a s čím skončíme. 😄 Ty parotesky jsou "potvory" 😄 Jak se nastvu budou lustry 🙂))
Odpovědět
Profilova fotka
@martas85 To tedy jsou, zlatý starý baráky kde jsou povaly a nic se neřeší nějaký parotěs či zateplení 😄 .Jako uvažoval jsem právě i nad variantou s tím roštem jak to má třeba slavek1 jenže si říkám že nebude rekuperace a není potřeba tolik místa. takže ty kastlíky budou pro mě jednodušší a možná i levnější řešení když použiju pouze navíc sádrokarton. Jinak s těmi lustry už jsem taky šel za ženou že by to bylo pro mne jednodušší ale víc se líbí zapuštěné panely tak hold musím experimentovat. 🙂
Odpovědět
@jarin1 Tím, že LED panel zavřete do kaslíku, tak problém s přehříváním jen oddálíte. Instalační mezera je i z tohoto důvodu lepší volba.
Odpovědět
@jarin1 No to je jasný. Lustry já ani nezkousim vyslovit 😄 No my to musíme nějak dořešit to uchyceni.Ale nějak to vymyslime a nebo holt budeme mít jen žárovky a bude. 🙂 Přeji každopádně hodně štěstí při instalaci a dalších pracech
Odpovědět
Profilova fotka
@kofejn A když ty kastlíky budou dostatečně velké tak by to mohlo být v pohodě, když dám příklad že radiátor v místností je ohřátý na 80st. C a v místnosti je 30st. C a jak je velký radiátor a jak je velká místnost tak když to bude v přibližném poměru tak by to nemusel být problém. Jinak samozřejmě instalační mezera bude lepší volba to souhlasím. No proberu to s projektantem a pak se rozhodnu .
Odpovědět
Článek se načítá
@jarin1 Však to zkuste nasimulovat. Udělejte nad panelem krabici z polyše, dovnitř dejte čidlo z meteo stanice, na hodinu rozsviťe a zapisujte si hodnoty. Třeba to zásadní problém nebude a panel vyzáři dost tepla hliníkovým rámečkem pod sebe, ale já bych si na to nevsadil :-)
Odpovědět
My plánujeme snížit krov směrem dolů latěmi, budeme foukat 40 Cm celulózy. Na látek místo folie dáme osb desky a pak na to ukotvíme sdk podhled s instalační mezerou. Nahoře na půdě záklop z prken. Mnoho firem děravou parotěsku neřeší bohužel.
Odpovědět
@jajinka121 pozor, OSB desky nenahradí parotěsku. Funguji jen jako parobrzda.
Odpovědět
@zubr487 firma na foukanou celulózu doporučuje parobrzdu. Ale zvažuji ty osb natrit ještě štětcem latexovou barvou jak jsem zde v jedné diskuzi dočetla, případně pod osb můžeme pak dodat před sdk ještě i fólii kdyby to nestačilo. Napadlo mě nechat jen pro info udělat blowdoor test i když nemáme pasiv ani dotaci nežádáme tak pro info co opravit.
Odpovědět
@jajinka121 Některé firmy, co foukají celulózu dokonce tvrdí, že není potřeba žádná parotěska. To je samozřejme nesmysl. Pokud tam nedáte parotěsku, bude vlhkost kondenzovat v izolaci. Tím klesá její tepelný odpor a samozřejmě to může mít negativní vliv na dřevěné konstrukce. Osobně nechápu, proč nepoužijete klasicky kvalitní parotěsku. Je to výrazně levnější a taky jednodušší a rychlejší na instalaci než OSB desky .
Odpovědět
@zubr487 protože projektant věděl od začátku ze se má foukat 40 Cm celulózy ale teď přišel s tím ze není dobře aby ta váha izolace ležela celá na fólii a krov má jen 20 Cm, takže musíme kvůli pochozi půdě jít o dalších 20 Cm dolu, tak navrhnul ať to trámy snížíme a uděláme takový rošt který ponese tu váhu celulózy a přes to parotesnou fólii, ale je tam riziko ze se protrhne, tak nám přišlo lepší místo roštu to snížit a na ten hned osb desky aby ta izolace měla pevný poklad. Koukala jsem na nějaká videa včera a viděla jsem ze často pod osb dali ještě stejne parotesnou fólii směrem k sdk. Ani když se použijí kvalitní egger desky osb? Místo kronospan? Ze by to nestačilo?
Odpovědět
@zubr487 jinak prodim nějaké doporučení jak poznat kvalitní parotesnou fólii? Pásky a tmel vím, ale fólii netuším jak poznat. Koukala jsem ze asi nějaké děla i Dorken, máme od nich kvalitní difúzní fólii na střeše.
Odpovědět
@jajinka121 V podstatě libovolná reflexni paroteska. Pokud tam nebudete dělat instalační mezeru, tak je reflexe zbytečná, ale díky hlinikovemu povlaku maji podstatně vyšší difuzní odpor. OSB desky tam samozřejmě můžete dát, ale je to zbytečné a drahé. Zřejmě budete dělat na spodní straně rošt (ze střešních lati ?). Na spodni stranu pak napnete síť z vazaciho dratu. Ten vahu izolace unese. Pak se nasponkuje parotes, nasroubujete přímé závěsy, do nich CD a nakonec SDK. Navic je vhodné delat křížový rost z duvodu preruseni tepelneho mostu drevenych trámů. Pokud to budete dělat z tech lati, tak sa vaha opre do pricnych lati
Odpovědět
@jajinka121 Mám od Dorken https://www.doerken.com/cz/vyrobky/si...
Odpovědět
@jajinka121 já mám JUTAFOL N 100
Odpovědět
@zubr487 Ano velmi často používaná.Myslím je i Jutafol 140-ka. Co používáte za pásku na přeložení a napojení dalších pásů? Něco co dobře drží? Viděl jsem tu hliníkovou folii a přijde mi že prd lepi...je to jak nějaká konfeta. Aspoň mi přijde.
Odpovědět
@martas85 pardon, hlinikovou pásku jsem viděl a skoro nelepi.
Odpovědět
Mně se líbí u Jutafol že je průhledná a člověk vidí trámy nebo ten prostor při manipulaci se sponkovackou nebo tak.Nevím, možná je to jen o pocitu.Měl jsem ji zatím jen v ruce jako vzorek a takový pevnější igelit.
Odpovědět
@martas85 Na připojení folie ke zdi jsem používál tuto: Parotěsná páska HASOFT PE Profi 50, drží jako čert... žádné hliníkové se tomu nemohou vyrovnat...
Odpovědět
Mám vyhlidnutou (dle mého za dobrou cenu) jutafol N140 special za 20,-Kč/m2 .
Odpovědět
@petr13 Měl jsem na mysli jakou pásku na spoje mezi prekrytymi jednotlivymi pásy parotesky.Na zeď uvažuji tmel.Ale nevim
Odpovědět
@martas85 Nevím co to bylo za pásku. Používal jsem oboustanně lepivou pásku na slepení pásů a spoj jsem následně přelepil tou hliníkovou páskou. Nevím co jste měl za pásku, ta moje držela jako čert.
Odpovědět
Profilova fotka
Na spoje používáme https://www.izomat.cz/naradi-1/staveb... a na přelepení spojů https://www.izomat.cz/naradi-1/staveb...
Odpovědět
Pro přidání příspěvku se musíte přihlásit.
Přesunutím fotek můžete změnit jejich pořadí

Nenašli jste co jste hledali?